Motorbeurs Utrecht 2018

O-) Geld over zeker??

Ik ben echt geen ontzettende kniepert maar ik kan de centen maar in 1x uit geven.. Vaak als ik kleding koop vind ik het echt niet erg om de lokale motorboer hier wat marge te gunnen en wil ik best paar tientjes meer betalen. Maar het is toch niet zo gek om er vanuit te gaan dat op een motorbeurs waar 1000den vierkante meters vol staat met motormeuk, dat ik er vanuit mag gaan dat ze wat goedkoper als in hun winkel? Je wordt dood gegooid met de slogan: beurskortingen, dan wil ik dat toch ook hebben ook? (in iedergeval net zo duur zijn) als de normale " nederlandse motorzaken / webshops?" Als ik bij Stand A (als voorbeeld Motorkledingc. een jas zie en ik weet dat hij online bij Ten Kate (zowel winkel als Webshop, maar staat niet op de beurs) 40 euro goedkoper is, dan mag ik ze op een beurs daar toch op attenderen? (ik maak geen vergelijking van Ali express of spul uit Duitsland)

Natuurlijk kan ik ook niets zeggen en in mijn volgende vrije weekend naar Ten Kate rijden, maar neem het liever op de beurs mee als ik er toch ben... Beter dat dan niets zeggen en alsnog online aanschaffen.

Een online winkel gaat sowieso goedkoper zijn dan de beurs dus dan hoef je gewoon niet te gaan. De stands op de beurs zijn ook gewoon winkeliers. Dus de tijd dat zij op de beurs staan gaat de huur van het winkelpand ook gewoon door.
 
Ik heb best wel wat spullen nodig en weet eigenlijk ook wat ik ongeveer wil kopen.. ik heb een lijstje gemaakt met “laagste” internetprijzen en mocht het op de beurs duurder zijn, dan attendeer ik ze hier wel op. Normaliter gun ik de motorzaak ook dus doe ik niet zo moeilijk wat maar tijdens een beurs voel ik me daar wel wat minder schuldig over...

Ik heb geen idee of dit de juiste aanpak is maar we gaan het zien. Ik ga naar de beurs in de hoop op wat beurskorting te krijgen, mocht ik dat niet krijgen in dit geval, zoek ik wel
Een andere stand of webshop.

Meerdere mensen die het zo doen of is mijn aanpak verkeerd?
Dus je hebt nu uren besteed aan het uitzoeken, gaat nog een dag besteden aan de motorbeurs, plus reiskosten en eventuele bijkomende kosten.. en hoeveel voordeel had je nu eigenlijk willen halen?
 
O-) Geld over zeker??

Ik ben echt geen ontzettende kniepert maar ik kan de centen maar in 1x uit geven.. Vaak als ik kleding koop vind ik het echt niet erg om de lokale motorboer hier wat marge te gunnen en wil ik best paar tientjes meer betalen. Maar het is toch niet zo gek om er vanuit te gaan dat op een motorbeurs waar 1000den vierkante meters vol staat met motormeuk, dat ik er vanuit mag gaan dat ze wat goedkoper als in hun winkel? Je wordt dood gegooid met de slogan: beurskortingen, dan wil ik dat toch ook hebben ook? (in iedergeval net zo duur zijn) als de normale " nederlandse motorzaken / webshops?" Als ik bij Stand A (als voorbeeld Motorkledingc. een jas zie en ik weet dat hij online bij Ten Kate (zowel winkel als Webshop, maar staat niet op de beurs) 40 euro goedkoper is, dan mag ik ze op een beurs daar toch op attenderen? (ik maak geen vergelijking van Ali express of spul uit Duitsland)

Natuurlijk kan ik ook niets zeggen en in mijn volgende vrije weekend naar Ten Kate rijden, maar neem het liever op de beurs mee als ik er toch ben... Beter dat dan niets zeggen en alsnog online aanschaffen.

Niks van aan trekken. Dit is het zure motorforum, en betalen graag allemaal de hoofdprijs om de motorzaken(zij zelf vaak) te sponsoren.
Op de beurs wordt je vaak genoeg genaaid. Zoiets als black friday van de mediamarkt. Adviesprijs met daarnaast hun "beursprijs" die net zo hoog is als de normale winkelprijs.
Zelf zou ik ze er niet op aanspreken, maar een lijstje mee nemen om zeker te dat je niet teveel betaald is prima toch?
 
Er wordt niets verkocht zonder er iets aan te verdienen.
Anders ben je snel klaar als ondernemer.
Nee, dat is niet helemaal waar.
Ik verkoop wel eens producten met verlies, en dat doet (bijna) elke ondernemer.
ofwel omdat je teveel voorraad hebt, oude voorraad, of om nieuwe klanten binnen te lokken.
 
Vandaag geweest.
In de merkenhal was het erg leeg, veel ruimte.
Gigantische stand van Kawasaki
Er stonden veel food trucks met allerlei soorten eten, keus genoeg.
Ook veel stands met gereedschap, veelal hetzelfde aanbod met kleine prijsverschillen.
Maar leuk om te snuffelen, blaas pistool gekocht voor de compressor en een gigantische injectiespuit met slang.
Kreeg ook nog €2,- korting, dat was in hal 9.
Dus hoe meer je koopt, hoe leuker de prijs.

Ook wat stands gezien met led lampen, maar daar zit een groot koelelement achterop, dus dat gaat niet passen.
Ik heb nu Xenon, dus laat maar zitten.
Was gezellig druk, hier en daar een praatje maken met dezelfde liefhebbers.
In de merkenhal stond ook een grote stand van Mash, dat zijn toch wel hele leuke motoren, zeker voor die prijs.
 
Vandaag geweest.
In de merkenhal was het erg leeg, veel ruimte.
Gigantische stand van Kawasaki
Er stonden veel food trucks met allerlei soorten eten, keus genoeg.
Ook veel stands met gereedschap, veelal hetzelfde aanbod met kleine prijsverschillen.
Maar leuk om te snuffelen, blaas pistool gekocht voor de compressor en een gigantische injectiespuit met slang.
Kreeg ook nog €2,- korting, dat was in hal 9.
Dus hoe meer je koopt, hoe leuker de prijs.

Ook wat stands gezien met led lampen, maar daar zit een groot koelelement achterop, dus dat gaat niet passen.
Ik heb nu Xenon, dus laat maar zitten.
Was gezellig druk, hier en daar een praatje maken met dezelfde liefhebbers.
In de merkenhal stond ook een grote stand van Mash, dat zijn toch wel hele leuke motoren, zeker voor die prijs.


Bedankt voor de info :t
Ik weet voldoende :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geweest.
In de merkenhal was het erg leeg, veel ruimte.
Gigantische stand van Kawasaki

In de merkenhal stond ook een grote stand van Mash, dat zijn toch wel hele leuke motoren, zeker voor die prijs.

Hal 7 (importeurs) was inderdaad vrij leeg. Je merkt dat Honda en Triumph weg zijn en hun eigen plan trekken. Vooral achterin was het erg rustig. Beter hadden ze de kleintjes vooraan gezet en de grote jongens naar achter. Dan is het over de hele hal drukker omdat men eerst langs de kleintjes moet. Maar wellicht is er ook prijsverschil tussen vooraan en achteraan.

Ik vind de motoren van Benelli niet lelijk. De TRK 502 is een plaatje om te zien, de TNT 125 is gewoon gaaf (en met 2899 euro ongeveer 1400 euro goedkoper dan de MSX125). De BN302R even nog op gaan zitten, die voelt aan als een 600cc qua grootte. Alleen die Leoncino vind ik niet echt wat, die tank is te lomp.

Benieuwd of er volgend jaar meer importeurs en dealers zijn die niet meer verschijnen.


Maar goed, donderdag is altijd de rustigste dag. Zaterdag en zondag zal het bomvol staan en valt de leegte misschien minder op.
 
Laatst bewerkt:
Ben na een jaar of 5 geweest
Heb mij best vermaakt , wera doppendoosje gekocht , had ik al maar deze is een echte redbull *D
Ook nog een erg goed lampje
 
Ik ga er komend jaar ook heen. Stiefdochter wordt volgend jaar 12 en "dan mag ik eindelijk achterop toch?" Dus even kijken of we wat knappe kleding en helm kunnen scoren. Iemand nog tips over gehoorbescherming bij kinderen? Wil haar eerst sowieso eens naar school brengen enzo. Blokje om de wijk, rustig opbouwen.
www.louis.de heeft ook gunstige kinderpakken. Ik weet niet hoe 'groot' ze al is maar tot mt. 164 of 176 is het denk ik wel te koop. Verzendkosten naar ned plus minus 6.50 euro dacht ik!
 
Ik heb best wel wat spullen nodig en weet eigenlijk ook wat ik ongeveer wil kopen.. ik heb een lijstje gemaakt met “laagste” internetprijzen en mocht het op de beurs duurder zijn, dan attendeer ik ze hier wel op. Normaliter gun ik de motorzaak ook dus doe ik niet zo moeilijk wat maar tijdens een beurs voel ik me daar wel wat minder schuldig over...

Ik heb geen idee of dit de juiste aanpak is maar we gaan het zien. Ik ga naar de beurs in de hoop op wat beurskorting te krijgen, mocht ik dat niet krijgen in dit geval, zoek ik wel
Een andere stand of webshop.

Meerdere mensen die het zo doen of is mijn aanpak verkeerd?
Ik ga vooral naar de beurs omdat ik het leuk vind.
Veel rondsnuffelen! Nog een paar stukken speciaal gereedschap nodig...........?
Er is wel een lijstje van dingen die interessant kunnen zijn.(als ik ze toevallig zie)
Alle bbh gegevens staan in mijn GSM. (type.nrs-maten-ect)

Soms heb je er geluk mee..........
Vorig jaar een laminaat-Gore-broek die bij mijn jack hoort, gekocht voor weinig. Viel me toen wel op, dat bij betalen alle labels werden verwijderd. Zelfs het merk staat er niet meer op!
Maw kopen, meenemen, wegwezen, succes ermee, maar verder niet meer zeuren!
 
Ik ga er komend jaar ook heen. Stiefdochter wordt volgend jaar 12 en "dan mag ik eindelijk achterop toch?" Dus even kijken of we wat knappe kleding en helm kunnen scoren. Iemand nog tips over gehoorbescherming bij kinderen? Wil haar eerst sowieso eens naar school brengen enzo. Blokje om de wijk, rustig opbouwen.

Een meid van 12 en dan rustig opbouwen via 'Naar school brengen' en 'Een blokje om de wijk' ? Komkom, dat is een beetje overdreven; gewoon gaan met die banaan! Je hoeft natuurlijk niet de eerste keer uren onderweg te zijn, maar tè voorzichtig hoeft ook niet. (Hoewel ze het ongetwijfeld stoer zal vinden om op de motor naar school te worden gebracht).
 
Vandaag geweest. Leuke beurs hoor. Lekker rondstruinen tussen de merkenstands en retailers. Mooie stand van Kawa. Maar wellicht had ik mijn groene bril nog op ;). Mensen kijken, geweldig :). Broek gescoord bij de winkel waar ik eigenlijk 2km vandaan woon. Niet de goedkoopste, nu 5% extra beurskorting. Prima, maar ik hoef niet het voordeligst uit te zijn. De mensen staan altijd klaar, met advies of zomaar een praatje met een bak koffie. Voor mij wat waard! Kortom, weer lekker bijgekletst, leuke dag geweest. :t
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het er ook wel een gezellige boel hoor. Ook nog even een wheelie mogen maken bij Suzuki, dat was wel vet om te doen voor iemand zonder A momenteel nog. :+ en bovendien ga ik dat denk ik toch nooit voor het eggie doen dus was een leuke ervaring

Bij MKC ook nog een fles bike wash mogen ophalen. Altijd handig
 
www.louis.de heeft ook gunstige kinderpakken. Ik weet niet hoe 'groot' ze al is maar tot mt. 164 of 176 is het denk ik wel te koop. Verzendkosten naar ned plus minus 6.50 euro dacht ik!

Daar kan ik ook nog wel eens snuffelen op de laptop. Via de smartphone vind ik die site erg onoverzichtelijk, bedankt!

Ik ga er komend jaar ook heen. Stiefdochter wordt volgend jaar 12 en "dan mag ik eindelijk achterop toch?" Dus even kijken of we wat knappe kleding en helm kunnen scoren. Iemand nog tips over gehoorbescherming bij kinderen? Wil haar eerst sowieso eens naar school brengen enzo. Blokje om de wijk, rustig opbouwen.

Een meid van 12 en dan rustig opbouwen via 'Naar school brengen' en 'Een blokje om de wijk' ? Komkom, dat is een beetje overdreven; gewoon gaan met die banaan! Je hoeft natuurlijk niet de eerste keer uren onderweg te zijn, maar tè voorzichtig hoeft ook niet. (Hoewel ze het ongetwijfeld stoer zal vinden om op de motor naar school te worden gebracht).

Ik wil vooral dat ze nu goed leert hoe ze zich moet gedragen als passagier en ook dat er niets gebeurt als ze gewoon blijft zitten. Gelukkig is ze niet zo'n zenuwpees als haar zus, maar desalniettemin denk ik: Jong geleerd is oud gedaan. Daarbij, moeders is wat overdreven voorzichtig en dat is ze gewend, dus verwacht ze dat van mij ook enigszins.

Denk niet dat het maanden duurt voor ik echt een stukje ga rijden. Ze is trouwens ook wat klein voor haar leeftijd (nu O-) ), dus zal ze er ook wel wat aan moeten wennen dat ze de eerste tijd waarschijnlijk vooral mijn rug ziet.
 
Normaal altijd met mijn pa geweest, dit jaar voor het eerst eens met de vriendin, want die is op zoek naar motorkleding nu dat ik dit jaar mijn rijbewijs heb gehaald en een motor heb aangeschaft. Leuke dag gehad met z'n tweeën, ruim vijf uur rondgesjouwd en haar vooral d'r gang laten gaan: wat zit lekker, wat vind je mooi, liever een leren broek of een kevlar spijkerbroek, pasvormen van verschillende helmmerken, etc.

Uiteindelijk zijn we goed geslaagd met een set zomerhandschoenen van Motorplaza, een Richa jas en Alpinestars laarzen van Motoport Wageningen, en een Macna kevlar spijkerbroek van Motoport Almere. Vooral dat laatste was eigenlijk een gelukje, omdat bij Motoport Wageningen de broek er niet in haar maat / favoriete kleur was en we eigenlijk een beetje klaar met de dag waren; toen toch bij MP Almere nog even gauw gekeken op weg naar de uitgang en ja hoor, zij hadden die broek wel bij zich in de juiste maat en kleur. :)

Het fijne aan de motorbeurs is vooral dat alles onder een dak aanwezig is en je dus echt een halve (of hele) dag kunt uittrekken om overal wat rond te snuffelen, te vergelijken en te proberen. Zouden we naar Wageningen zijn toe gereden en ze hadden de broek niet gehad, zouden we diezelfde dag waarschijnlijk niet nog ergens aan gaan kijken.

Of we goede kortingen hebben gekregen? Geen idee. De jas was 60, handschoenen 25, laarzen 75 en de broek 160. Met eten, entree en parkeerkaart erbij waren we voor onder de 400 euro klaar en daar kan ik best mee leven. Nu alleen nog een helm. Een aantal designs die ze mooi vond maar die niet goed pasten, en een aantal helmen die goed pasten, maar niet (bij zich) hadden wat ze mooi vond. Dat zal nog wat zoeken worden om iets te vinden.

Oh, en voor mij leuk gezien ik het e.e.a. van de TT verzamel. De stand van Riders for Health had een grote 1-euro-uitzoek bak met oude patches, telefoonkaarten e.d. van de TT. Deze heb ik zoveel mogelijk leeggehaald met van wat ik nog niet had. :P

Wel vond ik de MBU dit jaar minder 'leven'. Misschien kwam dat omdat ik normaal op zaterdag ga en we er nu allebei een dag vrij voor hadden genomen voor op vrijdag, maar ik vond hal 7 erg rustig en er over het algemeen minder sfeer hangen. Maar wellicht is dat omdat we dit keer veel doelmatiger rondliepen en ik anders alleen voor het 'kijken' zou zijn gegaan.
 
ik ook.. 13 euro via ANWB.


Ik verbaasde mij ook echt oprecht om de rij mensen die er waren om er voor 17,50 naar binnen te mogen.... waren er best veel.
 
ik ook.. 13 euro via ANWB.


Ik verbaasde mij ook echt oprecht om de rij mensen die er waren om er voor 17,50 naar binnen te mogen.... waren er best veel.

Ja,en die zijn nu allemaal failliet :Y
De rest van de week op water en droog brood ;(
 
Ik zag bij de ingang voornamelijk graatmagere amper 16 jarige grietjes staan flyeren.
Leuk om de trialsport te zien in hal 12 en onze zoon van 4 kon nog ff op een motor rijden(electrisch) bij de stand van nonstop.
Overigens jammer dat de grote Honda stand er niet was.
 
Wij (pa en ik) gaan elk jaar. Gewoon een leuk uitje en beetje mensen spreken, rond kijken en eventueel als ik wat nodig heb wat kopen maar qua kleding heb ik zelden het geduld om op een grote stand te wachten tot iemand me kan helpen. Dan ga ik liever naar Termaat in Nijmegen.

Verder bij mijn sponsor Ride-On Motortours (hal 8.A042) geweest waar mijn racer op de stand staat en een tankpad en grippad voor op de tank gekocht. Verder niks :)

Oh ja, en de nodige info mbt Route66 die mijn vader volgend jaar wil rijden en ik mee mag... vervelend joh!
 
Laatst bewerkt:
Waren veel aanbieders van Amerika reizen daar....

Hopelijk is route 66 een mooie route want heb ik een stukje van Kingman naar Seligman gereden en vond het niets bijzonders....saaie lange stukken.

Veel plezier iig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan