Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vanmiddag mijn 3e AVD les :] .

Nou merk ik zelf dat ik soms wat rommelig door de bocht ga, omdat ik het gas niet 1,2,3 opgepakt krijg. Is hier een tip voor?

Ik probeer al eerder voor de bocht klaar te zijn, ik rem, schakel terug, e.d. maar dan moet ik het gas weer oppakken en ik merk dat ik het lastig vind om dit netjes gedoseerd te doen net na het afremmen. Met gevolg dat ik halverwege de bocht pas weer mijn gas erbij heb en vooruit kom O-) .
 
Ik heb vanmiddag mijn 3e AVD les :] .

Nou merk ik zelf dat ik soms wat rommelig door de bocht ga, omdat ik het gas niet 1,2,3 opgepakt krijg. Is hier een tip voor?

Ik probeer al eerder voor de bocht klaar te zijn, ik rem, schakel terug, e.d. maar dan moet ik het gas weer oppakken en ik merk dat ik het lastig vind om dit netjes gedoseerd te doen net na het afremmen. Met gevolg dat ik halverwege de bocht pas weer mijn gas erbij heb en vooruit kom O-) .
Bespreek het met je instructeur. Die is daarvoor en die betaal je daarvoor.
 
Ik heb vanmiddag mijn 3e AVD les :] .

Nou merk ik zelf dat ik soms wat rommelig door de bocht ga, omdat ik het gas niet 1,2,3 opgepakt krijg. Is hier een tip voor?

Ik probeer al eerder voor de bocht klaar te zijn, ik rem, schakel terug, e.d. maar dan moet ik het gas weer oppakken en ik merk dat ik het lastig vind om dit netjes gedoseerd te doen net na het afremmen. Met gevolg dat ik halverwege de bocht pas weer mijn gas erbij heb en vooruit kom O-) .


Ik meen dat ze het jullie ook zo aanleren toch gas erop halvewege in de bocht?


Deze film gaat je zeker helpen en niet teveel erbij nadenken ;)


Je kunt ook deze volgen :P

 
Laatst bewerkt:
Lol dankje voor de tips _O-

Heb vandaag eerst een kwartier achterop gezeten bij mijn instructeur. Daarna zelf weer op de motor en mijn instructeur ging deze keer met zijn eigen motor mee (normaal zit hij in de auto). Dus dat communiceerde wel prettig!

Het eerste stuk ging een stuk beter, voelde ook veel fijner aan. Maar het laatste stukje ging toch wat rommeliger.

En mij wordt aangeleerd dat ik klaar moet zijn voor de bocht, gas alweer licht moet oppakken en vasthouden in de bocht. En halverwege de bocht moet beginnen met doortrekken.
 
Lol dankje voor de tips _O-

Heb vandaag eerst een kwartier achterop gezeten bij mijn instructeur. Daarna zelf weer op de motor en mijn instructeur ging deze keer met zijn eigen motor mee (normaal zit hij in de auto). Dus dat communiceerde wel prettig!

Heb hier een hekel aan , zo leer je namelijk niet goed motorrijden. :X Je gaat immers ook geen vlieglessen nemen terwijl de instructeur vanaf de grond toekijkt. ;)

Motorlessen moet je nemen als instructeurs met je meerijden op motoren.!! Een instructeur vanuit de auto is een luie zak die het vak niet al te serieus neemt.Hij/zij kan dan nooit de juiste instructie geven/laten zien en geloof mij ik ken veel motor rijinstructeurs die het zullen beamen.



Het eerste stuk ging een stuk beter, voelde ook veel fijner aan. Maar het laatste stukje ging toch wat rommeliger.

En mij wordt aangeleerd dat ik klaar moet zijn voor de bocht, gas alweer licht moet oppakken en vasthouden in de bocht. En halverwege de bocht moet beginnen met doortrekken.


Oke dat zal ik dan wel vergeten zijn ;) ze willen natuurlijk dat je de ketting strak/gespannen laat :t
 
Laatst bewerkt:
Heb hier een hekel aan , zo leer je namelijk niet goed motorrijden. :X Je gaat immers ook geen vlieglessen nemen terwijl de instructeur vanaf de grond toekijkt. ;)

Motorlessen moet je nemen als instructeurs met je meerijden op motoren.!! Een instructeur vanuit de auto is een luie zak die het vak niet al te serieus neemt.Hij/zij kan dan nooit de juiste instructie geven/laten zien en geloof mij ik ken veel motor rijinstructeurs die het zullen beaOke dat zal ik dan wel vergeten zijn ;) ze willen natuurlijk dat je de ketting gespannen laat :t

Ik snap je beredenering. Maar hiervoor had ik dus een rijschool met rijinstructeur op de motor en dat werkte voor mij helemaal niet. Dus ondanks dat mijn huidige normaal in de auto zit, vind ik deze instructeur wel veel fijner.

Ik ga wel de volgende les vragen of hij weer mee rijd met de motor. Want het was wel fijn dat hij soms even voor me kon gaan rijden en kon laten zien wat hij bedoelde.
 
Ik snap je beredenering. Maar hiervoor had ik dus een rijschool met rijinstructeur op de motor en dat werkte voor mij helemaal niet. Dus ondanks dat mijn huidige normaal in de auto zit, vind ik deze instructeur wel veel fijner.

Er moet natuurlijk een klik zijn dat is een feit .Ook niet elke instructeur past bij iemand.

Ik had 4 instructeurs natuurlijkj lag ook mij de een wat beter als de ander.Zelf heb ik iemand nodig die flink lomp recht voor de raap uit de hoek kan komen _O-

Het ging vaak zo, Ja Willem aan de kant jij we zijn hier niet bijeen om te racen en heb je die zijweg niet gezien :? Welke zijweg........... dan :+

Ik ga wel de volgende les vragen of hij weer mee rijd met de motor. Want het was wel fijn dat hij soms even voor me kon gaan rijden en kon laten zien wat hij bedoelde.

Dat is heel goed :t je hebt deze extra aandacht nu wel nodig de laatste lessen.Daarnaast laat hij je dan de valkuilen zien welke je tijdens het afrijden " kunt" tegenkomen.
 
Het ging vaak zo, Ja Willem aan de kant jij we zijn hier niet bijeen om te racen en heb je die zijweg niet gezien :? Welke zijweg........... dan :+

Mijn instructeur laat me best goed zien hoe je de beste lijnen kunt pakken op dijkwegen en hoe je zo hard mogelijk door de bocht kunt... True story!

Voordat mensen het zich af gaan vragen.... Ja, ik les echt voor een rijbewijs, niet voor een racelicentie, hoewel ik me soms tijdens de lessen af vraag hoe groot het verschil zal zijn _O-

Trouwens, hierdoor is mijn bochtenwerk nu wel vrij goed heb ik het idee :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn instructeur laat me best goed zien hoe je de beste lijnen kunt pakken op dijkwegen en hoe je zo hard mogelijk door de bocht kunt... True story!

Voordat mensen het zich af gaan vragen.... Ja, ik les echt voor een rijbewijs, niet voor een racelicentie, hoewel ik me soms tijdens de lessen af vraag hoe groot het verschil zal zijn _O-

Trouwens, hierdoor is mijn bochtenwerk nu wel vrij goed heb ik het idee :)

Jij hebt een goede rijschool met een hele goede instructeur.Zo hoort het immers ook te gaan dat zij je alles aanleren en niet vanuit een auto via oordopjes.

Het gaat niet erom via welke methode je eerder zult slagen het gaat ook erom dat zij je aanleren om uit de gevarenzone te blijven.Echt motorrijden leer je pas als je een rijbewijs hebt.Je zult in de eerste 2 jaar ook minimaal 6 x een bijna door ervaring opdoen.

Iemand een motorrijbewijs laten halen of hem/haar ook leren motorrijden dat zijn echt twee verschillende disciplines.
 
Iemand een motorrijbewijs laten halen of hem/haar ook leren motorrijden dat zijn echt twee verschillende disciplines.

Akkoord, dat is ook waarom ik voor deze rijschool gekozen heb :)

Added bonus: ik ben een 10x zo bewuste automobilist geworden, en ik heb m'n A rijbewijs nog niet eens :P
 
Akkoord, dat is ook waarom ik voor deze rijschool gekozen heb :)

Added bonus: ik ben een 10x zo bewuste automobilist geworden, en ik heb m'n A rijbewijs nog niet eens :P


Jij komt er wel *D

Ben zelf ook rustiger gaan rijden met de auto _O-

Als je zin / tijd hebt ga ooit eens een voortgezette rij training of circuitdagje ( met vrienden) doen altijd leuk en leerzaam.
 
Op twee wielen door de bocht? *D

_O-

Als je zin / tijd hebt ga ooit eens een voortgezette rij training of circuitdagje ( met vrienden) doen altijd leuk en leerzaam.

Staat zeker op de planning! Ik heb mijn helm bijvoorbeeld zo uitgekozen dat ie op het circuit toegelaten is :)

Maar eerst het papiertje voor op de weg maar eens halen.... haha
 
_O-Staat zeker op de planning! Ik heb mijn helm bijvoorbeeld zo uitgekozen dat ie op het circuit toegelaten is :)

Maar eerst het papiertje voor op de weg maar eens halen.... haha

Nooit bij stilgestaan...maar wat voor eisen worden er aan een helm gesteld op het circuit?

Wanneer mag jij weer op trouwens?
 
Hangt er vanaf in welke klasse je wilt rijden, maar ik heb meteen met alles rekening gehouden. Dus full face (beetje een no-brainer). Geen systeemhelm, alleen integraal, dus hij mag niet open klappen. Tevens is een zonnevizier ook niet toegestaan, dus die heb ik ook niet. Moet nog wel een keer een nieuw vizier kopen. Qua sluiting moet het een dubbel D ring sluiting zijn. Daarmee heb je de eisen volgens mij (en hij moet natuurlijk gekeurd zijn haha). Tevens heb ik er een gekozen met een emergency quick release, zodat ze je helm makkelijk kunnen verwijderen als je je nek breekt o.i.d.

In mijn geval is het een shoei NXR geworden :)

DSC_0066.jpg


Over precies een week, op donderdag, mag ik mijn derde poging doen *D
 
Welnee joh

Je hebt helemaal *O* *D geen rijbewijs nodig op het circuit :N er rijden ook 12-14 jarige rond })

Maar hoe moet ik dan uberhaupt op het circuit komen? Dan moet ik eerst weer een aanhanger lenen voor de motor... gedoe gedoe... Nee, ik ga eerst m'n roze pasje uitbreiden volgende week (hoop ik :Y ) en daarna zie ik wel weer verder :)
 
Mijn instructeur reed ik in z'n auto, en ik vond het prima. Hij liet ook duidelijk merken dat m'n plaats op de weg niet juist was: hij ging gewoon naast mij kruipen bij een verkeerslicht/kruispunt, of ging langs mij rijden op een dijkweg. Hij liet dus de gevaren zien van een onjuiste positie op de weg.
 
Mijn instructeur reed ik in z'n auto, en ik vond het prima. Hij liet ook duidelijk merken dat m'n plaats op de weg niet juist was: hij ging gewoon naast mij kruipen bij een verkeerslicht/kruispunt, of ging langs mij rijden op een dijkweg. Hij liet dus de gevaren zien van een onjuiste positie op de weg.

De mijne deed dat ook. Alleen de eerste avd les ging hij op de motor, puur om te laten zien hoe en waar je moet rijden. Daarna altijd met een auto achter mij aan. We stopten altijd wel een paar keer en kregen we een korte uitleg wat goed ging en wat er verbeterd kon worden. (Wat minder goed ging, werd ook gelijk in je oortje gezegd en nogmaals herhaald bij de stop) Zo kon je als je weer verder ging dit direct toepassen.

Ik heb trouwens altijd met een andere leerling gereden die "meer ervaren" was dan ik. Die reed meestal voorop. Was dan gewoon nadoen wat diegene deed. Ook vaak voorop gereden, om te laten zien dat ik ook zonder diegene te kopiëren goed kon motorrijden.

Dus zo gek is het eigenlijk niet een rij-instructeur in de auto. Hij kan dan wel laten zien wat de auto's zouden kunnen gaan doen, alleen dan zonder direct gevaar voor jou als leerling zijnde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan