Nieuwe motor. Toerenteller werkt niet. Namaak uitlaat

Bertdenw

Rookie
10 nov 2017
11
0
Beste, ik heb een account gemaakt omdat ik volgende vragen heb.
Ik heb juist een nieuwe motor gekocht ( z750)
Maar de toerenteller werkt niet. ( de rest wel)
Wat zouden de oorzaken hiervan kunnen zijn?
En vraag 2: is het schadelijk om met een chinese namaak akraprovic uitlaat te rijden?
Vg.
 
alles kan en het kan ook zijn dat de tellerunit vervangen is door een met een lagere km stand om de prijs op te krikken en dan willen sommige dingen wel eens niet meer werken als die niet getest worden voor het er op zetten. en 3000 km in 4 jaar is ook best wel heel weinig voor een nieuwe motor.

Dat zegt helemaal niets.
Zoonlief heeft 8 jaar geleden een splinternieuwe motor gekocht.
Er staat nu ongeveer 2000 km op.
Doodzonde natuurlijk. '(

Daarvan heb ik er zeker 1000 opgezet.
 
Dat zegt helemaal niets.
Zoonlief heeft 8 jaar geleden een splinternieuwe motor gekocht.
Er staat nu ongeveer 2000 km op.
Doodzonde natuurlijk. '(

Daarvan heb ik er zeker 1000 opgezet.

Ligt ook aan de eigenaar....
Zat een tijdje terug met een aantal heren te praten in de Eiffel en die hadden alle drie +/- 4000-5000 km in 6 jaar gereden en nog nooit onderhoud gedaan/laten doen.....Ze hadden immers nog niet zoveel kilometers gemaakt |( :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje rondgereden met een aklapovic uitlaat van 50 euro incluis verzendkosten. Het ding dempt iets. Niet veel. Iets. Dit was op de vf750f met zelfgemaakt uitlaatpijpen.

Ik heb hem vervangen door een laser deeptone. Dempt net iets beter en klinkt ook beter.

db
 
Dat zegt helemaal niets.
Zoonlief heeft 8 jaar geleden een splinternieuwe motor gekocht.
Er staat nu ongeveer 2000 km op.
Doodzonde natuurlijk. '(

Daarvan heb ik er zeker 1000 opgezet.
nee dat klopt dat het niks zegt maar het maakt mij bij aankoop wel heel achterdochtig. er wordt zoveel met tellerstanden gerommeld dat dat soort lage standen mij altijd heel erg goed laat kijken of de rest van de staat van de motor wel helemaal bij de aangegeven stand past.
 
nee dat klopt dat het niks zegt maar het maakt mij bij aankoop wel heel achterdochtig. er wordt zoveel met tellerstanden gerommeld dat dat soort lage standen mij altijd heel erg goed laat kijken of de rest van de staat van de motor wel helemaal bij de aangegeven stand past.
Dat is ook helemaal nieuwstaat.
Maar zodra ik hem heb dan wordt het eerst groot onderhoud.
Voorlopig wilt hij hem nog niet verkopen
 
Chinapovic is denk ik idd alleen slecht voor je geweten. Aangezien ze bijna ongedempt zijn zal een verbrande uitlaatklep niet zo 1,2,3 gebeuren. Het kan wel zijn dat de motor sneller en soepeler is met een standaard uitlaat. ;)


Nagenoeg ongedempt houd in dat de motor nog armer loopt dan standaard, dus de kleppen kunnen er degelijk wel uitfikken, oja met een R6 ben ik ook een gesmolten zuiger tegengekomen, en juist van een rustige rijder :-)
 
Nagenoeg ongedempt houd in dat de motor nog armer loopt dan standaard, dus de kleppen kunnen er degelijk wel uitfikken, oja met een R6 ben ik ook een gesmolten zuiger tegengekomen, en juist van een rustige rijder :-)

Dit betreft toch een injectiefiets met lambda sonde? Had die r6 een defecte of weg geschreven lambdasonde? Puur uit interesse hoor, ik ben een carburateur man. Maar bij (mijn) auto's zal de injectie toch echt het mengsel verrijken als je een beetje valse lucht pakt (in principe het zelfde probleem).
 
Terug
Bovenaan Onderaan