Yzf 1000 thunderace kuren

smeck

Professional idiot
6 jan 2015
8.106
10.767
Rdam
Hi,
Ik heb sinds een paar weken een een thunderace uit 96 met 64k als pekel fiets, maar ik ben helaas was kuren tegengekomen die ik zo snel niet op 't grote interwebs kan terugvinden en misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft.

Op een bepaald punt tijdens m'n rit, na een kleine dip op de oprit waarna de weg omhoog gaat de snelweg op schiet 't olie lampje regelmatig aan en gaat dan binnen een minuut weer uit. Olie niveau lijkt goed te zijn en 't olie verbruik is echt minimaal voor zover ik et kan zien. Handig om alle bedrading na te lopen of zou er iets anders kunnen zijn?

Tweede punt is een soort van schurend/ ratelend geluid waar ik me zorgen om maakte maar dat is opgehouden...net als de km teller, dus ik heb wel een vermoeden wat daar aan de hand is. Zou dat gewoon ouderdom kunnen zijn dat de kabel is r mee op is gehouden of een ander model specifiek probleem?
 
Zorgen dat t oliepeil bovenin het venster blijft staan bij koude motor (motor rechtop.

Voor de snelheidsmeter: check de overbrenging in t voorwiel.
Durf te wedden dat deze flinke slijtage vertoond.(duur)
Met een paar passende ringetjes/plaatjes kun je de overbrenging nét op een plek laten lopen waar geen slijtage zit.

Long-life vet erop (bv Super-Lube) om toekomstige slijtage te voorkomen.
 
Opmener danwel wormwiel

Fits: Yamaha
Product Number: 4FM2519000
CMS Product Number: YA0018.4256
Fits To: see below

116.- ex btw en verzending

gear-unit-assy_medium4FM2519000-01_58a0.jpg
 
Heb al een nieuwe gehaald, kosten zijn 't niet.
Voor 't geval 'm em eraf haal en hij blijkt idd gewoon kapot te zijn dan wil ik em liever meteen kunnen vervangen dan of de motor stil laten staan of alles weer her en opnieuw demonteren :)

Maar bedankt voor de tip. Zal er naar kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan