Waterdichte (TFT) monitor, wie weet iets?

sanger

Die hard MF'er
16 mrt 2010
577
31
Heemskerk
Hi allen! Ik rij sinds dit jaar voor het eerst mijn woon werk verkeer op de motor. Bevalt tot nu toe heel erg prima en ben van plan de hele winter door te rijden.

Wat me wel opviel is dat het zicht achteruit bij schemer/donker en regen heel slecht is. Met name in file waarbij veel achteropkomende lichten zijn.

Nu heb ik laatst in het blik van mijn vriendin parkeersensoren en achteruitrijcamera in laten bouwen. Die camera biedt ook in het donker erg goede kwaliteit beeld, en in een goede grote hoek. En het was eigenlijk niet eens duur (zeg maar best goedkoop).

Om de veiligheid in de file te vergroten zat ik te denken om achterin de motor een camera in te bouwen en deze continue uit te zenden op een monitor. Evt met een aan/uit schakelaar zodat je het alleen bij slecht zicht gebruikt.

Ik vraag me alleen af of een monitor hiervoor echt waterdicht moet zijn of dat bv. spatwaterdicht voldoende is. Hij zou dan direct achter het windscherm vallen (boven bestaande cockpit) en dus tijdens de rit beschermt zijn tegen regen. Bij parkeren van de motor staat deze vrijwel altijd overdekt.

Iemand een idee wat voor monitor ik hiervoor zou kunnen gebruiken?
 
https://m.alibaba.com/product/60423363624/5-Waterproof-digital-mini-tft-digital.html?subject=5--waterproof--digital--mini--tft--digital&language=dutch&detailId=60423363624&redirect=1
Voor de prijs hoef je het niet te laten
 
Ik heb een tijdje rondgereden met een Riderscan rondomzicht spiegel.
Dat werkte opzich prima, maar ik merkte dat ik er gewoon te lang in moest kijken om het beeld te interpreteren - naast mijn normale procedure van spiegelen en over de schouder kijken.
Voor mij zou zo'n monitor dus geen oplossing zijn om bovengenoemde reden.

Ik vind wat naast me zit het meest boeiend - wat achter me zit haalt me toch niet meer in :+