Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Mooie topic hoor....

Afspiegeling vd maatschappij hoe we dagelijks met elkaar omgaan.... _O-

Ik ga ook vaak naar de aktion voor verbruiksartikelen...wd40, ruitensproeiervloeistof etc.

Maar duurzame dingen kijk ik verder dan alleen maar prijs...en bottomline de gunfactor aan de verkoper/koper voor de lange termijn.
 
Inderdaad, maar hier bij mij in het dorp is de fietsenmaker echt druk, dus zij kunnen het gewoon weigeren. Ze zijn de afgelopen jaren al meerdere keren uitgebreid en dat terwijl er concurrentie bij gekomen is welke ook alweer uitgebreid is.
Dan snap ik wel dat je internetfietsen gaat weigeren.

Maar zo kan het dus ook. "Zoveel" service bieden dat je de koopjesjagers met hun chinese meuk kan weigeren zonder dat je er zelf problemen van ondervind.
Helaas kan dit niet in elke branche..
En als je nou zo'n fiets gebruikt gekocht hebt, en je wilt de fietsenmaker wat onderhoud laten doen?
 
Ja, en dat kost de ondernemer natuurlijk ook helemaal niets. De verzend- en orderkosten, de producten die uitgepakt zijn en opnieuw helemaal netjes en fris ingepakt moeten worden zodat ze naar de volgende "klant" gestuurd kunnen worden die hem weer terugstuurt. Dit kost natuurlijk ook allemaal niets....


Het schijnt dat de welbekende webwinkel Zalando (die overigens bepaald niet goedkoop is) nog nooit een cent winst heeft gemaakt, men koopt met een enorm reclame budget als het ware de markt.

Geen winst, geen verdienmodel: “Zalando blijkt een piramidespel” - wel.nl
 
heb verhalen genoeg gehoord over bestellen bij Zalando, vooral vrouwen bestelen daar leuke schoenen of jurkjes voor een avondje uit. en dat word dan daarna gewoon doodleuk weer gratis geretourneerd. zo kan je dus als winkel ook misbruik in de hand werken omdat je er niet van kan uitgaan dat iedereen even eerlijk is.
 
Ik denk dat het tijd wordt dat alle bedrijven de Nederlandse werknemers er uit knikkeren. Een Pool, Bulgaar of Roemeen kost nog niet eens de helft.

Ook dat is marktwerking!
En werken 2 keer zo hard _O- _O- (en heb er met genoeg gewerkt )
 
Het schijnt dat de welbekende webwinkel Zalando (die overigens bepaald niet goedkoop is) nog nooit een cent winst heeft gemaakt

Dat is inherent aan de business waarin ze zitten. Amazon en Alibaba bijvoorbeeld hebben jarenlang / honderden miljoenen verlies gedraaid voordat ze in de zwarte cijfers kwamen.
En inmiddels behoren Bezos en Ma tot de rijkste mensen op aarde.
 
Sommigen hebben gewoon een strak budget waaraan gehouden moet worden. Ik vind niet dat er ingeleverd moet worden op veiligheid, functionaliteit of looks als dat niet nodig is wanneer je het online besteld.

Ik vind het juist niet erg netjes dat er winkels bestaan die veel hogere prijzen(daaronder verstaan dat het bijvoorbeeld 50 of 100 euro meer kost, voor een tientje hoef je het niet te laten om het in de winkel te kopen) hanteren dan waarvoor het online verkocht wordt. Dat noem ik juist mensen in de maling nemen.

Verschil is ook wel te recht vaardigen.
Huur
Personeel
Licht
Winkel inrichting
Nog een leuke VERPLICHTE minimum prijs van leverancier. Soms mogen ze gewoon niet lager.
 
Het schijnt dat de welbekende webwinkel Zalando (die overigens bepaald niet goedkoop is) nog nooit een cent winst heeft gemaakt, men koopt met een enorm reclame budget als het ware de markt.

Geen winst, geen verdienmodel: “Zalando blijkt een piramidespel” - wel.nl

De bedoeling is om (dankzij de veel langere adem die dit soort mega-ondernemingen hebben) lang genoeg stand te houden dat er een Europese kaalslag plaats vindt onder 'normale concurrenten'. Zodra die allemaal geëlimineerd zijn gaan de prijzen opeens omhoog en heeft de consument geen/weinig alternatieve keuzes meer. Dan loopt zo'n bedrijf keihard binnen in 1 > 2 jaar. Is ook fijn voor de consumenten die hier onbewust aan mee werken, hoeven ze bijna nooit meer iets te vergelijken :t B|
 
Verschil is ook wel te recht vaardigen.
Huur
Personeel
Licht
Winkel inrichting
Nog een leuke VERPLICHTE minimum prijs van leverancier. Soms mogen ze gewoon niet lager.

Huur, personeel, licht en inrichting hebben webshops ook.

Vervelende inkoopverplichtingen? Niet inkopen is ook een optie.....
 
Dat mensen dingen online bestellen, dat is nou eenmaal onderdeel van hoe de wereld verandert. Webshops hebben vaak meer keuze en zijn goedkoper. Logisch als je nagaat dat je maar 1 centraal magazijn hebt en evrder nauwelijks kosten. Als je hier je spullen wil bestellen, dan is dat prima.

Echter als je dit:
Één persoon gequote, maar er zijn er hier meerderen:
[...]
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf
doet, ben je gewoon een lul. Punt. geen maar, want, of. Gewoon, een eersteklas lul.

Of je koopt bij de webshop, met alles wat daar bij hoort, of je gaat naar een winkel. Maar door dit soort ronduit onbeschoft gedrag, waarbij je de winkelier wel alle kosten laat maken, maar em die niet terug laat verdienen, gaan die bedrijven failliet. Als je er niet wil kopen, prima. Maar ga er dan ook geen service vragen. Want dat is eigenlijk wat je doet.

Ik ken minstens 1 motorkleding bedrijf dat door (oa) dit soort grappen heeft moeten stoppen. Stoer hoor, jij bespaart 5 tientjes, want boehoehoe, het leven is al zo duur, maar vervolgens kan de winkelier zijn winkel opdoeken. Want dat is jouw ogen dan wel "eerlijk". Bah.
 
Huur, personeel, licht en inrichting hebben webshops ook.

Vervelende inkoopverplichtingen? Niet inkopen is ook een optie.....
Een webshop hoeft niet dezelfde inrichting en lichtplan als een motordealer / showroom te hebben.
En de plaats van vestiging is ook minder belangrijk, lagere huren, etc. :)
 
Huur, personeel, licht en inrichting hebben webshops ook.

Vervelende inkoopverplichtingen? Niet inkopen is ook een optie.....

Heb even voor de beeldvorming een concurrent opgezocht:

klik

Zie streetview ;)

Zelfde kosten als 300 vierkante mtr. bedrijfshal met correct bestemmingsplan, gekeurde brandblussers, noem maar op. 1 aanslag rioolheffing voor onze hal kost al meer dan een maand huur voor het hele huis hierboven. En dan hebben we het nog over webshop VS webshop.

Doet de marktverzieker dan iets goed, of doen wij dan iets verkeerd? Ja heh, dat laatste wil je. Zeg 't maar dan..

_O-
 
Kleding koop ik nooit bij een webshop.

Maar met een setje remschijven loop ik niet de paskamer in :)
 
Laatst bewerkt:
Met remschijven kan het ook lastig zijn als het heel lastig is om te identificeren wat je nu precies moet hebben. Soms heb je zo'n situatie dat je pas wanneer je hebt losgemaakt precies weet wat je moet hebben. Dan is een lokale leverancier wel een stuk fijner.

Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb laast een setje schijven en blokken voor het koekblik via Ebay laten komen en jammer voor de lokale handel, maar het was geloof ik 3x goedkoper.
 
Dat mensen dingen online bestellen, dat is nou eenmaal onderdeel van hoe de wereld verandert. Webshops hebben vaak meer keuze en zijn goedkoper. Logisch als je nagaat dat je maar 1 centraal magazijn hebt en evrder nauwelijks kosten. Als je hier je spullen wil bestellen, dan is dat prima.

Echter als je dit:doet, ben je gewoon een lul. Punt. geen maar, want, of. Gewoon, een eersteklas lul.

Of je koopt bij de webshop, met alles wat daar bij hoort, of je gaat naar een winkel. Maar door dit soort ronduit onbeschoft gedrag, waarbij je de winkelier wel alle kosten laat maken, maar em die niet terug laat verdienen, gaan die bedrijven failliet. Als je er niet wil kopen, prima. Maar ga er dan ook geen service vragen. Want dat is eigenlijk wat je doet.

Ik ken minstens 1 motorkleding bedrijf dat door (oa) dit soort grappen heeft moeten stoppen. Stoer hoor, jij bespaart 5 tientjes, want boehoehoe, het leven is al zo duur, maar vervolgens kan de winkelier zijn winkel opdoeken. Want dat is jouw ogen dan wel "eerlijk". Bah.


Ik zie persoonlijk geen direct causaal verband tussen mensen die zonder koopintentie de winkel binnenstappen en een bedrijf wat failliet gaat.

Is hier bewijs voor in cijfers dat hier een direct causaal verband tussen bestaat voor dat motorkleding bedrijf waar je het over hebt?

Oftewel, heeft dit bedrijf bijgehouden hoeveel geld het kost per keer dat een klant zonder koopintentie de winkel binnenkomt en waarvan dit bedrijf dus blijkbaar die klant niet heeft te weten overtuigen om toch tot een koop over te gaan?
 
Ik wil geen azijnzeikerd zijn..... maar dit is mogelijk mede het gevolg van de instelling van een hoop motorrijders.

"Waarom zou ik iets in een winkel kopen als ik het ook online kan vinden? En dan is het ook nog eens goedkoper."

De motorzaak mag tegenwoordig (bijna) niets meer verdienen. Er wordt alleen nog maar naar de prijs gekeken, niet naar wat je er voor krijgt.

Bij de aanschaf van een nieuwe motor moet je als dealer of heel veel korting geven of een eigenlijk te hoge inruilprijs. Terwijl je van de andere kant onder druk gezet wordt door importeurs.......
Nou dat ben ik niet helemaal met u eens. Hoe vaak ik moet horen “dit hebben we niet in voorraad “ ik bestel het wel voor u. volgende week hebben we het wel. Nou dan kan ik het net zo goed zelf bestellen dan heb ik het de volgende dag.
 
Een webshop hoeft niet dezelfde inrichting en lichtplan als een motordealer / showroom te hebben.
En de plaats van vestiging is ook minder belangrijk, lagere huren, etc. :)


Nee, maar die wel een warehouse, telefonische helpdesk, veel ict-ers om de shop draaiende te houden, enorme marketingkosten(google-ads), retourafdeling etc.
 
Dat mensen dingen online bestellen, dat is nou eenmaal onderdeel van hoe de wereld verandert. Webshops hebben vaak meer keuze en zijn goedkoper. Logisch als je nagaat dat je maar 1 centraal magazijn hebt en evrder nauwelijks kosten. Als je hier je spullen wil bestellen, dan is dat prima.

Echter als je dit:doet, ben je gewoon een lul. Punt. geen maar, want, of. Gewoon, een eersteklas lul.

Of je koopt bij de webshop, met alles wat daar bij hoort, of je gaat naar een winkel. Maar door dit soort ronduit onbeschoft gedrag, waarbij je de winkelier wel alle kosten laat maken, maar em die niet terug laat verdienen, gaan die bedrijven failliet. Als je er niet wil kopen, prima. Maar ga er dan ook geen service vragen. Want dat is eigenlijk wat je doet.

Ik ken minstens 1 motorkleding bedrijf dat door (oa) dit soort grappen heeft moeten stoppen. Stoer hoor, jij bespaart 5 tientjes, want boehoehoe, het leven is al zo duur, maar vervolgens kan de winkelier zijn winkel opdoeken. Want dat is jouw ogen dan wel "eerlijk". Bah.
:9~ _O-

Ja! Wat een l*l die kl*te consument! Laat ze aub lekker thuisblijven :+ .

Kun je binnenkort weer een topic openen :W


Iets passen in de winkel en daarna online bestellen is zo 2010..
Met gratis verzending en retourservice kun je producten uitgebreid proberen en bestellen totdat je het juiste hebt gevonden :) .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan