Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Een klant bepaalt zelf waar hij koopt. Het is aan de verkopende partij om er voor te zorgen dat dat bij hem is.
Als je als ondernemer met een fysieke zaak vasthoud aan oude winkelconcepten, niet inspeelt op internet en slecht personeel hebt rondlopen dan leg je nu eenmaal het loodje.
(zie V&D e.d.)
Dat is niet de schuld van de consument die in de winkel gaat passen en op internet koopt. Het is een gegeven waar je mee om moet gaan en als ondernemer je strategie/beleid/concept of wat dan ook...op moet aanpassen.
 
Toch wil je graag dat de klanten van je werkgever/jezelf wel betalen naar Nederlandse waarden zodat jij een beloning naar diezelfde Nederlandse waarden kan krijgen, maar tegelijkertijd willen we eigenlijk geen van allen de Nederlandse prijs betalen, dat moet imho ergens fout gaan...


Ehm, ik kan beter voor mijn werkgever in de USA gaan werken.En onzin , Duitsland en UK zijn Europese landen maar met normale prijzen.En weet je ook waarom ? In die landen heeft men normale winkelpanden ,minder schulden en is men iets klant bewuster als men hier is.Weet je waar ik mijn volgende motor ga kopen,ja juist in Zwitserland. :W
 
Laatst bewerkt:
Een klant bepaalt zelf waar hij koopt. Het is aan de verkopende partij om er voor te zorgen dat dat bij hem is.
Als je als ondernemer met een fysieke zaak vasthoud aan oude winkelconcepten, niet inspeelt op internet en slecht personeel hebt rondlopen dan leg je nu eenmaal het loodje.
(zie V&D e.d.)
Dat is niet de schuld van de consument die in de winkel gaat passen en op internet koopt. Het is een gegeven waar je mee om moet gaan en als ondernemer je strategie/beleid/concept of wat dan ook...op moet aanpassen.


Jij hebt hem door!! :t :t :t
 
Tsja... Je kopers hebt die het ene uiterste opzoeken en verkopers die het andere uiterste willen. Vraag me altijd af waar die twee elkaar tegen komen. Volgens mij maar zelden in een winkel *D .
 
Vergeten we niet dan Van der Heyden zelf ook zo'n grote boze webshop had?

En kopen we allemaal een auto bij de dealer waar we de eerste positieve proefrit hebben gemaakt?

Dat gejank over webshops ben ik behoorlijk zat.

Ontopic:
Zonde dat de zaak failliet is, heb er laatst nog een jas gekocht, prima geholpen daar.
 
;)

Gewoon lekker kopen waar jij je geld wil uitgeven en aan wie jij het gunt.Laat die relnichten je niet uit de tent lokken want dat doen ze op dit moment.

Hier een voorbeeld voor je van een motorzaak met internet webwinkel mogelijkheden en met goede prijzen.Heb er geen aandelen in ben er ooit wezen kijken en er iets gekocht.Hebben vaak overjarig spul wat A-merken zijn.

http://occasions.termaatmotoren.nl/?gclid=EAIaIQobChMIzbaJ64ue1wIV7wrTCh3MAgH2EAAYASAAEgIjE_D_BwE

Oh ja, ik koop 99% online en 90% in het buitenland }) En gun Rutten zo niet mijn BTW bijdrage :+
Dank voor de site. Ik zal daar idd even een bladwijzer op zetten :t

En ja je hebt gelijk ik blijf toch wel kopen waar ik wil en moet me niet uit de tent laten lokken. Bedankt dat je me daaraan helpt herinneren :)
 
Ehm, ik kan beter voor mijn werkgever in de USA gaan werken.En onzin , Duitsland en UK zijn Europese landen maar met normale prijzen.En weet je ook waarom ? In die landen heeft men normale winkelpanden ,minder schulden en is men iets klant bewuster als men hier is.Weet je waar ik mijn volgende motor ga kopen,ja juist in Zwitserland. :W

Ik bedoelde niet jou persoonlijk, maar de Nederlander in het algemeen, dat je niet veel binding met Nederland hebt mag je helemaal zelf weten, de politiek werkt dit ook volledig in de hand. Ik koop mijn spullen het liefst in Nederland, dat heeft wel zijn grenzen qua prijsverschillen, maar gelukkig zijn er Nederlandse ondernemers die goed in weten te spelen op de veranderende markt.
 
Laatst bewerkt:
Nee daar heb ik inderdaad helemaal geen problemen mee en vertel ik dan ook gewoon dat ik het wel online koop, omdat ik daar veel betere prijzen ervoor heb gezien. Dan laat ik nog de keus aan de winkel zelf om eventueel een korting aan te bieden.

Stel dat ze dan een korting aanbieden waarbij het bijvoorbeeld maar een tientje of twintig meer kost dan online, dan zou ik het ook in de winkel kopen.

Maar als het in de winkel 50 euro of meer is dan wanneer ik het online koop, dan ga ik echt niet mijn geld daar besteden.Dat mag je vinden, en daar heb ik helemaal geen moeite mee want ik bespaar daarmee heel veel geld welke ik weer aan andere dingen kan besteden.

Ik vind juist dat de winkels triest en asociaal handelen, door veel te hoge prijzen op hun prijskaartjes te printen en geen rekening te houden met het feit dat het online velen malere goedkoper te krijgen is. Dan ben je gewoon de consument aan het bedriegen
-----
Jij gaat niet voor mij bepalen hoe ik mijn leven leid en of ik op mijn centjes let of niet. Jij kan dus ook niet voor mij of anderen bepalen dat die dan maar de fiets moeten pakken.

En zoals ik al eerder heb gezegd, als het een paar euro scheelt dan zou ik het er ook niet voor laten om het in de winkel te kopen. Ik heb het hier over prijzen die gemiddeld 50 euro of meer schelen wat dus geregeld voor komt

Je verteld dat van te voren, zodat de winkelier zelf kan beslissen of hij zijn spullen ( die hij al wel betaald heeft ) aanbied om te passen waarbij je geholpen word door een betaalde medewerkster ?
Dus voordat hij onkosten maakt om jou aan de maat te helpen die je vervolgens on-line besteld ?

Ik gok van niet. Ik denk dat je dan snel ( en terecht ) buiten zult staan.

Oftewel.... als we het normale verwachtingspatroon volgen.... pleeg je gewoon een vorm van oplichting, in mijn ogen.
Je doet je voor als klant, winkel investeert om alles op voorraad te hebben en je te helpen een keuze te maken en als je dan je keuze hebt gemaakt.... verlaat je de winkel om het ergens anders te kopen.

Draai het eens om, verplaats je eens in zo'n winkelier die zo'n 'klant' in de zaak krijgt.



En ja, echte winkels zijn duurder, dat is heeeeel erg makkelijk uit te leggen maar als je dat zelf niet kunt snappen ben je zo dom dat het me verbaasd dat je kunt lezen.


Maar idd, niemand gaat voor jou beslissen of je moet gaan fietsen, net zoals jij niet voor mij gaat beslissen wat ik van jouw manier van handelen vind.






Wat vinden we dan van al die MF-ers die in het grote motorbandentopic advies vragen en krijgen van onder andere professionals en de banden dan elders kopen?
Natuurlijk mag dat, en weten de professionals dat dat kan gebeuren, maar is dat ook "moreel verwerpelijk" zoals elders gesteld wordt?

Daar zit het verschil.
Je weet bij voorbaat dat als iemand uit Ommen jou een vraag stelt over banden dat het erg onwaarschijnlijk is dat hij daarna in op de motor stapt en bij jou die band gaat kopen.

Je hebt dus voor je investeert de wetenschap dat de kans groot is dat het geen rendement oplevert.

Mensen die zomaar gaan passen doen een beroep op het kapitaal en personeelskosten van de winkel.
De winkelier doet z'n best, laat je kleding passen die hij ingekocht/betaald heeft met een bedoeling, nl verkopen.
Zo'n winkelier word in 99% van de gevallen vervolgens 'afgewezen' de klant vind het 'toch niet zo geschikt' of een andere flauwe smoes.
Om vervolgens met de maat in z'n hoofd hetzelfde product on-line te gaan kopen. De maat die hij nu weet dankzij die winkelier maar waarvoor de winkelier alleen stank voor dank krijgt. Letterlijk. Figuurlijk.





Probeer je mij te vertellen dat mensen in het algemeen bereid zijn om 50 euro of 100 euro meer te betalen in de winkel voor hetzelfde product welke je online dus voor 50 of 100 euro minder kunt krijgen?

Nee, dat vertellen we niet, ik verwacht nl niet dat je het zou snappen.

Persoonlijk vind ik het 'gratis passen' echt zo'n lage gebeurtenis dat ik idd liever tot 10/15 % meer betaald dan iemand die voor zijn brood werkt voor de gek te houden.





Dus misschien moeten de winkels zichzelf even achter de oren krabben alvorens de zeuren over het feit dat mensen online shoppen en dat ze hun huur moeten betalen etc.
Daar heeft de consument toch niks mee te maken?

Die winkelier heeft toch ook niets met jou te maken, totdat jij binnenkomt en je voordoet als potentiële afnemer op grond waarvan hij jou zijn spullen laat zien en helpt een keuze te maken ?
Die winkelier word toch gewoon voor de gek gehouden, met financieel nadeel voor de winkelier.




Maar voor een kaal product, waarbij een winkel geen enkele bereidheid toont tot korting geven of iets "extra" te geven of whatever, dan neem ik mijn klandizie wel ergens anders naar toe :)

Nadat je WEL van hun tijd en investering (voorraad) gebruik hebt gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Je doet je voor als klant, winkel investeert om alles op voorraad te hebben en je te helpen een keuze te maken en als je dan je keuze hebt gemaakt.... verlaat je de winkel om het ergens anders te kopen.


Wat een onzin, hij probeert het voor een marktconforme prijs te kopen bij die winkel. Niks vreemds aan.
 
Maar het ging om Van der Heijden toch...


Achteraf gezien kun je je afvragen of het wel slim was naar een grotere en nieuwe huisvesting te gaan (volgens mij was de oude locatie ook niet zo'n verkeerde) maar dat is ondernemen en ondernemen is risico's nemen...

Toch hebben ze een goede naam opgebouwd in de regio en misschien komt er nog wel een doorstart in enige vorm?

Anyway, het is zonde dat we mogelijk weer een motorzaak verliezen aan de andere kant geeft dat wellicht de concurrentie wel de broodnodige lucht...?

Lang geleden heb ik eens een ondernemer gevraagd of een groter pand voor hem niet verstandiger zou zijn. Werkelijk het hele pand stond vol. (Geen motorzaak overigens) De man keek me eens aan en sprak de volgende, in mijn ogen wijze, zin; er is maar 1 ding dat erger is als te klein, en dat is te groot....
Is me altijd bij gebleven en achteraf gezien komt het vaak uit...
 
Weet je wat een beetje walgelijk en misselijkmakend is? Dat Ashyri hier zo publiekelijk wordt afgemaakt. :?
Zoals gezegd, als je zaak falliet gaat omdat mensen hun spullen op internet zoeken dan ben je sowieso verkeerd bezig. Tijd om de boel dan 'iets' anders aan te pakken :X

In de afgelopen jaren heb ik wat nieuwe motoren gekocht. Ik heb behóórlijk wat verschil in zaken gezien. En ik ben sowieso verbaasd dat sommige zaken nog niet keihard failliet zijn.
Van een vriendelijk onthaal en blij zijn met het feit dat je wellicht een nieuwe motor bij ze komt kopen (normale reactie in mijn ogen) tot dat ze je bijna behandelen alsof je een besmettelijke ziekte hebt waar ze zo snel mogelijk vanaf moeten komen (lastig maar zo'n klant die geld wil uitgeven). En dat alles binnen een periode waarbij het toch even economisch minder ging en je volgens mij elke klant wel kunt gebruiken.

Of onderdelen bestellen waar je weken op moet wachten terwijl ze online én goedkoper én direct leverbaar zijn..(uiteraard na telefonische controle op voorraad)

En sommigen doen het hier dan voor alsof een fysieke zaak een walhalla van service vriendelijkheid is welke de nek om wordt gedraaid door het grote boze internet. En dan die klanten.. DIE KLANTEN! Gad-ver-damme, die gore idioten, hoe ze het lef hebben om zelf te bepalen waar ze hun geld uitgeven. Hoe halen ze het in hun hoofd?! _O-
Nee, met zo'n instelling gaat je zaak het lang volhouden hoor, vooral doorgaan zo.

Gelukkig heb ik hier een lokale motorzaak die het wel goed begrepen heeft. Daar kan ik gewoon aangeven dat ik iets goedkoper online heb gezien. En dan komt ie met een aanbieding wat hij kan doen, zit ie er nou ver vanaf of duurt de levertijd te lang dan bestel ik het gewoon online; even goede vrienden! Kijk, prijsverschil is prima maar moet wel binnen de perken blijven en dat begrijpt (en respecteert) hij dan ook gewoon. En dan kom je er nog eens graag terug.. iets wat die zaak natuurlijk ook maar al te graag wil.
En dan denk ik: kijk, die begrijpt hoe het werkt :Y Het is er derhalve ook altijd vol met motoren en druk met mensen.

In tegenstelling van die chagrijnige zaken die je behandelen als een enge ziekte, daar is het stil en zie je bijna niemand. Waar hun 'service' betekent: een gratis kopje koffie uit de machine. Maar waar je vooral gewoon je bek moet houden en de euro's moet lappen die ze vragen. Nee lieve mensen, die tijden zijn we nu even voorbij.. en dat lijken sommigen, ook hier op MF, nog niet helemaal begrepen te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zo was mijn voorlicht vorige week stuk. Ik heb op internet niet eens gezocht hoeveel het ongeveer zou kosten. Ik had het direct nodig aangezien ik binnen 12 uur alweer in het donker moest rijden, dan kan je gewoon niet online bestellen.
Waar ik het kocht was het nou niet echt "klantvriendelijk", tankstation en die mevrouw stond achter glas en ik hoorde haar door een speakertje. Ze gaf uiteindelijk ook nog de verkeerde waar ik buiten pas achter kwam... Omruilen voor de juiste was dan wel weer in 1 minuut gedaan :t

Was dit na 21uur ?
Tankstations zijn nl verplicht na 21.00uur hun medewerkers te beschermen door ze achter glas op te sluiten.

In bepaalde omgevingen vind ik het zelfs niet vreemd dat ze 24/7 achter glas zitten trouwens. Dat zal vast ook niet de voorkeur hebben van de medewerkers, maar sommige figuren uit onze maatschappij dwingen dat af, helaas.








Het was een legitieme vraag: Bedoel je te zeggen dat over het algemeen genomen (dus niet met uitzonderingen en uitkeringstrekkers etc, maar echt het algemeen) mensen bereid zijn om 50 euro of meer te betalen voor een product welke zij online dus voor 50 euro goedkoper kunnen krijgen?

Het ligt er uiteraard aan wat voor product het is en hoe hoog de prijsverschillen zijn, dus laat ik het anders stellen, want het gaat uiteindelijk om het procentuele geziene prijsverschil.
Denk jij dat mensen over het algemeen genomen bereid zijn om 33% meer te betalen in een winkel?

Nee, natuurlijk niet. Maar die mensen hebben zelf een keuze.

De winkelier heeft geen keuze, die moet investeren om te verkopen, als daar dan mensen misbruik van maken dan heeft die winkelier geen keuze. Die investeert terwijl de 'klant' bij voorbaat al weet dat hij helemaal niet van plan is iets te kopen. Dat is het punt.





De verhuftering in een notendop,alleen al de hoeveelheid IK's
Ik zou van mezelf walgen,en dat zegt iets

:^
Ik zou ook van jou walgen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog steeds mijn beslissing uiteindelijk, niet van de moraalridders die hier op het forum zitten en maar over mij heen proberen te walsen met hun mening dat het 'walgelijk gedrag' is of 'misselijkmakend' volgens hun en dat ik behoor op een bepaalde manier met winkels om te gaan zoals door hun bepaald wordt.
Daar pas ik voor.

Dus... iemand met een andere mening dan die van jou is een moraalridder :?

Jij moet en mag helemaal zelf weten hoe je wel of niet spullen aanschaft.

Maar als jij helemaal uit jezelf verslag doet op welke manier je aan de juiste maat komt....dan mag een ander daar toch op zijn beurt een mening over hebben zonder voor 'moraalridder' uitgemaakt te worden, toch ?






Hier een voorbeeld voor je van een motorzaak met internet webwinkel mogelijkheden en met goede prijzen.Heb er geen aandelen in ben er ooit wezen kijken en er iets gekocht.Hebben vaak overjarig spul wat A-merken zijn.

Oh ja, ik koop 99% online en 90% in het buitenland }) En gun Rutten zo niet mijn BTW bijdrage :+

Mee eens, koop waar je wil kopen, absoluut.


Maar het gesprek ging e nu over een niets vermoedende winkel te bezoeken, daar passen en meten terwijl je weet dat je met lege handen naar buiten zult lopen. Vind jij dat dan correct ?
 
Laatst bewerkt:
De discussie fysieke winkel en webwinkel blijft een lastige, heb er via een collega ook mee te maken gehad, collega had een grote showroom en investeerde jaarlijks in z'n showroom materiaal, de fabrikanten leveren dat namelijk niet gratis. In hetzelfde dorp zat ook een webwinkel, die letterlijk op zijn website had staan, ga naar een showroom in de buurt, zoek uit wat je wilt kopen en bestel het bij ons. De webwinkelier deed het in de avonduren, vanuit zijn zolderkamertje, als bijverdienste en schoof pakken laminaat door met een eurotje winst per pak. (Van een zeer bekend relatief duur merk.) Hij pakte zo 40 euro op de gemiddelde woonkamer. Daarvoor moest hij de online order doorschuiven naar de groothandel, die leverde namelijk rechtstreeks bij de eindconsument af. Geld moest vooruit betaald worden, dus geen enkel risico. Weinig kosten en weinig werk. Als je zo elke week 10 ordertjes doorschuift, lopen de neven inkomsten flink op.

Nu is de houding en werkwijze van de webwinkelier dubieus, omdat hij niet betaald voor het gebruik van de showroom van de collega, maar de groothandel is net zo dubieus, want die levert willens en wetens aan handelaartjes, die de markt kapot maken door een vorm van concurrentie die je niet kunt winnen.

De leverancier steekt geld in zijn showroom, steekt tijd en geld in scholing, want je hebt kennis van je producten nodig en heeft de bepaald niet misselijke kosten van z'n fysieke winkel.

De vertegenwoordiger van de groothandel, heeft wel een moeilijke tijd gehad, want toen hij voor de jaarlijkse collectie wissel zijn showroom materiaal wilde slijten, kon hij zonder order weer vertrekken, met de boodschap, dat hij het showroom materiaal gratis mocht leveren, zo lang ze aan dozenschuivers leveren. En die boodschap heeft hij op veel meer adressen aan moeten horen. Internet kan ook tegen je werken, nieuws gaat snel als je het goed aanstuurt.

Intussen is laminaat zo ver in prijs gedaald, dat je voor 60 euro een vloer hebt liggen in een slaapkamer, waar dan nog voor 30 euro wat papieren plakplintjes bij moeten. De winst zit in de plakplintjes. De markt is totaal verziekt, er wordt nagenoeg niets meer verdiend en er lopen steeds minder mensen rond,waar je terecht kunt voor goed advies.
 
De discussie fysieke winkel en webwinkel blijft een lastige, heb er via een collega ook mee te maken gehad, collega had een grote showroom en investeerde jaarlijks in z'n showroom materiaal, de fabrikanten leveren dat namelijk niet gratis. In hetzelfde dorp zat ook een webwinkel, die letterlijk op zijn website had staan, ga naar een showroom in de buurt, zoek uit wat je wilt kopen en bestel het bij ons. De webwinkelier deed het in de avonduren, vanuit zijn zolderkamertje, als bijverdienste en schoof pakken laminaat door met een eurotje winst per pak. (Van een zeer bekend relatief duur merk.) Hij pakte zo 40 euro op de gemiddelde woonkamer. Daarvoor moest hij de online order doorschuiven naar de groothandel, die leverde namelijk rechtstreeks bij de eindconsument af. Geld moest vooruit betaald worden, dus geen enkel risico. Weinig kosten en weinig werk. Als je zo elke week 10 ordertjes doorschuift, lopen de neven inkomsten flink op.

Nu is de houding en werkwijze van de webwinkelier dubieus, omdat hij niet betaald voor het gebruik van de showroom van de collega, maar de groothandel is net zo dubieus, want die levert willens en wetens aan handelaartjes, die de markt kapot maken door een vorm van concurrentie die je niet kunt winnen.

De leverancier steekt geld in zijn showroom, steekt tijd en geld in scholing, want je hebt kennis van je producten nodig en heeft de bepaald niet misselijke kosten van z'n fysieke winkel.

De vertegenwoordiger van de groothandel, heeft wel een moeilijke tijd gehad, want toen hij voor de jaarlijkse collectie wissel zijn showroom materiaal wilde slijten, kon hij zonder order weer vertrekken, met de boodschap, dat hij het showroom materiaal gratis mocht leveren, zo lang ze aan dozenschuivers leveren. En die boodschap heeft hij op veel meer adressen aan moeten horen. Internet kan ook tegen je werken, nieuws gaat snel als je het goed aanstuurt.

Intussen is laminaat zo ver in prijs gedaald, dat je voor 60 euro een vloer hebt liggen in een slaapkamer, waar dan nog voor 30 euro wat papieren plakplintjes bij moeten. De winst zit in de plakplintjes. De markt is totaal verziekt, er wordt nagenoeg niets meer verdiend en er lopen steeds minder mensen rond,waar je terecht kunt voor goed advies.
In de motorbranche is het gewoon zo dat je minder korting krijgt als je alleen maar een webshop bent. Een fysieke zaak die het merk promoot krijgt meer korting.
 
https://wnl.tv/2017/10/24/lonen-gelijkgetrokken-poolse-arbeiders-concurreren-meer-op-prijs/


Dit sprookje is binnen een dag doorgeprikt, doordat buitenlanders 24 maanden lang belasting en sociale lasten afdragen in hun thuisland, die daar veel lager is, blijven Polen en Bulgaren etc goedkoper en blijft de oneerlijke concurrentie bestaan en hebben o.a. Nederlandse arbeiders en chauffeurs nog steeds het nakijken.
 
In de motorbranche is het gewoon zo dat je minder korting krijgt als je alleen maar een webshop bent. Een fysieke zaak die het merk promoot krijgt meer korting.

En terecht, want met de fysieke winkel heb je ook meer kosten en dat moet ergens vandaan komen en aangezien de klant vooral naar de prijs kijkt, moet je mee kunnen concurreren.
 
Maar het gesprek ging e nu over een niets vermoedende winkel te bezoeken, daar passen en meten terwijl je weet dat je met lege handen naar buiten zult lopen. Vind jij dat dan correct ?

Als de winkel zijn meuk voor een marktconforme prijs wil verkopen dan wordt er gewoon in de winkel gekocht.

Vooraf over de prijs onderhandelen is zinloos als je nog niet weet of je wel wil kopen.
 
Als de winkel zijn meuk voor een marktconforme prijs wil verkopen dan wordt er gewoon in de winkel gekocht.

Vooraf over de prijs onderhandelen is zinloos als je nog niet weet of je wel wil kopen.

Daar heb je HET punt.... dat er mensen zijn die van te voren weten dat ze NIETS gaan kopen maar wel gemisbruik maken van een winkel.

Maar als je niet weet of je wel of niet iets wil kopen, waarom ga je dan een winkel binnen :?


Ik koop zelf ook via Alie. Ik weet dan dat ik veelal kwalitatief wat slechter uit ben, heb ik er voor over en dat is ook bepaald het punt niet.
 
Laatst bewerkt:
Dit sprookje is binnen een dag doorgeprikt, doordat buitenlanders 24 maanden lang belasting en sociale lasten afdragen in hun thuisland, die daar veel lager is, blijven Polen en Bulgaren etc goedkoper en blijft de oneerlijke concurrentie bestaan en hebben o.a. Nederlandse arbeiders en chauffeurs nog steeds het nakijken.

En daarmee benadelen 'wij' onszelf nog een keer extra '( |(
 
De winkelier heeft geen keuze, ...

Hebben winkeliers geen keuze? Dan verdienen ze toch wel een beetje medeleven. Zal vanavond een kaarsje voor ze opsteken.

Onzin natuurlijk. Het mes snijdt aan twee kanten. Als het je als winkelier niet zint, kun je beter een ander beroep zoeken, net als de rest van de wereld. En dat je tegenwoordig niet meer weg komt met prijzen die tientallen procenten hoger liggen dan online prijzen mag volgens mij geen nieuws meer heten. Als je goede prijzen biedt en fatsoenlijke service, wat voor reden zou iemand dan nog hebben om verder te willen kijken? Wie het onderste uit de kan wil, kan de deksel op z'n neus krijgen. Dat geldt voor verkopers net zo goed als voor kopers.
 
Laatst bewerkt:
Hebben winkeliers geen keuze? Dan verdienen ze toch wel een beetje medeleven. Zal vanavond een kaarsje voor ze opsteken.

Onzin natuurlijk. Het mes snijdt aan twee kanten. Als het je als winkelier niet zint, kun je beter een ander beroep zoeken, net als de rest van de wereld. En dat je tegenwoordig niet meer weg komt met prijzen die tientallen procenten hoger liggen dan online prijzen mag volgens mij geen nieuws meer heten. Als je goede prijzen biedt en fatsoenlijke service, wat voor reden zou iemand dan nog hebben om verder te willen kijken? Wie het onderste uit de kan wil, kan de deksel op z'n neus krijgen. Dat geldt voor verkopers net zo goed als kopers.

Leg ik het dan zo slecht uit of zijn sommigen echt zo slecht in begrijpend lezen ?

Nog 1 x dan: Nee, als iemand niet zelf van te voren aangeeft dat hij alleen maar komt passen en dan de winkel weer zal verlaten dan heeft de winkelier geen keuze.

Die winkelier zal dan gewoon zijn service bieden ( oa het laten passen van wat hij in voorraad heeft ) om daarna voor de gek gehouden te worden.

En nee, ik geloof er helemaal niets van dat er mensen zijn die bij binnenkomst aangeven dat ze geen cent zullen uitgeven maar alleen even de winkelvoorraad willen gebruiken om te passen. Pas als dat gebeurd heeft een winkelier een keuze.
 
Daar heb je HET punt.... dat er mensen zijn die van te voren weten dat ze NIETS gaan kopen maar wel gemisbruik maken van een winkel.

Maar als je niet weet of je wel of niet iets wil kopen, waarom ga je dan een winkel binnen :?

Volgens mij lees je de helft (bewust) niet.

Ik ga een winkel binnen omdat ik interesse heb, als het past wil ik het kopen (voor een eerlijke/marktconforme prijs).


Vroeger liep je door de stad, paste je een spijkerbroek van 149gulden en bedankte je de winkeljuffrouw voor het passen en liep daarna verder om te kijken of ze die mooie spijkerbroek niet ergens in de aanbieding hadden voor 99gulden.
 
Volgens mij lees je de helft (bewust) niet.

Ik ga een winkel binnen omdat ik interesse heb, als het past wil ik het kopen (voor een eerlijke/marktconforme prijs).


Vroeger liep je door de stad, paste je een spijkerbroek van 149gulden en bedankte je de winkeljuffrouw voor het passen en liep daarna verder om te kijken of ze die mooie spijkerbroek niet ergens in de aanbieding hadden voor 99gulden.

Nee hoor, ik lees alles en ik heb het helemaal niet over de methode die jij nu omschrijft.

Ik heb het over.... nahja... laat maar...



En dan nog, het is slechts mijn mening. Ik weet dat er wellicht mensen op de wereld zijn die een andere mening hebben. Geen probleem. Echt niet :) Ik geef slechts mijn mening :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan