groene olie?(kleur)

Wizz

MF'er
15 aug 2009
70
0
hallo
wilde dus mijn kawasaki zx12 een beurtje geven en heb me geinformeerd welke olie er in moet.
Ik vond dus deze (zie foto) en wilde die gebruiken maar zag plots dat die olie dus echt groen is...en ik bedoel dus echt kawa groen :) van kleur.
Is het veilig deze olie te gebruiken want dit is de eerste keer in mijn leven dat ik "groene" olie zie?
full

full



grts
 
hallo
wilde dus mijn kawasaki zx12 een beurtje geven en heb me geinformeerd welke olie er in moet.
Ik vond dus deze (zie foto) en wilde die gebruiken maar zag plots dat die olie dus echt groen is...en ik bedoel dus echt kawa groen :) van kleur.
Is het veilig deze olie te gebruiken want dit is de eerste keer in mijn leven dat ik "groene" olie zie?
[afbeelding]
[afbeelding]


grts


Deze MOTUL 300V kan je beter alleen maar gebruiken als je gaat racen of flink gaat circuitrijden ,ik gebruik hem zelf ook daarvoor.

Voor op de weg kan je beter MOTUL 7100 gebruiken full synthetische olie die kleur is ROOD.
 
Je hebt mijn nieuwsgierigheid gewekt, dus, verklaar u nader! ;p

O.a het geld.

300V 10W40 4T. Productomschrijving 100% synthetisch race smeermiddel op basis van dubbele Ester-technologie

De Motul 7100 10W40 4T is voor straatgebruik je kan deze olie veel langer (2 jaren) in je blok laten zitten als met de 300V. Wat mij verteld is dat de kwaliteit van MOTUL 300V eerder afbreekt.De additieven verliezen hun werking als de motorolie te lang blijft zitten.Aangezien er in MOTUL 300V nog veel meer additieven zitten als in de 7100 klinkt het mij aannemelijk.Snelle racers wisselen elke dag hun olie en de trage rijders zoals ik doen dat elke 3-4 dagen afhankelijk vh aantal sessies op de dag.

Natuurlijk kunnen we hier een ellenlange discussie over opstarten ?Dan moet ik je helaas doorverwijzen naar het Aldi/Lidl en Action olie topic.Dat volgens deze kenners/gebruikers dit de beste en goedkoopste olie is die je maar kunt wensen en kopen. :+
 
Bedankt voor je uitleg. Nu is het wel zo dat ik voor de Daytona per definitie topkwaliteit olie wil. (Volsyntheet) ik maak een paar duizend km per jaar en olie wordt elk seizoen gewisseld. Dus dan zou die 300v wellicht ook nog wel een optie zijn of niet?
 
Bedankt voor je uitleg. Nu is het wel zo dat ik voor de Daytona per definitie topkwaliteit olie wil. (Volsyntheet) ik maak een paar duizend km per jaar en olie wordt elk seizoen gewisseld. Dus dan zou die 300v wellicht ook nog wel een optie zijn of niet?


Volgens mij kan dat gewoon :Y
Ik maak zelf mijn laatst 7100 olie op en ga dan ook de 300v in de straat motor gooien. ;)
 
O.a het geld.

300V 10W40 4T. Productomschrijving 100% synthetisch race smeermiddel op basis van dubbele Ester-technologie

De Motul 7100 10W40 4T is voor straatgebruik je kan deze olie veel langer (2 jaren) in je blok laten zitten als met de 300V. Wat mij verteld is dat de kwaliteit van MOTUL 300V eerder afbreekt.De additieven verliezen hun werking als de motorolie te lang blijft zitten.Aangezien er in MOTUL 300V nog veel meer additieven zitten als in de 7100 klinkt het mij aannemelijk.Snelle racers wisselen elke dag hun olie en de trage rijders zoals ik doen dat elke 3-4 dagen afhankelijk vh aantal sessies op de dag.
Lijkt me eerder andersom te zijn.

Natuurlijk kunnen we hier een ellenlange discussie over opstarten ?Dan moet ik je helaas doorverwijzen naar het Aldi/Lidl en Action olie topic.Dat volgens deze kenners/gebruikers dit de beste en goedkoopste olie is die je maar kunt wensen en kopen. :+
 
absoluut. normaal gesproken zijn HC-synthese,PAO's en ester oliën kleurloos. daarom geven ze er een kleurtje aan. had ook net zo goed rood kunnen zijn. minerale oliën (groep I&II) zij eigenlijk altijd geel/bruin of bruin.

Group I, II en III zijn vaak ook helder, transparant.

Olie kleurt vaak door andere ingrediënten of in sommige gevallen een kleurstof
 
Gebruik al vele jaren naar volle tevredenheid de half synthetische olie van Castrol.
Maar jij zal e.e.a. wel langdurig getest en vergeleken hebben. :W

Ja....... zeker! Bij mij in de werkplaats blijkt dat motoren die (langdurig) met Castrol gesmeerd zijn veel meer vuilafzetting in het motorblok hebben dan vergelijkbare motoren die bijvoorbeeld met Motul, Motorex of Bel Ray gesmeerd zijn. :Y

Plus dat Castrol de laatste jaren geen specifieke motorfietsolie meer maakt, maar een aangepaste auto olie. De motorfietsmarkt is voor BP blijkbaar te klein om er een specifieke olie voor te ontwikkelen.
 
_O- _O- _O-

herkenbaar :+

Maar klopt hoor, die olie die je hebt is GROEN.

Anekdote: De buurman.. Ducati terug van zijn beurt (al een paar dagen) tijd voor een ritje. Buurman kijkt eens naar zijn olie pijl.. paniek... zie alleen groene vloeistof... " koelvloeistof is in het blok gelopen....paniek paniek" geen ritje dus... paar dagen later motor op de trailer terug... dag later belletje... alles is oke met de motor.. geen koelvloeistof in het blok... PS maar weet u wel dat deze motorolie van Motul ook groen is _O- _O- "

En dit betreft wel een vloeistof gekoelde Ducati? Anders was het verhaal nog mooier geweest natuurlijk :+
 
Ja....... zeker! Bij mij in de werkplaats blijkt dat motoren die (langdurig) met Castrol gesmeerd zijn veel meer vuilafzetting in het motorblok hebben dan vergelijkbare motoren die bijvoorbeeld met Motul, Motorex of Bel Ray gesmeerd zijn. :Y

Plus dat Castrol de laatste jaren geen specifieke motorfietsolie meer maakt, maar een aangepaste auto olie. De motorfietsmarkt is voor BP blijkbaar te klein om er een specifieke olie voor te ontwikkelen.


Jeetje, wat opvallend,vraag me af of er nog meer kenners zijn die dit onderschrijven.Jammer dat ik nog 4 liter castrol klaar heb staan voor de vgl beurt.
 
Ja....... zeker! Bij mij in de werkplaats blijkt dat motoren die (langdurig) met Castrol gesmeerd zijn veel meer vuilafzetting in het motorblok hebben dan vergelijkbare motoren die bijvoorbeeld met Motul, Motorex of Bel Ray gesmeerd zijn. :Y

Plus dat Castrol de laatste jaren geen specifieke motorfietsolie meer maakt, maar een aangepaste auto olie. De motorfietsmarkt is voor BP blijkbaar te klein om er een specifieke olie voor te ontwikkelen.
Hoezo geen specifieke motorfiets olie ?
Castrol Castrol Power RS RC 4T 5W40 kopen? Bestel gemakkelijk online bij Oliehandel.nl - Oliehandel.nl
 
Dit is ook een aangepaste auto olie. En bovendien geen "echte" volsyntheet, maar een minerale olie die volgens het hydrocrack principe gesynthetiseerd is.

Heb net even op de site van Castrol gesnuffeld en wat filmpjes bekeken.
Lijkt toch of ze zeer serieus met motoren bezig zijn,samenwerking hebben met triumph.
En nog veel meer, de half syntheet power rs 10w 40 die ik gebruik voldoet ook aan de zwaarste specs. Maar dit zou allemaal bullshit zijn begrijp ik.
We worden genaaid door castrol.
Waar zijn de artikelen die dit ondersteunen en geloofwaardig maken?
Die zou ik graag eens doorlezen.
 
Shell (AUDI/VW als gebruikers ) was met zijn 5W30 olie ook fout bezig noemde het ook een "echte" volsyntheet.Het was een echte minerale olie die ook volgens het hydrocrack principe gesynthetiseerd is.Er zijn trouwens veel olie merken die het nogsteeds zo verkopen.

Toen kwam SHELL met de 0W30 volsyntheet en nu (AUDI/VW als gebruikers ) pleuren deze dealer dat in je auto.Allemaal leuk natuurlijk enkel nu zuipen ze nog meer olie zuipen als wat ze al deden met 5W30 Shell.

Gebruik nu 5W30 MOTUL 8100 een 100% volsyntheet en hij verbruikt nu geen druppel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan