Motor-Forum

Select Forum

Moffen zijn een godsgeschenk

Überprutser.

Reg. datum:
27 mrt. 2008
Gewoon goeie handmoffen kopen, heb je geen handschoenen nodig.
KTM 525 (540) EXC supermotard ...Grote klappen, snel thuis.

jwt

Reg. datum:
04 aug. 2009
Misschien handig tegen de blubber bij het crossen ofzo :P
'04 CBR 600 RR | Think of the world as seen from space, from that distance it is calm, silent, at peace, one.

Überprutser.

Reg. datum:
27 mrt. 2008
Een hogedrukspuit is handig tegen blubber.

De handmoffen-doelgroep lijkt me niet het soort dat veel blubber tegenkomt. :P

Reg. datum:
12 mei. 2008
Het zal best functioneel zijn en ondanks ik 9 van de 10 keer de stelling "function over fashion" aan hou vind ik dit net ff te veel "function". Het ligt ook wellicht aan het type motor dat je hebt.

Mijn winterhandschoenen doen het prima tot ongeveer 5 graden. Daarna wordt het wel koud.

Maar ja... dan is het ook gewoon koud.
turboO wijzigde dit bericht op vrijdag 10 november 2017 09:19 (9%)

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
Lankho09 schreef op 10 november 2017 @ 02:03:
Een hogedrukspuit is handig tegen blubber.

De handmoffen-doelgroep lijkt me niet het soort dat veel blubber tegenkomt. :P

:? Een mengsel van dode bladeren, pekel, sneeuwprut en straatvuil valt niet onder noemer "blubber"?
Meer dan 425 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3769 recensies... Hier!
Mijn elektrische motorfiets.nl

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:
Lankho09 schreef op 09 november 2017 @ 23:16:
Als ik in de file motorrijders zie aankomen geef ik ze altijd zoveel mogelijk ruimte. Behalve als ik handmoffen zie, dan krijg je niets.

Had je maar een scooter moeten kopen.

Tot ze beginnen teschieten :+ :+
If you value your life as much as I value this bike.....dont't touch it!!!

Moderator

Spraakzaam en aaibaar

Reg. datum:
02 aug. 2004
Functie:
Moderator
quote:
spookz0r schreef op 10 november 2017 @ 00:51:
Gewoon goede handschoenen kopen heb je deze dingen niet nodig.

Ben wel benieuwd welke handschoenen je vingers bij -3 nog echt warm houden.
Ik kuste teder haar lippen,
plotseling kraakte een tak.
Geschrokken sloot zij haar benen,
waardoor mijn brilletje brak.

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
quote:
turboO schreef op 10 november 2017 @ 09:18:Mijn winterhandschoenen doen het prima tot ongeveer 5 graden. Daarna wordt het wel koud.
Maar ja, dan is het ook gewoon koud.

Mijn winterhandschoenen houden tot ongeveer de zelfde temperatuur.
Wordt het nog kouder dan doe ik in de winterhandschoenen ook gewone dunne onderhandschoentjes aan. Mijn handen blijven dan warm tot ongeveer het vriespunt.
mean-machine wijzigde dit bericht op vrijdag 10 november 2017 12:56 (29%)
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Born to Ride

Reg. datum:
29 jun. 2004
Ik reed met een verwarmd vest en Rukka wanten 2x2 vingers. Dat ging altijd wel 45 min goed in combinatie met handkarren en de handvatverwarming.

Maar nu ben ik oud en kocht ik een....auto :+ . Een cabrio dat dan weer wel :}
Ik dacht voor het laatste jaar van m’n werkzame leven maak ik het me toch wat makkelijker en file staat er vrijwel nooit op mijn traject.

En uh handmoffen, het mag functie boven vorm zijn, maar eg nie!!
Riding&Diving

Überprutser.

Reg. datum:
27 mrt. 2008
Met zulke wanten blijf je toch koude duimen houden? :?

Belg met NC700XA

Reg. datum:
26 feb. 2014
Zo, vandaag weer lekker warme handen gehad, maar mijn modificatie heeft blijkbaar niet geholpen omdat ze toch omklapten en de rem-en koppelingshendel aanraakten bij kruissnelheid.
Dus maar even m'n oude handkappen (niet van Givi) in stukken gezaagd en gebruikt als brace dat ze niet meer in elkaar klappen :)
Werkt als een zonnetje!
CDA441 wijzigde dit bericht op vrijdag 10 november 2017 18:18 (0%)
RBW A2 vanaf 05/08/2015 :) Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441 RIP XF650 Freewilly

....ik hier?......

Reg. datum:
15 mrt. 2005
quote:
Deputy Duc schreef op 10 november 2017 @ 12:03:

[...]

Mijn Gerbing verwarmde handschoenen.
alles wat ik zeg kan tegen je gebruikt worden

jwt

Reg. datum:
04 aug. 2009
quote:
Deputy Duc schreef op 10 november 2017 @ 12:03:

[...]

Revit Fusion GTX werken prima voor mij :) Maar ik ben sowieso iemand die het niet snel koud heeft. Heb geen verwarmde handvaten.
'04 CBR 600 RR | Think of the world as seen from space, from that distance it is calm, silent, at peace, one.

XT 350 ofzo

Reg. datum:
02 dec. 2010
T nadeel van die moffen is wel als je op je tetter gaat :Y ,moet je niet doen :N ,maar toch ;(

Belg met NC700XA

Reg. datum:
26 feb. 2014
quote:
*Jan* schreef op 10 november 2017 @ 18:21:
T nadeel van die moffen is wel als je op je tetter gaat :Y ,moet je niet doen :N ,maar toch ;(

Vraag me af of dat ook zo is als je met gewone handkappen op je tetter gaat.
Barkbusters bvb. heeft metalen bars, als je daar nu eens met je polsen door gaat terwijl je valt, dan is het :W handjes -O-
RBW A2 vanaf 05/08/2015 :) Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441 RIP XF650 Freewilly

Reg. datum:
28 mrt. 2017
Het is natuurlijk net wat je kan hebben en ook hoe lang je door rijdt. Ik ben van plan de hele winter door te rijden behalve als het ijzelt en dergelijke. Dan is het wel fijn om na te denken over hoe je omgaat met de kou.

Vorig jaar met verwarmde handvaten en thermo handschoen geprobeerd, maar toch regelmatig koude handen, echt helemaal bevroren en pijnlijk.

Met de Gerbing handschoenen kom ik na 65 km op de motor met warme (ook met vriestemperaturen) handen van de motor af. Toch iets om over na te denken als je een keuze moet maken over hoe je het warm houdt op de motor in de winter.

XT 350 ofzo

Reg. datum:
02 dec. 2010
quote:
CDA441 schreef op 10 november 2017 @ 18:25:

[...]

Barkbusters bvb. heeft metalen bars, als je daar nu eens met je polsen door gaat terwijl je valt, dan is het :W handjes -O-

Tja, Ik heb t dan ff over gewone handschoenen natuurlijk, morgen voor t eerst de winteruitvoering aan dit seizoen :t

Reg. datum:
21 mei. 2016
quote:
G_v_S schreef op 10 november 2017 @ 18:30:
Het is natuurlijk net wat je kan hebben en ook hoe lang je door rijdt. Ik ben van plan de hele winter door te rijden behalve als het ijzelt en dergelijke. Dan is het wel fijn om na te denken over hoe je omgaat met de kou.

Vorig jaar met verwarmde handvaten en thermo handschoen geprobeerd, maar toch regelmatig koude handen, echt helemaal bevroren en pijnlijk.

Met de Gerbing handschoenen kom ik na 65 km op de motor met warme (ook met vriestemperaturen) handen van de motor af. Toch iets om over na te denken als je een keuze moet maken over hoe je het warm houdt op de motor in de winter.

Exact dit. Ik heb alleen een motor en scooter, dus als het half gaat, rij ik. Zodra ik na grofweg een 300-400 meter de wijk uit ben en de N-weg op kan, is in mijn ervaring het leed geleden tot de parkeerplaats op het werk.
[img]http://badges.fuelly.com/images/smallsig-metric2/551123.png[/img]

Rehab is for quitters.

Reg. datum:
29 sep. 2007
Ik was even op het verkeerde been gezet door de topic titel, ik dacht alweer aan razzia's en klappende hakken. Ik zou de titel verbouwen tot; "Moffen zijn voor zieke hoeren, net als thee". :Y
Insanity is not as easy as I make it look

Eat right, keep smart

Reg. datum:
03 jul. 2008
Totdat je op het strand in zo'n kuil valt...
"Sturen met je heupen": de homeopathie van het motorrijden. '17 Street Triple RS '05 CBR600RR

Reg. datum:
04 apr. 2007
quote:
DetoX schreef op 10 november 2017 @ 23:57:
Ik was even op het verkeerde been gezet door de topic titel, ik dacht alweer aan razzia's en klappende hakken. Ik zou de titel verbouwen tot; "Moffen zijn voor zieke hoeren, net als thee". :Y

_O-

Moffen een godsgeschenk, daar schijnt ook niet iedere generatie het mee eens te zijn.
Yamaha XT660Z Ténéré '10 - Yamaha XJ900S Diversion '95 - Yamaha XT500 '78

Belg met NC700XA

Reg. datum:
26 feb. 2014
quote:
Frazer schreef op 11 november 2017 @ 11:52:

[...]

_O-

Moffen een godsgeschenk, daar schijnt ook niet iedere generatie het mee eens te zijn.

Ik geloof dat een modje m'n topictitel heeft veranderd :') Origineel was het "Handmoffen zijn een godsgeschenk" _O-

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Maar wat doe er er aan? michelle.jpg
(Only once)
sammie wijzigde dit bericht op zaterdag 11 november 2017 12:07 (7%)

Überprutser.

Reg. datum:
27 mrt. 2008
quote:
G_v_S schreef op 10 november 2017 @ 18:30:

Een ouderwets kampvuur geniet m'n voorkeur, veel meer sfeer dan handschoenen.

quote:
CDA441 schreef op 10 november 2017 @ 18:25:

[...]

Denk dat dat wel meevalt als je 'normaal' onderuit gaat. Zijn zat motoren met handkappen terwijl er niet evenredig veel mensen hier op het forum vertellen dat ze beide polsen gebroken hebben doordat ze zijn blijven hangen. :t

GSF1250sa

Reg. datum:
22 feb. 2015
ik had ze ook op de boxer "stuurmoffen"
was klote om sommige schakelaars te bedienen/te vinden
hinderde ook als je een tanktas gebruikte

leuk maar ruk :X
If it's not Jap it's Crap

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.