Ritje 2019: richting het oosten of Marokko?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Net terug van maandje Noordkaap en nu alweer de volgende rit aan het bedenken :] Ik werk op een school, dus in feite elke zomer lekker 4 weken de tijd om overal heen te kachelen.

Nu twijfel ik tussen Marokko of het Oostblok, dus richting Oekraine/stukje Rusland/Roemenië enzo. Marokko trekt mij meer, maar is dat niet veel te heet in juli/augustus? Iemand ervaring ermee? Dank!
 
Marokko is niet zoveel aan oostblok rusland ed veel interesanter.allen als je de woestijn ingaat wordt het leuk of offroad in de Atlas.juni of september,beetje heet in de zomer.
 
Marokko is voor mij het enige land waar ik NOOIT meer terug wil! ;(
(van de ca 50 landen waar ik wel eens ben geweest)
 
Wellicht zal het op het platteland minder zijn, maar in de Marokkaanse steden heb je geen leven. Ze zitten op je huid als strontvliegen. Je kan er 1000 ontwijken maar dan staat #1001 al weer voor je neus. Kettinkjes, tasjes, zonnebrillen.....en bedenk het maar, krijg je steeds voor je neus geschoven. Iets bekijken zit er niet in. Wordt je zicht al weer belemmerd door een mafkees met een kleedje. Ook allerlei quasi-gidsen dienen zich aan, die dan 'vriend' van jou willen zijn. Wegwezen! Ik red mezelf wel!

Had ik nog het geluk dat ik met vrienden was. Op onze boot vanaf Gibraltar waren ook een stel blonde meiden. Die hadden daar al helemaal geen leven gehad. Die hadden de hele dag een spoor van geil-neven achter zich aan. Een Amerikaans echtpaar had niet begrepen af te moeten dingen. Die gaven aan nog nooit ergens zo'n duur bezoek te hebben gebracht. Beetje dom??

Als je op een terras een cola bestelt, (startprijs €10) ben je eerst 5 min aan het afdingen. Wil je daarna een 2e cola, dan begint het gezeik opnieuw.

Ik dacht eerst nog dat deze ervaring een 'Arabisch' probleem was.
Nou, mooi niet dus. In latere jaren in Jordanië en Egypte geen strontvlieg meer gezien!
 
Sodeju.. nou, bedankt voor je tips, ik laat Marokko even voor wat het is geloof ik :X En hoe "duur" was de cola uiteindelijk? _O-

Maar de natuur moet wel mooi zijn om in rond te rijden begreep ik?
 
Het is niet alleen met cola, maar met alles wat je wil kopen.

Hun startprijs krijgt jouw tegenbod met slechts 10% van genoemd bedrag.
Zo gaat dat dan effe op en neer. Dan staan ze te huilen, dat het niet kan, dat de kinderen moeten eten en nog veel meer toneelspel. Uiteindelijk komt er een prijs die je dan al of niet aanstaat. Zo niet, dan gewoon weglopen. Meestal komen ze dan toch nog wel achter je aan, dat het eigenlijk niet kan, maar toch accoord. Mss had het dan dus NOG goedkoper gekund.

Prima om dat eens 1x te doen. Maar de hele dag met alles?
Daar wordt je MOE,MOE,MOE van. Ik heb dorst en wil een cola.
Geen zin om steeds te bakkelijen over de prijs!

O, ja als je de medina inloopt pas dan op voor zakkenrollers. Dat was in Jordanië niet anders dan in Marokko. Wat ik hier verder over zou willen zeggen mag niet van onze 'politiek-correcte' medemens.
 
Hmm ik heb Marokko toch anders ervaren. Tuurlijk zijn er mensen die je iets willen verkopen, maar die zijn in Spanje en Zuid Frankrijk ook. Ze dringen wat meer aan, maar als je duidelijk bent druipen ze wel af. Overigens vindt ik de reclame die overal ongevraagd op je afgevuurd wordt net zo erg, zoals net boven het kader waar ik nu deze tekst in aan het bonken ben. Mijn advies, geef Marokko een kans, het is een ervaring die je zelf op moet doen, zie mijn verslag
 
Respect dat je dergelijke avonturen aan gaat. Ik heb van zowel verslagen hier als van een goed geïntegreerde Marokkaanse collega begrepen, dat Marokko een verdomd mooi land is om te offroaden. Schijnt het echt om bekend te staan. En kun je ook mooie filmpjes over vinden. Onder andere deze:
:} :]
 
Laatst bewerkt:
Beiden gedaan; Marokko is een prachtig land, maar je moet wel ff de koningssteden vermijden, eigenlijk alle plaatsen waar veel toeristen zijn. Dan blijf je de ellende die daarmee samen gaat, ook voor. Wij hebben de oostelike kant gedaan, geen toerist gezien. Marokko heeft een prachtige natuur en is ook prima om te off roaden. Mensen zijn ook prima, een klootzak kun je thuis ook vinden, dus die kun je daar ook tegen het lijf lopen.
Vond Oekraine en Rusland meer mijn kopje thee, maar ik hou van de cultuur uit het oosten. Off roaden kan daar ook prima, al is mijn favoriete off road land toch echt Kazachstan. Aanbevolen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan