Motorbeurs Utrecht 2018

Honda en Triumph waren afwezig inderdaad.
Ik heb me ook weer prima vermaakt dit jaar. Mooi spul gezien, hier en daar wat leuke mensen gesproken. Met een gedeelde passie voel ik me al snel opperbest.
Wel (ook) verbaasd over de hoge prijzen die je ziet voor oude occasions.
 
Probleem is dat met steunzolen daarin de schoen minder hoog word en dan weer te krap is.Dat zou idd kunnen, echter is de laars aan de achtzijde dan te breed en in de lengte vaak te lang. Dan ga je evengoed schuiven en glijden met blaren tot gevolg. Daar heb ik echt geen zin in.

Zijn er motorlaarsen die in breedte maten verkrijgbaar zijn?

Motor laarzen moet je zowiezo een maat groter nemen.
Ik heb ook 46 en platvoeten :P

TCX maatje 47 past :t
 
Het staat op mijn vaders bucketlist. Voor leuk sturen is Amerika sowieso niet echt het land.

Idd, je rijdt de route 66 niet zoals je hier met de motor op vakantie gaat. Het zijn lange ‘saaie’ stukken maar dat heeft ook zijn charmes. Pas het gedeelte door Arizona gereden en ik vond het wel wat hebben. Je hebt mooie ontmoetingen onderweg, stopt op mooie plaatsen (Grand Canyon), leuke dorpjes en vraagt je vaak af ‘wie woont hier in de middle of nowhere’. Amerika is een fijn land om doorheen te reizen. Lijkt me heerlijk om zo de hele route te rijden. Misschien kan je tegen die tijd een verslagje bijhouden zodat we kunnen meegenieten :)
 
Wat te denken van Triumph, was er ook niet. :(
Volgens mij hanteert Triumph een nieuwe strategie, waarin niet langer op de Motorbeurs Utrecht maar bij verschillende dealers tijdens 'open huizendagen' of op andere locaties door het land de nieuwe modellen worden gepresenteerd. Zo deden ze dat o.a. op een oude vliegbasis/legermuseum Soesterberg, net als Kawasaki wat later, maar die investeerden dan wel in een grote stand op de Motorbeurs.

Voordeel voor Triumph is dat mensen minder ver hoeven te rijden en de focus tijdens die evenementen alleen op Triumph ligt (ander bijkomend voordeel dat je ook je tijd niet hoeft te 'verspillen' aan dagjesmensen dat naar de Motorbeurs komt maar eigenlijk niets met motoren heeft, zoals je op elke beurs wel tegenkomt).
 
Dus eigenlijk..........heb ik niets gemist?

Ik denk het niet :)

Voor de beginnende motorrijders zal het best spannend zijn.
Voor diegene die er al jaren komen werkt de formule niet meer zo..
Ik ga er alleen naar toe als er veel nieuwe modellen te zien zijn.
Voor mijn kleding : Termaat :t
 
Sorry......ben geen Benelli fan.
Zullen er vast goed uitzien, maar dat doen vele andere motoren ook.
Om nou die motorbeurs gemist te hebben voor nieuwe Benelli's.....nou nee.
Ha ha ha ha
Maar.....smaken verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Oké misschien geen Benelli fan, maar op de beurs zie je wel motoren die je misschien niet bij je eigen dealer ziet. Zeker niet de zelfbouw motoren. Voor mij gewoon leuk dagje uit.
 
Hmmmmmmm,geweldig hoe iedereen de motorbeurs weer anders ervaren heeft :Y .
Bij binnenkomst had ik ook het idee,dat het een kort bezoek zou worden.
Nadat ik bij de stand geweest was,die ervoor gezorgd hadden dat ik gratis binnen kon,toch verschillende keren lekker gekletst en gelachen.
Vond de foodtrucks een mooie toevoeging en het gaf tenminste wat afwisseling met de vaak massaal gemaakte hapjes aan de vaste stands.
Voor mij waren de presentaties best interessant.
Toch weer wat wijzer geworden over de vering en het tanken van E10 of Octaan 102.
Jammer dat het buiten alleen best koud was,maar om dan toch een Moto Gymkhana rijder in één demonstratie drie keer te zien vallen en dan weer door te gaan,was voor mij het bewijs,dat ook zij niet altijd perfect "uit de verf" komen !
Uiteindelijk bleek de NS (en minstens één persoon) als verrassing mijn rit naar huis toch aardig verlengd te hebben.
Ondanks dat moet ik zeggen,dat ik het aardig naar mijn zin gehad heb,buiten een gereedschapssetje niets gekocht heb (eten uitgezonderd),was het voor mij best geslaagd.
Ik ben allen vergeten om de toeristische kaart van Kroatië mee te nemen hahahahaha _O- ...
 
Dealers met hun motorren daar interesseren me voor geen meter, die zie altijd na een tijdje bij de lokale motorboer...bovendin veel te duur nieuwe motoren.

Dan maar rondneuzen en en praatje maken.... en na een dag daar wordt wederom bevestigd dat motorvolk gezellige mensen zijn met een gezamenlijke passie.... :t
 
Probleem is dat met steunzolen daarin de schoen minder hoog word en dan weer te krap is.Dat zou idd kunnen, echter is de laars aan de achtzijde dan te breed en in de lengte vaak te lang. Dan ga je evengoed schuiven en glijden met blaren tot gevolg. Daar heb ik echt geen zin in.

Zijn er motorlaarsen die in breedte maten verkrijgbaar zijn?

Daytona heeft breedtematen (smal ook trouwens.). Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb zelf ongeveer een ton gereden met mijn vorige paar, die hebben meer dan tien jaar trouw dienst gedaan.
Motorcentrum Groningen had daar veel maten van staan, ook breedte.

Ik heb zelf een paar pro rider GTX' besteld bij voordeelhelmen.nl.
Die hebben in ieder geval de Roadstar GTX in breedtematen:
Daytona motorlaarzen Road Star GTX black
(niet verder gekeken).

Leuke dag op de beurs gehad, maar uiteindelijk alleen een paar kleinigheden gekocht. Bij Hans van Wijk een paar zaken gepast, maar vervolgens tot de ontdekking gekomen, dat zowel Held Twin handschoenen, als Daytona Roadstar GTX in hun webwinkel zo'n €20,- goedkoper waren :?
De handschoenen dus gisteravond in hun webshop besteld. De laarzen toch voor de iets goedkopere Rider Pro's gekozen, lijken het meest op mijn oude Daytona's, en zaten comfortabeler. Ik vind een enkele rits prettiger, bij de Roadstar GTX drukte de buitenste rits wat tegen mijn scheenbeen. Ook via internet besteld, scheelde ook €20,- met de goedkoopste aanbieder op de beurs.
 
Bedankt voor de tips.

Ik ga eens kijken naar die daytona laarsen. Prijs is hoog, maar zere voeten voor een aantal jaar is vervelender.
 
Ten opzichte van vorig jaar vond ik het ook wat tegenvallen. Vorig jaar liep ik wel met andere ogen rond: nog geen rijbewijs en nog geen motor, vooral oriënterend op wat voor een soort motor bij mij past (qua soort motor, maar vooral ook letterlijk; bij welke fiets kan ik met mijn voeten aan de grond :') )

Nu heb ik inmiddels een eigen motor, dus ik merkte dat ik wel 'anders' keek.

Dan op zoek naar fijne zomerhandschoenen. Natuurlijk is de zondag niet de meest gunstige dag omdat heel veel gewoon al weg is, maar ik vond het aanbod aan (kleine) damesmaten (ook voor andere kleding en schoenen) om te janken. MKC bijvoorbeeld had best een aardig rek met dameslaarzen, maar als je goed keek bleek dat het vooral veel verschillende kleuren en maten van slechts een paar modellen waren.

Andere stands hadden bijvoorbeeld zes bakken handschoenen: Heren-XS, heren-S, heren-M, heren-L, heren-XL en dames-allesdoorelkaar.

Ik besef dat de motorwereld vooral een mannenwereld is, maar echt, dit was niet leuk. Ik stem voor volgend jaar een hele dames-hal.
 
Ten opzichte van vorig jaar vond ik het ook wat tegenvallen. Vorig jaar liep ik wel met andere ogen rond: nog geen rijbewijs en nog geen motor, vooral oriënterend op wat voor een soort motor bij mij past (qua soort motor, maar vooral ook letterlijk; bij welke fiets kan ik met mijn voeten aan de grond :') )

Nu heb ik inmiddels een eigen motor, dus ik merkte dat ik wel 'anders' keek.

Dan op zoek naar fijne zomerhandschoenen. Natuurlijk is de zondag niet de meest gunstige dag omdat heel veel gewoon al weg is, maar ik vond het aanbod aan (kleine) damesmaten (ook voor andere kleding en schoenen) om te janken. MKC bijvoorbeeld had best een aardig rek met dameslaarzen, maar als je goed keek bleek dat het vooral veel verschillende kleuren en maten van slechts een paar modellen waren.

Andere stands hadden bijvoorbeeld zes bakken handschoenen: Heren-XS, heren-S, heren-M, heren-L, heren-XL en dames-allesdoorelkaar.

Ik besef dat de motorwereld vooral een mannenwereld is, maar echt, dit was niet leuk. Ik stem voor volgend jaar een hele dames-hal.

Ik zou het aankaarten bij de organisatie, je bent vast niet de enige die dit ervaart.
 
Ik ben vandaag ook geweest, wat zij jullie met zijn allen een stel:
- Asos: Netjes met zijn allen wachten in de rij (voor P1) was er voor een groot aantal niet bij
- Ouwe wijz=ven. Compleet blind midden in en druk pad stoppen en omdraaien etc..
- Tokkies.


Zo. Dat moest er even uit :Y O-)


(ik vond de beurs dus niet echt wat voor mij)
 
Ik ben vandaag ook geweest, wat zij jullie met zijn allen een stel:
- Asos: Netjes met zijn allen wachten in de rij (voor P1) was er voor een groot aantal niet bij
- Ouwe wijz=ven. Compleet blind midden in en druk pad stoppen en omdraaien etc..
- Tokkies.

Heb ik dus niks gemist, dat maak ik wekelijks in de AH ook mee B|

Volgens de organisatie zijn er 90000 bezoekers geweest, lijkt me het organiseren/deelnemen nog wel waard, maar er zou er wel iets bij mogen wat het elk jaar een unieke belevenis zou kunnen maken, nu is het gewoon een leuk dagje uit, maar als je niet gaat kun je dat een volgend jaar zonder iets te missen weer inhalen... waarom zijn er bijvoorbeeld nooit eens motogp/wsbk coureurs om te ontmoeten.. of beroemde motorbouwers etc etc. :?
 
Heb ik dus niks gemist, dat maak ik wekelijks in de AH ook mee B|

Volgens de organisatie zijn er 90000 bezoekers geweest, lijkt me het organiseren/deelnemen nog wel waard, maar er zou er wel iets bij mogen wat het elk jaar een unieke belevenis zou kunnen maken, nu is het gewoon een leuk dagje uit, maar als je niet gaat kun je dat een volgend jaar zonder iets te missen weer inhalen... waarom zijn er bijvoorbeeld nooit eens motogp/wsbk coureurs om te ontmoeten.. of beroemde motorbouwers etc etc. :?

Er was een GP rijder vandaag of gisteren aanwezig zag ik op Instagram.
 
Ik ben vandaag ook geweest, wat zij jullie met zijn allen een stel:
- Asos: Netjes met zijn allen wachten in de rij (voor P1) was er voor een groot aantal niet bij
- Ouwe wijz=ven. Compleet blind midden in en druk pad stoppen en omdraaien etc..
- Tokkies.


Zo. Dat moest er even uit :Y O-)


(ik vond de beurs dus niet echt wat voor mij)

Ohja, mensen die in de verte iets interessants spotten en daar vervolgens op af racen zonder zich iets aan te trekken van anderen die er ook nog lopen.

Oh, en ouders die hun kinderen op alle motoren laten klimmen... Schoentjes vol over de zadels heen en tegen de motoren aan...

Ik heb nog wel erg gelachen om een heel schattig ouder stel... Voor hetzelfde geld zijn ze fervent motorrijder, maar het leken vooral een opa en oma die een keer wat anders wilden doen op hun vrije zondag dan naar het tuincentrum of naar de bridgeclub :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan