Motor-Forum

Select Forum

Ketting mist rollen

Reg. datum:
06 apr. 2015
Mijn ketting liep sinds vandaag opeens niet meer zo soepel en bij controle bleek dat ik meerdere rollen mis. Er zit dan alleen nog de pin waar de rol op zat.
Dat dit niet de bedoeling is snap ik natuurlijk maar totdat mn nieuwe ketting binnen is heb ik mn motor wel nodig, kan ik hier nog verantwoord mee rijden?

GSX 750 F '01

Reg. datum:
01 jan. 2012
Ergens midden BelgiŽ ... maar dat had je al wel gedacht wellicht :P
Hmmm ... ik heb ooit gereden tot mijn tandwielen er zo uitzagen:
IMG_0184.JPG
IMG_0174.JPG
Er ontbrak toen niet ťťn rolletje in de ketting.
Als er bij jou wel rolletjes ontbreken, hoe staat het met je tandwielen?
Ik was al blij dat ik toen nog thuisgeraakt was, want soepel rijden deed dat niet meer ... integendeel ...

Ik zou er alvast geen goed gevoel bij hebben om te rijden met ontbrekende rolletjes. Dat klinkt immers als versletener dan versleten ...
Suzuki VL 125 LC Intruder '03 - Suzuki GSX 750 F '98 - Suzuki GSX 750 F '01 - Suzuki GSX 750 F '98 - BMW K1200S '07 - Suzuki GSX 750 F '99 - Suzuki GSX 750 F '01

Tuono Fluo Rosso

Reg. datum:
23 apr. 2003
Post eens een foto van je ketting??
Het HOLEC - Ridderkerk topic

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Wat is het merk/land van oorsprong van de ketting?

Genderneutraal atheÔst.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:
Nsmeijer schreef op 09 november 2017 @ 22:16:
Mijn ketting liep sinds vandaag opeens niet meer zo soepel en bij controle bleek dat ik meerdere rollen mis. Er zit dan alleen nog de pin waar de rol op zat.
Dat dit niet de bedoeling is snap ik natuurlijk maar totdat mn nieuwe ketting binnen is heb ik mn motor wel nodig, kan ik hier nog verantwoord mee rijden?

Eerlijk zeggen. Wat denk je er zelf nou van? Doorrijden met een rotte ketting, en morgen hier op M-F klagen dat jouw ketting gebroken is, en ook nog een fijne carterventiletie heeft achter gelaten?

En nee, ik hoef geen foto's te zien hoe jouw spul er nu bij staat. :N
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

Reg. datum:
06 mrt. 2015
Bedenk je ff wat er gebeurd als je de gebroken ketti tegen je been krijg, en stel dan je vraag nog een keer.....

Wat in het leven kan zo belangrijk zijn dat je met zulk slecht materieel daar heen wil?

..............................

Reg. datum:
09 nov. 2004
quote:
Nsmeijer schreef op 09 november 2017 @ 22:16:

Een antwoord op je vraag? NEE! Niet meer meer rijden! En niet alleen de ketting vervangen maar ook je tandwielen. Als dit op 1 april was gepost had ik er niet op gereageerd.....
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Reg. datum:
06 mrt. 2015
quote:
Piet Zahut schreef op 09 november 2017 @ 23:02:

......Als dit op 1 april was gepost had ik er niet op gereageerd.....

_O- _O- _O-

Reg. datum:
19 nov. 2011
Eerst de ketting en tandwielen vervangen, dan pas rijden.
En controleer ook gelijk de remmen en banden.

Reg. datum:
01 sep. 2004
Serieus ?
Wat wil je ?
- ketting in je achterwiel en plat gaan
- ketting door je versnellingsbak naar binnen
- ketting die je been sloopt
- of gewoon op de vluchtstrook eindigen omdat de ketting weg is.

Het leven is keuze's maken....
longjohn wijzigde dit bericht op vrijdag 10 november 2017 00:09 (7%)
Wide open till you see god, then brake....

Reg. datum:
06 apr. 2015
Het is wel iets genuanceerder als er nu gesteld wordt, mijn remmen en banden zijn nog keurig en mn kwtting was dat voor gisteren ook nog. 2 weken terug heb ik het voorste kettingwiel vervangen en ieder weekend check ik de ketting, die heeft geen harde stukken, roest en staat netjes op spanning zonder het einde van het stelbereik te halen. Gisteren leek het tijdens het rijden dat er harde stukken in zaten maar dat blijkt dus het missen van rollen te zijn, dit ben ik zelf niet eerder tegen gekomen vandaar mijn vraag.
Uiteraard heb ik een nieuw kettingset besteld.

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Nsmeijer schreef op 10 november 2017 @ 08:14:
Het is wel iets genuanceerder als er nu gesteld wordt, mijn remmen en banden zijn nog keurig en mn kwtting was dat voor gisteren ook nog. 2 weken terug heb ik het voorste kettingwiel vervangen en ieder weekend check ik de ketting, die heeft geen harde stukken, roest en staat netjes op spanning zonder het einde van het stelbereik te halen. Gisteren leek het tijdens het rijden dat er harde stukken in zaten maar dat blijkt dus het missen van rollen te zijn, dit ben ik zelf niet eerder tegen gekomen vandaar mijn vraag.
Uiteraard heb ik een nieuw kettingset besteld.

Niet zo handig om alleen het voorste tandwiel te vervangen als de ketting zo ver heen is.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

GS500

Reg. datum:
25 okt. 2016
Sowieso niet handig om alleen het voorste kettingwiel te vervangen. Als dat moet gebeuren is de hele handel al versleten.
RIP ZZR600 :(

GR-650

Reg. datum:
02 mrt. 2004
quote:
Clank schreef op 10 november 2017 @ 08:58:
Sowieso niet handig om alleen het voorste kettingwiel te vervangen. Als dat moet gebeuren is de hele handel al versleten.

Ik heb al 3 keer het voortandwiel vervangen
en de ketting is nog niet aan zijn maximale toegestane lengte.

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
En maar janken dat er APK komt voor motorfietsen _O- _O- _O- _O- _O- _O-
www.rgtuning.nl

Reg. datum:
03 jun. 2009
Ik was al klaar voor een 'Ghahaaah, leuk geprobeerd maar ik stink er niet in..Vrrrrijdag topic!' Toen zag ik..
quote:
Geplaatst op donderdag 09 november 2017 22:16

:/
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
RR. schreef op 10 november 2017 @ 08:36:

[...]

Niet zo handig om alleen het voorste tandwiel te vervangen als de ketting zo ver heen is.

link naar de foto's ? want heb die gemist blijkbaar.
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
Clank schreef op 10 november 2017 @ 08:58:

moeten moeten ... :N
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

GSX 750 F '01

Reg. datum:
01 jan. 2012
quote:
Nsmeijer schreef op 10 november 2017 @ 08:14:
... einde van het stelbereik ...

quote:
sjaak55 schreef op 10 november 2017 @ 09:02:
... de ketting is nog niet aan zijn maximale toegestane lengte.

Er is niet iets zoals "einde stelbereik" of "maximale kettinglengte".
Die streepjes op de achterbrug dienen enkel en alleen om uw wiel te richten, en die beginnen eerder, en eindigen later dan het bereik van de (originele) ketting/tandwielen.

Al zijn die streepjes trouwens meestal niet zo betrouwbaar ...
Suzuki VL 125 LC Intruder '03 - Suzuki GSX 750 F '98 - Suzuki GSX 750 F '01 - Suzuki GSX 750 F '98 - BMW K1200S '07 - Suzuki GSX 750 F '99 - Suzuki GSX 750 F '01

GSX 750 F '01

Reg. datum:
01 jan. 2012
quote:
RR. schreef op 10 november 2017 @ 08:36:

[...]

:^

... ja, ik ben het hier wel met je eens ;)

GR-650

Reg. datum:
02 mrt. 2004
quote:
DKP schreef op 10 november 2017 @ 09:51:

[...]

[...]

Er is niet iets zoals "einde stelbereik" of "maximale kettinglengte".
Die streepjes op de achterbrug dienen enkel en alleen om uw wiel te richten, en die beginnen eerder, en eindigen later dan het bereik van de (originele) ketting/tandwielen.

Al zijn die streepjes trouwens meestal niet zo betrouwbaar ...

https://s5.postimg.org/o69f3936f/ketting2.jpg

Reg. datum:
29 jan. 2014
Daar komt de A.P.K.

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
quote:

Ik heb APK voor motoren nooit zo gesnapt, maar voor dit soort mensen is het wel een idee..

kawasaki versys 650 touring

Reg. datum:
30 jul. 2015
ik heb gebruik de streepjes op mijn achterbrug nooit meer want die kloppen niet om mijn wiel recht te monteren. daarom heb ik een kettingrichter gekocht van motion pro https://www.youtube.com/watch?v=CAHSt_oV8jI
rťdtnogbeiterasdievanelle

Reg. datum:
16 jun. 2008
quote:
kevinblade schreef op 10 november 2017 @ 09:03:
En maar janken dat er APK komt voor motorfietsen _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Inderdaad _O-

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.