VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Vandaag de wielrims gepoetst en spaken zwart gespoten...vanavond banden erbij zoeken op het net.

full
 
Vraagje aan de mensen die een 500 hebben staan voordat ik me een slag in de rondte zoek.....
Waar zit ergens het knipper relais?
Ik heb al kort gekeken maar kon het nog niet vinden en in de schema's ook niet.
Ik heb nog wel werkende richtingaanwijzers maar ze knipperen niet dus de truc om op het geluid af te gaan werkt helaas niet. Ik heb nu gewoon continu brandende lampjes dus ik denk dat ie een beetje ingebrand zal zijn.
RELAY,WINKER, fits VF500F INTERCEPTOR 1984 (E) - order at CMSNL
Ik gok dat ie achter het rechter zijschild zit dus ga daar eens zoeken maar achter het linker schild of in de kuip kon ik hem niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Het gereviseerde carburateurblok weer op de vf100c geknutseld.. nu de rest.
 
Zou idd wel een heel klein blokje worden als v4.. moet uiteraard 1100 zijn :)
Priegelwerk: ja dat dacht ik ook gezien het eruit halen maar eea zat er zo in..?? Stond er zelf wat ongelovig bij te kijken, eea lijkt toch echt goed te zitten *O*
 
Van de week eens naar de lokale motorzaak gegaan of ze de O ringetjes al hadden voor de waterpijp. Nope, was druk, begin seizoen. Vertraging. etc etc.

Dezelfde dinsdagavond (23:00) op CMSNL besteld, 5 stuks, meteen een balhoofdmoer voor de SF er bij gekocht. Donderdag zijn ze geleverd, vanmorgen op de plek gezet en het geheel is weer dicht.

Ik had trouwens verwacht dat het een "vierkante" O ring zou zijn, het was echter gewoon rond profiel O ring. Alleen de maat was net iets anders. Werd geleverd in originele Honda zakjes.

(O ja, zodra de motorzaak ze heeft haal ik die ook gewoon op, ben geen hufter ;) Misschien wel op de betreffende motor )

db
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met mijn VF750F naar WSBK Assen geweest en bij elke stop lovende woorden voor de VF750F. Van klassieker tot mooi masjien. *O* Tja, het is ook geen 13 in een dozijn motor. 8-)
 
Ik gok dat ie achter het rechter zijschild zit dus ga daar eens zoeken maar achter het linker schild of in de kuip kon ik hem niet vinden.
Klopt dus inderdaad, hij zat rechts terwijl dat bij de VF1000 links is.
Helaas zat het relais ondersteboven waardoor het een watergekoelde werd '(
Dat werkt dus wel super maar helaas maar kort :?
Een reserve relais van de 1000 pastte zonder problemen dus werkt het weer.
 
Goedemorgen

Graag wil ik straks de kleppen van mijn Sabre VF1100 stellen, (bouwjaar juni 1985) maar wat is nu de juiste afstelling

0,15 voor zowel de in, als de uitlaat klep, klopt dat ?
 
Laatst bewerkt:
@Bikemaster, ik heb een Haynes manual en daarin staat:

"1986-on 700/750 and all 1100 models ..........0.15 mm"

Dus wat jij schrijft klopt. Er is geen onderscheid tussen in/uitlaatklepspeling.
 
De nokkenassen zien er nog perfect uit, echt zo glad als een spiegel, de kleppen staan overigens aan de strakke kant, 0,15 gaat er niet door, 0,10 wel maar ook niet van harte
S97aED0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal!

Sinds de laatste rit vorig jaar naar de Eifel heeft mijn VF750 het niet overleefd. Er kwam een akelige bonk uit het blok en heb sindsdien niet meer gereden. Nu heb ik een vervangend blok gevonden wat ik ga overzetten maar ik wil er eigenlijk gelijk een olie mod op zetten.

Weet iemand waar ik zo’n mod kan bestellen?
 
Mochten er hier nog liefhebbers zijn voor dergelijke blokken en onderdelen dan laat het maar weten. Alles betreft het VF750 model.
 
Hi allemaal!

Sinds de laatste rit vorig jaar naar de Eifel heeft mijn VF750 het niet overleefd. Er kwam een akelige bonk uit het blok en heb sindsdien niet meer gereden. Nu heb ik een vervangend blok gevonden wat ik ga overzetten maar ik wil er eigenlijk gelijk een olie mod op zetten.

Weet iemand waar ik zo’n mod kan bestellen?
Ik heb nog zo'n set voor een VF1000 liggen nieuw en ongebruikt. Destijds via dit topic gekocht. Motor beb ik inmiddels aan iemand anders in dit topic verkocht
. Waarschijnlijk zijn de slangen iets te lang? Weet men hier. Stuur me bij interesse een pb.
 
De oilmod heeft standaard een korte en een lange leiding.

Verschil lengte bij de korte is tussen de 750 en 1000 - 2,5cm
Verschil lengte bij de lange is tussen de 750 en 1000 - 5,0cm

Dat lengteverschil kan je wel wegwerken door de adapter ring te draaien waardoor de leidingen iets meer naar onderen gericht worden.
 
BOS uitlaten ingekort en de originele schetsplaten weer gemonteerd. De schetsplaten zijn aan de bovenkant ingezaagd en opnieuw gelast, waardoor het ophangpunt van de uitlaat iets hoger komt te zitten. Alu voetsteun eraan vast gelast. Dit is het definitieve eindresultaat.
Even een paar pics erbij...
full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan