BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Hebben jullie nooit overwogen om de motoren op een aanhanger te zetten?

Dat hebben wij 3 jr geleden voor het eerst geprobeerd en waren meteen om

In 1 dag naar bestemning gereden.
Je kan meer meenemen zoals doorwaai kleding.
De snelweg afrijden is toch gezelliger samen in de auto.
Etc

Na de 1e x huren hebben we er een gekocht
 
Mij lijkt een motor vakantie in Oostenrijk nog wel eens wat.

Zo staat Corsica bij mij op het lijstje voor een motorvakantie. Na een vakantie met auto en caravan op het eiland wil ik daar met de motor genieten. Tent mee. Aan de westkant een camping zoeken (eigenlijk heb ik deze al uitgekozen). Tent opzetten en installeren en :] :] :]

Het is dan wel mijn insteek om alles op de motor te doen. Heenreis-verblijven en rijden op Corsica-terugreis. Tenslotte is ook de reis een doel van een motorvakantie. Heen-, en terugreis wel gebruik maken van hotelletjes.

Ik heb daarom ontzettend genoten van het verslag van Petra die enige jaren terug ook met de motor samen met Rob iets dergelijks heeft gedaan.

Binnenkort maar eens kijken voor een tent en wat spul. Daarna een weekje in september of zo naar de Dordogne. Proeven aan een dergelijk avontuur.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie nooit overwogen om de motoren op een aanhanger te zetten?

Dat hebben wij 3 jr geleden voor het eerst geprobeerd en waren meteen om

In 1 dag naar bestemning gereden.
Je kan meer meenemen zoals doorwaai kleding.
De snelweg afrijden is toch gezelliger samen in de auto.
Etc

Na de 1e x huren hebben we er een gekocht

Wij ook 3 jaar geleden gedaan! Goed georienteerd en uiteindelijk een motortrailer gekocht bij Louben in Belgie. Voor mij was beslissend dat tie laag is. Kan de RT er gemakkelijk in mijn eentje op en af krijgen. Erg prettig.
En dus geen moment spijt. Gaan eigenlijk altijd naar Portugal dus zeker gezien de afstand prima rijden. Daar hobbelen we ook van camping naar camping met de auto en doen we dus dagritten vanaf de camping. Bevalt erg goed. Kijk uit naar de volgende vakantie :]
 
Als het qua tijd even lukt, doen we de complete vakantie op de motor. Helaas is onze vrije tijd in de zomer vaak beperkt, en dan is de motor op de trein wel een mooi alternatief. Inmiddels een keer of 6 vanuit Düsseldorf gedaan en destijds ook 1x vanuit Den Bosch. Helaas zijn de meeste bestemmingen inmiddels geschrapt, hier vertrokken we naar Avignon.

full


Altijd met z’n tweeën een coupe met stapelbed gehuurd. In de meeste gevallen op de zondagmiddag om een uur of 5 de motor op de trein zetten, spullen in de coupe en dan een biertje op een terrasje scoren. De volgende ochtend de motoren weer van de trein trekken en gelijk de bergen in. Terugreis was meestal wel volledig op de motor, soms het laatste stuk vanuit Innsbruck weer met de trein.

Het kom ook weleens voor dat we in het naseizoen nog een weekje vrij kunnen maken. Voor die gevallen, zeker bij lokaal slecht weer, hebben we nog een aanhanger die ik kan ombouwen tot motortrailer met verzinkbare bodem.
Dan knallen we in 1x naar bijvoorbeeld Zuid Frankrijk om een dag of 4/5 lekker te sturen :]

full


Vroeger ging alles op de motor, geen denken aan om het anders te doen. Eenmaal de alternatieven geproefd, smaakt dat wel naar meer. Zeker als de tijd beperkt is en je wat verder weg gaat dan de Vogezen of het Zwarte woud.

Dit jaar hebben we in de zomer meer tijd, en dan wordt het rondje Alpenlanden weer op de motor gereden.
In het najaar staat een weekje Pyreneeën in de planning, en dat zal toch met de aanhanger gaan gebeuren ;)
 
Hallo allemaal, sinds het vorige draadje niet meer online geweest.
Maar lees hier nu ook weer mee.
Net het eerste ritje van het jaar gereden, pekelvrij hoop ik.
Staat net 3400 km op de RS, quikshifter werkt inmiddels super goed.

Wie heeft er goede ervaring met een wat hoger scherm? In de laagste stand is het geluid net te doen, in de hoogste stand is het een oorverdovende pestherrie.
Moet zeggen dat ik inmiddels wel een ander stuurtje (hoger) heb gemonteerd, beter voor den rug zeg maar.
 
Hallo allemaal, sinds het vorige draadje niet meer online geweest.
Maar lees hier nu ook weer mee.
Net het eerste ritje van het jaar gereden, pekelvrij hoop ik.
Staat net 3400 km op de RS, quikshifter werkt inmiddels super goed.

Wie heeft er goede ervaring met een wat hoger scherm? In de laagste stand is het geluid net te doen, in de hoogste stand is het een oorverdovende pestherrie.
Moet zeggen dat ik inmiddels wel een ander stuurtje (hoger) heb gemonteerd, beter voor den rug zeg maar.

Ik heb er een Wunderlich scherm nr. 43956-111 opzet. Dat bevalt mij prima en ik rij met een jethelm (de BMW Airflow II) en dat bevalt prima met de ruit in de hoogste stand.
Alleen op de snelweg rij ik met oordoppen.

Ik ben zelf 1,73 op een standaard (niet laag) zadel en standaard stuur.

Als je langer bent en/of op een hoger zadel rijdt hebt je m.i. een nog hoger scherm nodig.

BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Groeten uit Sauerland!
full

Tot heden was het weer beter als verwacht, nog geen regen gehad. *O*
Morgen wordt waarschijnlijk een 'thuis' dagje in de hotel 'Stube'
Maar misschien valt het met de regen toch nog mee en kunnen we een kort ritje doen... :?
 
Laatst bewerkt:
@ Thijs en Noortje,

Veel plezier daar! Hopen dat het droog blijft!

Roelof.
 
Mij lijkt een motor vakantie in Oostenrijk nog wel eens wat.

Dit lijkt een goede optie om er te komen zonder 1.000 km snelweg te hoeven wegduwen of al 3 dagen binnendoor onderweg zijn voordat je eens in Innsbruck bent.

Zo ook even tijd om te reageren...

In 2006 met de brommer op de trein van Bolzano naar Dusseldorf gelift.
Idee was leuk maar de praktijk viel toch een beetje tegen.
Het begint al met: je moet er op een bepaalde tijd zijn, anders is de trein weg (geld overigens voor de boot naar Corsica, maar daar later iets meer over...).
We hadden 2 fietsen en zo'n hok met 5 bedden voor ons 2. Dat koste iets van 300 euro, maar ja das wel 12 jaar geleden...
Zooi opladen en het onderkomen vinden en dan vertrekt de trein ergens rond een uur of 6 - 7 in de avond. Er is een restaurant, dus: tijd om iets te kagen, echter... dat bedenkt iedereen op die trein dus daar is geen doorkomen aan... :(
Uiteindelijk toch iets in de hut weten te verorberen en dan na een tijdje slapen: bed te kort en te smal....
Dus Jeroen: met jou postuur gaat dat ook niet passen.
Volgende ochtend rij je door een rivier dal (was mogelijk de Rijn) en dat zag er heel leuk uit.
Onze conclusie was: eens maar nooit meer...


preview


preview


preview


Over Oostenrijk en hoe er te komen. Ik heb uit de circuit tijd nog een aanhangert staan en ik heb wel eens tegen de Boxerdame geroepen: zullen we ze er achter hangen? Steevast was het antwoordt: nee, we gaan rijden. Als je de rit naar Oostenrijk ziet als onderdeel van de vakantie dan maak je een prachtige reis door de Eifel, stukje Saarland, Zwarte Woud richting de Bodensee en daar in zuid Duitsland zie je de Alpen al liggen.

Alternatieven zijn er ook nog: zoals Dirk reeds melden kun je voor een heel schappelijke prijs een aanhanger huren (of nog goedkoper: lenen.. :+ ) en daarmee knor je in 1 dag naar Oostenrijk (zorg wel dat je voor Duitsland een 100 KM sticker hebt).
Het tweede alternatief: Op transport en er zelf met de auto achteraan, vliegen kan natuurlijk ook, maar daar weet jij alles van... :+
Hier een voorbeeld, maar er zijn er meer: MotoMove Motortransport - Het transport van je motor naar Spanje, Italië, Portugal, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen of Kroatië. Wij transporteren je motor veilig en voordelig!

Dan maar door met een tip voor Oostenrijk, die vakantie in 2006 was oorspronkelijk gepland als een vakantie in Oostenrijk. Maar het was dermate bagger weer dat we de Dolomieten zijn in gevlucht: daar scheen de zon maar was het 's nachts -6.
Het hotel in Oostenrijk was helemaal top: goede prijs alles erop en aan overdekte afgesloten stalling voor de brommerts en een aanhanger kun je er ook zo kwijt.
We hadden de eigenaar op de beurs in Utrecht ontmoet.
Ook dit is natuurlijk maar weer een voorbeeld, er zijn er vele, maar is wel een aanrader:
Home - Hotel Jägerhof Zams

preview


preview


preview




Zo staat Corsica bij mij op het lijstje voor een motorvakantie....

Ik heb daarom ontzettend genoten van het verslag van Petra die enige jaren terug ook met de motor samen met Rob iets dergelijks heeft gedaan.

Voor wie 'm nog niet gevonden heeft: Reisverslag: Corsica 2015

Ik heb later een stuk praktische informatie toegevoegd: dat staat in de openingspost.
Ook staat daar een link naar de route, in gpx format, dus als je 'm wilt hebben: be my guest..

Tot slot mocht er iemand zijn die nog zit te wachten op een hele leuke bestemming op een andere locatie: we hebben ook een geweldige tijd in le Marronnier gehad.
Een echte aanrader!

Welkom!

Ze hebben routes, een fantastisch uitzicht en zijn geweldige mensen.

Als laatste: als je richting de alpen wil, check even de wintersperre op ALPENPASSEN – ALPENTOURER.NL

Dat voorkomt teleurstellingen van nog afgesloten passen (sommige gaan pas in juni open...).

Zie hier de Stelvio begin Mei tijdens het plannen van de Corsica trip....

Stelvio%20WebCam_zpscfx12waa.jpg
 
Leuke verslagen Rob. Reis Corsica leest lekker weg....

Natuurlijk is niet de bestemming maar ook de reis het doel.
Dat gaat wat beter als je minimaal 2 weken weg bent.

Wij gaan in de regel max 10 dagen. Dan willen wijhet liefst zo lang mogelijkin bv de Alpen of Dolomieten rijden. Als je dan al minimaal 2 dagen heen en 2 dagen terug kwijt bent om dasr te komen, pak je winst met een aanhanger achter de auto.

Dat hebben wijdus enkele jaren geleden op proef voor het eerst gedaan. Nog met jouw tip over de tyre down wert je nog Rob.?
Enfin...dat beviel dermate goed dat na een huur ervaring een aanhanger werd gekocht...

Als wij toch ooit eens langer weggaan, dan sluit ikniet uit dat we toch alles op de motor doen....
 
En zo beleef ieder de autotrein weer op zijn eigen manier. Wij huren elke keer een slaapcoupé met z'n tweeën, met mijn 1,90 meter kan ik op het bed redelijk tot goed de nacht door komen. En uit eten in de trein ben ik nooit aan begonnen, i.d.d. geen doorkomen aan. Als ik dan toch wat negatiefs wil melden, is het de tijd dat je moet wachten tot je de motor kan afladen (auto's gaan meestal eerst).

Met de motortrailer is relaxter en als je met z'n tweeën rijd, ook sneller (effectiever). Alleen zit je wat meer vast aan je bestemming, de trein gebruiken we vooral om ons minimaal 1000 km verderop af te laten zetten. Maar als het qua tijd even kan, heeft de hele reis op de motor toch de voorkeur.
 
Groeten uit Sauerland!

Tot heden was het weer beter als verwacht, nog geen regen gehad. *O*
Morgen wordt waarschijnlijk een 'thuis' dagje in de hotel 'Stube'
Maar misschien valt het met de regen toch nog mee en kunnen we een kort ritje doen... :?

Ziet er goed uit! Geniet, ik duim dat het droog genoeg blijft!
 
Ik heb er een Wunderlich scherm nr. 43956-111 opzet. Dat bevalt mij prima en ik rij met een jethelm (de BMW Airflow II) en dat bevalt prima met de ruit in de hoogste stand.
Alleen op de snelweg rij ik met oordoppen.

Ik ben zelf 1,73 op een standaard (niet laag) zadel en standaard stuur.

Als je langer bent en/of op een hoger zadel rijdt hebt je m.i. een nog hoger scherm nodig.

BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Roelof.

Bedankt voor de info.
 
@malaga:
Hangt vooral van je lengte af, ik heb van alles geprobeerd, van heel laag tot heel hoog:

full


De Givi in de hoogste stand lost de problemen met turbulentie en/of windgeruis wel op, maar het moet wel je smaak zijn..
Meestal rij ik met het kleine scherm van Powerbronze in de laagste stand i.c.m. een sportzadel.
 
Hallo allemaal, sinds het vorige draadje niet meer online geweest.
Maar lees hier nu ook weer mee.
Net het eerste ritje van het jaar gereden, pekelvrij hoop ik.
Staat net 3400 km op de RS, quikshifter werkt inmiddels super goed.

Wie heeft er goede ervaring met een wat hoger scherm? In de laagste stand is het geluid net te doen, in de hoogste stand is het een oorverdovende pestherrie.
Moet zeggen dat ik inmiddels wel een ander stuurtje (hoger) heb gemonteerd, beter voor den rug zeg maar.

Ik ben heel tevreden met een Puig ruit. €75,- ook niet te duur. Ik ben 1.87 en er zit een standaard zadel op de RS.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie nooit overwogen om de motoren op een aanhanger te zetten?

Dat hebben wij 3 jr geleden voor het eerst geprobeerd en waren meteen om

In 1 dag naar bestemning gereden.
Je kan meer meenemen zoals doorwaai kleding.
De snelweg afrijden is toch gezelliger samen in de auto.
Etc

Na de 1e x huren hebben we er een gekocht

Zeker wel overwogen. Op dit moment hebben we geen van beiden een trekhaak, is wel op te lossen.

Naar Schotland/Engeland beviel ons die boot uitstekend. Hij doet er behoorlijk lang over, maar de helft van de tijd lig je te tukken. Daardoor gaat dat stuk voor je gevoel best snel. Motoren op transport en dan vliegen lijkt me nu trouwens het meest aantrekkelijk omdat Karin en ik niet de hoofdprijs voor vliegen betalen, daar ga ik me eens wat meer in verdiepen.

Corsica wil ik ook zeer zeker een keer meemaken met de motor. Maar dan een pension of B&B ipv tent. Onze huwelijksreis was met tent. Dat hebben wij ternauwernood overleefd (storm, bliksem, boom viel om, metertje of 4 voor onze tent...), dus wij zijn voorgoed genezen. De tent is met dochterlief vorig jaar nog naar een popfestival geweest. Was nog in nieuwstaat. En dat na 24 jaar. Sedertdien niets meer van die tent vernomen. Kan daar niet wakker van liggen.
 
Ik ben heel tevreden met een Puig ruit. €75,- ook niet te duur. Ik ben 1.87 en er zit een standaard zadel op de RS.
We hebben destijds gemeten dat het Givi scherm nog 3 cm hoger is, dus met mijn 1,90 komem we zo'n beetje gelijk uit :+

Ook veel bezig geweest met het MRA scherm, veel stelmogelijkheden:

full



Ziet er ongeveer zo uit op de motor, niet zo'n winkelruit als de Givi:

full



Zoals eerder gesteld, dit jaar zoek ik de oplossing in een andere helm.
 
Qua helm, ik heb de BMW EVO 6. Stiller dan deze heb ik nog niet gehad. Tegenwoordig is er natuurlijk de System 7. Die heb ik op de motorbeurs gepast, zit mij prima. Als extraatje tov de 6 heeft ie dan dat het kinstuk er geheel af kan. Dus eigenlijk heb je dan een systeemhelm en jethelm voor de prijs van anderhalve HTC helm. Ik kan dus niet vertellen hoe stil die is, want in de beurs kwam mijn snelheid met helm op niet boven de 0,5 km/u uit...
 
Laatst bewerkt:
Even iets over internet veiligheid.... Onlangs op het nieuws dat de kans bestaat dat je e-mail adres in een database van hackers te vinden is, inclusief een wachtwoord. Sommige gehackte databases waren de wachtwoorden versleuteld, bij andere weer niet. Of je al dan niet in zo'n gehackte database staat kan je zelf hier checken. Ik kwam er 4 keer in voor, dus ik heb net een rondje wachtwoorden wijzigen achter de kiezen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan