Wintertesten 2018

Lorenzo drijft weer wat boven en ineens is Paul4all er ook weer :P
Zou voor mij 1 van de weinige redenen zijn dat ik hoop dat JL niet mee kan voor t kampioenschap.. dan blijft het hier gezellig.

Heb dit seizoen hoge verwachtingen van Pramac ! Denk dat Miller en Petrux nog wel eens een heel eind gaan komen.
Hoop op strijd tussen de grote fabrieken ( honda , Yamaha , Ducati ) en dat de kleinere/nieuwere fabrieken zich kunnen mengen ( Suzuki / Aprilia / KTM ) en dat de klantenteams zich er ook in kunnen mengen ( LCR/Tech3 /Pramac )

Hey bolle,jij ook weer hier :W
 
DU3OMViXcAEp7jX.jpg:large
 
Wel heel tof voor Rabat dat-ie op een andere motor eindelijk 'zichzelf' kan laten zien. Ik ben benieuwd hoe dat gedurende het seizoen gaat. De Avintia Ducati is niet goed genoeg om echt dikke top-tien resultaten te halen in dit veld, dus alles met een korrel zout nemen natuurlijk...
 
@ twonha: stel je eens voor dat hij wel top 10 kan rijden, zou dit dan puur betekenen dat hij bij Honda op de verkeerde fiets zat ? en zou hij dan op een GP18 beter af zijn ?
Als ik Miller ff als voorbeeld mag nemen ; doet het meteen beter op de duc alleen had ik dat verwacht met zijn rijstijl etc.
Rabat had ik het niet van verwacht eerlijk gezegd, zou dan ook haast aan het VDS team gaan "twijfelen "
 
@ twonha: stel je eens voor dat hij wel top 10 kan rijden, zou dit dan puur betekenen dat hij bij Honda op de verkeerde fiets zat ? en zou hij dan op een GP18 beter af zijn ?
Als ik Miller ff als voorbeeld mag nemen ; doet het meteen beter op de duc alleen had ik dat verwacht met zijn rijstijl etc.
Rabat had ik het niet van verwacht eerlijk gezegd, zou dan ook haast aan het VDS team gaan "twijfelen "

Eerder aan de Honda...
Alles moet perfect zijn, rijder, afstelling alles.
 
@ twonha: stel je eens voor dat hij wel top 10 kan rijden, zou dit dan puur betekenen dat hij bij Honda op de verkeerde fiets zat ? en zou hij dan op een GP18 beter af zijn ?
Als ik Miller ff als voorbeeld mag nemen ; doet het meteen beter op de duc alleen had ik dat verwacht met zijn rijstijl etc.
Rabat had ik het niet van verwacht eerlijk gezegd, zou dan ook haast aan het VDS team gaan "twijfelen "

De Honda RCV is, als ik de Engelse termen even mag lenen, 'notoriously difficult'. Als je dan ook nog een verouderde versie ervan rijdt bij een klantenteam dat sowieso al niet te spreken is over de ondersteuning die ze van Honda (niet) krijgen, dan kun je je resultaten bij voorbaat al afschrijven. Marquez is een bijzonder talent, en wint ondanks dat de motor soms moeilijk te rijden is. Maar kijk naar Pedrosa en vooral Crutchlow: die moeten echt harder werken dan anderen voor hetzelfde resultaat, ondanks de fabrieksondersteuning. De wisselvallige resultaten laten dit ook zien. Voor Miller geldt hetzelfde. Rijstijl of niet, hij merkt meteen dat de Ducati de betere motor is.

Ik denk dat ervaring een belangrijke rol speelt: de Honda is moeilijk aan te leren en moeilijk af te stellen. Als je dat al tien jaar doet, en/of heel Repsol Honda ter beschikking hebt, dan wil het nog wel lukken. Maar als je dat niet hebt, maak dan de borst maar nat. Niet dat redelijke resultaten nu helemaal onmogelijk zijn hoor, zo erg is het nu ook weer niet, maar in dit competitieve veld is iedere 0,1 seconde weer drie plekken naar achter op de grid...
 
Ironisch eigenlijk, daar de CBR'tjes zulke "vriendelijke" motoren zijn.
Ook om mee te scheuren.

Dat hebben ze niet van de grote broer dus.
 
Ironisch eigenlijk, daar de CBR'tjes zulke "vriendelijke" motoren zijn.
Ook om mee te scheuren.

Dat hebben ze niet van de grote broer dus.

De techniek die terug komt in de Honda's is nou ook niet echt het resultaat van de MotoGP ontwikkeling...
Als je ziet hoe ver de 'nieuwe' blade achter de feiten aan loopt/liep tov de concurrentie dan wordt dat pijnlijk duidelijk.
Ducati, Aprilia en zelfs Kawasaki en Yamaha komen met allerlei snufjes om hun WSBK motor competitief te houden. Die hele overhaul heeft Kawasaki in elk geval geen windeieren gelegd en Ducati lijkt ook alle zeilen bij te zetten (nu met V4 motorblok waarvan dus ook een gehomologeerd model komt)

Ze zeggen wel eens dat de Italianen racers bouwen waarmee je ook de straat op kan. Dat principe lijken een aantal Japanse fabrikanten nu ook te omarmen. Echter lijken Honda en Suzuki nog steeds straatmotoren te bouwen die het (na veel aanpassingen) ook leuk doen op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
De Honda RCV is, als ik de Engelse termen even mag lenen, 'notoriously difficult'. Als je dan ook nog een verouderde versie ervan rijdt bij een klantenteam dat sowieso al niet te spreken is over de ondersteuning die ze van Honda (niet) krijgen, dan kun je je resultaten bij voorbaat al afschrijven. Marquez is een bijzonder talent, en wint ondanks dat de motor soms moeilijk te rijden is. Maar kijk naar Pedrosa en vooral Crutchlow: die moeten echt harder werken dan anderen voor hetzelfde resultaat, ondanks de fabrieksondersteuning. De wisselvallige resultaten laten dit ook zien. Voor Miller geldt hetzelfde. Rijstijl of niet, hij merkt meteen dat de Ducati de betere motor is.

Ik denk dat ervaring een belangrijke rol speelt: de Honda is moeilijk aan te leren en moeilijk af te stellen. Als je dat al tien jaar doet, en/of heel Repsol Honda ter beschikking hebt, dan wil het nog wel lukken. Maar als je dat niet hebt, maak dan de borst maar nat. Niet dat redelijke resultaten nu helemaal onmogelijk zijn hoor, zo erg is het nu ook weer niet, maar in dit competitieve veld is iedere 0,1 seconde weer drie plekken naar achter op de grid...


De Honda is zeker niet super maar toch weet MM er kampioen mee te worden, Crutchlow en Pedrosa en zelfs miller pakken met geluk een winst of zelfs meerder overwinningen / podia. Rabat moest het doen met punten ( af en toe ).
Juist hierdoor kreeg ik het idee dat hij zn koppie al had laten hangen en dit meteen een beetje het einde zou zijn voor zijn gp carriere ;)

Dat de Duc een betere / makkelijkere fiets is lijkt me inmiddels wel meer dan duidelijk, erg jammer dat zo iemand als Morbidelli komend jaar dus aan de VDS Honda vast zit
 
Ja, dat zie je aan de geweldige resultaten die Jorge Lorenzo ermee behaald heeft. Hij voelde zich duidelijk meteen thuis op die gemakkelijke motor...... _O- +

Denk dat de meeste mensen van te voren wel een beetje ingecalculeerd hadden dat het een lastig 1ste seizoen ging worden voor JL ;) maar niet iedereen heeft dat inzicht
 
Denk dat de meeste mensen van te voren wel een beetje ingecalculeerd hadden dat het een lastig 1ste seizoen ging worden voor JL ;) maar niet iedereen heeft dat inzicht
Dat was niet mijn stelling of reactie.
Als er hier beweerd wordt dat de Duc zo'n makkelijke motor is om te rijden, dan zou je toch mogen verwachten dat JL er sneller op thuis zou zijn. Dus ofwel JL doet het slecht, ofwel de Duc is lang niet zo makkelijk.....
 
Dat was niet mijn stelling of reactie.
Als er hier beweerd wordt dat de Duc zo'n makkelijke motor is om te rijden, dan zou je toch mogen verwachten dat JL er sneller op thuis zou zijn. Dus ofwel JL doet het slecht, ofwel de Duc is lang niet zo makkelijk.....

De overstap van Honda naar Ducati is een stuk makkelijker dan van Yamaha naar Ducati.
Kijk maar naar Lorenzo, Rabat en Miller.
 
Dat was niet mijn stelling of reactie.
Als er hier beweerd wordt dat de Duc zo'n makkelijke motor is om te rijden, dan zou je toch mogen verwachten dat JL er sneller op thuis zou zijn. Dus ofwel JL doet het slecht, ofwel de Duc is lang niet zo makkelijk.....


Als je dan toch zo feitelijk wilt doen ; Ik zeg nergens dat het een makkelijke fiets is ;)
ik heb gezegd dat hij beter / makkelijker is dan de Honda en dat dat wel duidelijk is zo langzamerhand.

Zoals Vrossi 46 al aangeeft is de overstap vanaf een Yamaha naar een DUC wss wat lastiger dan van een Honda naar een Duc, daarbij gaf JL vorig seizoen ook aan dat ze langere tijd de verkeerde kant op gewerkt hebben en dat dat zijn eigen schuld was.
Heb niks met JL maar weet zeker dat hij wel wat kan ;)
 
Dat was niet mijn stelling of reactie.
Als er hier beweerd wordt dat de Duc zo'n makkelijke motor is om te rijden, dan zou je toch mogen verwachten dat JL er sneller op thuis zou zijn. Dus ofwel JL doet het slecht, ofwel de Duc is lang niet zo makkelijk.....

IN VERGELIJKING MET DE HONDA.

Lezen is ook een kunst hè? B|
 
IN VERGELIJKING MET DE HONDA.

Lezen is ook een kunst hè? B|
Dus met andere woorden zeg je hiermee dat Marquez (die wel goed met de Honda uit de voeten kan) verreweg de beste rijder uit het veld is? Dat hij dus ONDANKS (en niet dankzij) de Honda alweer kampioen geworden is?
 
Ik als stiekeme Rossi fan denk toch wel dat Marquez het grootste talent heeft van de hele bups. Als je die op bijvoorbeeld een KTM, Suzuki of Aprilia zet gaat hij zeker weten het verschil maken omdat hij altijd op het bijna onmogelijke limiet rijdt..
 
Dus met andere woorden zeg je hiermee dat Marquez (die wel goed met de Honda uit de voeten kan) verreweg de beste rijder uit het veld is? Dat hij dus ONDANKS (en niet dankzij) de Honda alweer kampioen geworden is?

Nee, dat zeg ik niet, ook niet 'met andere woorden'.

Ik zeg dat de Honda een moeilijkere motor is dan de Ducati. Dat zie je aan dat de coureurs die van Honda naar iets anders gaan over het algemeen positief verrast zijn (Miller, Rabat, Abraham), en dat zie je aan de ervaren coureurs die over het algemeen veel moeite hebben om consequent goed te presteren (Pedrosa, Crutchlow).

Ik zou het wel met je eens zijn als jij die stelling nu zou willen inbrengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan