Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks guys!

Die gedachte had ik de vorige keer Willem. Deze keer ben ik wat voorzichtiger met mijn verwachtingen :P

Ik hoop jullie morgen goed nieuws te brengen!

Als ik over 24h nog niets gepost heb dan ben ik verongelukt tijdens mijn poging om de examenauto af te schudden, trouwens. Dan bestaat daar geen twijfel over _O-
 
Hahhaah Reliku, afschudden examenauto is mijn doel ook voor volgende examen. Eerst stop&go goed doen en dan wegwezen en bij CBR weer herenigd worden met examinator!
 
Geslaagd!

Binnen twee minuten was ik ze kwijt! Heb in die twee minuten geen fouten gemaakt en de rest van de rit hebben ze niet gezien dus hij moest 'm wel goed keuren! :Y :]
 
Geslaagd!

Binnen twee minuten was ik ze kwijt! Heb in die twee minuten geen fouten gemaakt en de rest van de rit hebben ze niet gezien dus hij moest 'm wel goed keuren! :Y :]


Gefeliciteerd kerel en heel goed gedaan. :t

Schreef het niet voor niets, gas erop en maken dat je wegkomt mits de kans zich voordoet. })
 
Hehehehehe, jullie begrijpen inmiddels waarschijnlijk wel dat dat niet écht gebeurd is, maar ik wou weten wie er in zou trappen :P

Ik ben wel geslaagd, laten we dat voorop stellen!

Kreeg deze keer een andere examinator. Uurtje ervoor rond getourd met m'n instructeur, alles ging goed vandaag. De examinator was een hele relaxte oude man. Toen die m'n instructeur zag zei die "ah, deze instructeur leidt niet op voor het cbr examen..."

"als je van hem les gehad hebt dan zal je niveau vele malen hoger zijn dan wat hier geeist wordt, dus als je vandaag gewoon rijdt zoals altijd dan wordt het een makkie voor jou."

Nog ff gekletst, en toen de weg op gegaan. We reden weg bij het cbr, grote 3baans rotonde op bij Zwolle zuid, en vanaf daar de snelweg op. Ik reed achter een vrachtwagen, maar die reed helaas links. Toen die bij de snelweg oprit naar rechts ging, gaf ik vol gas en blaasde ik mezelf er langs, en toen had ik ineens alle ruimte. Examinator in de auto zat vast achter de vrachtwagen, maar ik had lekker alle ruimte. Kreeg de instructie om gewoon in te voegen en lekker door te rijden.

Achteraf hoorde ik dat de examinator na dit voorval (vol gas erlangs en de vrije ruimte op zoeken), 5 minuten het examen in, al besloten had dat ik geslaagd was, hahaha.

Vervolgens nog een half uurtje in buiten gebied lekker bochtjes gereden en lekker rond getourd. Ook een stukje door een woonwijk heen gereden, maar het was lekker rustig op de weg dus dat was twee vingers in de neus. Vervolgens sprong het licht op rood toen de examinator een paar auto's achter me zat (voor mij dus nog groen) en had ik ze letterlijk af geschud. Kreeg de instructie om ergens stil te staan en te wachten, want ze konden me niet bij houden whahaha. Gestopt in een bushalte (was geen bus te zien) en een minuut later ofzo kwamen ze weer aan zetten. Kreeg de instructie om terug te rijden naar het cbr. Nabespreking was er niet, hij had geen kritiek. Ik bleef aandringen want er was vast wel iets dat beter kon, kreeg de opmerking dat ik in het buitengebied wat meer rekening moest houden met negatieve wegverkanting omdat ik daar niet echt volledig gebruik maakte van de weg, maar ik gaf als reden dat ik daar in het midden reed dat het wegdek zo slecht was dat ik het niet verantwoord vond om helemaal de zijkant op te zoeken. Dat vond de examinator helemaal gezegend.

Lang verhaal kort, ruim voldoende geslaagd *O*

Maandag kan ik rijbewijs aanvragen. Misschien doe ik wel een spoed aanvraag, boeien van die drie tientjes. Kan ik dinsdag de motor op halen :)

En binnenkort maar eens kijken voor een circuitdag! :]

Either way... Bedankt voor de felicitaties allemaal! *D
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, Reliku! Dat is een lintje waard! :P *O*

Ik heb ook spoed gedaan toen, kostte 3 tientjes meer, maar dat voel ik nu niet meer, haha!
 
Van harte gefeliciteerd en zeker welverdiend! *O*
Hoop dat ik net zo'n mooie rit mag neerzetten tegen de tijd dat ik mijn AVD mag doen :)

Maar eerst maar eens AVB afronden half mei
 
Goed gedaan, gefeliciteerd! *O*
Toevallig 3kwart rotonde richting Meppel, Zwolle-Noord eraf, rondje Brinkhoek, door Berkum..
Dat was mijn route destijds 8-)
Ik wilde toen ook spoedaanvraag doen, maar bij gemeentehuis zeiden ze dat bij een normale aanvraag het rijbewijs al vaak veel eerder binnen is dan na 5 dagen. Misschien nog even navragen. En anders, whatever, zo snel mogelijk de weg op :Y
 
Toevallig 3kwart rotonde richting Meppel, Zwolle-Noord eraf, rondje Brinkhoek, door Berkum..

Zwolle Noord eraf idd, en dan via de oude meppelerweg richting de haersterveerweg richting Brinkhoek. Daar een rondje gereden, en dan via de Aa landen terug. Mijn instructeur (die de route bepaalde) raakte vervolgens de weg kwijt in de Aa landen, dat was wel lachen. Vervolgens via de zwartewaterallee (waar mijn auto wel eens op de foto gezet wordt door onze vrienden bij het cjib), weer terug naar het cbr, daar raakte ik ze kwijt hahaha.

Thanks guys :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan