Motorbeurs Utrecht 2018

Het is een oude post route hé. :] Toen wilde ze zo snel mogelijk van A naar B. En bochten helpen daar niet bij. :X
 
Ik vond maar 1 hal leuk en dat was de hal met alle motoren. Voor de rest leek het erg veel op de Beverwijkse Bazaar/Zwarte Markt. Allemaal meuk voor te hoge prijzen.
 
Ik ben gisteravond na het werk voor het eerst sinds 2011 weer eens geweest.

Voor mij dé motor van de beurs: Ducati Panigale V4. Wow.

De stands met goedkoop Chinees gereedschap zijn inderdaad niet op de vingers van 1 hand te tellen. Soms zitten er dingen bij dat je denkt, ja! Dat is handig en ok zo. Bij het meeste is de net-nietfactor te hoog door goedkope uitvoering. Je ziet deze gasten op allerlei beurzen staan, ook bij oldtimer auto evenementen enzo. Ten opzichte van een paar jaar geleden hebben ze nu ook oprijplaten en inrijklemmen om je aanhanger geschikt te maken voor motor transport, en van de lagertrekkers zijn ook wat nieuwe modellen gekomen.

Ik ben ook nog even gaan buurten bij de mensen van motorhotel Am Tunnel. Altijd gezellig bij Toets en Angela :-)


De Benelli motoren zien er inderdaad goed uit. Bij de 302 zag ik eigenlijk pas aan de remschijven dat het geen 600je was. Zou zomaar eens een hele leuke woon/werk motor kunnen zijn. Power en verbruik van een dikke scooter, maar wel een fijne zit. De prijs is ook best OK.
 
zo ben net terug
na 8 jaar weer eens geweest
het was ruk :? :Z
de motorbeurs is eigenlijk een grote vreetkeet :?
zijn volgens mij ook de enige die iets verdiend hebben _O-
gelukkig waren de kaartjes gratis en de trein met 40% korting
de motorbeurs is ook niet meer wat 't geweest is :N

oh.... ik heb Mirjam Pol nog gezien
het is een vrouw :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er was inderdaad weinig boeiends. Bergen kleding met het mediamarkt effect (prijs omhoog en dan korting geven), 2e hands motoren voor te hoge prijzen, ongeïnteresseerde verkopers en overal etens tentjes.
Leuk om de nieuwe Ducati of wat andere modelen te zien, maar bij goedhart zie je hetzelfde.
Was mijn eerste en direct ook laatste keer.
Jammer
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook geweest samen met m'n vrouw...
De eerste keer dat ik een beurs als deze heb bezocht..de sfeer vonden we wel gezellig maar ook erg druk..
Eten en drinken is daar inderdaad hufterig duur : 2 broodjes en 2 flesjes chocomelk voor 12 pleuro..
Ook veel offtopic zooi maar daarin is deze beurs niet uniek , op andere beurzen zie je dat ook...
Parkeren ook idioot duur : half 11 waren we daar , 13:15 weer naar huis : 16 euro afgetikt..

Entree heeft ons niks gekost : 2 kaarten gewonnen bij Simone FM welke er ook stond met hun rode dubbeldekker..

En verder??
Heb her en der staan kwijlen bij al dat mooi's wat er stond , gokje gewaagt bij een schademotor waarvan je het schadebedrag moest invullen : levert een leuke prijs op....
Of we de volgende editie ook gaan bezoeken weten we nog niet...
 
Er was inderdaad weinig boeiends. Bergen kleding met het mediamarkt effect (prijs omhoog en dan korting geven), 2e hands motoren voor te hoge prijzen, ongeïnteresseerde verkopers en overal etens tentjes.
Leuk om de nieuwe Ducati of wat andere modelen te zien, maar bij goedhart zie je hetzelfde.
Was mijn eerste en direct ook laatste keer.
Jammer
Nou, jammer voor jou. Ik heb veel leuke mensen ontmoet en veel gepraat, veel nieuwe dingen geleerd. Als je alleen maar bergen kleding en Ducati's zag dan ligt het een beetje aan jou. Misschien zie je Antarctische, Dakar en trial motorrijders elke dag en kan ze praten, ik niet. Dus was best spannend.
 
Ben uiteindelijk toch niet op de motor gegaan, veel te koud. En zo dachten er meer over want om elf uur was de parkeerplaats al vol. In de tweede pendelbus was pas weer een plekje. Ik vond het leuk, hier en daar een praatje gemaakt, verschillende jassen gepast en niet gekocht maar weet nu wel wat ik wil. Hal 7 was inderdaad niet druk, maar dat was hij vorig jaar ook niet echt. Ik heb me best vermaakt vandaag.
 
Het was al vroeg druk vandaag ja. Wel leuke sfeer maar het leek toch een stuk kleiner dan vorig jaar.
De temperatuur binnen was voor het eerst ook normaal en niet standje sauna. Toch nog voor een hele mooie prijs (29 euro) 4 liter castrol RS gehaald bij oliehandel.nl, dus eigenlijk wel geslaagd.
 
Waren veel aanbieders van Amerika reizen daar....

Hopelijk is route 66 een mooie route want heb ik een stukje van Kingman naar Seligman gereden en vond het niets bijzonders....saaie lange stukken.

Veel plezier iig.

Het staat op mijn vaders bucketlist. Voor leuk sturen is Amerika sowieso niet echt het land.
 
Het staat op mijn vaders bucketlist. Voor leuk sturen is Amerika sowieso niet echt het land.

Niet als je op de snelweg blijft. Probeer eens de scenic byways. Amerika is groot en er zitten mooie routes tussen. Daar valt Route 66 niet onder. Dat is een debiele hype van een oud stuk snelweg. Toevallig moet ik er dit jaar hier en daar overheen, maar ik krijg geen harde plasser bij die gedachte. :) Beter pak je de motor en ga je bijv. Oregon verkennen.
 
Niet als je op de snelweg blijft. Probeer eens de scenic byways. Amerika is groot en er zitten mooie routes tussen. Daar valt Route 66 niet onder. Dat is een debiele hype van een oud stuk snelweg. Toevallig moet ik er dit jaar hier en daar overheen, maar ik krijg geen harde plasser bij die gedachte. :) Beter pak je de motor en ga je bijv. Oregon verkennen.

Sowieso gaan we niet de snelweg afrijden, wie gaat daar nu voor. Maar nogmaals, mijn vaders wens ik mag mee. En het is zover ik weet geen snelweg maar meer provinciale weg.

Snap niet dat er zoveel mensen negatief zijn over een dergelijke trip.
 
Negatief is een wat te zware uitdrukking van je. :X Die route 66 is natuurlijk behoorlijk geromantiseerd waarbij enkele mensen hun ervaringen en tips aangeven.
Verder is het natuurlijk uniek om met je vader een dergelijke trip te maken. :}
Heel veel plezier kerels! :]
 
Vandaag alweer laatste dag! Altijd leuk enne tja “leven kost geld”
Meestal wel wat gratis gadgets scoren vorig jaar oordopjes voor mijn zoon die vorig jaar zijn A1 rijbewijs heeft gehaald en net als ik NU doorrijder is geworden
 
Vond t relaxt dat er dit jaar foodtrucks waren! De pasta bolognese was erg goed te doen, en een redelijk vullende portie voor 7 euro. Viel me erg mee.

Valt me op dat ze qua helmen bijvoorbeeld veelal echt oude of minder gewenste modellen hadden. Weinig van de betere/nieuwere. Maargoed, snap het ook wel, mensen willen koopjes en met die spullen kan je weinig met de prijs.
 
Sowieso gaan we niet de snelweg afrijden, wie gaat daar nu voor. Maar nogmaals, mijn vaders wens ik mag mee. En het is zover ik weet geen snelweg maar meer provinciale weg.

Snap niet dat er zoveel mensen negatief zijn over een dergelijke trip.
Uiteindelijk gaat het om de belevenis samen en op stap met je vader...echt leuk waar je jaren daarna nog aan zult denken.

Goede reis!
 
[


Ik wil vooral dat ze nu goed leert hoe ze zich moet gedragen als passagier en ook dat er niets gebeurt als ze gewoon blijft zitten. Gelukkig is ze niet zo'n zenuwpees als haar zus, maar desalniettemin denk ik: Jong geleerd is oud gedaan. Daarbij, moeders is wat overdreven voorzichtig en dat is ze gewend, dus verwacht ze dat van mij ook enigszins.

Denk niet dat het maanden duurt voor ik echt een stukje ga rijden. Ze is trouwens ook wat klein voor haar leeftijd (nu O-) ), dus zal ze er ook wel wat aan moeten wennen dat ze de eerste tijd waarschijnlijk vooral mijn rug ziet.~[/quote]

Let op dat ze niet in slaap valt.
Ik heb toen op mijn motor een topkoffertje gekocht , zodat hij niet achterover kan vallen.
En wat belangrijk is, een intercom, kan je met elkaar praten en ook zeggen wat je gaat doen of vragen hoe het gaat.

Hij was toen 7.
Broek, jas en helm op de motorbeurs gekocht.
Schoenen bij Louis.de.
Alleen de helm heb ik nog, de rest is alweer verkocht.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Sowieso gaan we niet de snelweg afrijden, wie gaat daar nu voor. Maar nogmaals, mijn vaders wens ik mag mee. En het is zover ik weet geen snelweg maar meer provinciale weg.

Snap niet dat er zoveel mensen negatief zijn over een dergelijke trip.

Niet negatief, want een trip met je pa is altijd leuk om te doen en ik zou ook geen nee zeggen als het me werd gevraagd (helaas is mijn pa al 17 jaar dood en jij en ik zijn van dezelfde leeftijd), maar wat iemand anders al zei, de Route 66 is geromantiseerd door o.a. reisbureaus. Het was de oude snelweg van Chicago naar Santa Monica, hele stukken van de echte originele Route 66 zijn sowieso weg en overgenomen door de I55, I44, I40, I15 en I10. Gaat je pa voor mooie stukken, dan zou ik alleen het deel pakken vanaf New Mexico naar California, maar met een georganiseerde reis gaat dat denk ik wat lastig. :)

Mocht je zelf nog routes zoeken met mooie omgevingen, dan zou ik bijv. de Blue Ridge Parkway rijden of gewoon de kustweg in California, Oregon en Washington US1+101). Of gewoon de staat Oregon doorkruizen. Beiden wel een stukje korter dan Route 66.

Mocht je alvast wat voorpret en info willen hebben over Route 66, kijk dan eens deze kerel die met z'n RV (jaja, geen motor, hoewel hij tegenwoordig achterop z'n RV wel een TW200 heeft staan) de Route 66 deed in 66 dagen (vanaf Santa Monica naar Chicago). Die kan dus uitgebreid overal stoppen. Misschien zit er iets leuks tussen waar jullie kunnen stoppen, want hij stopt vaak waar anderen dat niet doen.

Veel plezier met je pa samen! :]
 
Hoi,

Ik ben gisteren naar de beurs geweest.
Voor mij was alles nieuw als motorrijder in spe.
Kwam tijd te kort om overal te kijken, te passen en te proberen.

Ik vond het een top dag. :t

Wel jammer dat ik na 50 a 60 paar motorlaarsen gepast te hebben nog steeds niets gevonden heb dat aan mijn maat 46 platvoeten kan. ;( Het voelt net alsof ik een setje voeten van een Yeti heb. Ik heb maar maat 46 met een brede voorvoet. Echter van de meeste schoenen paste maat 47 voorin dan prima, echter tilde ik dan mijn hiel weer uit de schoen. Iemand suggesties?

Voor kleding ook veel gepast. Veel vond ik de pasvorm niet echt denderend. Of om het lijf zat het wel ok en waren de mauwen veel te kort, of de mauwen waren prima en de jas te wijd. Ook een lekker zittende jas aangehad, maar dan was de kraag zo stug dat ik mijn hoofd niet eens recht naar voren kon kantelen. Kon alleen maar omhoog kijken.

Ik voel me net een aap met lange stelten, stierennek, biavra buikje en yeti platvoeten. Afgetopt met een baard. *D

Verder veel mooie motoren gezien die vooral ver boven budget waren. ;)

Groet Patrick
 
Wel jammer dat ik na 50 a 60 paar motorlaarsen gepast te hebben nog steeds niets gevonden heb dat aan mijn maat 46 platvoeten kan. ;( Het voelt net alsof ik een setje voeten van een Yeti heb. Ik heb maar maat 46 met een brede voorvoet. Echter van de meeste schoenen paste maat 47 voorin dan prima, echter tilde ik dan mijn hiel weer uit de schoen. Iemand suggesties?

Ik zou zeggen: koop maat 47 en koop dan bij de schoenmaker van die siliconenkussentjes voor achter de hiel. Die bestaan nl.
 
Deze beurs was bijzonder: dochterlief heeft er haar eerste motor gekocht (+ jas + nieuwe helm + winterhandschoenen). Ik heb zelf helemaal niets gekocht en inderdaad als je geen plannen hebt voor kleding, loop je al die kledingstands snel voorbij maar ach, er is genoeg te zien en voor mij is het altijd een dagje voorpret voor het seizoen.
Eten/drinken nemen we altijd zelf mee; dat hebben we inmiddels geleerd.
Al met al weer een ontzettend leuke dag.
Trouwens, bij de merkenhal miste ik dit jaar Honda ??
 
Is het dan geen idee om laarzen maat 47 te nemen en daar een paar steunzolen voor te laten maken ?

Probleem is dat met steunzolen daarin de schoen minder hoog word en dan weer te krap is.


Ik zou zeggen: koop maat 47 en koop dan bij de schoenmaker van die siliconenkussentjes voor achter de hiel. Die bestaan nl.

Dat zou idd kunnen, echter is de laars aan de achtzijde dan te breed en in de lengte vaak te lang. Dan ga je evengoed schuiven en glijden met blaren tot gevolg. Daar heb ik echt geen zin in.

Zijn er motorlaarsen die in breedte maten verkrijgbaar zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan