Motorzaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat echt jammer is, is dat als mensen zich hier registreren, ze niet eerst de forumregels goed doornemen.

dat heeft ook geen zin, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat die regels "on the fly" aangevuld dan wel gewijzigd worden al naar gelang men belieft.... :Y
 
Jouw motor houdt er dus rekening mee, dat je na de winterstop niet meer kan rijden. _O-

hondas zijn gewoon k*tdingen....maar als ie gaat dan gaat ie ook rap.... _O- :9~

ik haal gewoon ieder voorjaar een nieuwe accu.. *O*
 
Laatst bewerkt:
hondas zijn gewoon k*tdingen....maar als ie gaat dan gaat ie ook rap.... _O- :9~

Ik haal gewoon ieder voorjaar een nieuwe accu.. *O*
Mijn Yamaha heeft ook ieder 1.5jr een nieuwe accu nodig.
Mij is het een raadsel hoe dat zo snel kan. Laatste accu in de auto deed meer dan 7 jaar!
 
dat zal lekker wezen zeg...we zijn hier toch niet in het oostblok van voor 89???
Mag ik even happen en zeggen hoe deze opmerking mij in het verkeerde keelgat schiet?

Als jij bij mij in huis komt en je gaat vervolgens meningen uiten die mij niet bevallen dan kan ik daarover in discussie gaan, maar als ik wil dan kan ik je ook pardon weer naar buiten zetten, want ik bepaal wat er hier gebeurt en de vrijheid van meningsuiting (waar jij eerder naar verwees) gaat in mijn huis precies zo ver als ik zelf wil. Vind jij dan ook dat ik een Oostblok-huishouden voer?

Op MF (en elk ander forum/platform waarvan de rechter niet besloten heeft dat het een dermate publieke functie heeft dat dergelijke basisvrijheden in het geding komen bij censuur, zoals bij bijvoorbeeld Facebook aan de hand is) geldt net zo dat als jij een mening uit die de moderators niet aanstaat, zij jouw mond gewoon kunnen en mogen snoeren. Dat op MF de topics of posts bijna nooit verwijderd of zelfs maar geëdit/gecensureerd/geredigeerd worden is eigenlijk al veel laxer dan op veel andere fora.

Verwijzingen naar oppressieve regimes uit het verleden als het gaat om het doodnormaal handhaven van doodnormale regels zijn dus uitermate aanmatigend en bijzonder onsmakelijk, zeker in het geval van MF. Dat jij dit gewoon unredacted mag zeggen zonder dat een mod daar ook maar het minste probleem van maakt is een prachtig bewijs van wat een onzin je uitkraamt.

/edit: Bottom line is, elk "regime" dat jou laat zeggen dat het een Oostblokregime is, is géén Oostblokregime.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit al eens eerder vermeld, maar nog een keer voor de mensen die roepen dat je het wel uit kan lezen en dus simpel is...
Koop een seat voor mijn dochter....
Na een tijdje begint dat ding startproblemen te krijgen...niet elke keer, maar een keer in de twee/drie weken slaat dat ding niet aan, en mijn dochter woon 200mtr bij me vandaan dus dan werd mijn auto meegenomen...
En dan liep ik daar heen , starten lopen grrrr

Wat heb ik gedaan..
uitlezen...geen foutmelding
sensoren gemeten met diagnose...geen probleem,
Antennering rond contactslot..geen oplossing
draden van en naar de computer doorgemeten...geen fout
nieuwe bougiekabels
Andere ontsteking..geen oplossing
andere sensoren...geen oplossing
andere computer....geen oplossing
ander motor ingebouwd....geen oplossing

toen was ik het zat , na anderhalf jaar gedumpt..
Ding heeft we 25 keer aan de computer gehangen, en elke keer startte hij niet, en kwam je een uur later, starten en lopen

Ik had ooit eens een Mitsubishi Starion voor weinig gekocht, ding liep als een trein, maar af en toe (meestal als je zo'n 20/30km van huis was natuurlijk) viel ie dood, kon starten wat je wilde, niets!
Volgende dag startte of er nooit wat gebeurd was, nooit kunnen vinden wat er mis was.
Flauw van dat ding, en aan een maat verkocht voor nog minder.

Nou, ik ben eens bij die gast, paar borrels op, en wat met dat ding kloten...

Bleek dat ergens onder in de ontsteking, onder het afdekkapje van de rotor een draad zat waarvan de isolatie net niet meer helemaal goed was, en dus af en toe aarde maakte met de distributor....

Had ik dat maar eerder ontdekt. ;)
 
Wat is er veranderd bij “Grietje” haar woning, zendmast geplaatst misschien? Of is ze zelf verhuist naar een plek met veel straling? Ik kan me iets herinneren over een automerk die bij Schiphol vaak niet meer wilden starten en wegenwacht hulp nodig hadden. (Terwijl ze rijdend gekomen waren)100 meter verslepen en dan startte de auto wel. Misschien iets voor haar om te proberen? Als je motor thuis niet wil starten en ergens anders geen problemen geeft, zou ik toch eens een stukkie lopen met dat ding en verderop proberen.

Ik heb een Range Rover P38, en die krengen waren erg modern voor hun tijd, dus kinderziektes!
Die auto's hebben een nogal goed werkend immobilisatiesysteem, zo goed dat de eigenaar er vaak niet mee weg komt. ;)
Die krengen hebben een afstandsbediening/startblokkering die nog al eens wilde storen op trams en treinen schijnbaar,uh, trams en treinen stoorden op de RR, werden onder garantie de hele slotenzooi en ECU's vervangen.

Nu ben ik er van aan het "genieten" ;)


Dat is wel iets waar je zo niet aan zou denken..
 
Laatst bewerkt:
Weerman sommige motoren en auto's zijn bijzonder gevoelig voor het dalen van de startspanning, de startmotor draait voldoende snel rond, maar de motor slaat niet aan, doordat de spanning te ver daalt, om andere componenten goed te laten functioneren, dit kan de ontsteking zijn, of bij moderne motoren het inspuitsysteem. Dit kan een ontwerpfout zijn.

Dan hang je er een autoaccu aan met startkabels en je weet het direkt...
 
Dat is vaker op MF gebeurd.

Nou, het gaat hier dan natuurlijk over verantwoording aan een derde die per mail een vraag stuurt en dan persoonlijk een heel verhaal terugkrijgt over een situatie waar hij niets mee te maken heeft. Dat lijkt me wat zeldzamer en verwacht je eerder bij mafketels als Elmo. Wat natuurlijk vaker gebeurt en ook logischer is (hoewel daarmee niet altijd verstandiger), is als er publiek geantwoord wordt op een publieke post.

Aan de andere kant, het was hier ook niet "de motorzaak" die verantwoording aflegde aan de MF'er, het is één medewerker die dat mailtje beantwoordde en wiens mailtje nu dus met naam en toenaam in een MF topic staat. En ik durf wat te wedden dat deze medewerker daar geen verantwoordelijke positie had, en ondertussen op zijn lazer heeft gehad van iemand die daar wel een verantwoordelijke positie had :X
 
Laatst bewerkt:
Nou, het gaat hier dan natuurlijk over verantwoording aan een derde die per mail een vraag stuurt en dan persoonlijk een heel verhaal terugkrijgt over een situatie waar hij niets mee te maken heeft. Dat lijkt me wat zeldzamer en verwacht je eerder bij mafketels als Elmo. Wat natuurlijk vaker gebeurt en ook logischer is (hoewel daarmee niet altijd verstandiger), is als er publiek geantwoord wordt op een publieke post.

Aan de andere kant, het was hier ook niet "de motorzaak" die verantwoording aflegde aan de MF'er, het is één medewerker die dat mailtje beantwoordde en wiens mailtje nu dus met naam en toenaam in een MF topic staat. En ik durf wat te wedden dat deze medewerker daar geen verantwoordelijke positie had, en ondertussen op zijn lazer heeft gehad van iemand die daar wel een verantwoordelijke positie had :X


Even voor de duidelijkheid, ik heb niks gevraagd, ik heb gemeld.

Nadat ik een antwoord kreeg dat er iets anders uitzag als het verhaal van mevrouw heb ik besloten dit te posten.
Mede door de vele testaronbommetjes die hier hun prikkie achterna lopen alsof het een loopse hond betreft.

Een motorzaak die overduidelijk door een persoon zwart gemaakt wordt(aanmelden om je beklag te doen) moeten zich kunnen verweren.
 
Laatst bewerkt:
Dat is standaard Italiaans toch. Guzzi heeft dat ook namelijk
Ouderdom en een setje ‘dikke’ kabels van een paar tientjes is veel goedkoper dan een andere motor.

Nieuwe motoren/auto’s kopen is sowieso niet mijn ding....veel te duur in aanschaf en de tenenkrommend afschrijving.

Dan maar een oudje met ‘probleempjes’... ;) (en uiteraard geen leningen of hypotheek verhogen)
 
Het vervelende is dat het inderdaad 1 persoon betreft, en dus helemaal niet representatief is of kan zijn voor de hele motorzaak. Maar het heeft vaak wel veel meer impact dan 1 positief verhaal.

Wat ook jammer is dat positieve feedback of reviews, vaak niet gevonden kunnen worden omdat mensen daar de moeite niet voor nemen / de optie er niet voor is op de site zelf / geen echte motivatie of beweegredenen om de moeite ervoor te doen. (Tenzij je misschien aandelen hebt ofzo)

Bij een negatief verhaal, zijn er wel een aantal beweegredenen. Meest voornaamste natuurlijk om je zin te krijgen of andere (potentiële) klanten daar weg te jagen.

Misschien dus een idee voor een apart forum onder Test & recensies toegewijd aan motorzaken? Uiteraard wel met een restrictie dat je niet kan posten tenzij je X aantal posts hebt en je account al X dagen oud is. :9
 
Aan de andere kant, het was hier ook niet "de motorzaak" die verantwoording aflegde aan de MF'er, het is één medewerker die dat mailtje beantwoordde en wiens mailtje nu dus met naam en toenaam in een MF topic staat. En ik durf wat te wedden dat deze medewerker daar geen verantwoordelijke positie had, en ondertussen op zijn lazer heeft gehad van iemand die daar wel een verantwoordelijke positie had :X

Degene die geantwoord heeft zwaait wel zo'n beetje de schepter daar en ken ik als een vriendelijk en behulpzaam persoon, en zg "toffe peer". Wellicht kan zijn naam uit de post gehaald worden?

Verder ben ik zelf niet zo'n fan van het MotoPort als geheel, maar met desbetreffende persoon is echt wel zaken te doen. Dat moest ik even kwijt.
 
Het vervelende is dat het inderdaad 1 persoon betreft, en dus helemaal niet representatief is of kan zijn voor de hele motorzaak. Maar het heeft vaak wel veel meer impact dan 1 positief verhaal.

Wat ook jammer is dat positieve feedback of reviews, vaak niet gevonden kunnen worden omdat mensen daar de moeite niet voor nemen / de optie er niet voor is op de site zelf / geen echte motivatie of beweegredenen om de moeite ervoor te doen. (Tenzij je misschien aandelen hebt ofzo)

Bij een negatief verhaal, zijn er wel een aantal beweegredenen. Meest voornaamste natuurlijk om je zin te krijgen of andere (potentiële) klanten daar weg te jagen.

Misschien dus een idee voor een apart forum onder Test & recensies toegewijd aan motorzaken? Uiteraard wel met een restrictie dat je niet kan posten tenzij je X aantal posts hebt en je account al X dagen oud is. :9

Mensen zijn tegenwoordig zo gefixeerd op negatieve informatie, het is een vorm van sensatie-geilheid. Een video van iemand die te barsten geschopt wordt scoort altijd vele malen beter dan een video van iemand die voorkomt dat de ander te barsten getrapt wordt.

Reviews werken ook zo: Een minuuscuul percentage van de mensen plaatst hun positieve ervaring, maar een tientallen malen groter percentage deelt een negatief verhaal (het liefst iets aangedikt). De lezers fixeren eveneens veel sneller op dat ene negatieve verhaal dan op de omringende positieve geluiden. En voor de kenners: Juist de bedrijven die iedereen structureel een poot uitdraaien, hebben een pagina vol positief gouweh***, want dat is best te manipuleren als 't moet (ik verwijs voorzichtig naar een bepaalde velgen webshop die gewoon een screenshot van een hoge reviewscore op de startpagina hebben staan). Een bedrijf met een paar negatieve reviews waar ook op gereageerd wordt door het bedrijf, is meestal juist wél betrouwbaar.

Er zijn consumenten die meteen beginnen met puberaal blééééren, die snel de openbaarheid opzoeken met een afgrijselijk eenzijdig verhaal, al dan niet met wat verdraaide feiten. Maar wat deze mensen willens en wetens negeren, is dat als je een medemens of bedrijf op een klote toon benaderd vanuit je rol als verongelijkte azijnpisser, je uiteindeljk dus ook zo behandeld wordt. What you give is what you get.
Soms vraag ik me bij die types af of ze eigenlijk wel geholpen wíllen worden. Ze staan door hun gedrag namelijk meestal hun eigen oplossing in de weg en zo niet, dan remmen ze de oplossing af t.o.v iemand die zich normaal gedraagt.
 
Degene die geantwoord heeft zwaait wel zo'n beetje de schepter daar en ken ik als een vriendelijk en behulpzaam persoon, en zg "toffe peer". Wellicht kan zijn naam uit de post gehaald worden?

Verder ben ik zelf niet zo'n fan van het MotoPort als geheel, maar met desbetreffende persoon is echt wel zaken te doen. Dat moest ik even kwijt.
Maar die motor startte toch niet?
 
Niet normaal zeg, wat voor felle discussie 1 nieuwe (en tijdelijke) bezoeker teweeg kan brengen zeg.....

Het is en blijft een probleem tussen haar en de motorzaak, daar doet deze discussie niks aan af
 
Er zijn consumenten die meteen beginnen met puberaal blééééren, die snel de openbaarheid opzoeken met een afgrijselijk eenzijdig verhaal, al dan niet met wat verdraaide feiten. Maar wat deze mensen willens en wetens negeren, is dat als je een medemens of bedrijf op een klote toon benaderd vanuit je rol als verongelijkte azijnpisser, je uiteindeljk dus ook zo behandeld wordt. What you give is what you get.
Soms vraag ik me bij die types af of ze eigenlijk wel geholpen wíllen worden. Ze staan door hun gedrag namelijk meestal hun eigen oplossing in de weg en zo niet, dan remmen ze de oplossing af t.o.v iemand die zich normaal gedraagt.
Ja precies. Als je gewoon vriendelijk blijft tegen mensen, zijn ze vaker veel meer geneigd om wat extra hun best te doen of in ieder geval goed mee te denken aan een oplossing. Als je al met een negatieve houding de motorzaak binnenstapt omdat iets defect blijkt dan hoef je denk ik ook niet echt te verwachten dat ze hun best gaan doen om het te repareren en al helemaal niet op de korte termijn :P
 
Laatst bewerkt:
Ja precies. Als je gewoon vriendelijk blijft tegen mensen, zijn ze vaker veel meer geneigd om wat extra hun best te doen of in ieder geval goed mee te denken aan een oplossing. Als je al met een negatieve houding de motorzaak binnenstapt omdat iets defect blijkt dan hoef je denk ik ook niet echt te verwachten dat ze hun best gaan doen om het te repareren en al helemaal niet op de korte termijn :P

Dat is dan een onprofessionele houding en ik begrijp wat je bedoelt, maar een pro moet voor iedereen goed werk leveren.

Ik ben heel lang eigen baas geweest en idd zou je sommige mensen het liefst achter het behang plakken, maar het product dat je levert mag daar niet onder lijden.
 
Dat is dan een onprofessionele houding en ik begrijp wat je bedoelt, maar een pro moet voor iedereen goed werk leveren.

Ik ben heel lang eigen baas geweest en idd zou je sommige mensen het liefst achter het behang plakken, maar het product dat je levert mag daar niet onder lijden.
Uiteraard, maar dat is denk ik ook afhankelijk of je kunt peilen of die klant nog in de toekomst bij je zal shoppen wanneer je goede service levert, of dat het niet uit maakt wat je doet want ze zijn toch nooit tevreden.

Dan lijkt mij de keuze wat simpeler voor velen om toch net iets minder hun best te doen als zo'n klant gelijk al negatief doet en waarvan je verwacht dat die niet van mening te veranderen is wanneer je wel je best zou doen.

Het product hoeft op zich er niet onder te lijden, maar zou denk ik wel invloed hebben op hoeveel tijd je er aan gaat besteden om problemen op te sporen en op wat voor manier je het gaat verhelpen. Een rol duct tape kan dan ook een oplossing zijn :P (Grapje)
 
Angezien het in dit topic weer hoofdzakelijk over die weigerachtige R1 gaat, en het dus zijn doel voorbij schiet, gaat het op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan