Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes Wilco. Je zit in Lelystad-Harderwijk precies op de grens tussen wel/geen regen... Blijft spannend dus.
 
Veel plezier,
maar dat is toch nog niets. Ik heb morgen mijn eerste les...
en dan sneeuw
timbersled.jpg
 
Wees blij dat je zo snel weer mag.

De rijschool heeft bij mij de AVB vorige maand aangevraagd. Stond gepland op 18 april. Maar door capaciteit gebrek bij het CBR hier en alle gecancelde datums vanwege de weersomstandigheden is het opgeschoven naar 9 mei.

Duurt me veel te lang.

Net maar een motorpak aangeschaft. Lekker veel fluor geel. Combineert goed met de Shoei neotec 2 TC3 (Zwart/grijs/geel)

Heb zin om te rijden. Zelfs nu er natte sneeuw begint te vallen. (zucht)


Bij ons is de les overigens gecombineerd. Eerst de bandjes warm rijden tijdens een rondje in het verkeer en daarna de oefeningen. Gevolgd door weer een stukje over de weg. Is ook fijn wat concentratie betreft.
 
Laatst bewerkt:
Wees blij dat je zo snel weer mag.

De rijschool heeft bij mij de AVB vorige maand aangevraagd. Stond gepland op 18 april. Maar door capaciteit gebrek bij het CBR hier en alle gecancelde datums vanwege de weersomstandigheden is het opgeschoven naar 9 mei.

Duurt me veel te lang.

Net maar een motorpak aangeschaft. Lekker veel fluor geel. Combineert goed met de Shoei neotec 2 TC3 (Zwart/grijs/geel)

Heb zin om te rijden. Zelfs nu er natte sneeuw begint te vallen. (zucht)


Bij ons is de les overigens gecombineerd. Eerst de bandjes warm rijden tijdens een rondje in het verkeer en daarna de oefeningen. Gevolgd door weer een stukje over de weg. Is ook fijn wat concentratie betreft.

Damn! Dat duurt echt veel te lang! Balen man... Als ik jou was zou ik AVD ook nu maar vast plannen... Anders dan heb je in augustus pas je rijbewijs als het zo door gaat...

Zo ging het met mijn autorijexamen ook trouwens, ben in februari begonnen, in mei examen aangevraagd, kon in augustus pas examen doen |(

Echt, die wachttijden bij het cbr... dat zijn geen grappen :N
 
Laatst bewerkt:
De rit was inderdaad leerzaam maar wel koud. Gelukkig was ik goed gekleed al waren de handschoenen op een gegeven moment nat en koud. maar verder prima rit.
 
Damn! Dat duurt echt veel te lang! Balen man... Als ik jou was zou ik AVD ook nu maar vast plannen... Anders dan heb je in augustus pas je rijbewijs als het zo door gaat...

Zo ging het met mijn autorijexamen ook trouwens, ben in februari begonnen, in mei examen aangevraagd, kon in augustus pas examen doen |(

Echt, die wachttijden bij het cbr... dat zijn geen grappen :N

Ik baal inderdaad. Word hoog tijd dat ze extra capaciteit inzetten. Jij bent nog positief. Mijn vrouw rade me aan om vast te gaan kijken voor een motor die al op winterbanden staat. |(

Jammer dat mijn rijschool nog geen AVD inplant als je AVB niet hebt. (Wat ik ook wel weer begrijp *D .)
 
Te veel sneeuw vandaag om te lessen :X
Ik zit er uit frustratie over te denken om het ANWB theorieboek al aan te schaffen en daar maar mee te beginnen.
(ja, zo erg is het)
 
Ik had je gwaarschuwd. Lekker boekje lezen bij de kachel is ook niet verkeerd, toch? :)

Volgende week zaterdag +10! Nog ff geduld hebben...
 
JackyJ
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15 januari 2018, nu 2 maanden onderbreking in verband met motorongeval (ja, tijdens de rijles...)
Theorie: december 2017
AVB: nog niet
AVD: nog niet
Rijschool: Expert, Leiden
Lesmotor: Honda CB 650f ABS

In januari dus gestart met lessen en in februari door een fout van mezelf ongeluk gehad. Nu in herstel en binnenkort weer opstappen, paar stappen terug.

Er zijn maar 2 soorten motorrijders: zij die gevallen zijn en zij die nog gaan vallen. Ik heb mijn eerste portie alvast gehad. En nu weer zin om op te stappen!!! :]
 
Heb nog wel wat klachten die gewoon tijd nodig hebben, maar ik ben een motor aan het zoeken. ;)

Ga lekker weer, Cabogirl, die motor komt best goed. Of doe wat extra rijlessen. Ik heb om een afspraak gevraagd met mijn instructeur om weer op te stappen. Van mijn fysio mag ik over 2 weken weer gaan rijden, mits ik begin op afgesloten terrein om mijn prikkelreactie te testen (ivm hersenschudding), en weer vertrouwen heb. Ik doe dus les 1 over.... lesje achterop ;) Dan gauw mijn AVB halen!
Ik heb er weer zin in. Zullen we afspreken dat als we allebei weer rijden (en ik rijbewijs heb) we samen ergens een bak koffie drinken?
 
Welkom hier JackyJ!

Iedereen valt wel eens, rustig aan weer oppakken.
Je hebt de juiste spirit las ik al in een ander topic, dus dat komt wel goed :Y

Ben wel een beetje klaar nu met die kou @hart42wheels, gaat het nu dan eindelijk eens de goede, warme kant op denk je?
@Cabo, is het al gelukt met je nieuwe Hornet?

Fijne zaterdag allen! :)
 
Te veel sneeuw vandaag om te lessen :X
Ik zit er uit frustratie over te denken om het ANWB theorieboek al aan te schaffen en daar maar mee te beginnen.
(ja, zo erg is het)
Waar woon je? Overnemen? Heb vekabest en ANWB allebei. Mag je zo van me overnemen...
Zelf afspraak maken bij CBR en je hebt je theorie binnen een week...
 
Ben wel een beetje klaar nu met die kou @hart42wheels, gaat het nu dan eindelijk eens de goede, warme kant op denk je?

Anders ik wel B|

Het moet wel heel raar lopen wil er nog een ijsdag komen na dit weekend. Vooralsnog ziet het er naar uit dat we eind van de week weer richting/in de dubbele cijfers zitten. Droog niet helaas.
 
Anders ik wel B|

Het moet wel heel raar lopen wil er nog een ijsdag komen na dit weekend. Vooralsnog ziet het er naar uit dat we eind van de week weer richting/in de dubbele cijfers zitten. Droog niet helaas.

Nou ik ben ook wel klaar met die kou. Net van de week de motor weer terug van grote beurt inc. carbs synchroniseren, kleppen stellen en de hele rataplan en dan krijg je weer van die grafkou buiten B|
 
Ik baal inderdaad. Word hoog tijd dat ze extra capaciteit inzetten. Jij bent nog positief. Mijn vrouw rade me aan om vast te gaan kijken voor een motor die al op winterbanden staat. |(

Jammer dat mijn rijschool nog geen AVD inplant als je AVB niet hebt. (Wat ik ook wel weer begrijp *D .)

Wat is dat nou voor onzin? Jij betaalt toch? De rijschool kan best advies geven, maar als jij zegt dat je sneller wilt lessen en eerder klaar wilt zijn en daarom nu al examen wilt plannen, dan kun je gewoon 2x per week (of nog vaker) lessen... Dan hebben ze daar toch niks tegen in te brengen?

De rijschool kan best zeggen dat ze vinden dat je nog niet klaar bent. Maar dan is de oplossing vaker per week lessen, niet het avd later inplannen.

Als mijn rijschool dat zou doen dan zou ik prompt een nieuwe rijschool zoeken... Ik betaal hun om mij te leren rijden en ik bepaal zelf hoe snel of langzaam ik dat wil doen. Als zij daar anders over denken dan hebben ze het niet helemaal goed begrepen.

Iets met klant en koning... :?
 
Nee nog niet gelukt. Deze motor heeft 2 jaar ofzo stilgestaan, dus hij startte slecht. Carburateur moest schoongemaakt worden en blijkt er ook nog een nieuwe accu in te moeten. Dus het duurt nog even en ik weet niet of ze nu een hogere prijs er voor wil. Anders wordt het toch nog een andere zoeken.
Ik wacht af.
 
Die kou is wel pittig op de motor. vooral met neerslag erbij. Maar ik denk dat het na dinsdag klaar is met kou. Ik wacht nu examen datum af voor ik de laatste lessen inplan.
 
Nou ik ben ook wel klaar met die kou. Net van de week de motor weer terug van grote beurt inc. carbs synchroniseren, kleppen stellen en de hele rataplan en dan krijg je weer van die grafkou buiten B|

Die van mij moet nog voor zo'n beurt. Wil van de week ff afspraak maken. Hoe groot is het gat dat ik moet slaan in mijn spaarrekening?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan