Kuiprekje spuiten?

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.707
873
IJsselstein
Ik heb een stalen kuiprek van een ZX-9R. Deze was een beetje geroest.
En nu moet het weer netjes worden.
Inmiddels met schuurpapier het roest en losse lak verwijdert.
Het plan is om het te onvetten en daarna met zink spray in te spuiten.
En als laatste zwarte lak met een spuitbus.

En de vraag is: Is dit zo voldoende of met ik nog iets extra's doen?

full


Disclaimer: Ik heb eerst de zoek functie gebruikt maar kon niks vinden.
 
Hallo mede kabouter *D

Een paar dagen terug heb ik toevallig een filmpje van Chrisfix gekeken over roest op een auto.
Hierin wordt totaal uitgelegd hoe je het best de auto kunt herstellen van veel roest.

https://youtu.be/n4vusY2-rkQ

Nu valt de roest bij jouw nog wel mee maar één tip die hij gaf is nog wel slim. Schuur groter om de roest plek heen zodat er niet opnieuw roest ontstaat.

Opzich is de route die neemt wel goed (ontvetten, zink spray (tegen nieuwe roest), primer en eindlaag) alleen weet ik niet of een zink spray een goede primer is voor je laatste laag. Hier heb ik zelf geen ervaring mee en laat ik graag ter discussie open.


Ik hoop dat je hiermee iets verder mee kunt komen.

Met vriendelijke groet,

Daan
 
@gnomedaan: Dat filmpje was een lange zit :P
Maar bedankt, het was interessant. :)

@Roughneckk: Ik heb ooit eens een frame laten stralen en dat kon daarna de oud ijzerbak in.
Later een (ander) kuiprek en zij standaard laten poedercoaten en toen werd ik ook niet vrolijk; het zat er te dik op.
Dus na deze ervaringen ga ik gewoon met spuitbussen werken.
 
poedercoaten is ook kut
roestverdrijven kan je met noverox, zinkspray is een bescherming voor blank metaal.

Schuren, of stralen met aluminiumoxide, washprimer en aflakken. oprotten met poedercoat. poeder moet je snuiven
 
oh, nou zie ik dat die fotos jouw delen zijn, en geen fabrieksnieuwe. Ik zou dat nog eens zorgvuldig staalborstelen en zwart spuiten. De lak die je af fabriek op je motor hebt is slechter dan alles wat je daarna doet, je kan het nooit verpesten, alleen maar beter maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan