BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

RooS blijft sowieso binnen bij pekel. Sidney heb ik een week of wat geleden, zo goed als daags na de aanschaf van een 19 jaar oude Ford Puma, geheel ontpekeld. Mocht het nou per ongeluk schandalig mooi weer zijn, als in ernstig droog, dan heeft Sidney pech en doe ik met Sidney met het rondje mee, ook als er nog wat zout op de weg ligt. In de planning zit de aanschaf van een motor heftafel en het grondig aanpakken van de pekelschade, kan er dus voor die tijd nog prima een ritje door de pekel bij. Wordt dan wel het laatste pekel ritje voor Sidney, nu er ook een Puma op de oprit staat wil ik die gebruiken ipv Sidney vervuilen.
 
De kans dat ik deelneem wordt kleiner want de RS is nog in geen velden of wegen te bekennen en de Funduro heeft, dankzij Boxertall, inmiddels een nieuwe eigenaar.

En dan is de vraag, hoe erg is dat allemaal met die pekel. Ik wacht maar lijdzaam af.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de fiets op een 'mooie' km stand gedraaid....
full
 
Mooi Thijs, scherp van je dat je die nog op de foto wist te krijgen. Ik zie dat soort standen net een kilometer of 7 te laat...
 
Ik meestal ook....Ik had zelf 130 k op de ' oude ' groene en een clubgenoot heeft 250 k + op een R 1100 RT. En die rijdt zoals ik en doet ook het onderhoud zelf net als jij Thijs. Je hebt dus nog wat om naar uit te kijken. ..
 
Tsjonge, je geduld wordt wel op de proef gesteld.... is 'ie gewoon 'kwijt' of 'van de vrachtwagen gevallen'?

Ik heb begrepen dat ze in Berlijn "een probleem" hebben, maar hoe of wat is mij onbekend. M'n dealer probeert ergens een andere vandaan te halen in dezelfde uitvoering maar ik weet nog niet of dat is gelukt. Morgen, op weg naar huis vanuit Zwiserland, zal ik hem eens bellen want misschien heeft hij nieuws. Of niet, dat kan ook.
 
Hier ook weer een strooiwagen langsgekomen😩 Begint bijna een trauma te worden, begin te trillen als ik de zwaailichten ziet☺️ Misschien weer een oude K kopen als pekelfiets🤔
 
.... Misschien weer een oude K kopen als pekelfiets🤔
Die ouwe K'tjes kunnen ook nooit van een welverdiend pensioen genieten hè. Worden ze weer de pkel doorgejaagd. Koop anders een ex-dienstfiets voor de winter, niks aan doen en gewoon karren. Geeft ook wat ruimte op de linkerbaan *D
 
Dat ziet er niet slecht uit...en een fenda extenda voor het slechte weer. Eigenlijk zonde voor de pekel.....
 
Vanochtend bericht gekregen van m'n dealer. Het is gelukt dus binnenkort, als de pekel echt weg is, komen ze naar buiten.


:)
full
 
Wat een hoop mooie en nieuwe fietsen!

Ik hoop dat volgende week een hoop erbij kunnen zijn!

Als het ligt vriest mag ik het water niet op; dus dan kan ik wel naar A’foort komen.....

🏍🏍🏍🏍🏍
 
Mooi Peter. Maar....wat moet er dan licht bevriezen....zout zeewater? De roeispanen, het ruitensproeier reservoir?😜
 
Het lijkt zaterdag wel droog te blijven, graadje of 10. Bij droog wegdek trek ik Sidney wel uit de schuur, jammer van de pekel, maar Sidney moet dinsdag ook aan de bak omdat ik om 05:45 moet melden en dan is dat half uurtje langer kunnen blijven liggen wel zo fijn...
Ik hoor het wel of er nog animo is bij anderen die iets pekelfietserigs hebben.
 
Gefeliciteerd! Zal helaas nog wel ff duren voor de pekel vertrokken is....

Daar ben ik ook bang voor. Ik heb al gekeken naar de weersverwachting voor volgende week maar echte hoosbuien met flink wat warm water worden jammer genoeg niet vermeld. Alleen voor donderdag iets van 2mm in het noorden tot zo'n 3 mm in het zuiden. En dat lijkt mij niet genoeg dus de 2 nieuwe motoren blijven nog even opgehokt.

'(
 
Terug
Bovenaan Onderaan