Wie rijd er allemaal op een Yamaha XV950

Aspencade

MF veteraan
2 apr 2003
2.834
1
suffolk , virginia
Na vele jaren een sport motor hebben gereden, heb ik een keer besloten op iets rustiger aan te doen en sinds een paar maanden rij ik op een 2015 Yamaha XV950 C Spec.

De motor is Custom gespoten en Air brushed Decals.
Two Brothers Racing outlaat en Air intake .

C8BB35EA-F177-46B8-9A92-F0E640212185_zpsxazadmoz.jpeg


A71E06B8-9507-4137-A284-1379BEE377CD_zpshoieclcd.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Na vele jaren een sport motor hebben gereden, heb ik een keer besloten op iets rustiger aan te doen en sinds een paar maanden rij ik op een 2015 Yamaha XV950 C Spec.

De motor is Custom gespoten en Air brushed Decals.
Two Brothers Racing outlaat en Air intake .

C8BB35EA-F177-46B8-9A92-F0E640212185_zpsxazadmoz.jpeg


A71E06B8-9507-4137-A284-1379BEE377CD_zpshoieclcd.jpeg
Knappe motor, heb je gem nog? Wat is je ervaring.
Ik denk er ook aan een aan te schaffen.
En ooit al met passagier gereden?
 
Mooie motor, en als hij net zo betrouwbaar is als alle vorige XV,s dan ook een probleemloze motor.👍👍
Enig idee of dit motors zijn die gevoelig zijn aan aanpassingen zoals nieuwe luchtfilter en uitlaat?
Ik heb 2 dezelfde XVS950 c-specs op het oog. Maar de ene is volledig origineel en de andere een beetje aangepast. Deze laatste is wel iets mooier.
Als ik een testrit ga doen, is er iets waar ik op moet letten bij deze aanpassingen?
 
Ik denk dat je zelf niets hoeft aan te passen, dat regelt de ECU zelf. Dat is dan weer het voordeel van de moderne injectie systemen. Er zitten diverse luchtstroom sensoren op. Ik heb bij een 1900, zelfde systeem, een andere luchtinlaat gemonteerd. Met een paar verschillende toerentallen proefrijden en de computer past zelf de brandstoftoevoer aan. Bij onze Wildstars moeten we zelf gaan experimenteten met pilot, hoofdsproeiers en naalden, carburateur blokken.
 
Ik denk dat je zelf niets hoeft aan te passen, dat regelt de ECU zelf. Dat is dan weer het voordeel van de moderne injectie systemen. Er zitten diverse luchtstroom sensoren op. Ik heb bij een 1900, zelfde systeem, een andere luchtinlaat gemonteerd. Met een paar verschillende toerentallen proefrijden en de computer past zelf de brandstoftoevoer aan. Bij onze Wildstars moeten we zelf gaan experimenteten met pilot, hoofdsproeiers en naalden, carburateur blokken.
Sounds great! :)
Dus als je wat normaal doet met aanpassingen, is het ook niet nadeliger voot het motorblok?
 
@Knutselsmurf2, jij lijkt hier vr8j actief te zijn en heel veel ervaring te hebben.

De yamaha die ik mss wil kopen heeft volgens de advertentie een supercharger luchtfilter en cobra-uitlaat. Zou dat een verschil geven? Oo vlak van geluid waarschijnlijk wel maar prestaties? Duurzaamheid?...
 
Ja, laten we een anderhalf jaar topic kicken van iemand die al meer dan een jaar niet meer op mf is geweest :o
Desalniettemin - mooie fiets
 
Hallo, ik zit ongeveer met dezelfde vraag....Ben van plan Vance en Hines uitlaten en luchtfilter te plaatsen. Op youtube staan verschillende filmpjes erover en daar zeggen ze meestal dat ze de "fuell pack" erbij hebben . Is dat dan nog nodig die "fuel pack" ? Of kan je die andere uitlaten en luchtfilter plaatsen en rijden ?
 
Ja, laten we een anderhalf jaar topic kicken van iemand die al meer dan een jaar niet meer op mf is geweest :o
Desalniettemin - mooie fiets
Doet niet zeer, een oud topic. Mogelijk gewoon de zoekfunctie gebruikt.

Injectie of carburateur maakt wel verschil. Bij carburateur moet je wel degelijk aanpassingen doen. Daar moet je in feite je mengsel zelf, lees handmatig afstellen.
Bij de Yamaha injectie- motoren niet echt. Vaak is volgens een schema, snelheid en toerental
een soort " leerfunctie" de motor opnieuw af te stellen, doordat de sensoren registreren en de ECU je mengsel corrigeert.
 
Idd , google gebruikt en gaf me deze topic, even een account gemaakt en al iets wijzer geworden ;) bedankt voor de snelle reactie. Ben net terug beginnen motorrijden na 25 jaar en ben niet een geweldig mecanicien en moet dan maar voortgaan op wat de winkel me vertelt. Handig als je raad kan vragen aan mensen met meer ervaring dan ikzelf ;)
 
Ingeschreven en verzekerd :) De pret kan terug beginnen, heb opgezocht hoeveel km je nog kan rijden op reserve maar niet gevonden....iemand die er ervaring mee heeft ? Zal voor ieder verschillend zijn kwa rijstijl enz maar dan heb ik een indicatie .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan