Ketting mist rollen

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
844
154
Ridderkerk
Mijn ketting liep sinds vandaag opeens niet meer zo soepel en bij controle bleek dat ik meerdere rollen mis. Er zit dan alleen nog de pin waar de rol op zat.
Dat dit niet de bedoeling is snap ik natuurlijk maar totdat mn nieuwe ketting binnen is heb ik mn motor wel nodig, kan ik hier nog verantwoord mee rijden?
 
Ik quote hier ook maar even wat de MAG erover te zeggen heeft, doe er je voordeel mee zou ik zeggen:
Inmiddels is door onderzoeken bekend dat een volkomen te verwaarlozen percentage - minder dan 1 procent - van de motorongevallen iets te maken heeft met de technische staat van de motor. Daarmee vervalt iedere grond voor een APK.

Ze zeggen er wel meer over, maar dit vat het wat mij betreft het beste samen.
 
Inmiddels is door onderzoeken bekend dat een volkomen te verwaarlozen percentage - minder dan 1 procent - van de motorongevallen iets te maken heeft met de technische staat van de motor.

Dit is ook onderzocht bij koekblikken en ook daar ligt het percentage niet hoger.
Toch moeten die wel apk gekeurd worden. |(

98% van de ongevallen heeft als oorzaak menselijk falen. 8-)

Misschien daar maar eens een goed apk regeling voor bedenken? }) }) :P :P
 
Dit is ook onderzocht bij koekblikken en ook daar ligt het percentage niet hoger.
Toch moeten die wel apk gekeurd worden. |(
Bij de invoer van de apk bij koekblikken lag dit wel even anders. En er is ook al lange tijd een discussie gaande om bij (moderne/nieuwe) auto's de apk (of beter de intervallen) soepeler te maken. Helaas blijkt daar dan toch in de praktijk een behoorlijke commerciële lobby achter te zitten om dat tegen te houden onder de noemer veiligheid. Dat zal na een evt invoering voor motoren niets anders zijn, ook al zou uit cijfers blijken dat het noppes heeft opgeleverd qua voorkoming van ongevallen.
 
Bij de invoer van de apk bij koekblikken lag dit wel even anders

Bron?

Ik rij al auto sinds voor de invoering van de apk en heb de invoering daar van mee gemaakt werkzaam als auto monteur en het viel echt toen ook al reuze mee hoe de auto's er aan toe waren.

Ook hoe de apk toen werd gedaan. Geen remmenbank oid dus gewoon ff proefritje. Ook als het glad was.
 

@Rappie

Even snel je bron verwijzing gelezen maar daar staat in dat er in nederland geen onderzoek naar werd gedaan en hebben ze de gegevens gebruikt van de Dekra. Dit is een duits onderzoek waar al sinds jaar en dag een tuv keuring is.
Als dan zelfs nog 6 tot 24% van de ongevallen rechtstreeks het gevolg is van een technisch gebrek en dan vooral remmen, banden en wielophanging dan toont dat onomstotelijk aan dat zelfs een best wel strenge keuring, die de tuv keuring is, ook totaal geen nut heeft.

Ik vind het sowieso een vreemde zaak dat een overheid die geacht wordt serieus en ter dege alles te doen en te onderbouwen iets klakkeloos in voert op basis van een onderzoek uit het buitenland wat ook nog eens een gekleurd onderzoek is omdat ook de Dekra Tuv keuringen doet en dus zeker preekt voor eigen parochie.
It's all about the money he zullen we maar zeggen. Je moet immers nooit de hand bijten die je voedt.
Maar ja we hebben hier over de Nederlandse overheid he
 
Laatst bewerkt:
@Rappie

Even snel je bron verwijzing gelezen maar daar staat in dat er in nederland geen onderzoek naar werd gedaan en hebben ze de gegevens gebruikt van de Dekra. Dit is een duits onderzoek waar al sinds jaar en dag een tuv keuring is.
Als dan zelfs nog 6 tot 24% van de ongevallen rechtstreeks het gevolg is van een technisch gebrek en dan vooral remmen, banden en wielophanging dan toont dat onomstotelijk aan dat zelfs een best wel strenge keuring, die de tuv keuring is, ook totaal geen nut heeft.

Ik vind het sowieso een vreemde zaak dat een overheid die geacht wordt serieus en ter dege alles te doen en te onderbouwen iets klakkeloos in voert op basis van een onderzoek uit het buitenland wat ook nog eens een gekleurd onderzoek is omdat ook de Dekra Tuv keuringen doet en dus zeker preekt voor eigen parochie.
It's all about the money he zullen we maar zeggen. Je moet immers nooit de hand bijten die je voedt.
Maar ja we hebben hier over de Nederlandse overheid he
Nou ja, dit vond ik dan wel weer interessant eruit:
..[bla bla]..
Dat komt neer op 6% van het totaal aantal ongevallen. Dit
percentage wijkt weinig af van dat wat de SWOV in de jaren tachtig op basis van internationale
literatuur over dieptestudies uit de jaren zeventig heeft vastgesteld (namelijk 4-6% als oorzakelijke
factor; Tromp, 1985: p. 16).
Dus dat is nog best een significant aantal ongelukken waarbij je zou kunnen denken dat een APK helpt. Echter je hebt volledig gelijk wat betreft dat die percentages kennelijk nog steeds hetzelfde zijn. Wat heeft het dan precies opgelost? Zijn auto's slechter geworden in de tussentijd?

Trekken we dat voor het gemak even simplistisch gelijk aan motoren dan kunnen we dus al helemáál concluderen dat een APK niks gaat helpen (naast het feit dat het percentage voor motoren al te verwaarlozen is).
 
Dit topic ging over een technisch probleem. Niet over APK. Lijkt me het beste om hier ->http://www.motor-forum.nl/forum/lis...tis-onafhankelijke-APK-op-motorfietsen-1.html door te gaan.
Inderdaad, ging het over. En toen was het wel duidelijk dat de ketting (en kettingwielen) vervangen moest worden. En daar heeft TS ook al op gereageerd oa dat hij nu met de reserve motor naar het werk gaat omdat ie z'n been liever aan z'n lijf houdt. Dus veel valt daar niet meer over te beppen, behalve het aangezwengelde apk geneuzel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan