Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sluit ik me bij aan. Ik heb besloten juist niet dat te doen. Ik ga binnenkort verder met lessen en na avd halen ga ik 600je doen. Een fazer als start bike
 
[off-topic] Jammer genoeg wel ja. Ik mis het wel. :/ [/off-topic]Volgens mij is er niks verkeerd aan vlot rijden, zelfs goed juist. Beter dan afwachtend, want daarop word je afgestraft. Borden en spiegelen!

Heb je een punt, iets minder vlot bedoel ik dan ;p


Sluit ik me bij aan. Ik heb besloten juist niet dat te doen. Ik ga binnenkort verder met lessen en na avd halen ga ik 600je doen. Een fazer als start bike

Amen! :}
 
Laatst bewerkt:
Je zou eigenlijk gewoon een tijdje (weekje of zo) op een 250/300 moeten rijden of zo, maar ook een weekje op een 600 en ook een weekje op een 1000+. Het een werkt nou eenmaal voor de een het best en het ander voor de ander. Ik heb bijvoorbeeld voor alles binnen de stad tien keer liever mijn 600cc CBR600F2'je van 25 jaar oud waarbij je het verschil tussen boven en onder bijna niet meer ziet :) , maar zodra ik de stad uitga moet ik daar niet aan denken en neem ik de FJR1300.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Honda XR600r voor in de stad want daar moet je niet mee op de snelweg komen, maar voor een racer vind ik veel meer vermogen beter voor langere stukken.
ik zou niet weten wat je met een racer in de stad moet.ook niet met een 600, steeds korte stukjes optrekken en dan weer remmen is niks met zo'n ding.

mijn XR is wel prima voor snel even optrekken en dan weer remmen. daar cross je echt mee door de straatjes,
 
een 600 rijd meer als een brommer,
nope, een 125 rijd als een brommer.
600 is genoeg, zéker als je je eerste fiets zoekt.
hangt echter per merk/model af of het ook echt een beetje lekker rijd.

heb zelf een fazer, en die 600 cc's zijn echt meer dan zat om lekker snel en sportief
door t verkeer te komen. :] *O* *O* *O*

Ik ga binnenkort verder met lessen en na avd halen ga ik 600je doen. Een fazer als start bike
+1 :t :]

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Ha,

Ik heb een fiets (met trappers) voor in de Stad, kun je ook beter niet mee op de snelweg komen. Voor de lange rechte stukken heb ik een 1400 met dak en zeker 60pk.

Voor op de Drentse hei (de enige plek die er echt toe doet) komt er eerst een 600 (geen Fazer, sorry jongens) en ik schat dat die 1000 er komt zodra de ferry naar IOM is geboekt...

:]
 
Laatst bewerkt:
Een fiets heb ik ook en die heeft altijd een versleten achterband van er hard mee door de bochten te gaan.

maar ik heb vorig jaar op een 600cc cbr uit 1987 proef gereden en vond het erg slecht vooruit komen. het maakte zoveel toeren dat ik de indruk kreeg dat de koppeling slipte en ik niet hard vooruit ging. dat ding jankte meer toeren dan het vooruit kwam terwijl er volgens de verkoper van de motorzaak niks mis mee was want hij was net nog helemaal na gekeken en mee proef gereden door de monteur,

ook kon ik in elke versnelling in 1 keer volgas opendraaien zonder echt koppel te voelen of vooruit te schieten.mijn xr600 is ook 600cc maar daar voel ik de koppel wel als ik nog maar weinig gas geef.die pakt wel goed op ook in lagere toeren . en als ik motor rijd wil ik wel het gevoel hebben dat ik gelanceerd word als ik gas geef

ik heb die cbr600 dus daarom laten staan want ik voelde er niks voor om in elk straatje met veel kabaal jankend vooruit te moeten komen.ik had echt het idee dat ik op een opgevoerde brommer zat waarbij de koppeling slipte. mijn getunede Honda MT is 125cc trekt vanuit stilstand nog harder op, is wel 2 takt maar toch,

ik houd niet echt van meer lawaai dan dat het vooruit komt. daarna naar een cbr 1000 wezen kijken en proef gereden en daar voelde ik wel de motor van oppakken zonder het gas telkens volledig open te moeten draaien,dat reed gelijk ook een stuk fijner.

op les heb ik met een cb500 2 cilinder gereden en die trok zelfs beter vanuit stilstand dan die cbr600 .de 600 racer komt wel meer los in hogere toeren maar ik trek met een motor liever vanuit stilstaand kneiterhard weg
 
ik hou ook wel van veel koppel onderin, dat rijd veel relaxter maar, het moet niet zoveel zijn dat je het vermogen niet kan gebruiken omdat anders je voorwiel gelijk de lucht in gaat.
daar had ik namelijk last van met me 2 takt KTM 300cc, ik ben van een 50 achtertandwiel, naar een 45 tandwiel gegaan, zodat die wat bruikbaarder is op de weg
 
Dat ligt er toch echt aan hoeveel gas je geeft.zoals ik al schreef .ik heb liever wat gas over dat ik daarmee mij voorwiel nog eens in de lucht kan gooien dan dat ik gelijk het gas vol open kan trekken en er weinig gebeurd.

dat is toch ook niet leuk rijden steeds vol open gas erop.op een gegeven moment zat ik zo aan het gashandvat te draaien dat ik het handvat verder door wilde draaien omdat ik dacht dat hij nog niet vol open kon zijn maar het was toch echt zo..

maar het is altijd een discussie van wat vind jij fijner en niet wat moet je doen of mee beginnen omdat een ander zegt dat je dat zo moet gaan doen,

in griekenland heb ik een keer een 400cc Kawasaki racer gehuurd toen ik nog niet eens mijn motorrijbewijs had maar toen wel al altijd opgevoerde brommer reed. maar dat ding jankte helemaal zonder fatsoenlijk vooruit te komen.het viel mij zo tegen dat ik het motor virus niet te pakken kreeg. tot ik een keer op een Suzuki gsx1100f van iemand mocht rijden. dat voelde als een motor

dus voor iedereen die zijn rijbewijs pas heeft gehaald en door anderen van zeggen overtuigd is dat je op een 600cc racer moet gaan beginnen, ga eerst eens proefrijden erop
 
Laatst bewerkt:
Beter neem je gelijk een 1000cc racer,een echte motor dus.. ,een 600 rijd meer als een brommer,


Whoehahaha _O- _O- _O- _O- man man man wat een tip een lachwekkend type ben je :X

Heb je trouwens de 300km/uur al gehaald met je 1000 cc of haakte je af bij de 140km./uur :+
 
Laatst bewerkt:
komt hij ook weer hahahahahahaha, irritant type ben jij
de roze techneut hahaha,roze homo
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam tot die conclusie omdat ik bij veel mensen die ik ken gezien heb dat ze 1000je namen en binnen een jaar er klaar mee waren. Ikzelf les op een 600je en heb al gemerkt dat je hier al best veel aan hebt als beginner.
 
Zal er ook wel aan liggen welke type motor het is. in ieder geval de motoren die ik aangeef vond ik voor mij niet lekker rijden en dat waren de racers. mijn 600cc xr ben ik wel tevreden over
voor iedereen zal dat ook weer anders zijn.

ik heb een fireblade 954 en een cbr1000 en verschillende motoren gereden. dan weet je wel wat er een beetje bij je past. een hoop motoren wisselen om die reden ook snel van eigenaar. het is vaak een zoektocht naar de geschikte motor
 
Mijn les ging vandaag weer lekker! Eindelijk het 8tje erbij geleerd, dit was de laatste proef die ik nog moest. En die ging wonder boven wonder met mijn halve draai moeite (die inmiddels wel bijna weg is gelukkig) helemaal goed.

Vanavond even mijn instructeur bellen en dan plannen wij mijn AVB examen in!
 
tip voor een eerste motor die men hier nog wel eens gekscherend geeft:

een Hayabusa.

maar dan wel een rooie, want die gaan sneller dan Hayabusa's in andere kleuren

_O-
 
Shit zeg, het niveau wordt er niet beter op hier. "Roze homo". Nu weet ik weer waarom ik ooit afhaakte als forumreaguurder.

En door.

@Puretos: lekker bezig! Kat in't bakkie die AVB :t
 
Hahaha ik gaf enkel maar mijn mening op basis van mijn ervaring ,een ander mag het anders vinden .totaal ook geen problemen mee.
 
Ik mag over 3 a 4 weken op voor mijn AVB! Exacte datum is even afwachten, omdat mijn instructeur niet kan inloggen bij het CBR, vanwege onderhoud aan hun kant.
 
Spannend!

Ik heb eindelijk alle spulletjes bij elkaar gesprokkeld(action cam, helm en motorkleding) en de knoop doorgehakt om in maart te beginnen met lessen en deze dus te filmen middels mijn action cam.

Ik was eerst ambitieus om te zeggen om blokken van 4 uur in te plannen op de zaterdagen zodat ik sneller klaar zou zijn.

maar na er nog eens over na te denken en hier nog wat terug gelezen te hebben lijkt het mij toch beter om maar 2 uur per keer te doen. Indien mogelijk ga ik misschien voor de 2.5 - 3 uur les per keer. (Ik heb een pakket van 24 lesuren en incl examens)

Ik lees hier genoeg verhalen van mensen die ook een les hebben waarbij alles even tegen zit en dan vind ik het zonde van mijn lesuren als ik dan 4 uur achter elkaar aan het klungelen ben

Aan de andere kant misschien wel wat grappig materiaal voor YouTube..
 
met avb lessen was ik altijd blij als de 1,5 uur weer voorbij waren, moet er niet aan denken dat ik dat 4 uur achter elkaar moest doen, constant kritiek in je oortje, let daar op, kijk daar naar, dan zit je echt geirriteerd/gespannen op de motor, zeker in het beggin als niks lijkt te lukken.

wel stoer dat je de lessen durft te filmen.
 
het is al eens in eerdere afleveringen van het lessers-topic gezegd: als je het helemaal niet meer ziet zitten, moet je nog even volhouden. hoe rot dat misschien ook is. maar echt, niet lang na dat moment dat je ermee wil stoppen, komt er een moment dat je merkt: 'hé, het gaat eigenlijk steeds beter'. de kwartjes vallen dan op hun plek en je krijgt de oefeningen steeds beter in je vingers.

het is natuurlijk niet gegarandeerd dat alles meteen beter gaat. er zal heus wel eens een mindere les tussen zitten, maar je merkt een stijgende lijn en betere resultaten. wat ook helpt: laat je instructeur (met jou achterop) eens voordoen hoever je kunt afschuinen met een motor. dat werkt verhelderend, kan ik zeggen.

:]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan