Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk het A rijbewijs gehaald:

07 november AVB 1X
27 November Theorie 2X
22 Januari AVD 1X
Rijschool: Osseforth Heerlen
Les Motor: Yamaha XJ6

Zondag een 2dehands CBR 600 RR halen.
 
Thx voor de felicitaties.
Zoals men hier al zegt:"gewoon een lekker stukje rijden". Ging tijdens het examen goed, 1 foutje in het volgen van de aanwijzingen. 2de links ipv 1ste links. Mijn examinator was ook relaxed en tijdstip (10:40 uur) was ook wel prettig rijden.
 
Ik ben er ook nog en nog steeds aan het lessen!

De vorige les ging echt heel goed en toen was het de planning om mijn AVB in te plannen aan het eind van deze week. Maar vandaag ging het echt niet lekker, dus uiteindelijk hebben we maar een stuk rondgereden in plaats van oefeningen gedaan. Helaas begin ik inmiddels aardig door mijn gespaarde motor budget heen te gaan en zou het toch graag wel afmaken, zonder dat ik er nog een half jaar of langer mee bezig ben. (niet vanwege doorzettingsvermogen, maar mijn huidige budget).

Iemand hier ook ervaring mee en/of goede tips?
 
Laatst bewerkt:
Als je je AVB-oefeningen gewoon kunt, dan gewoon examen inplannen. Blijkbaar lukt het je aardig, anders wordt er niet over examen inplannen gesproken. Ik had zelf ook een offday de les voor mn examen. Kan gebeuren. Examen ging gewoon weer prima, omdat ik wist dat ik de oefeningen wel beheerste, maar soms komt het er ff niet uit. Dus: inplannen!
 
Thanks voor de tip, ik ken ze allemaal op het 8tje na.

Remproeven gaan prima, parkeerproef, uit parkeervak wegrijden, snelle slalom en uitwijk ook prima.
Halve draai, trage slalom en de vertragingsoefening die gaan nog wat minder goed. Daar moet ik iedere les nog echt even "inkomen" bij de eerste paar pogingen.

Dus geen idee hoe ver ik dan af ben van mijn AVB?
 
Thanks voor de tip, ik ken ze allemaal op het 8tje na.

Remproeven gaan prima, parkeerproef, uit parkeervak wegrijden, snelle slalom en uitwijk ook prima.
Halve draai, trage slalom en de vertragingsoefening die gaan nog wat minder goed. Daar moet ik iedere les nog echt even "inkomen" bij de eerste paar pogingen.

Dus geen idee hoe ver ik dan af ben van mijn AVB?
Geen zorgen! Ik was in de langzame oefeningen ook minder vaardig dan in de snelle. Je krijgt een herkansing als een oefening niet direct de eerste keer lukt. En ik heb het ook gehaald, dus waarom zou het voor jou een probleem zijn? ;)
 
Bedankt voor de reacties *D , jullie hebben gelijk.

Ik mag aankomende zaterdag weer lessen en hoop dat het dan weer een stuk beter gaat en ik mijn AVB snel kan gaan inplannen! :)
 
Dus jij bedoelt dat je nog nooit een moto-gp hebt gewonnen en niet op je vierde al een salto kon maken met een 1600cc Harley? Zoals alle andere leden van MF? :D
 
ik ben aan het aftellen tot m'n AVD. Nog precies 4 weken. Gaat wel lekker en ik heb er wel vertrouwen in, maar ik maak telkens dezelfde 'fout' door bochten niet altijd even goed door te kijken. Vooral als het geregend heeft wil ik wat 'korter' voor me uit kijken.

Dus daar m'n komende lessen nog even écht aandacht aan besteden en dan hoop ik eind deze maand met rijbewijs de weg op te mogen. M'n SV650 staat al op me te wachten :)
 
@Sadbunny, ja precies dat haha!

@ellenkox, succes alvast! Dat gaat vast goed komen.

Hoeveel lessen doen of deden jullie eigenlijk per week?
Mijn instructeur zegt dat 2 x per week het beste is, maar ik zou vanwege de kosten het liever bij 1 x per week houden. Dan blijft het betaalbaar zeg maar.
 
Ik les gemiddeld twee keer per week. Ik had verwacht mijn rijbewijs rond de 20 lessen te halen, heb er nu 15 gehad en heb er nog drie te gaan tot mijn AVB :+ Ik kom dus ook duurder uit dan ik had gepland, haha B|
 
ik dee ook 1x per week.

volgen mij maakt het niks uit, of je nou 1 of 2x per week lest, je zal in totaal toch net zo veel lessen nodig hebben.
hoe vaker je lest per week , des te eerder kan je excamen doen.
 
Lekker bezig allemaal, gefeliciteerd nog @Mike!

Ik heb zojuist de factuur voor m'n pakketje betaald, dus m'n AVD kan worden ingepland :Y
Nog 1 les is de bedoeling en dan ervoor gaan.

Bedacht ik me net dat je een gezondheidsverklaring van't CBR moet hebben :o
Direct online aangevraagd, maar weten jullie hoe snel dat gaat? Ze zeggen tot 4 maanden, maar dat geldt volgens mij bij onderzoek door een arts. Kon gelukkig alles met nee beantwoorden, dus verwacht niet dat het lang duurt, maar wat is jullie ervaring?
 
ik had het online aangevraagd op mij cbr en , volgens mij kreeg ik gelijk de uitslag.

dan staat er op mijn cbr :
Datum besluit door het CBR met een datum eronder.

je krijg verder geen bericht.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij ging de eigen verklaring ook direct inderdaad! Kreeg wel een bevestiging (pdf) via de mail er achteraan. Denk dat het alleen langer duurt als je ergens ja hebt ingevuld, omdat het dan echt afhankelijk van die persoon zijn/haar situatie is.
 
Hier lestte ik 2x in de week. Paar lessen 1x in de week om de 5 week te overbruggen tot examen. De 2 weken ervoor weer 2 lessen per week genomen.

Eigen verklaring in 2 week tijd. Was medisch,gezien mijn visus. Hoefde niet langs de keurings-arts,wel beperkings Code op rijbewijs,(A,B,C) voor dragen bril, of contactlenzen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij heeft m'n rijschool nog m'n EV aangevraagd (zat in m'n pakket), heb ik zelf niets voor hoeven doen. Maar dat is sinds een paar maanden veranderd, dat de cursist het zelf moet doen inderdaad.

Verder geen bericht over gehad oid, dus ik ga er vanuit dat ik ook echt niets meer hoef te doen.
 
Vandaag weer zeer slecht gelest :N Dinsdag heb ik mijn examen met nog twee lessen te gaan, ben benieuwd B|
Twee dagen terug gingen alle oefeningen zo goed, vandaag helemaal niet. Zo gek :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan