Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn ook motorrijscholen die met een auto achter de motorleerling aanrijden ??? Meteen ook stoppen bij zulke rijscholen.Je leert echt goed rijden als de instructeur je laat zien wat je fout doet en hoe het wel moet.

Helemaal mee eens :^ Het is bij mij denk ik 1 of 2 keer voorgekomen (op examens na) dat mijn instructeur met de auto achter mij reed, maar dat had te maken met een aansluitend autorijexamen waarvoor hij de kandidaat direct na mijn les moest ophalen.

Ik ben trouwens voorstander van een kleine rijschool waar je 1-1 les krijgt. Dat vond ik super!
 
Laatst bewerkt:
mijn instructeur hàd niet eens een les-auto. wel 3 Yamaha's TRX850, waarvan er 1 inmiddels wel tegen de 6ton zal hangen.

instructeur had een hekel aan AVB, dus werd dat regelmatig afgewisseld met een stukje rijden aan het eind van de les. de eerste les inderdaad bij de instructeur achterop een Kawa ER-5 naar de AVB-lokatie, de 2e les meteen op 'eigen lesmotor', een Yama XJ6, fijne motor was dat. we reden met maximaal 2 leerlingen. ik vond dat wel prettig, want je steekt altijd wat op van andermans 'gedrag'.

:]
 
Welkom Harmen! Fijn dat je vrouw je dit gunt, leuk hoor! Mijn man heeft ook 4 jaar geleden zijn motorrijbewijs gehaald. Ik zelf vorig jaar.
Veel plezier met je lessen!

Inmiddels helemaal hersteld Cabogirl en ready voor het nieuwe motorseizoen?
 
Helemaal mee eens :^ Het is bij mij denk ik 1 of 2 keer voorgekomen (op examens na) dat mijn instructeur met de auto achter mij reed, maar dat had te maken met een aansluitend autorijexamen waarvoor hij de kandidaat direct na mijn les moest ophalen.

Ik ben trouwens voorstander van een kleine rijschool waar je 1-1 les krijgt. Dat vond ik super!
Ik heb ook een les of 2 (misschien 3) gehad waarin de instructeur met z'n auto achter ons aan reed. Had vooral te maken met een blessure toen, maar ik vond het op zich eigenlijk wel fijn. Gaf toch een indicatie hoe het op het op het AVD gaat, of hoe een automobilist rijdt.

Zo liet hij zien dat we tijdens een kruising onze positie niet goed gebruikte, en hij zich naast ons kon opstellen. Dat kun je ook prima vertellen, maar om het echt te zien/meemaken komt toch wat beter binnen dan je even voorstellen dat iemand dat doet.
 
Zo liet hij zien dat we tijdens een kruising onze positie niet goed gebruikte, en hij zich naast ons kon opstellen. Dat kun je ook prima vertellen, maar om het echt te zien/meemaken komt toch wat beter binnen dan je even voorstellen dat iemand dat doet.

Haha, zo heb ik dat ook een keer gehad. Ik stond wel goed opgesteld, maar toch propte een autobestuurder zijn auto tussen mij en de andere lesmotor :')
 
Weet niet of het aan mij ligt maar merk vaak dat automobilisten zich heel anders gaan gedragen als het om lesrijders gaat. Ze maken vooral hele rare inhaal manouvres om maar niet achter die les auto/motor terecht te komen. Ben ik met de auto ook wel schuldig aan, rij het liefst daar ook niet achter. Bij sommige lui gaat dat echter zover dat ze over verdrijvingsvlakken nog gaan lopen inhalen.
Dus hou dat in je hoofd als je lessen volgt, wanneer die L of dat fluoriserende vestje straks weg is behandelen mensen je een stuk beter op de weg.
 
Haha dat fluoriserend vest vind ik zo erg, en de helm van mijn rijschool is net zo fluo geel. Als ik mijn eigen zie in een auto die voor mij staat, dan kijk ik altijd snel weg :Y O-)
 
Haha dat fluoriserend vest vind ik zo erg, en de helm van mijn rijschool is net zo fluo geel. Als ik mijn eigen zie in een auto die voor mij staat, dan kijk ik altijd snel weg :Y O-)

Dan ben ik vast een braverik... :$

Ik vind dat opvallende wel gaaf. Wilde een fluo-gele Schuberth-helm met de landkaart van Europa achterop, maar ik had helaas (of misschien gelukkig? ;) ) geen Schuberth-hoofd. Dus is het een zwart/grijze Shoei geworden met twee fluo-gele banen.

En heb ook een fluorescerend hesje. Om gezien te worden. Voel ik me net wat prettiger bij. In mijn kleding zitten namelijk geen gele vlakken. Anders had ik wellicht het hesje achterwege gelaten.
 
Nu je dat zegt Momo, ik had zelf eigenlijk het idee om te kijken voor een rol reflecterend stof o.i.d. om daar 2 strepen van op mijn motorbroek te maken op de kuiten zeg maar.

Heeft iemand ervaring met zo'n soort project? Ik heb wel rondgekeken, maar kon niet echt vinden wat ik in gedachte heb.
 
Nu je dat zegt Momo, ik had zelf eigenlijk het idee om te kijken voor een rol reflecterend stof o.i.d. om daar 2 strepen van op mijn motorbroek te maken op de kuiten zeg maar.

Heeft iemand ervaring met zo'n soort project? Ik heb wel rondgekeken, maar kon niet echt vinden wat ik in gedachte heb.

Rol Aluminiumfolie bij de aldi. Wikkel jezelf voor vertrek even in.
 
Laatst bewerkt:
Nou, 12 april kon ik herexamen doen! Helaas zit ik dan in Tsjechië, super kut! Dusss... nu wordt het 26 april. Nog 6 weken wachten |( ;(

Tja.. het is niet anders... had ik maar niet zo beroerd moeten rijden maandag :P

Maar man man man, baal er wel van zeg. Nog 7 weken lang jaloers al die motorrijders zien rond rijden terwijl ik in m'n koekblik zit -O-
 
Nou, 12 april kon ik herexamen doen! Helaas zit ik dan in Tsjechië, super kut! Dusss... nu wordt het 26 april. Nog 6 weken wachten |( ;(

Tja.. het is niet anders... had ik maar niet zo beroerd moeten rijden maandag :P

Maar man man man, baal er wel van zeg. Nog 7 weken lang jaloers al die motorrijders zien rond rijden terwijl ik in m'n koekblik zit -O-

Schrale troost misschien: vanaf april wordt het stuk mooier weer om ritten te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan