Naked voor lange poten

Ypuh

MF'er
9 jul 2011
78
0
Jakarta
Hallo iedereen!

Al een tijdje ben ik aan het rondkijken voor een geschikte naked als eerste motor. Heb de afgelopen weken al wat proefgezeten en een motorpak aangeschaft, maar ben de motor nog niet tegengekomen binnen budget waarvan mijn hart echt sneller gaat kloppen. Waar ik tegen aan loop is dat ik bij de meeste motoren het gevoel heb dat mijn benen nogal dubbel gevouwen zitten. Ik ben 'maar' 1.86m, maar heb met een bbl van 93cm vrij lange poten.

Wensen:
Budget < €5.000
+/- 600cc / 50-75pk
1 of 2 cilinders
Af en toe woon-werk 25km (voornamelijk 100 weg), 1x per jaar weekje weg
Af en toe familiebezoekje (200+km enkel)
Ca. 10-12 dkm p/j
Het liefst zo'n type dat niet stuk kan boven een 'karakter motor'
Beetje zuinig in verbruik/onderhoud

Motoren die me wel aanstaan:
Kawasaki ER-6n
BMW F800R
KTM Duke 390 2017
Aprilia Shiver 750
Yamaha XSR 700 (boven budget)

De eerste 3 van dat lijstje passen op zich wel, maar zitten toch niet zo comfortabel als bijvoorbeeld de Duke 690 of XSR 700. Een MT-07, Street Triple of Z650 vallen sowieso af omdat ik ze te krap vind. De 390 is qua looks en prijs (€5600 nieuw) de favoriet, maar biedt weinig bewegingsruimte (het past wel) en zal ook minder geschikt zijn voor de weekendjes of langere ritten. Daarnaast staan KTM's niet bekend om voordelig onderhoud en rijden op de snelweg (ontkom je helaas niet aan).

Zijn er nog motoren die jullie aan kunnen raden voor iemand met lange benen? Of is het aan te raden toch voor een *minder mooie* NC750X, Versys, V-strom of iets in die richting te kiezen? Helmpje in de tank (NC750X), wat beenruimte, een ruitje etc. zijn een leuke bijkomstigheid, maar ik loop niet warm voor de looks.

Welke motoren kunnen jullie aanraden om te gaan proefrijden?
 
Ervaring met Aprilia Shiver 750, prima geschikt voor motorrijders met lange benen. :t
 
Ik zou kijken of ik de voetsteuntjes een paar centimeter kan laten zakken, lijkt maar een klein beetje maar scheelt al een hele hoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan