VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Goedemiddag, Weet iemand of een uitlaatcollector van een vf1000Re (84) onder een vf1000Rf ( 85 met oliekoeler) past?

Voor zover ik weet is er geen verschil tussen de RE en RF,met of zonder oliekoeler. Het wordt een ander verhaal als je het uitlaatsysteem van een vf1000f gaat gebruiken, daarvan is de stand van de linkpipes naar de einddempers anders.
 
Vanmorgen Dutchy 748 op bezoek om de VF500 benzinekraan te reviseren.
Dekseltje uitboren, M3 draad tappen.etc.

full


Beschadigde rubbers.

full

full

full


Na de ultrasoon reiniging:

full

full


Helaas was de aangeleverde set niet de juiste, (veel te klein rubber), maar gelukkig had ik zelf nog een setje van een NC24. Die had dezelfde maat.

Alles nu nieuw, ook het vacuumgedeelte en weer gemonteerd.

full

full


Meteen ook maar even een eigenwijze bout uit een schakelsetje geamputeerd. (kop dolgedraaid).
En we hebben de strijd weer gewonnen. 8-)


full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi weer, wat ik me nou afvraag: Sleutel jij voor je beroep of voor de hobby haha?
 
En bij zo'n passie hoort natuurlijk ,ook de schitterende RC30 helm.
Geproduceerd door Arai i.v.m. het 30 jarig jubileum van de RC 30.
Ik heb er één weten te scoren en gisteren binnengekomen en natuurlijk meteen bekeken. :P
Ergens in april ( het moet wel goed RC30-weer zijn) wordt het hoofddeksel officieel overhandigd.
Maar wat is hij in het echt mooi. :9~
Zelfs de doos is schitterend. :Y

full

full

full

full
full
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dat raad je nooit. Ik heb 'm een half jaar gehad geloof ik, wel redelijk veel op gereden (ik heb 'm destijds uit de overgangsregeling gehaald om de mooie dagen in januari en februari ook te kunnen rijden), ik heb toen ook de voorband vervangen (maar die zit wellicht op andere wielen?) tot ik tot de conclusie kwam dat ik gewoon geen goede zithouding heb op de VF en dit o.a niet goed ging met mijn rug. Daar komt voor nu ook nog eens bij dat ik geen ruimte heb om 'm binnen te stallen, anders ging ik er toch nog eens een nachtje over slapen :)

Hopelijk blijft-ie binnen MF of iig bij een liefhebber.
 
Ik zou bijna zeggen kom maar op met die VF, maar ik heb al twee 1000cc's en met een week nog een 500 V4 erbij dus dat N+1 virus is al toegeslagen.
Maar succes met de verkoop en ik hoop dat hij een goed nieuw baasje krijgt.
 
Goedemorgen VF’ers. Hoewel ik mijn VF750F al jaren geleden heb verkocht, lees ik hier stiekum altijd nog een beetje mee.

Mijn oom zit al jaren te klooien met zijn oude xj650seca. Ik heb hem het linkje doorgestuurd van Tomcat. Wie weet.

Moet toch even reageren op die nieuwe aankoop van RC35 Race. Wat een prachthelm! Heb zelf een Schubert S1 pro in special paint laten zetten, maar dit is ook een hele mooie special edition.

Veel sleutel/rijplezier allemaal!
 
Tsja, dat raad je nooit. Ik heb 'm een half jaar gehad geloof ik, wel redelijk veel op gereden (ik heb 'm destijds uit de overgangsregeling gehaald om de mooie dagen in januari en februari ook te kunnen rijden), ik heb toen ook de voorband vervangen (maar die zit wellicht op andere wielen?) tot ik tot de conclusie kwam dat ik gewoon geen goede zithouding heb op de VF en dit o.a niet goed ging met mijn rug. Daar komt voor nu ook nog eens bij dat ik geen ruimte heb om 'm binnen te stallen, anders ging ik er toch nog eens een nachtje over slapen :)

Hopelijk blijft-ie binnen MF of iig bij een liefhebber.

Ik hoop zeker dat ie naar een liefhebber gaat, dat verdient deze fiets gewoon. Daarom staat ie ook alleen hier te koop en verder niet.
 
En ik kan NC35 iedereen aanbevelen hoor!
Nou ben ik best wel handig, maar ik weet wanneer ik er vanaf moet blijven. Zeker zonder garag/het juiste gereedschap!

NRP stuurt het juiste setje (er zijn op de PC12 verschillende kranen geweest) zonder morren na. de "verkeerde" is retour.
 
Gisteren was OFF niet echt OFF en liep er nog een (heel dun) stroompje benzine uit/door de kraan.
Nu een dag later heeft eea zich "gesettled" en sluit alles keurig af.
Ook het nieuwe vacuum membraan doet zijn werk. zuigen en er komt wat uit, stoppen met zuigen en er komt niks meer uit _O- :+

IMAG9886.thumb.jpg.55b15ff3f7f87c374bfdc68da228a939.jpg
 
Net maar ff het 1e ritje van 2018 gedaan. Met mijn nieuwe HEL leidingen en gereviseerde tank..



Rij heel rustig naar de doorgaande weg (van woonerf), geef gas en........ bokken als een malle...
Ik wil terugschakelen, niks nada.... bak lijkt "vast te zitten".... Dus ik denken wat ik verkeerd gedaan kan hebben...


Aan de kant, goed kijken. Ik snap het niet.....


Tot ik de "GP-shift"zie _O-
IMAG9899.thumb.jpg.08fc70806a9f070f36bd16597118070c.jpg

Ja lullo.... dat armpje moet OMHOOG wijzen... |(


Afijn, dan maar a la Mamola de dijk op....

full




IMAG9896.thumb.jpg.eef3f1dc4ab0975d3f85170d3dec75d7.jpg



_O-
 
Nou zie ik het inderdaad ook haha. Ik heb vorige week trouwens een originele collector gekocht voor de vf750f met voorpijpen voor een klein prijsje. Ik kan ook 2 cilinderkoppen kopen met goede nokkenassen en rockers. Denk dat ik dat toch doe voor de zekerheid.
 
Goed plan, want "ooit"....

Was ooit naar Almere gereden om een "in goede staat" tank te kopen van een "sloper".... Die bleek door en door verrot... Dat "had ze niet gezien". Zag in een hoek een uitlaat collector box liggen. Die was wel goor, maar ok. Die maar mee, ben ik toch niet voor de jat zijn K.. gekomen. En vorig jaar kwam ie goed van pas :-)
 
VF 1000 F is vanmorgen door Mark Prinsen van het MF opgehaald.
Foto's dan maar als bewijs:
full

full

Ik hoop dat hij er veel plezier van heeft, ik heb er in totaal in 2,5 jaar 74 ritjes mee gemaakt en ben er ondanks de leeftijd nooit mee stil komen te staan.
 
Iedereen hier bedankt voor de reacties en speciaal Maxim en Raymond bedankt voor de hulp onderdelen en gezelligheid. Uiteraard blijf ik dit topic volgen :')
 
Op een aanhanger, zo heb ik hem destijds ook opgehaald bij Smuiger. Al kreeg ik er toen - naast de voorraad onderdelen - nog een sloper bij:

full.jpg

M'n toenmalige koekblik (seat cordoba 1.6 op gas) had het er maar moeilijk mee :X

Hoe dan ook, Mark Prinsen veel plezier ermee :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand die hier toevallig nog een rubbertje heeft wat tussen de tank en het frame komt om beschadegingen te voorkomen?
 
Nee, maar kun je niet iets fabriceren van een oude (fiets) binnenband?
Soms kun je daar met wat creativiteit heel veel mee maken en als het een versleten band is kost het niets, behalve dan misschien wat rubberlijm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan