Motor-Forum

Select Forum

Corbin zadel Kawasaki versys 1000, wie weet meer?

Kawasaki Versys 1000

Reg. datum:
28 sep. 2016
Last van 'het houten kont syndroom' na de nodige toerkilometers. Het fabriekszadel van meneer Kawasaki is nogal hard gemaakt voor de Versys 1000 uit 2016.

Had jaaaaaren geleden op mijn brommertje ("de Zundapp') een mooi Corbin zadeltje en lees dat het merk nog steeds bestaat. Ik wil niet een hele do-it-yourself design sessie door maar 'keep it simple' zo'n ding kopen. Geen leer maar van dat ruwe geribbelde kunststof. 185 lang en 115 kg schoon aan de haak. Duo wil niet meer mee achterop en gaat liever met vriendinnen op stap (moet ze natuurlijk zelf weten), ik ga wel met de motortoerclub, yiieehaaa !

mijn vragen aan de groep:
1) wat voor soort zadel zouden jullie adviseren als je wat comfortabeler wilt gaan rijden?
2) hebben jullie verwijzing naar goede winkel in Centrum NL (zeg 75 km rond Utrecht).

Gracias en vele veilige kilometers in 2018
Hans
HansvdM wijzigde dit bericht op maandag 25 december 2017 16:15 (11%)

Speed Triple

Reg. datum:
25 jun. 2005
Ik heb ook last van een chronisch houten bips. Diverse malen zadel aan laten passen, comfort zadel, andere sturen, het verhelpt het niet bij mij.

Mijn advies Is dan ook, kijk of je ergens een zadel kunt testen. Voor ieder werkt iets anders. Soms denk je dit zit beter maar denk je na een uur hell no.

Ik heb mij er bij neergelegd. Ik stop gewoon iets vaker om iets te eten. Heb je en een rustpunt en een manier om wat meer zitvlees te kweken *D

als het maar altijdt rijd.

Reg. datum:
12 sep. 2004
corbin heeft een importeur in NL en dat is ook zo'n beetje het enige punt waar je ze nieuw kunt kopen volgens mij. http://www.buddyfashion.nl/frame.html die moeten je wel kunnen helpen aan een nieuwe corbin als die een modelletje maken voor jouw motor. en anders ben je waarschijnlijk aangewezen op marktplaats en consorten.
en spelfouten mach je houden mijn toetsenbordt is dislectisch

Grote klappen.......snel thuis

Reg. datum:
18 sep. 2008
Waarom Corbin?
Er zijn toch ook andere leveranciers die goede zittingen maken.
sometimes it`s fun.....

MF Redactie

Reg. datum:
14 jul. 2007
quote:
HansvdM schreef op 25 december 2017 @ 16:12:
Last van 'het houten kont syndroom' na de nodige toerkilometers. Het fabriekszadel van meneer Kawasaki is nogal hard gemaakt voor de Versys 1000 uit 2016.

:? Zadel van de Versys 1000 is juist zacht, waardoor je snel een zere reet krijgt. Als je dat zadel serieus hard vindt, heb je weinig andere motoren ervaren ;) Hoe dan ook, ik kreeg er ook een zeer achterwerk op ivm doorzitten door het zachte geheel.

Kijk ook eens bij de andere merken, zoals Top Sellerie. Daar kun je dus je eigen zadel naartoe opsturen en dan passen hun hem aan. Corbin is erg duur en hoor van meerdere kenners dat de kwaliteit daarvan matig is. O.a. loslatende lijm.
El Pollo Diablo wijzigde dit bericht op woensdag 27 december 2017 20:51 (28%)
KTM 1190 Adventure '17 EDS/TPMS & een Thundercatje

fabtastic!

Reg. datum:
17 jul. 2007
Aanrader is m.i. Tijger leathers in den Haag.

Afspraak maken, heenrijden en hij maakt je zadel ter plekke een flink stuk beter.
Nieuw schuim en betere vorm (toegespitst op jouw zitpositie) met het originele doekje er weer over.

En prima betaalbaar.
no, no, you are not thinking, you are just being logical...

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
El Pollo Diablo schreef op 27 december 2017 @ 20:49:

[...]

:? Zadel van de Versys 1000 is juist zacht, waardoor je snel een zere reet krijgt. Als je dat zadel serieus hard vindt, heb je weinig andere motoren ervaren ;) Hoe dan ook, ik kreeg er ook een zeer achterwerk op ivm doorzitten door het zachte geheel.

Kijk ook eens bij de andere merken, zoals Top Sellerie. Daar kun je dus je eigen zadel naartoe opsturen en dan passen hun hem aan. Corbin is erg duur en hoor van meerdere kenners dat de kwaliteit daarvan matig is. O.a. loslatende lijm.

Ik rij al ruim 20 jaar met Corbin-zadels, en heb nooit een probleem gehad.
Je kan het zadel ook laten opsturen naar Bagster, en dan wordt hij naar wens aangepast. Nieuwe zitting + nieuwe cover voor 250-350 Euro. Daar koop je geen Corbin voor......
www.motorbanden.eu

Speed Triple

Reg. datum:
25 jun. 2005
In sommige gevallen is het niet alleen het schuim en bekleding wat anders Is.
Bij mijn speed triple is met de corbin de ruimte Onder het zadel voor het gereedschap vervallen waardoor de zitting ook echt anders en beter gevormd kan worden.. de zit Is ook meer naar achteren, dus ook gelijk een iets andere houding.

Reg. datum:
11 jan. 2012
Meer sporten en bilspieren kweken :)
Binnenkort meer nieuws

R1150R

Reg. datum:
12 mei. 2010
In Apeldoorn zit een Kawasaki dealer die ook een Bagster Seat Center heeft.
Ze hebben daar heel veel Bagster zadels op voorraad om gelijk mee te kunnen proefrijden.
Ze hebben er voor de Versys 1000 2 op voorraad. En Utrecht - Apeldoorn is toch goed te doen?
CB500, CB750, GS850G, Z1000, Z1100, GL1200, GL1500, K1100LT R1150R

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.