Van der Heyden Motors & Scooters failliet

En terecht, want met de fysieke winkel heb je ook meer kosten en dat moet ergens vandaan komen en aangezien de klant vooral naar de prijs kijkt, moet je mee kunnen concurreren.
Dat zal de groothandel een biet zijn.
Maar de stenen winkels willen ze niet kwijt als klant, vandaar dit compromis.
 
Oftewel.... als we het normale verwachtingspatroon volgen.... pleeg je gewoon een vorm van oplichting, in mijn ogen.
Je doet je voor als klant, winkel investeert om alles op voorraad te hebben en je te helpen een keuze te maken en als je dan je keuze hebt gemaakt.... verlaat je de winkel om het ergens anders te kopen.

Draai het eens om, verplaats je eens in zo'n winkelier die zo'n 'klant' in de zaak krijgt.

Ik zou zeggen ga samen met die arme winkeliers protesteren op het wereldtoneel en vraag of men het internet wil uitzetten. Of ontwerp een bordje "passen = kopen" _O-

Het feit dat mensen ergens passen/proberen en niet kopen kun je niet veranderen. Dat gebeurt, het is de taak van de ondernemer om daar op in te spelen en/of het spel anders te spelen.

In de B2B investeert de biedende partij doorgaans veel tijd/geld/resources aan projecten waarvan ze vooraf niet weet of ze gescoord worden. Dat vinden we normaal.
Maar zodra het om B2C gaat is de consument die afhaakt plots hypocriet of een oplichter.

Als ik jouw redenaties hier lees dan heb je in mijn ogen weinig affiniteit met commercie. Het is een harde wereld *D
 
Laatst bewerkt:
het is wel zo dat veel mensen hier zeggen ga zoveel mogelijk proef rijden bij motorzaken.
dan vermoei je die motorzaken daar ook mee toch?
ik heb ook eerst proef gereden op advies hier. ik ben toen naar een motorzaak gegaan en kreeg gelijk een bak koffie en ze moesten de motor eerst uit de showroom halen en rijklaar maken. accu erin zetten en aansluiten .en toen nog benzine erin gooien en plaat erop . na drie kwartier dat ze bezig zijn geweest de motor rijklaar te maken en te starten en 2 aangeboden bakken koffie verder mocht ik een half uur gaan rijden.een helm mocht ik ook lenen en ging gelijk de snelweg op waar 130 toegestaan was en ik reed daar 180 ,na een half uur zal de benzine die ze erin gedaan hebben ook wel zo'n beetje op zijn geweest. kom ik terug met het verhaal van sorry maar ik koop hem niet.
kunnen ze weer de accu eruit halen ,motor in de showroom zetten enz.
maar ik wist ondertussen wel hoe die reed dus kocht ik dezelfde daarna particulier voor veel minder geld en net zo goed.Zo gaat dat ,en als winkel of zaak moet je daar op voorbereid zijn.
 
Leg ik het dan zo slecht uit of zijn sommigen echt zo slecht in begrijpend lezen ?

Nog 1 x dan: Nee, als iemand niet zelf van te voren aangeeft dat hij alleen maar komt passen en dan de winkel weer zal verlaten dan heeft de winkelier geen keuze.

Die winkelier zal dan gewoon zijn service bieden ( oa het laten passen van wat hij in voorraad heeft ) om daarna voor de gek gehouden te worden.

En nee, ik geloof er helemaal niets van dat er mensen zijn die bij binnenkomst aangeven dat ze geen cent zullen uitgeven maar alleen even de winkelvoorraad willen gebruiken om te passen. Pas als dat gebeurd heeft een winkelier een keuze.

Mwah, voordat je anderen in de schoenen schuift dat ze niet begrijpend lezen, zou ik zelf toch twee keer lezen. Ik zeg namelijk dat een winkelier wel degelijk een keuze heeft. Je weet als winkelier namelijk donders goed dat er gevallen tussen zitten waar je tijd aan kwijt bent, maar die niks bij je gaan kopen. Als je daar als winkelier geen rekening mee houdt, ga je wel heel naief te werk. Afhankelijk van wat je strategie is qua prijzen, service, garantie, etc. zijn dat veel of weinig gevallen. En als winkelier kun je dat proberen te sturen en heb je zeker de keuze dat te accepteren of niet te accepteren. Maar het niet accepteren en vervolgens alle verantwoordelijkheid bij de consument leggen is een beetje dom wel heel kort door de bocht.
 
het is wel zo dat veel mensen hier zeggen ga zoveel mogelijk proef rijden bij motorzaken.
dan vermoei je die motorzaken daar ook mee toch?
ik heb ook eerst proef gereden op advies hier. ik ben toen naar een motorzaak gegaan en kreeg gelijk een bak koffie en ze moesten de motor eerst uit de showroom halen en rijklaar maken. accu erin zetten en aansluiten .en toen nog benzine erin gooien en plaat erop . na drie kwartier dat ze bezig zijn geweest de motor rijklaar te maken en te starten en 2 aangeboden bakken koffie verder mocht ik een half uur gaan rijden.een helm mocht ik ook lenen en ging gelijk de snelweg op waar 130 toegestaan was en ik reed daar 180 ,na een half uur zal de benzine die ze erin gedaan hebben ook wel zo'n beetje op zijn geweest. kom ik terug met het verhaal van sorry maar ik koop hem niet.
kunnen ze weer de accu eruit halen ,motor in de showroom zetten enz.
maar ik wist ondertussen wel hoe die reed dus kocht ik dezelfde daarna particulier voor veel minder geld en net zo goed.Zo gaat dat ,en als winkel of zaak moet je daar op voorbereid zijn.
Ik zou dat zelf nooit doen. Het voelt als misbruik.
 
Ik zou zeggen ga samen met die arme winkeliers protesteren op het wereldtoneel en vraag of men het internet wil uitzetten. Of ontwerp een bordje "passen = kopen" _O-

Het feit dat mensen ergens passen/proberen en niet kopen kun je niet veranderen. Dat gebeurt, het is de taak van de ondernemer om daar op in te spelen en/of het spel anders te spelen.

In de B2B investeert de biedende partij doorgaans veel tijd/geld/resources aan projecten waarvan ze vooraf niet weet of ze gescoord worden. Dat vinden we normaal.
Maar zodra het om B2C gaat is de consument die afhaakt plots hypocriet of een oplichter.
Vreemd... je hebt zeker totaal geen affiniteit met commercie.
Niet te vergelijken. In de B2B is er wel zeker een koopintentie bij de potentiele koper. In het geval dat iemand alleen maar komt om er achter te komen wat zijn maat is, is die koopintentie er niet.

En dat laatste is waar sommigen, waaronder ik, moeite mee hebben. Je verdoet bewust iemands tijd om er je voordeel mee te doen. In het besproken geval wordt dat gewoon gezegd:
Ashyri in "Van der Heyden Motors & Scooters failliet"
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf
 
Ik zou zeggen ga samen met die arme winkeliers protesteren op het wereldtoneel en vraag of men het internet wil uitzetten. Of ontwerp een bordje "passen = kopen" _O-


Als ik jouw redenaties hier lees dan heb je in mijn ogen weinig affiniteit met commercie. Het is een harde wereld *D

Why :?

Ik geef alleen mijn mening over het gedrag van sommigen klanten.

Hele harde wereld :+ Mijn wereld is harder hoor ;)








het is wel zo dat veel mensen hier zeggen ga zoveel mogelijk proef rijden bij motorzaken.
dan vermoei je die motorzaken daar ook mee toch?
ik heb ook eerst proef gereden op advies hier. ik ben toen naar een motorzaak gegaan en kreeg gelijk een bak koffie en ze moesten de motor eerst uit de showroom halen en rijklaar maken. accu erin zetten en aansluiten .en toen nog benzine erin gooien en plaat erop . na drie kwartier dat ze bezig zijn geweest de motor rijklaar te maken en te starten en 2 aangeboden bakken koffie verder mocht ik een half uur gaan rijden.een helm mocht ik ook lenen en ging gelijk de snelweg op waar 130 toegestaan was en ik reed daar 180 ,na een half uur zal de benzine die ze erin gedaan hebben ook wel zo'n beetje op zijn geweest. kom ik terug met het verhaal van sorry maar ik koop hem niet.
kunnen ze weer de accu eruit halen ,motor in de showroom zetten enz.
maar ik wist ondertussen wel hoe die reed dus kocht ik dezelfde daarna particulier voor veel minder geld en net zo goed.Zo gaat dat ,en als winkel of zaak moet je daar op voorbereid zijn.

De vraag is: wist jij op dat moment ( toen ) dat je daar geen motor zou gaan kopen, hoe goed die ook zou bevallen ? Of had de handelaar nog een eerlijke kans jou wat te verkopen ?









Mwah, voordat je anderen in de schoenen schuift dat ze niet begrijpend lezen, zou ik zelf toch twee keer lezen. Ik zeg namelijk dat een winkelier wel degelijk een keuze heeft. Je weet als winkelier namelijk donders goed dat er gevallen tussen zitten waar je tijd aan kwijt bent, maar die niks bij je gaan kopen. Als je daar als winkelier geen rekening mee houdt, ga je wel heel naief te werk. Afhankelijk van wat je strategie is qua prijzen, service, garantie, etc. zijn dat veel of weinig gevallen. En als winkelier kun je dat proberen te sturen en heb je zeker de keuze dat te accepteren of niet te accepteren. Maar het niet accepteren en vervolgens alle verantwoordelijkheid bij de consument leggen is een beetje dom wel heel kort door de bocht.

Je vind dus dat de winkelier er van uit hoort te gaan dat er mensen zijn die aanspraak maken op zijn tijd en voorraad terwijl die mensen bij voorbaat al weten dat ze daarna de winkel uit gaan zonder iets te kopen ?

Ik heb het er dus over dat men bij het naar binnen lopen al weet dat ze niets gaan kopen maar gedrag vertonen alsof dat wel tot de mogelijkheden behoord.
 
Laatst bewerkt:
Niet te vergelijken. In de B2B is er wel zeker een koopintentie bij de potentiele koper. In het geval dat iemand alleen maar komt om er achter te komen wat zijn maat is, is die koopintentie er niet.
Dat ligt toch echt aan de branche, in B2B is er ook zeer vaak echt geen koop intentie. Al is het alleen maar het opvragen van meerdere offertes (gewoon omdat dit moet) om vervolgens de beste offerte/concept te geven aan een partij welke al van te voren vast stond. Nog mooier is wanneer je er ook een paar keer langs moet voor overleg en het e.e.a. mag komen pitchen. Super lollig als je er later via via achter komt dat je het toch nooit zou worden..

Maar daar is niks aan te doen, je weet wat ze zeggen: if you can't stand the heat, stay out of the kitchen!
 
En ik zeg je dat dat normaal gedrag is waar je mee moet leren omgaan !

Jij zegt mij dat het normaal gedrag is. Dat is nogal wat. Geef eens een definitie van 'normaal' :?


Ik vind het iig geen 'normaal' gedrag, wat jij mij ook zegt. Ik heb er vrede mee dat jij er persoonlijk anders over denkt. Als jij mij dat ook gunt, dan veranderd er niets maar lijkt de wereld weer mooi :)
 
in B2B is er ook zeer vaak echt geen koop intentie

Precies ! Ik werk ruim 20 jaar in de toelevering aan multinationals en automotive.
Die werken met eigen portals en supplier platforms. Aan de code van de aanvragen/projecten en de bijgeleverde data kun je zien of het benchmark is (lees... prijscheck). En doorgaans is meer dan 50% benchmark. Een OEM vinkt 10-20 leveranciers aan in hun systeem (minuutje werk) en chaka.... 20 leveranciers gaan uren/dagen/soms zelfs weken tijd steken in het uitwerken van een project/offerte. En wat doet de OEM'er uiteindelijk; hij gaat in gesprek met 2-3 short list kandidaten die hij vooraf al als voorkeursleverancier in gedachte had en drukt daar de prijzen met de beste biedingen van die 15 andere leveranciers.

Je moet als toeleverancier zeer kritisch iedere aanvraag beoordelen anders ben je niet meer dan een "offertehoer" voor de OEM'er. Mooi spel overigens *D
 
Laatst bewerkt:
Precies ! Ik werk ruim 20 jaar in de toelevering aan multinationals en automotive.
Die werken met eigen portals en supplier platforms. Aan de code van de aanvragen/projecten en de bijgeleverde data kun je zien of het benchmark is (lees... prijscheck). En doorgaans is meer dan 50% benchmark. Een OEM vinkt 10-20 leveranciers aan in hun systeem (minuutje werk) en chaka.... 20 leveranciers gaan uren/dagen/soms zelfs weken tijd steken in het uitwerken van een project/offerte. En wat doet de OEM'er uiteindelijk; hij gaat in gesprek met 2-3 short list kandidaten die hij vooraf al als voorkeursleverancier in gedachte had en drukt daar de prijzen met de beste biedingen van die 15 andere leveranciers.

Je moet als toeleverancier zeer kritisch iedere aanvraag beoordelen anders ben je niet meer dan een "offertehoer" voor de OEM'er.

En als 1 van die 15 anderen een offerte aanbied die 10% lager is als die 2-3 voorkeursleveranciers ?

Ik ben het er nl mee eens dat het een harde wereld is, maar die 15 weten dat het zo werkt.
Zij weten dat er niets mee gedaan word tenzij ze een bod kunnen doen dat men zich niet kan veroorloven naast zich neer te leggen.


Dat is het verschil met een winkelier die denkt dat er een potentiële klant binnen komt, terwijl die persoon zelf van te voren weet dat hij alleen komt passen en niets komt kopen maar die info niet deelt met de winkelier.
 
Voor mij zijn er twee wegen om iets te kopen waar kennis en advies voor nodig is.

De eerste is een winkel zoeken met een vakman of -vrouw die mij van kundig advies voorziet. Daar koop ik dan iets als dat product aan mijn eisen voldoet. De meerprijs t.o.v. online zie ik dan als advieskosten en goed advies is voor mij het geld dubbel en dwars waard.

Termaat is een goed voorbeeld van zo'n winkel. Zo ken ik ook een goede slijter met een enorme productkennis en die je aanbiedt, als het redelijker wijs kan, om te proeven.

Methode twee gaat bij mij op voor fietsonderdelen. Ik verzamel zelf de kennis die ik nodig heb en koop bij de goedkoopste webshop, want hier geldt dat winkelinkoop>webshop verkoop. Kennis die ik zelf niet heb, zoek ik op fora/websites. Ik weet, door ervaring, meer van moutainbikes dan de gemiddelde fietsenzaak, die kennis deel ik dan weer met anderen.

Van het prijsverschil koop ik gereedschap, zodat ik zelf kan monteren wat ik gekocht heb. En drank, bij die ene slijter :P
 
Laatst bewerkt:
En als 1 van die 15 anderen een offerte aanbied die 10% lager is als die 2-3 voorkeursleveranciers ?

Ik ben het er nl mee eens dat het een harde wereld is, maar die 15 weten dat het zo werkt.
Zij weten dat er niets mee gedaan word tenzij ze een bod kunnen doen dat men zich niet kan veroorloven naast zich neer te leggen.


Dat is het verschil met een winkelier die denkt dat er een potentiële klant binnen komt, terwijl die persoon zelf van te voren weet dat hij alleen komt passen en niets komt kopen maar die info niet deelt met de winkelier.



En als die winkelier zijn klant een bod doet dat 10% lager is dan die internet winkel ?
Die 15 weten dat het zo werkt, en die winkelier weet ook dat er gepast wordt en niet gekocht.

Er is geen verschil. In beide gevallen steekt de biedende partij tijd en energie in een project waarvan hij vooraf niet weet of hij het krijgt.

Sorry ook uit deze post van je blijkt opnieuw dat commercie "ver van mijn bed show" is voor jou. Schoenmaker blijf bij je leest ;)
 
Je verteld dat van te voren, zodat de winkelier zelf kan beslissen of hij zijn spullen ( die hij al wel betaald heeft ) aanbied om te passen waarbij je geholpen word door een betaalde medewerkster ?
Dus voordat hij onkosten maakt om jou aan de maat te helpen die je vervolgens on-line besteld ?

Ik gok van niet. Ik denk dat je dan snel ( en terecht ) buiten zult staan.

Oftewel.... als we het normale verwachtingspatroon volgen.... pleeg je gewoon een vorm van oplichting, in mijn ogen.
Je doet je voor als klant, winkel investeert om alles op voorraad te hebben en je te helpen een keuze te maken en als je dan je keuze hebt gemaakt.... verlaat je de winkel om het ergens anders te kopen.

Draai het eens om, verplaats je eens in zo'n winkelier die zo'n 'klant' in de zaak krijgt.



En ja, echte winkels zijn duurder, dat is heeeeel erg makkelijk uit te leggen maar als je dat zelf niet kunt snappen ben je zo dom dat het me verbaasd dat je kunt lezen.


Maar idd, niemand gaat voor jou beslissen of je moet gaan fietsen, net zoals jij niet voor mij gaat beslissen wat ik van jouw manier van handelen vind.Daar zit het verschil.
Je weet bij voorbaat dat als iemand uit Ommen jou een vraag stelt over banden dat het erg onwaarschijnlijk is dat hij daarna in op de motor stapt en bij jou die band gaat kopen.

Je hebt dus voor je investeert de wetenschap dat de kans groot is dat het geen rendement oplevert.

Mensen die zomaar gaan passen doen een beroep op het kapitaal en personeelskosten van de winkel.
De winkelier doet z'n best, laat je kleding passen die hij ingekocht/betaald heeft met een bedoeling, nl verkopen.
Zo'n winkelier word in 99% van de gevallen vervolgens 'afgewezen' de klant vind het 'toch niet zo geschikt' of een andere flauwe smoes.
Om vervolgens met de maat in z'n hoofd hetzelfde product on-line te gaan kopen. De maat die hij nu weet dankzij die winkelier maar waarvoor de winkelier alleen stank voor dank krijgt. Letterlijk. Figuurlijk.Nee, dat vertellen we niet, ik verwacht nl niet dat je het zou snappen.

Persoonlijk vind ik het 'gratis passen' echt zo'n lage gebeurtenis dat ik idd liever tot 10/15 % meer betaald dan iemand die voor zijn brood werkt voor de gek te houden.Die winkelier heeft toch ook niets met jou te maken, totdat jij binnenkomt en je voordoet als potentiële afnemer op grond waarvan hij jou zijn spullen laat zien en helpt een keuze te maken ?
Die winkelier word toch gewoon voor de gek gehouden, met financieel nadeel voor de winkelier.Nadat je WEL van hun tijd en investering (voorraad) gebruik hebt gemaakt.

Je stelt het allemaal wel heel erg somber in voor die winkeliers zeg.

Misschien moeten ze maar de deuren op slot doen en alleen op afspraak gaan werken nadat ze een grondige achtergrond check hebben gedaan bij de persoon die op afspraak langs wilt komen bij die winkel. Of nog beter, je mag alleen naar binnen als je een contract ondertekent dat je met een aankoop naar buiten gaat. Zijn de winkeliers tenminste verzekerd van een verkoop en dat ze niet onnodig tijd of moeite ergens in hoeven te steken.

Scheelt ook weer een hoop tijd en geld en moeite om medewerkers allerlei verkooptechnieken te leren. Die heb je dan ook niet meer nodig. :t
 
Maar het gesprek ging e nu over een niets vermoedende winkel te bezoeken, daar passen en meten terwijl je weet dat je met lege handen naar buiten zult lopen. Vind jij dat dan correct ?

Ik weet waar het gesprek over ging. :Y

Echt correct is het natuurlijk niet , iets passen weglopen en online kopen.Anderzijds wat is dan wel correct ? In 2-3 winkels een jas etc passen en uiteindelijk een jas kopen in winkel no; 3-4 ? Je bent immers niet verplicht om er iets te kopen een winkelier mag slechts hopen dat hij iets verkoopt toch ? Vroeger had je veel winkels eenieder verkocht wat anders als wat de andere winkelier had.Je had als klant dus veel meer keuzes.Nu verkoopt iedereen dezelfde shitzooi ,weg marktwerking ,weg concurentie.Men koopt hun zooi ook vaak in via dezelfde groothandel en of tussenhandel.Leuk maar oer dom.

vb.
Motoport verkoopt een GSXR NAKS ketting OEM voor 145 euro terwijl Suzuki UK deze nu verkopen voor 56 euro.Een keer raden waar ik de OEM NAKS ketting koop. *D Wil zeggen de prijs bepaald grotendeels waar ik het als consument het product koop.

Nederland en de detailhandel is simpelweg te duur en JanL koopt er maar WillemL niet :+

Eentje uit mijn jeugd een gouwe ouwe *D :P
 
Laatst bewerkt:
Jij zegt mij dat het normaal gedrag is. Dat is nogal wat. Geef eens een definitie van 'normaal' :?


Ik vind het iig geen 'normaal' gedrag, wat jij mij ook zegt. Ik heb er vrede mee dat jij er persoonlijk anders over denkt. Als jij mij dat ook gunt, dan veranderd er niets maar lijkt de wereld weer mooi :)
Tja, wie betaalt bepaalt. En de klant IS koning, of je nu wilt of niet. Als je klant de winkel uit gaat omdat het elders goedkoper is (zeker wanneer dit structureel gebeurt en het je echt geld kost) dan doe je iets fout.

Ik geloof er overigens geen kokosnoot van dat veel mensen zomaar een motorzaak binnen lopen, de kleding passen en het dan vervolgens online bestellen. Dan heeft mijn inziens de motorzaak steken laten vallen. Die klant die was gewoon fysiek aanwezig! Die heeft al de moeite genomen om naar je winkel te komen! Die had het spul aan! Echt.. een beter moment om de koop te sluiten heb je bijna niet..

Kleding in een rek hangen, mensen een beetje algemeen advies geven en hopen dat ze zich vervolgens bij de kassa komen melden na het passen is dus niet genoeg! En dát is wat ik bij de meeste motorzaken zie gebeuren op de kledingafdeling. Misschien nog een verkoper die zich in het begin nog 1x meldt om te vragen of hij/zij kan helpen, that's it.

Ja, dan gaan mensen weer weg en kopen het online.. Omdat, naast het passen dan (wat eigenlijk helemaal niet zo speciaal is an sich, we doen niet anders in kledingwinkels..), je eigenlijk niks extra's biedt ten opzichte van online. Daar moeten mensen het ook zelf verder uitzoeken, misschien een vraag stellen via de live chat en hop naar de kassa. En vergeet die koffiemachine maar in de motorzaak, koffie heb ik thuis ook wel.

Conclusie:
Ik zou dus zeggen: als de winkelervaring uiteindelijk grotendeels lijkt op die van een webshop, dan leg je het dus af. Want dan gaan mensen naar de muntjes kijken en kiest de portemonnee...
 
En als 1 van die 15 anderen een offerte aanbied die 10% lager is als die 2-3 voorkeursleveranciers ?

Ik ben het er nl mee eens dat het een harde wereld is, maar die 15 weten dat het zo werkt.
Zij weten dat er niets mee gedaan word tenzij ze een bod kunnen doen dat men zich niet kan veroorloven naast zich neer te leggen.


Dat is het verschil met een winkelier die denkt dat er een potentiële klant binnen komt, terwijl die persoon zelf van te voren weet dat hij alleen komt passen en niets komt kopen maar die info niet deelt met de winkelier.
Holy shit?! Wat maak je me nou? Dus als iemand mij vraagt een offerte te maken, en daar steek ik uren van mijn tijd in om de beste aanbieding te maken die ik kan, waarbij men van te voren al heeft bepaald dat ik het niet wordt dan is het: dat had ie kunnen weten dat het zo werkt.

Maar als een klant zonder te kopen de winkel weer verlaat dan is het oh zo zielig voor de winkelier?

U meneer, meet met twee totaal verschillende maten! :o
 
Laatst bewerkt:
het is wel zo dat veel mensen hier zeggen ga zoveel mogelijk proef rijden bij motorzaken.
dan vermoei je die motorzaken daar ook mee toch?
ik heb ook eerst proef gereden op advies hier. ik ben toen naar een motorzaak gegaan en kreeg gelijk een bak koffie en ze moesten de motor eerst uit de showroom halen en rijklaar maken. accu erin zetten en aansluiten .en toen nog benzine erin gooien en plaat erop . na drie kwartier dat ze bezig zijn geweest de motor rijklaar te maken en te starten en 2 aangeboden bakken koffie verder mocht ik een half uur gaan rijden.een helm mocht ik ook lenen en ging gelijk de snelweg op waar 130 toegestaan was en ik reed daar 180 ,na een half uur zal de benzine die ze erin gedaan hebben ook wel zo'n beetje op zijn geweest. kom ik terug met het verhaal van sorry maar ik koop hem niet.
kunnen ze weer de accu eruit halen ,motor in de showroom zetten enz.
maar ik wist ondertussen wel hoe die reed dus kocht ik dezelfde daarna particulier voor veel minder geld en net zo goed.Zo gaat dat ,en als winkel of zaak moet je daar op voorbereid zijn.


Je bent netjes en serieus ontvangen.
Je hebt koffie gehad.
Ze zijn 3 kwartier bezig geweest om de motorfiets voor een proefrit te prepareren.
Tank is gevuld met brandstof.
Je hebt nog even stiekem (schaamteloos) 180 km/h gereden.
En daarna gezegd: "ik zie er van af".

Zou het redelijk zijn om bijvoorbeeld 25 € voor zo'n proefrit te betalen.
Je hebt jezelf immers een miskoop bespaard. (ook al koop je hem bij een particulier))
En ingeval je de motorfiets wel koopt bij de dealer wordt het bedrag van 25 € op de koopsom in mindering gebracht.
 
Naar mijn idee wordt retail vrij f*cking simpel:

- Ieder groot merk zal maximaal online info/reviews willen geven, video's, animaties, etc om klanten te informeren.
- je hebt dan per (groot) merk een (relatief kleine) showroom (of verzameling) incl. 'service center'.
- je kan er passen/advies krijgen etc en dan wordt het de dag erna bezorgd vanuit het grote magazijn.

- daarnaast zal je specialist winkels hebben voor de 'purist/die meer betaalt' en los 'outlet' zaken met overige voorraad tegen een lage prijs.


Nu liggen er heel veel verantwoordelijkheden en risico's bij de 'distributeurs/winkels' en dat kost blijkbaar te veel geld.

Het aantal winkels/zaken zal consolideren, de eerste die gaan zijn degenen met een slecht financieel beleid/hoge prijzen/lage mate van klantervaring.
 
Ja inderdaad, je hoort / ziet je zelf erg graag lullen _O- :') Maar ben maar niet bang hoor. Lijkt me het beste dat we je gaan negeren.

Welkom op MF! Als je het niet met ONS eens bent, gaan we jou lekker negeren met z'n allen! Maar niet nadat we je eerst met 5+ man hebben lopen 'uitschelden' voor triest en misselijkmakend gedrag, waaronder TWEE moderators van het forum.

MF in een notendop :)

Oh en deze kwoot doen we er voor de vorm even bij, laat ook meteen de kennis zien van de onderwerpen waarin deze moderators zich mengen :Y :

Maar als je niet weet of je wel of niet iets wil kopen, waarom ga je dan een winkel binnen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan