Revisie versnellingsbak R80 RT

17 sep 2014
47
0
Mijn R80 RT uit 1983 heeft er intussen bijna 200.000 km opzitten, rijdt nog prima, maar ik begin toch na te denken over een revisie van de versnellingsbak. Deze is nog nooit open geweest, enkel de keerring van de schakel-as heb ik vervangen. Hij schakelt nog goed, maar de lagers en veertjes gaan niet eeuwig mee.

Het reviseren is een klus waar je wel speciaal gereedschap voor nodig hebt, met een prijskaartje.

Alternatief is laten reviseren of een goede ruilbak.

Heeft er een van jullie ervaring met een revisiebedrijf of een ruilbak, kunnen jullie een goed adres aanbevelen ?

Bij voorbaat dank,


Dirk
 
Precies, alleen nieuwe olie er in of desnoods een gebruikt bakkie met niet teveel kilometers erbij kopen. Dan ben je goedkoper uit.
Het lager van de uitgaande as wil wel eens problemen geven maar daarvoor hoeft hij niet helemaal uit elkaar ,dacht ik.
 
2 ton is niet veel voor die bakken. Als je maar regelmatig een redelijk stuk rijdt gaat hij eeuwig mee. Condens is een sluipmoordenaar.
Heb je last van gangspringers? Huilt de bak? Niets aan doen dus.
Mocht je toch eigenwijs zijn en graag willen sleutelen. Je hebt een blokkeerstang en een flinke trekker nodig om de kardanflens er af te trekken. een butaan/propaanbrander. En als je zo slim bent om de shims door elkaar te gooien heb je een stel/meetplaat nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan