Kawa z750 08 lekkende kleppendeksel, liter olie teveel oa

Aaron89hms

Rookie
2 nov 2017
6
0
Rotterdam
Beste motormuizen,

Vorige week afgereden en op mijn z750 black 08 gestapt die ik 2 weken eerder had overgekocht van een knaap uit amsterdam..
Naar mijn instructeur gereden om de motor te laten checken, ja ik had het gedult niet om een ervaren motorrijder mee te nemen ten tijde van aankoop, nu blijkt dat er een liter teveel olie in zat en de kleppendeksel zweet en ook gering lekt op 1 plekjes links vlakbij 1 van de bouten. Motor zou in perfecte staat zijn volgens verkoper.
We hebben de de olie naar niveau afgetapt en nog 5 maal gereden om te kijken of het door het olie teveek wellicht kwam. Maar hij lekt nog steeds.. wel minimaal. 
Ik lees hier en daar dat het niet veel kwaad kan maar als er af en toen een hete druppel olie op de zijkapjes komt is dat toch niet de bedoeling.
Hoe is jullie advies?
Kleppen zouden nog niet zijn gestelt hij heeft een beurt gehad nog geen 1000km terug factuur aanwezig.
Km is 29.000.
Ik ben nog afwachtend van de verkoper ik heb voorgestelt om allebei de helft te betalen van de reperatie.
Overigens ben ik wel handig maar met motoren nog geen ervaring. Is een kleppendekselpakking vervangen zelf aan te pakken?
Volgens motoport zou de reperatie 250 euro ong. Moeten kosten.

Bedankt voor de moeite alvast.
Gr aaron
 
denk je echt dat de verkoper mee gaat betalen???

Als het alleen wat zweten is mooi laten zitten tot de echte grote beurt, en probeer goed te achterhalen waar hij precies lekt, daar kan de reperateur beter mee werken, dan hij lekt of zweet wat olie
 
denk je echt dat de verkoper mee gaat betalen???

Als het alleen wat zweten is mooi laten zitten tot de echte grote beurt, en probeer goed te achterhalen waar hij precies lekt, daar kan de reperateur beter mee werken, dan hij lekt of zweet wat olie

Kan zo een foto uploaden waar die lekt maar dit fora accepteerd zelfs de screenshot van de foto nog niet kwa bestandsgrootte..
Kan ik deze klus zelf anders klaren? Ben wel handig maar met motoren nog geen ervaring.. scooters en bbms meer...
 
Kan zo een foto uploaden waar die lekt maar dit fora accepteerd zelfs de screenshot van de foto nog niet kwa bestandsgrootte..
Kan ik deze klus zelf anders klaren? Ben wel handig maar met motoren nog geen ervaring.. scooters en bbms meer...
Als jij het niet weet, hoe moet ik het dan weten?
Het is niet moeilijk, alleen is er bij veel moderne motoren erg weinig ruimte om het kleppendeksel op zijn plaats te krijgen. Beetje pielen dus.
 
Hier maken we al geen filmpjes voor, wat eronder zit is andere koek.😊
Tank eraf, tenminste wat er zo uitziet, dan de airbox eraf en Viola, kleppendeksel in zicht.
Maar ik zou meteen alles controleren klepspeling ed, en nieuwe pakking monteren dan met wat siliconen dichting.
 
Koop een WPL handboek en ga aan de slag.
Als je met brommers en scooters overweg kunt, moet dat ook wel lukken.

P.S. maak er een filmpje van, heb je gelijk een HowTo gemaakt :+
 
iifIvUwm
voila
 
Terug
Bovenaan Onderaan