VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Van de week de cilinders er weer op gemonteerd met nieuwe koppakking en inlaatnokkenassen en tuimelaars van Dutchy waarvoor dank. :}
"Leuk" werk die kettingspanner op zijn plaats krijgen.... :o

full


Oliepan schoongemaakt en gemonteerd met nieuwe pakking.De oude was erin gekit met pakkingkit. Was een hels karwei om het schoon te krijgen...

full


Olie modificatieset van Maxim overgenomen en reeds gemonteerd... :t

full


Olieleidingen....

full


wordt vervolgd....
 
Laatst bewerkt:
Hoe kunnen ze nu de stand van de banjo's bepalen ? Ik denk dat het voor hun wenselijk is dat je de leiding in het geheel, dus aan elkaar gemonteerd, banjo's in de juiste positie dient te verzenden.


Banjo's from hell zijn draaibaar
 
Heb enkele vf400f staan in onderdelen.
Nu wil ik ze weer gaan opbouwen maar wil eigenlijk ook de blokken geheel uit elkaar halen ter controle.

Ben op zoek naar pakkingsets.

Wie weet waar ik die kan vinden?
 
Heb enkele vf400f staan in onderdelen.
Nu wil ik ze weer gaan opbouwen maar wil eigenlijk ook de blokken geheel uit elkaar halen ter controle.

Ben op zoek naar pakkingsets.

Wie weet waar ik die kan vinden?
Ik heb complete pakkingset voor vf750f op Ebay.de gevonden.De pakkingen voor koelwatercircuit zaten er niet bij. Deze zijn besteld op cmsnl.
 
Banjo's from hell zijn draaibaar

Weer wat geleerd, thanks..

Zelf gebruik ik de laatste tijd steeds meer leidingen van Venhill.. Venhill bouwt de leidingen met losse koppelingen voor de banjo..

OK, natuurlijk weer een extra mogelijkheid op lekkages. Echter vindt ik de montage wel erg gemakkelijk..
 
Van de week de cilinders er weer op gemonteerd met nieuwe koppakking en inlaatnokkenassen en tuimelaars van Dutchy waarvoor dank. :}
"Leuk" werk die kettingspanner op zijn plaats krijgen.... :o


Mooi. *O*

Krukas minimaal twee slagen rond geweest en daarna de timing gecontroleerd ?
 
Zo, de set is nu compleet. HEL had de koppelingslijn voor de VF500F(2) niet in hun program en op basis van de mijne hebben ze een set gemaakt (en nu de afmetingen in hun database).
Ik had natuurlijk voor 1 lijn kunnen gaan, maar had gevraagd om de 2 "eindstukjes"te maken. Ze hebben toch ook maar het middenstuk voor mij gemaakt. Kan ik kiezen :-)


IMAG9608.thumb.jpg.7dc0bb279731b998b8656bda33b293b4.jpg




IMAG9609.thumb.jpg.1c3ba2651e9a7d5d1925f464e42179bb.jpg
:+



IMAG9611.thumb.jpg.d9033a3093cc9b769c4a7df917d67c7a.jpg




I (will be) on the highway to
IMAG9612.thumb.jpg.3601573617b58f07c5b544d468c05557.jpg
 
Zijspanproject loopt, L4e kenteken met afneembare zijspan aangevraagd en testrit gaat binnenkort gebeuren. Nu begonnen met het demonteren van de VF1000f die ik nog had staan. Viel niet mee. draadeind van de uitlaat was 1 geworden met de wartel. Na 3 uur beulen eindelijk los en geen schade aan de kop:)
De 1000f had 2 laksets, een rode maar in slechte staat en een grijze. Hier is de tank vies van binnen. De tank is wel te reinigen maar omdat ik hem vanaf het kale frame opknap, wil ik hem eigenlijk origineel houden. Ik zoek dus een rode europese vf1000f tank, topkuip en zijkappen. De achterkap, het spatbord en het onderkuipje zijn nog OK. Iemand een idee waar ik deze nog kan kopen? Ik vind ze nergens meer.
 
Zo, de set is nu compleet. HEL had de koppelingslijn voor de VF500F(2) niet in hun program en op basis van de mijne hebben ze een set gemaakt (en nu de afmetingen in hun database).
Ik had natuurlijk voor 1 lijn kunnen gaan, maar had gevraagd om de 2 "eindstukjes"te maken. Ze hebben toch ook maar het middenstuk voor mij gemaakt. Kan ik kiezen :-)


[afbeelding]



[afbeelding] :+



[afbeelding]



I (will be) on the highway to
[afbeelding]

Mooi setje. Van Noud?
 
Precies!
Uilen haal je ook in Athene...






Slave er maar ff ff en -na overleg met Da Man- schoongemaakt in de hoop dat de zuiger vanzelf eruit kwam

IMAG9646.thumb.jpg.bd8da6fb758ce8b87d8d85b2f0ed5f60.jpg




Euh... nee. Ik ik heb geen compressor....


Maar wel een bedden/bootpomp!!! (vorige maand bijna weggeflikkerd...)

IMAG9650.thumb.jpg.61d2cec43533b3376029e28fc914c646.jpg




Hey presto!!!!
IMAG9652.thumb.jpg.1fdb6d7a71cd43dab0178491ef2a2539.jpg
 
Vandaag een testrit kunnen maken. Zijspannen moeten ze verbieden. Levensgevaarlijk. Nu denk ik dat een stuurdemper wel zal schelen maar ga er eens goed over nadenken of ik dit project doorzet.
full

full

full
 
Update:
Het frame en onderdelen ervan gaan nog voor de Caranaval naar de poedercoater in Duitsland. Blok zit inelkaar en de carbs ultrasoon gereinigd en reeds gemonteerd op blok.
Links nog vuil,rechts schoon...
full



Intussen ook een motorblokhouder gefrabriceerd,want op een tafeltje knutselen werkt ook niet optimaal.
Nog een kleurtje geven...

full

full
 
Laatst bewerkt:
^ mooie klusruimte

Ff vraagje, Ik zit al een tijdje te zoeken naar een enigszins betaalbare 4-1 uitlaat voor een VF750. Zou eens willen kijken of die ik pas kan maken onder mijn Sabre.

Heeft er iemand hier iets liggen? staat maakt me niet zoveel uit.
 
Valt allemaal wel mee. Maar gelukkig word op natuurlijke wijze kaf van koren gescheiden 😆
 
Ik heb toch besloten er niet mee verder te gaan. Moet ook ruimte maken voor mijn grote tuinverbouwing in april en heb nog een vf1000f staan die opgebouwd moet worden en mijn omgebouwde vf1000f verdient ook wat aandacht. Vf500f2 komt te koop met of zonder zijspan. Beiden dus ook los te koop.

Vandaag een testrit kunnen maken. Zijspannen moeten ze verbieden. Levensgevaarlijk. Nu denk ik dat een stuurdemper wel zal schelen maar ga er eens goed over nadenken of ik dit project doorzet. [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan