Motor-Forum

Select Forum

Skr 125 watergekoeld maken

Reg. datum:
05 nov. 2017
Wie kan mij vertellen hoe en wat je moet doen om een skr Carter watergekoeld te maken het blok splitsen en zo is geen probleem wil eigelijk meer weten of je zo een waterpomp kan monteren of dat je gaten in je Carter moet boren

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
waarom wil je een CARTER koelen??
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

Reg. datum:
11 apr. 2002
Wie gut ist ihre Deutsch??

http://www.kabj.de/2017/0...umbau-auf-wasserkuehlung/

(Kom ik op na 1 minuut Googlen om te zien wtf een SKR is).
Fairings are for homosexuals

Hooooondaaaaaa

Reg. datum:
29 apr. 2006
Runner 180 blok opscharrelen en die eronder gooien.

Edit: oh laat maar, ts wil het carter watergekoeld hebben. Dan kan je idd beter bovenstaande adviezen opvolgen.
chineesboer wijzigde dit bericht op zondag 05 november 2017 19:12 (53%)

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Bosso schreef op 05 november 2017 @ 18:56:
[afbeelding]

En een

[afbeelding]

Of alleen rijden als het flink regent. :t

Lijkt me meer iets voor elektrische motoren, die hadden toch al een beperkte actieradius.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
Angelozip180 schreef op 05 november 2017 @ 18:24:
Wie kan mij vertellen hoe en wat je moet doen om een skr Carter watergekoeld te maken

wil je her carter echt watergekoeld maken (zoals de Aprilia GP blokken), of wil je weten wat er aan verandert moet worden om een watergekoelde cylinder te monteren ?
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

Reg. datum:
05 nov. 2017
Ik wil weten of ik in een skr Carter een waterpomp kan monteren zo dat ik er een 180cc Lc cilinder op kan monteren zo ja moet je dan in je Carter boren ?

Reg. datum:
05 nov. 2017
Of moet je dan een gat in het Carter boren waar dat pijpje in gaat waar je koelslang op zit

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Angelozip180 schreef op 05 november 2017 @ 20:54:
Ik wil weten of ik in een skr Carter een waterpomp kan monteren zo dat ik er een 180cc Lc cilinder op kan monteren zo ja moet je dan in je Carter boren ?

Je moet wel vooraf goed aangeven wat je wilt doen. Of beter: wat je uiteindelijke doel is.

Zo vraag ik me af waarom waterkoeling nodig zou zijn om naar 180 cc te gaan.

Reg. datum:
04 feb. 2005
waar zit de ingang voor het koelwater op de cylinder ?
via het carter -> vergeet het dan maar
via een pijpje op de cylinder -> elektrische waterpomp gebruiken
Janbros wijzigde dit bericht op zondag 05 november 2017 22:06 (67%)

Reg. datum:
05 nov. 2017
Ik wil een project gaan beginne een zip sp met een skipper blok en dan een 180cc Malossi Lc om dat ik dat stofzuiger geluid niks vind en ik kan aan een skr blok komen vandaar en daar past een 10 Inc wiel op

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Angelozip180 schreef op 05 november 2017 @ 22:09:
Ik wil een project gaan beginne een zip sp met een skipper blok en dan een 180cc Malossi Lc om dat ik dat stofzuiger geluid niks vind en ik kan aan een skr blok komen vandaar en daar past een 10 Inc wiel op

Gaat t om het geluid, de wielmaat, of het vermogen?

Of om het beginnen van een project?

Mijn inschatting: gaat m niet worden. Nooit.
Martell wijzigde dit bericht op zondag 05 november 2017 22:33 (10%)

Reg. datum:
19 dec. 2006
Wat Janbros roept, je kan gewoon een losse elektrisch aangedreven waterpomp kopen, hoef je niets aan het carter te veranderen.
Honda CBR900RR Fireblade/Honda CBR250RR/Kawasaki ZX-6R/Suzuki DRZ400/KTM 380SX/YCS SP3 Daytona 190/YCF Factory Pilot Daytona 150/Sachs MadAss 125

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Testa-Rossa schreef op 05 november 2017 @ 23:16:
Wat Janbros roept, je kan gewoon een losse elektrisch aangedreven waterpomp kopen, hoef je niets aan het carter te veranderen.

Dat boren in het carter niet hoeft, snapt iedereen met basiskennis van de verschillende soorten koeling bij motorblokken.

Maar waar pompt dat pompje naar toe?
Hoe veel?
Altijd, of soms? thermostaat ergens tussen, zo ja, waar tussen?

Radiateur er bij, ja tuurlijk.
Overloop, handig.

Etc etc.

Kosteneffectief? Nee.
Risico van om bouwen? Enorm.

Zijn er alternatieven? Ja, goedkoper dan sleutelen.

Dus tenzij het om de uitdaging an sich gaat, vraag ik me af waarom.

Verdrijvingsvlakken pakken!

Reg. datum:
14 sep. 2008
quote:
Martell schreef op 05 november 2017 @ 23:33:

[...]

Dat boren in het carter niet hoeft, snapt iedereen met basiskennis van de verschillende soorten koeling bij motorblokken.

Ik weet niet of dit sarcasme is. Maar ik neem aan dat je weet dat er legio motoblokken zijn waarbij het koelwater langs de voetpakking het carter in gaat, een kanaal in dat af-fabriek meegegoten is. Dat dat kanaal linea-recta richting waterpomp of een andere uitgang gaat is bijzaak. Het gaat weldegelijk soms door het carter heen.
Aan bovenstaand bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
F800S 2010 - S1000RR 2012 - S1000RR 2014 - RSV4 Factory 2014
RSV4RF #65 2015
- RSV4RF 2017
Öhlins - Brembo - Akrapovič

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
Angelozip180 schreef op 05 november 2017 @ 22:09:

als jij dat zo wil moet je dat gewoon doen, maakt niet uitr wat een ander daar van vindt.

maar nu weten we nog niet hoe het koelwater ce cylinder in gaat.

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
Martell schreef op 05 november 2017 @ 23:33:

[...]

Maar waar pompt dat pompje naar toe?
Hoe veel?
Altijd, of soms? thermostaat ergens tussen, zo ja, waar tussen?

tussen motor en radiator mss ?
hoe sneller/meer water er rond gaat hoe beter
het grote voordeel van een elektrische pomp is dat je ze temperatuursafhankelijk kan laten werken. simpel bv door een thermokontakt : aan/uit, een beetje zoals een thermostaat die je dus gerust kan weglaten. of alles (aan/uit, snelheid,...) met electronica aansturen, wat niet eens duur hoeft te zijn als je dat dmv een arduino doet.

Reg. datum:
23 jul. 2015
Geen idee hoe gevoelig dit systeem is, maar kan het niet gewoon met natuurlijke circulatie werken? Als de aansluitingen ruim genoeg zijn, de slangen dik genoeg en de radiator genoeg debiet aankan is dat toch ook eventueel een mogelijkheid? Zündapp had dat vroeger op de ks50 en ks80.

Reg. datum:
06 mrt. 2015
quote:
Hollender schreef op 07 november 2017 @ 11:06:
Geen idee hoe gevoelig dit systeem is, maar kan het niet gewoon met natuurlijke circulatie werken? Als de aansluitingen ruim genoeg zijn, de slangen dik genoeg en de radiator genoeg debiet aankan is dat toch ook eventueel een mogelijkheid? Zündapp had dat vroeger op de ks50 en ks80.

Ik dacht zelf ook al aan een zundapp systeem.
Ik VERWACHT dat de ts een watergekoelde cilinder op een luchtgekoelt blok wilt zetten, en dat dat gewoon zo'n after market set is wat je vroeger ook bij dappies had, gewoon alleen de cilinder lc dus, en gewoon zonder pomp of thermostaat zo naar de radiateur.
Is meer voor het mooie in mijn ogen, ik heb nou niet echt het idee dat zo'n simpel water circuit meer koelt als een luchtgekoelt systeem.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
MasterTommy schreef op 06 november 2017 @ 02:29:

[...]

Ik weet niet of dit sarcasme is. Maar ik neem aan dat je weet dat er legio motoblokken zijn waarbij het koelwater langs de voetpakking het carter in gaat, een kanaal in dat af-fabriek meegegoten is. Dat dat kanaal linea-recta richting waterpomp of een andere uitgang gaat is bijzaak. Het gaat weldegelijk soms door het carter heen.

Geen sarcasme.
Alleen nu komt er een cilinder en kop van een ander model bij. Eerst was het boren in in en blok dat enkel luchtgekoeld was.

Los van de andere cilinder, zal er nog meer bij moeten komen om eea watergekoeld te maken. Daar was mijn andere vraag op gericht.

Reg. datum:
19 dec. 2006
Een hedendaagse 180cc 2t doet wel wat meer vermogen dan een (standaard) KS50/KS80 van vroeger... En de luchtflow langs de radiateur zal daarbij waarschijnlijk beduidend minder zijn bij een scooter door alle kappen.

Waarom natuurlijke circulatie toepassen wanneer je tegenwoordig voor een paar stuivers een goede 12V waterpomp hebt?
Honda CBR900RR Fireblade/Honda CBR250RR/Kawasaki ZX-6R/Suzuki DRZ400/KTM 380SX/YCS SP3 Daytona 190/YCF Factory Pilot Daytona 150/Sachs MadAss 125

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.