motoraanhanger

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.085
10.985
nultwintig
om achter de auto te hangen dus,
weet iemand een bouwtekening online?
of heeft iets liggen??
iets als de van vossen trailer, maar zonder luchtveering,
misschien ga ik zoiets in RVS bouwen als ik weer eens tijd heb binnenkort,

links zijn ook welkom, mag evt in engels of deutsch...
:t
 
Je kunt je voeten aan de grond houden als je er op rijdt, probeer dat maar eens met een oprijgoot. Bij een oprijplaat heb je ook meestal nog een forse knik. Risico om met je uitlaat of carter hier tegen te komen en ook hier kom je niet met je voeten aan de grond.


En waarom is het noodzakelijk om er op te rijden? Je kan er toch gewoon naast lopen.

Die knik kan een ding zijn, echter met een normale (fabrieks)trailer met fatsoenlijke oprijplaat en standaard motorfietsen het ik nooit problemen gehad, ook niet met volbekuipte sportmotoren. Misschien dat je er met een aangepaste motor problemen mee kan krijgen, maar daar kan je dan ook niet meer een stoeprandje mee op-/afrijden, dus die motor is dan in mijn optiek gewoon 'kapot'.

Besef me trouwens net dat mijn Sachs Madass al wel eens vast is gelopen op de oprijplaat toen ik hem in mijn bus wou zetten. Maar daar zit dus ook een zelfbouw uitlaat op die onder het blok loopt. En die uitlaat ben ik ook al eens kwijt geraakt toen ik van een stuk onverhard weer de weg op wou rijden :+
 
Laatst bewerkt:
Blijf het gehannis vinden die goot-varianten

Heb zelf een enkel as vlakke kar gekocht ( laag model, orgineel om koetsjes mee te vervoeren )

Het grote voordeel is, behalve dat ie door de grote wielen, en omdat ie net zo breed is als je auto ... stabiel ligt.

Daarnaast kan je ook wat anders meenemen als alleen een motor..
Handelsmaten hout.. Quads.. Grasmaaiers ( ge weet wel, van die zitmaaiers )

Chassis van een kleine auto.. past ook prima ... bankstellen..


En een motor ( of.. 2... ) .. of 3 kleintjes .. rij je er gewoon op.
Liertje voorop om zware bakbeesten erop te trekken waarvan de motor het niet meer doet..
* ideaal *


Zo'n rijdende "goot" is wel geinig.. maar met een iets ander typen kar, kan je veel meer.
( wel 1'tje kopen die lang zat is, anders blijft het nog rommelen natuurlijk :) )


Ok, je moet wel ruimte hebben.. laat zich niet zo makkelijk tegen een muur trekken als een lichte motoraanhanger natuurlijk. ( al, met motivatie en een liertje, kán het wel )
T is alleen een teringklus :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan