Stotterend onder de 3000 toeren

Victor1967

Rookie
24 dec 2017
8
0
Zoetermeer
Ik heb een Honda Fireblade uit 2001 met 35.000km.
Onder de 3000 toeren rijd hij stotterend. Ook is het lastig wegrijden in de eerste versnelling zonder veel gas te geven. Boven dit toerental rijd hij perfect. De problemen zijn zowel met een koude als warme motor al heb ik wel het idee dat naarmate de motor op temperatuur komt dat het iets erger wordt.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit zou kunnen zijn en wat de kosten zijn om het op te lossen (ongeveer).
 
Ik zou gaan voor een onderhoudsbeurt (olie bougies filters etc). Hierbij direct controleren of de inlaatrubbers nog in goede staat zijn. Probleem nog niet weg, forte toevoegen aan de brandstof.
Mocht het dan nog niet opgelost zijn; carburateurs reinigen.
Denk dat dit zo'n beetje mijn aanpak zou zijn.
 
Dat klopt, vanwaar deze vraag?

Omdat storingen achterhalen begint met omstandigheden kennen waaronder de storing waar te nemen is.

Alleen 'slecht rijden onder 3000' is een vraag waar teveel antwoorden op mogelijk zijn.
De mensen met kennis om je te helpen stellen daarom extra vragen zodat ze gerichter een antwoord kunnen geven.
Staat van onderhoudt, leeftijd, kilometers, vorig onderhoudt, vorige storingen, gebruikersomstandigheden enz hebben veel invloed en kunnen een gerichte indicatie geven wat er mis zou kunnen zijn.

Beetje als naar de tandarts gaan en zeggen dat je kiespijn hebt. Dan moet die tand eruit. En je dan niet verteld welke tand zeer doet, dan trekt hij gewoon alles totdat jij aangeeft dat de juiste tand eruit is ? Of je geeft m ook de informatie welke tand zeer doet. Zeg t maar.... wat zou jou voorkeur hebben ? :)
 
Laatst bewerkt:
Particulier gekocht of bij een bedrijf?


Bij een bedrijf? Contact opnemen met het bedrijf en voor leggen wat het probleem is.

Ik gok op particulier. Zonder adequate informatie over het ontstaan van het slechte lopen en wat achterstallig onderhoud maar daardoor wel een zacht prijsje bij de aankoop.





Enig idee hoe lang de motor stil gestaan heeft voordat jij 'm kocht ?
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal, een zacht prijsje particulier (Van een oud vrouwtje geweest). Ingecalculeerd dat er 2 nieuwe schijven op moesten, dure grap trouwens. Hij heeft de laatste 3 jaar niet meer dan 200 km gereden dat is ook niet echt bevordelijk natuurlijk. Ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen dan stotteren en dat merk ik het meest in zn eerste en tweede versnelling. Al bij al ben ik nu 2300 kwijt aan de motor dus als ik dit laat repareren zal het bedrag richting de 3000 gaan. Dan is het wel een heerlijke machine om op te rijden. Helaas ben ik zelf niet technisch genoeg om te sleutelen, een zadel los halen lukt me nog net 🤭. Wellicht heeft iemand een tip waar ik terecht kan voor niet al te veel geld en enigszins in de buurt van Zoetermeer en omstreken.
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal, een zacht prijsje particulier (Van een oud vrouwtje geweest). Ingecalculeerd dat er 2 nieuwe schijven op moesten, dure grap trouwens. Hij heeft de laatste 3 jaar niet meer dan 200 km gereden dat is ook niet echt bevordelijk natuurlijk. Ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen dan stotteren en dat merk ik het meest in zn eerste en tweede versnelling. Al bij al ben ik nu 2300 kwijt aan de motor dus als ik dit laat repareren zal het bedrag richting de 3000 gaan. Dan is het wel een heerlijke machine om op te rijden. Helaas ben ik zelf niet technisch genoeg om te sleutelen, een zadel los halen lukt me nog net 🤭. Wellicht heeft iemand een tip waar ik terecht kan voor niet al te veel geld en enigszins in de buurt van Zoetermeer en omstreken.

dit had je eerste post moeten zijn, niet het "niets-zeggende" stotteren onder 3.000.

eerst carbu's VOLLEDIG en GRONDIG (laten) kuisen, dan terug komen en zeggen of het beter is.
 
2001 CBR 929 SC 44 heeft geen carburateurs maar injectie.
Injectie reiniger zou je kunnen proberen.

Als je zelf handig bent het brandstof systeem nalopen of iemand met kennis van zaken (monteur van een degelijke motorzaak) op de motor laten rijden om vervolgens een diagnose te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal, een zacht prijsje particulier (Van een oud vrouwtje geweest). Ingecalculeerd dat er 2 nieuwe schijven op moesten, dure grap trouwens. Hij heeft de laatste 3 jaar niet meer dan 200 km gereden dat is ook niet echt bevordelijk natuurlijk. Ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen dan stotteren en dat merk ik het meest in zn eerste en tweede versnelling. Al bij al ben ik nu 2300 kwijt aan de motor dus als ik dit laat repareren zal het bedrag richting de 3000 gaan. Dan is het wel een heerlijke machine om op te rijden. Helaas ben ik zelf niet technisch genoeg om te sleutelen, een zadel los halen lukt me nog net 🤭. Wellicht heeft iemand een tip waar ik terecht kan voor niet al te veel geld en enigszins in de buurt van Zoetermeer en omstreken.

Op grond waarvan dat bedrag van 700 euro ?
Voor 700 euro kom ik m halen, zorg dat t stotteren voorbij is en breng m weer terug *D !!



Begin s met een flesje injectiereiniger. Gewoon flesje erin, tanken en rijden.
Met wat geluk is het genoeg. Makkelijkste om uit te proberen.


Persoonlijk vind ik dit helemaal geen heerlijke motor om mee te rijden. Wel om vreselijk te scheuren, ding vraagt er gewoon om dat je er alles uit haalt en dat gaat hiermee niet op de openbare weg. Oke, bij mij niet iig :+





dit had je eerste post moeten zijn, niet het "niets-zeggende" stotteren onder 3.000.

eerst carbu's VOLLEDIG en GRONDIG (laten) kuisen, dan terug komen en zeggen of het beter is.

Gehehe... als dat gaat helpen op deze motor... })
 
Laatst bewerkt:
2001 CBR 929 SC 44 heeft geen carburateurs maar injectie.

oeps :$

zou het toch nog steeds in de oude benzine (en eventuele vervuiling) zoeken.

edit : heb je hiervoor andere motoren gehad, en zo ja : welke ?
want voor 't zelfde geld scheelt er helemaal niets. onder 3000 toeren moet je niet veel verwachten, en al helemaal niet in een hogere versnelling met gas open.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig van de week ook gehad.. enorm stotteren onder de 3000rpm
1 vd bougiekabels zat niet goed in de dop.
Was daarna weer prima (althans voor ducati begrippen dan 😀)
 
Terug
Bovenaan Onderaan