Motor-Forum

Select Forum

Nieuwe Royal-Enfield Himalayan

gewoon doorgaan

Reg. datum:
13 mei. 2008
De Himalayan is al leverbaar in de U.K heb ik begrepen, maar ik kan geen prijslijst vinden op de officiŽle Royal Enfield U.K website. Is het mogelijk om zelf een nieuwe motorfiets te importeren? En hoe te handelen?

The wetter the better

Reg. datum:
08 feb. 2015
Kan denk wel, maar volgens mij kan je beter even wachten want rdw is bezig met een nieuwe regelgeving over het importeren binnen europa.
Als dat ingaat hoeft je het voertuig niet meer te laten keuren, ze gaan er dan namelijk vanuit dat als het op de weg mag in een ander europees land, het ook op de weg mag in ons land.
Wel gaan er dingen anders wanneer het voertuig aan de andere kant van de weg rijd, weet nog niet hoe ze dat gaan doen.
Honda NX250 CRF450R 08 KTM 525EXC 2004

Reg. datum:
05 feb. 2015
Let wel op dat het stuur "rechts" zit :)
-->ZX10r '08 circuit & VFR 750 '91 Pearl White <--

Honda Pan E. 1100

Reg. datum:
25 jul. 2013
moet je 'm wel snel importeren ivm Brexit, want daarna ligt de UK buiten Europa _O-
saabert wijzigde dit bericht op zondag 17 december 2017 21:48 (6%)

The wetter the better

Reg. datum:
08 feb. 2015
quote:
euroide schreef op 17 december 2017 @ 21:41:
Let wel op dat het stuur "rechts" zit :)

Weet niet of dat ook over mijn comment ging, maar dat ging meer over afstelling vn de koplamp :)
Honda NX250 CRF450R 08 KTM 525EXC 2004

gewoon doorgaan

Reg. datum:
13 mei. 2008
Euroide, dank voor de tip.Ik zal er op letten :+

gewoon doorgaan

Reg. datum:
13 mei. 2008
Equalizer, er zal idd wat aan de koplamp gedaan moeten worden ivm het lichtbeeld
Saabert, brexit zal nog wel even duren denk ik.

als nog iemand een job heeft

Reg. datum:
14 dec. 2005
Bestel hem gelijk in india ,daar wordt hij gemaakt en misschien stukken goedkoper
help zoek werk in de buurt van etten-leur

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
Hij staat toch ook al zeker een half jaar in NL op de site. :?
04/04/2018: Erasmus MC: u mag vanaf nu zes maanden niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Circuitseizoen geopend, woensdag 11/04+09/05 CPZ!

Reg. datum:
06 mrt. 2015
Bestel er 1 bij Aliexpres

Reg. datum:
02 jun. 2012
Zelf uit de UK importeren is niet anders als uit BelgiŽ of Duitsland. Daar is hier op MF een heel topic over. Afspraak maken bij de RDW. 1 dagskenteken aanvragen, de motor even laten zien bij de RDW en een paar dagen later heb je je kenteken. Oh en effe wat BPM betalen.

Ik zou Verstegen even bellen 0486-462050. Als importeur zal hij er zeker 1 kunnen regelen. Maar heb je je goed verdiept in deze motor? Met 25pk bij 185kg heeft deze motor nou niet bepaald Himalaya capaciteiten... Denk dat de Utrechtse heuvels al spannend genoeg zijn.

Dit is een mooi verslag om te lezen. https://rideexpeditions.com/royal-enfield-himalayan-review/
Na mij de zondvloed

gewoon doorgaan

Reg. datum:
13 mei. 2008
Thanks UTP, de guzzi blijft ook hoor :) maar ik vind de himalayan gewoon een leuk ding.

Reg. datum:
20 okt. 2002
Vind het ook wel een leuk ding, nadeel eer dat je zo'n ding Nederland in hebt is ie vergelijkenderwijs erg duur. Voor een nieuwe fiets moet je max BPM aftikken, een tweedehands kopen uit het buitenland zou beter zijn. Ik zou in ieder geval effe wachten of de importeur de motor zelf niet naar NL haalt.

@UTP ik ben ooit eens met een Enfield Bullet over de Khardung La gereden, is iets van 5400m hoog, die heeft volgens mij nog minder pk, maar voldoende trekkracht bij lage toeren...overigens zeeeer weinig dikke duizends gezien in de Himalaya ;)

Reg. datum:
02 jun. 2012
Klopt. Lijkt me ook echt gaaf om een keer zo'n tocht te maken. Zeker op een Enfield. Alleen op vakantie is alles leuk en relaxed. Terug in NL kan dat bij dagelijks gebruik toch wel tegenvallen.

Ik ga zelf meestal op vakantie met een Yamaha xt660z en dat is 35kW. Voor mij op zich prima. Rijd meestal helemaal binnendoor en ook best wat onverharde wegen indien mogelijk. Maar in het dagelijks verkeer had ik toch liever wat meer porrie gehad. Zeker op de snelweg.
Na mij de zondvloed

gewoon doorgaan

Reg. datum:
13 mei. 2008
UTP, ik zou de Himalayan er bij willen hebben. Over de kleine Drentse en Friese weggetjes woon/werk verkeer doen :)

Moderator

Jeg elsker deg ogsŚ

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
Leuk ding :Y

MeanBlueMan wijzigde dit bericht op donderdag 21 december 2017 19:19 (111%)
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Reg. datum:
26 sep. 2008
quote:
MeanBlueMan schreef op 21 december 2017 @ 19:16:
Leuk ding :Y

[html]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Oc0-Ndu_rzI" frameborder="0" gesture="media" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>[/html]

Mooie commercial! :9
Het valt me op dat ze daar bij Royal Enfield altijd pakkende commercials weten te maken.
BMW R75/5 (1973)

Honda VFR1200X / XR400

Reg. datum:
31 mrt. 2013
Aan de meeste koplampen bij motoren hoeft tegenwoordig niets meer gedaan te worden, durf dat niet te beweren bij een Enfield maar op de plaatjes lijkt dit erg recht-toe-recht-aan.
HONDA VFR1200XD Crosstourer / XR400R

Reg. datum:
20 okt. 2002
quote:
boxertwin schreef op 21 december 2017 @ 19:55:

[...]

Mooie commercial! :9
Het valt me op dat ze daar bij Royal Enfield altijd pakkende commercials weten te maken.

Doen ze zeker goed :Y kan de NL importeur nog wat van leren, volgens mij is die site al 3 jaar niet meer ge-update :X

Ik vind die nieuwe 650 Twins erg gaaf, maar niks van te vinden op de site van Verstegen :?

Moderator

Jeg elsker deg ogsŚ

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Joostst schreef op 21 december 2017 @ 21:13:
Aan de meeste koplampen bij motoren hoeft tegenwoordig niets meer gedaan te worden, durf dat niet te beweren bij een Enfield maar op de plaatjes lijkt dit erg recht-toe-recht-aan.

Functionaliteit voor vormgeving ?

Er is wel meer aan die Enfield wat mooier, sierlijker, ergonomischer had gekund, maar dat is schijnbaar niet het doel van de fabrikant.

Persoonlijk kan ik dat wel waarderen, als je op zoek bent naar posermotoren dan heb je al keus genoeg ;)
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
Ik vind het een gaaf model.
In India $3000 nieuw, las ik.

Ik ben benieuwd hoe t in nl geprijst gaat worden.

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
..en via de Duitse importeurt?

Reg. datum:
02 jun. 2012
Wat ook cool is: Naar Nepal vliegen, zo'n Enfield kopen en terugrijden. Heb je er gelijk een mooie vakantie en een goed verhaal bij. Vanuit India zelf schijnt het vrijwel onmogelijk te zijn. Je kunt wel met een carnet de passage met je Nepelese motor door India naar huis.
Na mij de zondvloed

gewoon doorgaan

Reg. datum:
13 mei. 2008
Sammie, goed idee :) in Duitsland 4599 euro. Gezien bij: Team Vahrenkamp GMBH in Melle.

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Meneer Vahrenkamp is wel een aardige meneer.. je kan er gerust eens komen buurten..

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.