VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Beste motor liefhebbers,
Al een tijdje volg ik jullie forum om ideeën op te doen. Nu ben ik weer wat aanpassingen aan het doen aan mijn vf1000f interceptor en heb contact gehad met een aantal van jullie leden. Nu ben ik geen actieve computerman maar heb toch besloten me aan te willen sluiten bij jullie forum. Een fotootje van mijn vf voeg ik bij dit berichtje toe.[afbeelding]

Geweldig mooie VF, en mooi dat je dit forum gevonden hebt.
 
Beste motor liefhebbers,
Al een tijdje volg ik jullie forum om ideeën op te doen. Nu ben ik weer wat aanpassingen aan het doen aan mijn vf1000f interceptor en heb contact gehad met een aantal van jullie leden. Nu ben ik geen actieve computerman maar heb toch besloten me aan te willen sluiten bij jullie forum. Een fotootje van mijn vf voeg ik bij dit berichtje toe.

Welkom! Mooie 1000. De wielen staan hem ook goed :t
 
Hi Raymond, ja alles ok. Hij klinkt als een zonnetje. Enige probleem dat ik heb is, als je fors optrekt, dat ie een paar haperingen geeft en dan als een malle van aquit gaat. Wellicht moeten de sproeiers/naalden worden aangepast doordat er een andere uitlaat op zit. Dat ga ik laten checken. Maar dat doe ik als ik eens heb aangepast. Ik plaats de originele schetsplaten weer en kort de uitlaten minimaal 20cm in, ik vind ze te groot. Dan komt het achterwiel weer meer vrij, fraaier
full
 
Weer een VF gered van de schroot. Na 5 jaar verwaarlozing in een tuin zonder zeil, nu nog even binnen omdat het regent.
[afbeelding]
Hij is trouwens heel snel voor mijn gevoel. De snelste die ik heb gehad. Heb niet gevonden waarom deze zo veel sneller is dan al die andere maar gas geven is vasthouden.
Je gaat aardig door met knutselen, toen ik hem zag was het niet veel meer dan een hoopje onderdelen.....
Helaas heb ik minder tijd voor de VF500 driewieler ;(
Afgelopen weekend het frame van het span aangepast als voorbereiding op de stuurdemper en alles gedemonteerd zodat ik het frame van het span kan laten stralen en coaten.
In de tijd dat die weg is ga ik de VF500 zelf perfect een afstelbeurt geven en de electra voor het span aanpassen zodat het een simpele stekker wordt waarmee ik het span kan afkoppelen. Dus de komende 2 weken zal de 500 voornamelijk als solomotor worden gebruikt.
Is het frame weer terug dan gaat het bakje er weer aan met stuurdemper en gaan we eerst eens leren met span te rijden. Ook zal dan de kleur van het span aangepast worden aan de motor.
 
Leuk. Ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien. Projecten voor de winter zijn klaar nu volop aan het werk in de tuin.
Je gaat aardig door met knutselen, toen ik hem zag was het niet veel meer dan een hoopje onderdelen.....
Helaas heb ik minder tijd voor de VF500 driewieler ;(
Afgelopen weekend het frame van het span aangepast als voorbereiding op de stuurdemper en alles gedemonteerd zodat ik het frame van het span kan laten stralen en coaten.
In de tijd dat die weg is ga ik de VF500 zelf perfect een afstelbeurt geven en de electra voor het span aanpassen zodat het een simpele stekker wordt waarmee ik het span kan afkoppelen. Dus de komende 2 weken zal de 500 voornamelijk als solomotor worden gebruikt.
Is het frame weer terug dan gaat het bakje er weer aan met stuurdemper en gaan we eerst eens leren met span te rijden. Ook zal dan de kleur van het span aangepast worden aan de motor.
 
@Dutchy748 Fraaie motoren. Stiekem heb ik ook de vtr1000sp2 nog op mijn verlanglijstje staan.
 
Laatst bewerkt:
Lastig ritje naar de zaak vanochtend.....
Mijn auto uitgeleend aan dochterlief dus ik zou met de motor, en aangezien de VF500 zonder span klaarstond in de tuin zou dat het eerste soloritje daarmee gaan worden. Gisteravond nog even de knipperlichten rechts aangesloten want die stonden nog op zijspanstand.
Druk op de knop en lopen dus helm dicht en rijden maar. Helaas had de 500andere plannen en vertikt hij het na een paar honderd meter, geprobeerd nog te starten maar hij begon steeds slechter te lopen om uiteindelijk helemaal niets meer te doen. Ben er wel uit dat de accu prima is want langdurig starten was geen probleem.
Dat werd dus een paar honderd meter terugduwen en de VF1000 uit de schuur maar die was nog in winterslaap en start altijd slecht na enkele weken niet draaien. Maar met wat overredingskracht loopt ie goed en kan ik op weg.
In mijn hoofd allerlei mogelijke fouten waardoor de 500 niet loopt terwijl hij 2 weken geleden prima werkte toen ik hem ophaalde.
De symptomen die ik voor de geest haalde is eigenlijk dat er geen benzine in de cilinders komt.
Maar ik heb vanochtend ook de benizinekraan op reserve geprobeerd en dat gaf geen effect.
Enig mogelijke verklaring die ik nu heb is dat ik nadat gisteravond de tank eraf is geweest een benzineslangetje klem heb gedrukt waardoor er geen of in ieder geval te weinig benzine doorstroomt.
Ik ben bang dat ik vanavond geen tijd heb er naar te kijken maar wordt vervolgd ;)
Het is in ieder geval niets ernstigs.
En hoe meer ik erover nadenk hoe zekerder ik ben dat dit klopt, want toen hij net gestart was hoorde ik een rare tik die ik ook niet had gehoord toen ik hem ophaalde maar die ik wel herken van mijn VF1000F2 als ik wil gaan rijden en vergeet de benzinekraan open te draaien.
Ik weet niet of er in de 500 een vergelijkbare benzinepomp zit als in de 1000 maar als die van de 1000 geen peut krijgt gaat ie vreemd tikken en het geluid leek daar verdacht veel op.
 
Laatst bewerkt:
Jup,de VF500F heeft een brandstof pomp. De VF500FII niet, deze heeft een vacuum bediende kraan die rechtstreeks de carburateurs voedt.

Tank niet leeg / reserve ?
 
Laatst bewerkt:
Nee tank niet leeg maar ook niet heel vol dus heb de reserve geprobeerd zonder effect.
Heel misschien heb ik vanavond de tijd het na te kijken maar de avond zit al best vol gepland....
Gelukkig heb ik de grote VFbroer nog als backup dus daar kan ik sowieso mee rijden.
Zodra het euvel bekend is zal ik het wel posten, zoals gezegd kan het nooit iets ernstigs zijn maar ik ben alle storingen op dit moment wel even zat.
Pas een wasmachine die het niet deed (koolborstels) en gerepareerd, bleek er toch nog iets anders aan de printplaat defect te zijn waardoor die uitbrandde. dus andere machine geplaatst.
gaat vervolgens de kraan van de wasmachine lekken, kraan vervangen dus we kunnen weer wassen.
Blijkt de afvoerpijp van het riool de iets hogere waterdruk niet aan te kunnen en over te stromen dus het PVC losgezaagd schoongemaakt en weer in elkaar gelijmd, hernieuwde poging om weer te wassen..... Mis dus want nu gaat het waterslot wat tussen kraan en wasmachine zit kapot waardoor hij geen water meer krijgt. Je snapt: ik ben de ongeplande klussen nu even zat. Dit stukje heeft weinig te maken met het motorforum maar ik moest even stoom afblazen ;)
 
De benzinekraan heeft een nieuw membraan en veer. Deze sluit goed af. Zit het vacuüm slangetje niet gewoon los van de kraan. Moet zoiets zijn. Heb er leuk op rondgereden zonder een enkel probleem de lastste paar honderd km.
Nee tank niet leeg maar ook niet heel vol dus heb de reserve geprobeerd zonder effect.
Heel misschien heb ik vanavond de tijd het na te kijken maar de avond zit al best vol gepland....
Gelukkig heb ik de grote VFbroer nog als backup dus daar kan ik sowieso mee rijden.
Zodra het euvel bekend is zal ik het wel posten, zoals gezegd kan het nooit iets ernstigs zijn maar ik ben alle storingen op dit moment wel even zat.
Pas een wasmachine die het niet deed (koolborstels) en gerepareerd, bleek er toch nog iets anders aan de printplaat defect te zijn waardoor die uitbrandde. dus andere machine geplaatst.
gaat vervolgens de kraan van de wasmachine lekken, kraan vervangen dus we kunnen weer wassen.
Blijkt de afvoerpijp van het riool de iets hogere waterdruk niet aan te kunnen en over te stromen dus het PVC losgezaagd schoongemaakt en weer in elkaar gelijmd, hernieuwde poging om weer te wassen..... Mis dus want nu gaat het waterslot wat tussen kraan en wasmachine zit kapot waardoor hij geen water meer krijgt. Je snapt: ik ben de ongeplande klussen nu even zat. Dit stukje heeft weinig te maken met het motorforum maar ik moest even stoom afblazen ;)
 
Laatst bewerkt:
ik moest even stoom afblazen ;)


Nu ja, misschien beurt dit je een beetje op. Want een dag kan altijd nog meer tegen zitten.

Hier zitten we met een blok met een tik in de achterste banken. Vandaag heb ik het blok gesplit.

Dit ziet er niet goed uit:
dXIjwMT.jpg


Dit ook niet:
68w6z8u.jpg


Zelfs het slotje van het drijfstang glijlager is nagenoeg weg:
F0sjZ44.jpg


En dat zou allemaal nog wel meevallen als de krukas gewoon standaard was. Daar heb ik er nog wel 10 van op de plank liggen. Nee deze krukas is zwaar gemodificeerd:
xQrPI4d.jpg


En als dan het krukas probleem valt op te lossen, waar ter wereld vindt ik dan nog deze drijfstangen:
z01Iu2w.jpg


-O-
 
Laatst bewerkt:
Stond wel een keer stil moet ik toegeven. Vf500 heeft geen benzine meter. En een milen teller ipv km's en een niet hele grote tank. Te laat over op reserve en dan sta je op de vluchtstrook. Moest lang doorstarten voordat hij weer benzine aanzoog.
De benzinekraan heeft een nieuw membraan en veer. Deze sluit goed af. Zit het vacuüm slangetje niet gewoon los van de kraan. Moet zoiets zijn. Heb er leuk op rondgereden zonder een enkel probleem de lastste paar honderd km.
 
Ik zei gister ook al dat het nooit een groot probleem kon zijn en had het al snel te pakken.
Op de kraan zit inderdaad een vacu slangetje maar ook twee kleine pieletjes waar ie op zou kunnen en laat ik nu net de verkeerde hebben gebruikt;)
Dus hij loopt weer.
Hij blijkt dus een vacu kraan EN een benzinepomp te hebben.
Volgende plannen: volledige afstelbeurt dus starten bij de kleppen en eindigen bij de carbs.
Had jij die al ultrasoon gereinigd? want dan kan ik demontage en reinigen overslaan.
zo niet dan staat dat ook op de planning.
Als het goed is krijg ik vandaag o.a. een ketting binnen tezamen met minerale Bel Ray olie die ik ook voor de 1000 nodig heb.
afspraak voor poedercoaten en stralen van het zijspanframe is gemaakt maar kan het pas over ruim een week wegbrengen dus voorlopig nog een paar weken geen zijspan rijden ;(

Stond wel een keer stil moet ik toegeven. Vf500 heeft geen benzine meter. En een milen teller ipv km's en een niet hele grote tank. Te laat over op reserve en dan sta je op de vluchtstrook. Moest lang doorstarten voordat hij weer benzine aanzoog.
 
@The Dutchy: ziet er inderdaad niet best uit, wat voor blok is het?
Als er HRC in de drijfstangen staat ben ik benieuwd waar die ooit vandaan kwamen want honda heeft zelf volgens mij nooit met min of meer standaard blokken geracet wat ze met de vier in lijn Bol Dor blokken wel deden. Kan me herinneren dat b.v. Johan vd Wal er endurance mee reed maar weet niets over de V4 blokken, daar was toen dacht ik de RVF serie voor.
 
Gelukkig viel het mee. Heb ze 2x ultrasoon gereinigd. En nieuwe inlaatrubbers. Dacht dat het aan de carbs lag dat hij in het begin slecht liep maar dit bleek om stekkers te gaan die ingespoten waren met een niet geleidend goedje. Geen corrosie op de stekkers maar ook geen contact. Vervolgens op fabrieksinstellingen afgesteld. Kleppen heb ik niet afgesteld.
Ik zei gister ook al dat het nooit een groot probleem kon zijn en had het al snel te pakken.
Op de kraan zit inderdaad een vacu slangetje maar ook twee kleine pieletjes waar ie op zou kunnen en laat ik nu net de verkeerde hebben gebruikt;)
Dus hij loopt weer.
Hij blijkt dus een vacu kraan EN een benzinepomp te hebben.
Volgende plannen: volledige afstelbeurt dus starten bij de kleppen en eindigen bij de carbs.
Had jij die al ultrasoon gereinigd? want dan kan ik demontage en reinigen overslaan.
zo niet dan staat dat ook op de planning.
Als het goed is krijg ik vandaag o.a. een ketting binnen tezamen met minerale Bel Ray olie die ik ook voor de 1000 nodig heb.
afspraak voor poedercoaten en stralen van het zijspanframe is gemaakt maar kan het pas over ruim een week wegbrengen dus voorlopig nog een paar weken geen zijspan rijden ;(
 
Laatst bewerkt:
Kleppen heb ik niet afgesteld.
Dan weet ik waar we gaan beginnen, zal zo snel mogelijk een komplete afstelbeurt geven na de kleppen zijn de carbs aan de beurt met behulp van de vacuum meters.
Hij loopt stationair naar mijn idee niet zo goed als hij zou moeten kunnen.
Mijn 1000 kan tot onder de 400 toeren afgesteld worden zonder af te slaan, deze moet dat ook ongeveer kunnen.
Nog wel een vraagje aan de medeforummers: heeft iemand voor de VF500F nog een kilometer teller liggen voor een redelijke prijs?
de mijne doet mijlen en daar valt mee te leven maar km's zijn toch fijner.
eventueel heb ik dan de mijlenteller om in te ruilen....
 
@The Dutchy: ziet er inderdaad niet best uit, wat voor blok is het?
Als er HRC in de drijfstangen staat ben ik benieuwd waar die ooit vandaan kwamen want honda heeft zelf volgens mij nooit met min of meer standaard blokken geracet wat ze met de vier in lijn Bol Dor blokken wel deden. Kan me herinneren dat b.v. Johan vd Wal er endurance mee reed maar weet niets over de V4 blokken, daar was toen dacht ik de RVF serie voor.

Johan heeft tot en met 1982 inderdaad met RSC 1000 blokken gereden welke in basis CB900/1100 carters gebruikten.

Johan is destijds gestopt met rijden echter kocht in 1983/84 een Honda VF750 HRC kit fiets. Dat blok was gebaseerd op een VF750 blok.. Alhoewel Johan zelf niet meer deelnam aan het racen, heeft hij veel achter de schermen betekend voor het Dutch Honda V4 Endurance racing team. O.a. heeft hij het VF blok in het Bakker frame van dit raceteam gehangen.

De tijd verstrijkt, en de VF kan niet meer meekomen in het veld. DE VF mag gaan rusten en er wordt een nieuwe fiets gebouwd op basis van een RC24 blok. De eerste met eenzijdige wielophanging aan achterzijde. Dit blok werd voorzien van een HRC kit, dus zuigers / drijfstangen / versnellingsbak etc.. Het blok wat nu op de bank ligt komt uit deze fiets.
 
Ziet er mooi uit.. Is het ook met een high gloss finish, oftewel, het zilver met daarna een tweede coat met blank?

Ik geniet altijd als het met twee lagen wordt gedaan.. Net of er "water" over heen zit.. Zo strak qua glans..

FR2sRRC.jpg


b9VokDJ.jpg


En weer een stapje dichter bij het eind resultaat.. Volgens mij herinner ik een beetje waar je nu staat.. Een klein beetje het gevoel hebben dat je moe wordt om elk deeltje schoon en mooi te maken zonder het resultaat als geheel te zien.. Zo mooi dat je nu eindelijk sprongen vooruit maakt met de grote basis delen..

Schouderklopje vanuit Midden Nederland is zekers verdiend!! Keep up the good work!!
 
Er zit een gloss finish op zover ik weet. En over de wederopbouw hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen. Blok inbouwen,uitlaat aanpassen, spuitwerk opnieuw doen, ipv no 19 komt er no 58 op,enz.... :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan