Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Internet maakt alles kapot... :+

Motorzaken gaan failliet, encarta is gestopt encyclopedieën, cd's worden niet meer verkocht, acteurs hebben het slecht door het downloaden, de postbezorgers hebben het zwaar en de seks voldoet niet meer aan de verwachtingen.

Maar toch zijn er motorbedrijven die het erg goed doen en kunnen uitbreiden ondanks schichtige internetpassers en gratis koffiedrinkers. Hoe kan dat?

De dealer waar ik altijd naartoe ga is 40km van mij vandaan, ik passeer meerdere dealers, maar ga toch altijd naar die ene. Waarom?
Omdat ik mij daar welkom voel;
de verkoper kent mij bij naam;
prijzen hanteert waarbij ik niet het gevoel heb dat ik het dubbele betaal (het kan altijd goedkoper);
Halverwege een tochtje de mogelijkheid hebt om even te zitten met een bakkie, zonder dat je wat hoeft te kopen;
Meedenkende werkplaats;
leuke/ drukke evenementen;
enz. enz.

en toch is dit de grootste van de Benelux

maarrr ik koop zeker ook op internet.
Van remblokken, olie en banden (die ik er zelf opdraai) tot kleding.

Ik heb geen advies nodig, omdat ik toch altijd goed onderzoek doe en meestal meer van het product af weet dan de verkoper zelf.
Is dat erg of schadelijk voor het bedrijf? Ik denk het niet.



oja, passen in de winkel en op internet kopen, dan ben je echt een lul... of kut.. dan kan je de hele dag met je lul(of kut) uit je broek hangen, omdat je je toch nergens voor schaamt en niet weet wat moreel wel of niet kan.



:^

Standaard spul zoals olie, filters, remblokken etc haal ik allemaal bij de motorzaak, ondanks dat het online goedkoper is.

A: omdat ik weet dat ze het op voorraad hebben.

B: als ik eens een technische vraag heb helpen ze me altijd en er wordt nooit moeilijk gedaan.

C: ik kom er graag en voel me er thuis.

Specifieke onderdelen koop ik bijna altijd online, mijn motorzaak adviseert me dat zelfs.
De tijd die zij nodig hebben om het op te zoeken en bestellen kost meer dan het onderdeel oplevert in veel gevallen. (Gaat dan wel om een merk wat zij niet verkopen)
En het scheelt vaak veel geld, want ik ben ook een krenterige Hollander *D

Kleding koop ik altijd online omdat ik een schurfthekel aan pashokjes en friemelende adviserende verkopers heb, ik weet zelf redelijk goed wat ik wil.
 
Laatst bewerkt:
Jij bent een nog veel grotere lul dan iemand die ergens iets gaat passen en niks koopt. Jij voegt er namelijk nog aan toe dat je zelf denkt het beter te weten en om dat te bereiken raadpleeg je alle bronnen behalve het binnenlopen van een winkel met vakbekwaam personeel.

Ik zie het al helemaal voor me. Wekenlang dag en nacht internet afstruinen en reviews lezen om het beste glijmiddel voor anaal gebruik te vinden....en dat vervolgens bij de goedkoopste internetshop kopen. Vooral om maar geen winkel binnen hoeven te lopen om advies te vragen. _O-

Flikker toch op man, je bent nog erger dan die "zogenaamde passer" waar je zo op afgeeft :W

Excuseer mijn taalgebruik... als ik een hypocriet ruik verlies ik mijn fatsoen :+

Lucht het wel op? :+
 
Jij bent een nog veel grotere lul dan iemand die ergens iets gaat passen en niks koopt. Jij voegt er namelijk nog aan toe dat je zelf denkt het beter te weten en om dat te bereiken raadpleeg je alle bronnen behalve het binnenlopen van een winkel met vakbekwaam personeel.

Als je goed had gelezen, had je misschien gezien dat ik regelmatig bij de dealer kom en daar mijn geld achterlaat...

Jij snapt het helemaal :t ... Maar ik ben je even kwijt. Waar voeg ik wat aan toe? Als ik een paar liter olie, remblokken o.i.d. online bestel, en weet wat ik wil hebben, daarvoor ga ik

* niet naar een fysieke winkel
* val geen medewerker lastig
* hoef geen advies

waarom ben ik in jouw ogen dan een grotere lul? vertel dat nu eens duidelijk.


Waarom zou ik advies van bijv. remblokken willen hebben? om te horen dat de remblokken die de dealer verkoopt de allerbeste zijn (circuitgebruik)? of zal hij vertellen dat een ander merk wat hij niet in zijn assortiment heeft veel beter is? Of ga ik uit van meerdere mensen die daadwerkelijk die blokken aan de tand hebben gevoeld en er geen baat bij hebben om een setje te verkopen?

Ik zie het al helemaal voor me. Wekenlang dag en nacht internet afstruinen en reviews lezen om het beste glijmiddel voor anaal gebruik te vinden....en dat vervolgens bij de goedkoopste internetshop kopen. Vooral om maar geen winkel binnen hoeven te lopen om advies te vragen.
-O- Viel de vrijdagmiddag borrel wat zwaar? Waarom zou je daar advies over willen vragen?


Maar blijkbaar lees/kijk jij ook nooit vergelijkingstests in bijv. de motorplus, fastbikes MCN e.d. Jij wint liever geen informatie in en gaat naar een dealer om te horen dat het merk wat hij verkoopt het allerbeste is? hij heeft immers vakbekwaam personeel... :t


Flikker toch op man, je bent nog erger dan die "zogenaamde passer" waar je zo op afgeeft :W

Excuseer mijn taalgebruik... als ik een hypocriet ruik verlies ik mijn fatsoen :+


man man man, |( iemand die weet wat hij wil hebben zonder de hulp en tijd van een "vakbekwame medewerker" is erger dan een pauper die komt passen, een dealer geld kost en daarna op internet gaat bestellen :?

zet jij ze nog maar eventjes op een rijtje.

en je ruikertje is trouwens kapot.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je groot gelijk dat je verder gaat kijken :Y

Zij gaven aan dat ze die handschoenen zouden bestellen.
Als ze die nu wel besteld zouden hebben en in huis zouden hebben gehad, had je die dan ook nog gekocht ?
Ja dan had ik die gekocht. Nog liever dan degenen die ik online uiteindelijk heb gekocht maar ja het is niet anders
 
Heb even voor de beeldvorming een concurrent opgezocht:

klik

Zie streetview ;)

Zelfde kosten als 300 vierkante mtr. bedrijfshal met correct bestemmingsplan, gekeurde brandblussers, noem maar op. 1 aanslag rioolheffing voor onze hal kost al meer dan een maand huur voor het hele huis hierboven. En dan hebben we het nog over webshop VS webshop.

Doet de marktverzieker dan iets goed, of doen wij dan iets verkeerd? Ja heh, dat laatste wil je. Zeg 't maar dan..

_O-
Je link klopt niet ;)
Ik kom dan in Rijssen terecht, en niet in Utrecht :?
 
alle bronnen behalve het binnenlopen van een winkel met vakbekwaam personeel.

:+

hoeveel winkels met vakbekwaam personeel zijn er dan nog?
helaas zie ik steeds vaker jochies achter de balie staan die kijken alsof ze zijn aangeschoten wanneer je ze wat vraagt...
in alle branches maar vooral in bouwmarkten is mijn ervaring.
zal wel te doen hebben met kosten drukken maar zinnige info krijg je er niet uit...
 
hoeveel winkels met vakbekwaam personeel zijn er dan nog?
helaas zie ik steeds vaker jochies achter de balie staan die kijken alsof ze zijn aangeschoten wanneer je ze wat vraagt...
in alle branches maar vooral in bouwmarkten is mijn ervaring.
zal wel te doEen hebben met kosten drukken maar zinnige info krijg je er niet uit...


Bij de DEA drogist ook.

Vroeg laatst om condooms lengte 30 cm .Het meisje keek mij zo raar aan ? Ik vroeg haar is er iets, heeft je vriendje een kleinere dan ?? })

Bij de DA zien ze mij nooit meer. :+ gewoon online dan sta je ook niet voor l*l _O-
 
Laatst bewerkt:
Bij de DEA drogist ook.

Vroeg laatst om condooms lengte 30 cm .Het meisje keek mij zo raar aan ? Ik vroeg haar is er iets, heeft je vriendje een kleinere dan ?? })

Bij de DEA zien ze mij nooit meer. :+ gewoon online dan sta je ook niet voor l*l _O-

DEA :?

latest
 
Redeneer eens andersom. Duizenden "klanten" klikken op een Google-ad a 10ct per click en kopen niks. Kost een hoop geld en levert volgens jouw redenering niks op.

Of nog erger, mensen bestellen iets en het komt retour, kost je zelfs verzendkosten, administratie en een hoop werk en levert wederom niets op.

Als kers op de taart wordt er elders opnieuw besteld of zelfs in die zielige stenen winkel.

Is de boze webshop nu opeens het zielige slachtoffer?

Je gaat nu vergelijkingen maken die echt niet overeen komen, daar kan ik dus helemaal niets mee.

Ik vind in de winkel passen terwijl je weet dat je het daarna on-line gaat bestellen niet netjes. Klaar.
( en het is mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar tot nu toe heb ik niets gelezen wat mijn mening veranderd )
 
Jij bent een nog veel grotere lul dan iemand die ergens iets gaat passen en niks koopt. Jij voegt er namelijk nog aan toe dat je zelf denkt het beter te weten en om dat te bereiken raadpleeg je alle bronnen behalve het binnenlopen van een winkel met vakbekwaam personeel.

Ik zie het al helemaal voor me. Wekenlang dag en nacht internet afstruinen en reviews lezen om het beste glijmiddel voor anaal gebruik te vinden....en dat vervolgens bij de goedkoopste internetshop kopen. Vooral om maar geen winkel binnen hoeven te lopen om advies te vragen. _O-

Flikker toch op man, je bent nog erger dan die "zogenaamde passer" waar je zo op afgeeft :W

Excuseer mijn taalgebruik... als ik een hypocriet ruik verlies ik mijn fatsoen :+

Jij vind dat in de doorsnee gemiddelde winkel vakbekwaam personeel staat ?

In een winkel krijg je altijd advies dat afgestemd is op het assortiment.
Als er betere spullen elders te krijgen zijn dan ga je dat niet horen !!
Op Inet kun je gericht zoeken naar eigenschappen, reviews in relatie tot jouw manier van gebruiken e.d.

Nieuwe TV gekocht tijdje terug.
Dan kom je met een uurtje Inet beter beslagen ten ijs dan wanneer je een gemiddelde zaak binnenloopt die TV verkoopt, ben ik 100% zeker van.

Remschijven via Inet gekocht. Ga ik naar de Volvo heb ik keuze uit 1 merk/type. Ga ik naar een universeel bedrijf dan... dan... dan openen zijn hun computer en kijken wat ze kunnen aanbieden. Specifiek weten zij dan ook helemaal niets, behalve dat ze rond zijn. Ervaring hebben ze niet met x-merk/type schijf op mijn type auto. Op forums haal ik die info wel.

Je taalgebruik is idd niet helemaal fatsoenlijk en een excuus erbij plaatsen maakt dat niet anders. Hooguit geeft dat een geur waar jij je fatsoen van zou kunnen verliezen O-) ;)






Zo te lezen is het internet nog ingeschakeld op de gesloten inrichting

Ik heb nog 6 kwartjes.
 
Laatst bewerkt:
Jij vind dat in de doorsnee gemiddelde winkel vakbekwaam personeel staat ?

In een winkel krijg je altijd advies dat afgestemd is op het assortiment.
Als er betere spullen elders te krijgen zijn dan ga je dat niet horen !!
Op Inet kun je gericht zoeken naar eigenschappen, reviews in relatie tot jouw manier van gebruiken e.d.

Nieuwe TV gekocht tijdje terug.
Dan kom je met een uurtje Inet beter beslagen ten ijs dan wanneer je een gemiddelde zaak binnenloopt die TV verkoopt, ben ik 100% zeker van.

Remschijven via Inet gekocht. Ga ik naar de Volvo heb ik keuze uit 1 merk/type. Ga ik naar een universeel bedrijf dan... dan... dan openen zijn hun computer en kijken wat ze kunnen aanbieden. Specifiek weten zij dan ook helemaal niets, behalve dat ze rond zijn. Ervaring hebben ze niet met x-merk/type schijf op mijn type auto. Op forums haal ik die info wel.

Je taalgebruik is idd niet helemaal fatsoenlijk en een excuus erbij plaatsen maakt dat niet anders. Hooguit geeft dat een geur waar jij je fatsoen van zou kunnen verliezen O-) ;)Ik heb nog 6 kwartjes.

precies, in de gemiddelde winkel krijg je gekleurd advies gebaseerd op hun voorraad of artikel marge.
kennis komt er niet aan te pas want het gemiddelde retail personeel stond vorige week nog patat te bakken bij het lokale frietkot of op zijn mobieltje te loeren bij de soos....
een spoedcursusje (op zijn best) product kennis (zodat ze niet compleet voor paal staan) en hup ga nu maar tv-s verkopen...(totdat je 23 bent want dan trappen we je er weer uit voor een andere domme muts)
daarbij is alles ook nog eens serieus duurder en de service verwaarloosbaar.
de service en eventuele garantie afwikkeling indien nodig is bij webshops tegenwoordig vele malen beter geregeld.
jammer,maar het is niet anders....
 
Bij de DEA drogist ook.

Vroeg laatst om condooms lengte 30 cm .Het meisje keek mij zo raar aan ? Ik vroeg haar is er iets, heeft je vriendje een kleinere dan ?? })

Bij de DA zien ze mij nooit meer. :+ gewoon online dan sta je ook niet voor l*l _O-

_O- _O- _O- het stinkt er ook vind ik en ze verkopen geeneens tabak.... :(

leuk topic overigens vind je niet? ik pak nog ff een biertje erbij... :Y :+
 
Grappig dat de discussie gaat over online shoppen.

Zijn er ook nog mensen hier die wat kunnen vertellen over de winkel zelf? Over de service die ze verlenen aan wel winkelende klanten, of het gebrek ervan? Over de werkplaats, of die goed was of dat die zo belabberd was dat die niet voldoende was om de toko overeind te houden? Was de winkel met onderdelen en accesoires peperduur?

Of is het faillissement gewoon het gevolg van verkeerd ingeschat ondernemersrisico, verkeerd uitgepakte beslissingen of misschien wel de ondernemingsvorm die uiteindelijk tot de ondergang heeft geleid?

Je kan me veel vertellen, maar een toko die zolang bestaat, gaat echt niet zomaar failliet door het bestaan van het internet en online shoppende klanten.
 
Laatst bewerkt:
Grappig dat de discussie gaat over online shoppen.

Zijn er ook nog mensen hier die wat kunnen vertellen over de winkel zelf? Over de service die ze verlenen aan wel winkelende klanten, of het gebrek ervan? Over de werkplaats, of die goed was of dat die zo belabberd was dat die niet voldoende was om de toko overeind te houden? Was de winkel met onderdelen en accesoires peperduur?

Of is het faillissement gewoon het gevolg van verkeerd ingeschat ondernemersrisico, verkeerd uitgepakte beslissingen of misschien wel de ondernemingsvorm die uiteindelijk tot de ondergang heeft geleid?

Je kan me veel vertellen, maar een toko die zolang bestaat, gaat echt niet verlies door het bestaan van het internet en online shoppende klanten.

sorry ik ken die lui niet, waarschijnlijk hebben ze teveel uitgegeven ofzo vermoed ik.
 
Een winkel heeft meer last van mensen die niet in de winkel komen dan van mensen die in de winkel komen zonder koopintentie maar alleen om te passen en dan de winkel weer te verlaten ? Dat lijkt me sterk.
Het eerste levert niets op en kost niets. Het tweede levert ook niets op maar kost de winkelier wel wat.
Ja joh, een winkel zonder klanten heeft totaal geen kosten. Iedereen weet toch dat pas wanneer er klanten over de drempel stappen de kostenteller gaat lopen..

Uit deze reactie blijkt toch wel dat je weinig kaas gegeten hebt van het onderwerp. Ik zal het nog eens simpel uiteenzetten: Élke klant die je winkel binnen stapt is een mogelijke verkoop (TALLOZE mogelijkheden om te verkopen, ook aan die klanten die eigenlijk online willen bestellen). Élke klant die je winkel niet binnen stapt is dat nooit. Snap je? Zie je het verschil? Mogelijke verkoop/omzet vs niks nada noppes. Ik kies als ondernemer altijd voor het eerste.

Heb je enig idee hoeveel geld er in retail om gaat alleen maar om mensen de winkel in te krijgen? Gewoon om ze binnen te krijgen zodat ze er even een kijkje komen nemen (zonder nog enige koop intentie)?
 
Laatst bewerkt:
Ja joh, een winkel zonder klanten heeft totaal geen kosten. Iedereen weet toch dat pas wanneer er klanten over de drempel stappen de kostenteller gaat lopen..

Uit deze reactie blijkt toch wel dat je weinig kaas gegeten hebt van het onderwerp. Ik zal het nog eens simpel uiteenzetten: Élke klant die je winkel binnen stapt is een mogelijke verkoop (TALLOZE mogelijkheden om te verkopen, ook aan die klanten die eigenlijk online willen bestellen). Élke klant die je winkel niet binnen stapt is dat nooit. Snap je? Zie je het verschil? Mogelijke verkoop/omzet vs niks nada noppes. Ik kies als ondernemer altijd voor het eerste.

Heb je enig idee hoeveel geld er in retail om gaat alleen maar om mensen de winkel in te krijgen? Gewoon om ze binnen te krijgen zodat ze er even een kijkje komen nemen (zonder nog enige koop intentie)?

Uiteraard heeft iedere winkel kosten, al voor het eerste artikel van die dag verkocht is.
Maar iemand die wel binnenkomt zonder cent op zak, want ze willen toch niets kopen alleen passen, tijd en je voorraad gebruikt en daarna de deur weer uitloopt....die levert je geen winst op.
Jahjaja... goodwill kweken, volgende keer komen ze terug, enz enz. Vooral blijven hopen !!



Nog 1 x heel langzaam:
Ik
zeg
niets
over
winkeliers
of
hoe
die
zich
moeten
gedragen.

Het enige dat ik zeg is dat ik het niet netjes vind om in een zaak te gaan staan passen en bewust zonder aankoop de winkel uit te lopen en dan on-line te gaan bestellen.
Ik bedoel dus deze actie die ik net omschrijf.
In die regels direct hierboven. Niet meer, niet minder.

Hou aub op om er iedere keer weer andere dingen bij te halen waar ik het helemaal niet over heb.
 
Het enige dat ik zeg is dat ik het niet netjes vind om in een zaak te gaan staan passen en bewust zonder aankoop de winkel uit te lopen en dan on-line te gaan bestellen.
Ik bedoel dus deze actie die ik net omschrijf.
In die regels direct hierboven. Niet meer, niet minder.
De vraag is dus waarom je dat precies niet netjes vindt. Stukje "omdenken": je kunt in plaats van dat niet netjes te vinden, ook besluiten het leuk te vinden dat die klant in ieder geval naar je toe komt, zodat hij dichter in de buurt is dan als hij überhaupt nooit komt. Kwestie van sales funnels. Klant in winkel (of op webshop) is funnel 1, met klant in gesprek raken (of klant verleiden online zoekopdracht te doen) funnel 2, et cetera. De kunst is zo veel mogelijk mensen door te krijgen naar die volgende funnel, voorál klanten die dat van tevoren niet van plan waren. In plaats van zo'n klant niet netjes vinden kun je ook die klant als kans zien. Sure, minder grote kans dan iemand die met briefjes van 100 binnenkomt en zegt "ik ga niet weg voordat ik een Dainese pak op maat heb gekocht" (even overdreven gesteld), maar toch, beter contact met een potentiële klant dan geen contact met een potentiële klant.

Wat sommigen hier dus niet snappen is hoe je ontevreden kunt zijn dat er iemand naar je koopwaar komt kijken, alleen maar omdat hij het plan heeft om niets te kopen.

En die klant heeft ook niet "geen cent op zak" natuurlijk - die klant heeft dezelfde pinpas/credit card op zak die hij ook thuis gebruikt voor zijn online bestelling. Probeer hem dus te verleiden om alsnog voor winkelaanschaf te gaan, met mooie aanbiedingen en overtuigende verkoop etc..

Het kan wel zijn dat je het niet netjes vindt van de klant, maar het is een tamelijk zinloze "vinding" so to speak, het is nou eenmaal een fact of life dat mensen online dingen kunnen bestellen.

Ik zou met deze middenstandsklacht wel eens cijfers willen zien van hoe veel dit hele ding nou werkelijk voorkomt, en of het inderdaad wel zo is dat die online aankopen die mensen doen ook echt winkelverkoop schelen. Het doet me toch denken aan het aloude Brein-argument: elke gekopiëerde CD is directe schade aan de platenmaatschappij, omdat die kopieerder anders 100% zeker die CD gewoon gekocht zou hebben.
 
Laatst bewerkt:
Het enige dat ik zeg is dat ik het niet netjes vind om in een zaak te gaan staan passen en bewust zonder aankoop de winkel uit te lopen en dan on-line te gaan bestellen.
Ik bedoel dus deze actie die ik net omschrijf.
In die regels direct hierboven. Niet meer, niet minder.

Hou aub op om er iedere keer weer andere dingen bij te halen waar ik het helemaal niet over heb.
Nee, dat is misschien niet 'netjes' inderdaad. Het is echter wel een realiteit en daar zul je je als ondernemer op aan moeten passen. Ik denk dat je er een behoorlijke analyse op los kunt laten. Want als zoiets structureel aan de orde is in je winkel dan doe je gewoon echt iets fout.

En ik lees uit Ashyri haar hele verhaal nou ook niet precies dat ze helemaal met voorbedachte rade naar een winkel toe gaat om te passen om vervolgens het spul online te bestellen. Ze zegt alleen dat ze wel eens in een winkel past om het vervolgens dan toch online te bestellen (subtiel maar belangrijk verschil). Dus waarom lukt het die winkel dan niet om haar iets te verkopen? Zeker in de wetenschap dat prijs maar een onderdeel is bij de keuze van iemand om tot een koop over te gaan.
Prijs als excuus geven waarom je iets niet kunt verkopen, is een excuus van een slechte verkoper.

Daarom betrek ik die andere zaken erbij. Wat jij zwart/wit stelt zijn volgens mij 'klanten' die bijna niet voor komen. Zelfs iemand die van te voren naar de winkel toe gaat om alleen te passen om het vervolgens online te bestellen is gewoon te beïnvloeden in de winkel. En ik weet zeker dat die mensen ook gewoon direct tot een koop over te halen zijn. Zeker wanneer ze kennelijk al weten dat ze iets willen hebben. Dat zijn de mooiste klanten die je kunt hebben! Die weten nu welk product ze willen hebben én wat jij gewoon op dat moment direct kunt leveren. Je moet ze alleen niet stilletjes je winkel uit laten gaan zodat ze lekker online kunnen gaan bestellen..

*O* SadBunny begrijpt het! :+
 
Laatst bewerkt:
De vraag is dus waarom je dat precies niet netjes vindt. Stukje "omdenken": je kunt in plaats van dat niet netjes te vinden, ook besluiten het leuk te vinden dat die klant in ieder geval naar je toe komt, zodat hij dichter in de buurt is dan als hij überhaupt nooit komt. Kwestie van sales funnels. Klant in winkel (of op webshop) is funnel 1, met klant in gesprek raken (of klant verleiden online zoekopdracht te doen) funnel 2, et cetera. De kunst is zo veel mogelijk mensen door te krijgen naar die volgende funnel, voorál klanten die dat van tevoren niet van plan waren. In plaats van zo'n klant niet netjes vinden kun je ook die klant als kans zien. Sure, minder grote kans dan iemand die met briefjes van 100 binnenkomt en zegt "ik ga niet weg voordat ik een Dainese pak op maat heb gekocht" (even overdreven gesteld), maar toch, beter contact met een potentiële klant dan geen contact met een potentiële klant.

Wat sommigen hier dus niet snappen is hoe je ontevreden kunt zijn dat er iemand naar je koopwaar komt kijken, alleen maar omdat hij het plan heeft om niets te kopen.

En die klant heeft ook niet "geen cent op zak" natuurlijk - die klant heeft dezelfde pinpas/credit card op zak die hij ook thuis gebruikt voor zijn online bestelling. Probeer hem dus te verleiden om alsnog voor winkelaanschaf te gaan, met mooie aanbiedingen en overtuigende verkoop etc..

Het kan wel zijn dat je het niet netjes vindt van de klant, maar het is een tamelijk zinloze "vinding" so to speak, het is nou eenmaal een fact of life dat mensen online dingen kunnen bestellen.

Ik zou met deze middenstandsklacht wel eens cijfers willen zien van hoe veel dit hele ding nou werkelijk voorkomt, en of het inderdaad wel zo is dat die online aankopen die mensen doen ook echt winkelverkoop schelen. Het doet me toch denken aan het aloude Brein-argument: elke gekopiëerde CD is directe schade aan de platenmaatschappij, omdat die kopieerder anders 100% zeker die CD gewoon gekocht zou hebben.

Ik denk dat ik voortaan maar in het Italiaans ga typen, dan word ik net zo goed als nu begrepen, heb ik het idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan