Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is dat nou voor onzin? Jij betaalt toch? De rijschool kan best advies geven, maar als jij zegt dat je sneller wilt lessen en eerder klaar wilt zijn en daarom nu al examen wilt plannen, dan kun je gewoon 2x per week (of nog vaker) lessen... Dan hebben ze daar toch niks tegen in te brengen?

De rijschool kan best zeggen dat ze vinden dat je nog niet klaar bent. Maar dan is de oplossing vaker per week lessen, niet het avd later inplannen.

Als mijn rijschool dat zou doen dan zou ik prompt een nieuwe rijschool zoeken... Ik betaal hun om mij te leren rijden en ik bepaal zelf hoe snel of langzaam ik dat wil doen. Als zij daar anders over denken dan hebben ze het niet helemaal goed begrepen.

Iets met klant en koning... :?

Tegen meer lessen hebben ze zeker niets in te brengen. Maar voor nu les ik helemaal niet omdat het niet nodig is. Betaal dus ook niets. Pas als de afrij datum in zicht komt gaan we nog even lessen.

Door capaciteitsproblemen bij het CBR is het op dit moment niet mogelijk om eerder af te rijden voor het AVB. ;(

Het is dus wel klant is koning, maar zij kunnen er op dit moment weinig aan veranderen. Helaas pindakaas.



PS: Theorie boek en usb van vekabest heb ik hier nog liggen voor iemand die theorie moet doen.
 
De eerste AVB les gisteren was erg leuk. De oefeningen waren allemaal uitgezet over het hele terrein en we kregen eerst uitleg. Daarna mochten we gewoon vrij oefenen.

Gelukkig had ik zelf al een pak met thermo voering want andere starters waren onderkoeld aan het raken. :/
 
Die van mij moet nog voor zo'n beurt. Wil van de week ff afspraak maken. Hoe groot is het gat dat ik moet slaan in mijn spaarrekening?

Ik was ongeveer 500 kwijt voor mijn CBR 600F. Dat was dus alle vloeistoffen (behalve voorvork), luchtfilter, oliefilter, bougies, carbs schoonmaken en synchroniseren en kleppenstellen. Verder alle bewegende delen controleren en smeren en ketting smeren en spannen.

Veel geld ja, maar ik ben niet zo'n sleutelaar.
 
Tegen meer lessen hebben ze zeker niets in te brengen. Maar voor nu les ik helemaal niet omdat het niet nodig is. Betaal dus ook niets. Pas als de afrij datum in zicht komt gaan we nog even lessen.

Door capaciteitsproblemen bij het CBR is het op dit moment niet mogelijk om eerder af te rijden voor het AVB. ;(

Het is dus wel klant is koning, maar zij kunnen er op dit moment weinig aan veranderen. Helaas pindakaas.



PS: Theorie boek en usb van vekabest heb ik hier nog liggen voor iemand die theorie moet doen.

Maar daarom kun je nu wel alvast je AVD plannen toch? Als je die pas plant nadat je AVB gehaald hebt.... dan kun je heeeel lang wachten :/
 
Ik was ongeveer 500 kwijt voor mijn CBR 600F. Dat was dus alle vloeistoffen (behalve voorvork), luchtfilter, oliefilter, bougies, carbs schoonmaken en synchroniseren en kleppenstellen. Verder alle bewegende delen controleren en smeren en ketting smeren en spannen.

Veel geld ja, maar ik ben niet zo'n sleutelaar.

Thanks, nu kan ik me voorbereiden op wat mijn vstrom moet doorstaan. Ik ben ook geen sleutelaar...btw.
 
Naja, ik kan me voorstellen dat de AVD wachttijd niet korter zal zijn dan de AVB wachttijd. En de wachttijden zijn in de zomer heel lang, toen ik m'n B rijbewijs haalde heb ik begin mij examen aangevraagd en kon ik pas in augustus examen doen... :P

Ik zou niet weer zo lang willen wachten... maargoed, ik ben jong en ongeduldig :P
 
Ik weet niet of dat in iedere regio hetzelfde is, de wachttijd voor AVB en AVD?
Want ik heb voor mijn AVB (2 x helaas) maar 2 weken hoeven wachten vanaf de aanvraag. AVD weet ik nog niet. Wel heb ik hier 2 AVB (en 3 AVD) locaties in de buurt zitten, dat scheelt misschien ook.
 
Ik weet het niet. Ze hebben bij mijn rijschool in ieder geval 5 AVB lessen van 2 uur ingeroosterd en AVB examen datum is nog onbekend. Ik vermoed dat er nog 1 les achter de hand wordt gehouden zodat die voor het examen nog gedaan kan worden wanneer dat bekend is.

Wel weer in mijn voordeel dat de examens op hetzelfde terrein worden afgenomen.
 
volgens mij kopen sommige rijscholen van te voren meerdere examens in, dan kan je heel snel examens doen achter elkaar, mij rijschool dee elke week examens
 
Dat telt inderdaad ook mee, van te voren examens inkopen. Daarom kon ik binnen een week opnieuw AVD doen. Helaas had mijn rijschool daarna geen examens meer ingekocht en was de eerstvolgende optie op 12 april. En dan ben ik er niet, dus het werd 26 april als eerstvolgende.

Alleen in dit geval koopt de rijschool helemaal geen examens in geloof ik. Vandaar de lange wachttijd voor een AVB examen (veel te lang trouwens vind ik). Aangezien het in de zomer alleen maar drukker wordt, zal die wachttijd alleen maar toenemen. Dus als je in mei examen aanvraag doet dan mag je gerust 10 weken wachten... Iedereen begint namelijk in het voorjaar te lessen en wil in de zomer examen doen (want dan is het mooi weer), dus drukte. Da's de reden waarom ik in november ben begonnen met lessen, zodat ik voor de drukte klaar zou zijn ;)

(Da's overigens mooi de soep in gelopen :P )
 
Wees blij dat je zo snel weer mag.

De rijschool heeft bij mij de AVB vorige maand aangevraagd. Stond gepland op 18 april. Maar door capaciteit gebrek bij het CBR hier en alle gecancelde datums vanwege de weersomstandigheden is het opgeschoven naar 9 mei.

Duurt me veel te lang.

Net maar een motorpak aangeschaft. Lekker veel fluor geel. Combineert goed met de Shoei neotec 2 TC3 (Zwart/grijs/geel)

Heb zin om te rijden. Zelfs nu er natte sneeuw begint te vallen. (zucht)


Bij ons is de les overigens gecombineerd. Eerst de bandjes warm rijden tijdens een rondje in het verkeer en daarna de oefeningen. Gevolgd door weer een stukje over de weg. Is ook fijn wat concentratie betreft.

Mooie helm! En lessen met je eigen spullen is zoveel prettiger :]
 
Ik zit ook te overwegen om de (basis) sleutel cursus van Erik van Lent te volgen in Alphen dacht ik.

Misschien dat we hier een keer een groepje kunnen vormen en gezamenlijk die cursus volgen? Cursus wordt pas gegeven bij groep van 4 personen geloof ik. Anders moet je data opgeven en wachten tot meerdere aanmeldingen
 
Gewoon even Erik bellen en vragen wat zijn planning is en hoe vol hij zit. Hij heeft vaker groepjes, soms kan er nog eentje ergens bij of valt er wat uit. 's Zomers heeft 'ie het er maar druk mee. Is tamelijk kleinschalig hoor, en zeker wel leuk en leerzaam om een keer te doen.
 
Ja ik denk dat ik er veel van kan leren. Het is best ver maar denk wel de moeite waard en redelijke prijs
Ik zal wel een keer bellen inderdaad

Lijkt mij wel leuk om kleine dingen zelf te kunnen doen zodra ik een motor heb
 
Vorige week mijn eerste AVB-examen gehad. Helaas liet ik mijn gas iets te vroeg los bij de uitwijkoefening en dat was de eerste fout in het snelle cluster.
Tijdens mijn tweede poging van de snelle slalom (hij moest iets sneller) voel ik me prima: goede snelheid, lekker gooien met die motor, en voorbij de derde pion hoor ik ineens 'klik'. Blijkbaar hing ik tegen de versnelling aan links, en is de motor zonder gebruik van de koppeling zomaar in z'n 3e versnelling geschoten. Hoewel ik hem prima heb afgesloten, toch de oefening afgekeurd, en als tweede fout in het snelle cluster dus ook het examen niet gehaald...

Volgende week gelukkig alweer herkansing AVB, en dan 23 april AVD. Het weer van vandaag zorgt ervoor dat ik wil opschieten met de handel :)
 
Ik zit ook te overwegen om de (basis) sleutel cursus van Erik van Lent te volgen in Alphen dacht ik.

Misschien dat we hier een keer een groepje kunnen vormen en gezamenlijk die cursus volgen? Cursus wordt pas gegeven bij groep van 4 personen geloof ik. Anders moet je data opgeven en wachten tot meerdere aanmeldingen

Doen.. Ik heb daar 2 leuke en zeer leerzame dagen gehad. (kleine jaar geleden) Motorblok cursus en Groot onderhoud (enkele weken geleden) gevolgd. De basiscurus had k al voor 95 % qua zelf doen, dus die vond ik niet nodig.

Je moet je gewoon aanmelden en dan krijg je vanzelf meestal wel 2 data door, waar je voor kan aanmelden (als je alleen gaat).

Schrik niet als het 2 maanden verder is dan hoor. Had zelf begin januari aangemeld en in maart pas kunnen volgen.

De groep is 4 a 5 man maar, dus het is heel overzichtelijk voor iedereen. En je mag zelf lekker sleutelen :) Plus je krijgt veel tips waar je op moet letten
 
Laatst bewerkt:
Balen Hagaban! Gelukkig mag je volgende week al op herhaling, dan komt het vast goed. Succes!
 
Idd balen man!

Gelukkig hoef je niet lang te wachten. Als het alleen zulke foutjes zijn dan zijn ze gewoon aan het mierenneuken. Gaat helemaal goed komen volgende week ;)
 
Doen.. Ik heb daar 2 leuke en zeer leerzame dagen gehad. (kleine jaar geleden) Motorblok cursus en Groot onderhoud (enkele weken geleden) gevolgd. De basiscurus had k al voor 95 % qua zelf doen, dus die vond ik niet nodig.

Je moet je gewoon aanmelden en dan krijg je vanzelf meestal wel 2 data door, waar je voor kan aanmelden (als je alleen gaat).

Schrik niet als het 2 maanden verder is dan hoor. Had zelf begin januari aangemeld en in maart pas kunnen volgen.

De groep is 4 a 5 man maar, dus het is heel overzichtelijk voor iedereen. En je mag zelf lekker sleutelen :) Plus je krijgt veel tips waar je op moet letten
Dat klinkt goed in ieder geval! Ik zal eens contact opnemen :)
 
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier heb net mijn 2de AVB les erop zitten.
Heb eigenlijk een vraag over wat jullie het verstandigst lijkt.
Ik ben momenteel 23 jaar en wordt in december 24. Ik ben dus aan het lessen voor het A-rijbewijs en hoop deze rondt juni/juli te halen. Op dat moment krijg ik een A-rijbewijs met code 80 en moet ik dus van juni/juli tot en met december op een A2 motor rijden. Welke van de volgende opties zouden jullie aanraden en waarom?

-Wachten met het kopen van een motor tot december en dan direct een zware motor kopen, in tussentijd verschillende motoren huren
-Een motor kopen die teruggeschroeft is tot A2 motor en de begrenzing in december eraf laten halen
-Een goedkope middelzware motor kopen en deze rijden tot december en dan een zware kopen


Alvast bedankt voor jullie advies!
 
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier heb net mijn 2de AVB les erop zitten.
Heb eigenlijk een vraag over wat jullie het verstandigst lijkt.
Ik ben momenteel 23 jaar en wordt in december 24. Ik ben dus aan het lessen voor het A-rijbewijs en hoop deze rondt juni/juli te halen. Op dat moment krijg ik een A-rijbewijs met code 80 en moet ik dus van juni/juli tot en met december op een A2 motor rijden. Welke van de volgende opties zouden jullie aanraden en waarom?

-Wachten met het kopen van een motor tot december en dan direct een zware motor kopen, in tussentijd verschillende motoren huren
-Een motor kopen die teruggeschroeft is tot A2 motor en de begrenzing in december eraf laten halen
-Een goedkope middelzware motor kopen en deze rijden tot december en dan een zware kopen

Alvast bedankt voor jullie advies!
Waarom wil je zo graag een zware? Niet liever eerst een poosje ervaring opdoen op een lichte tot middelzware?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan