quote:hhhh schreef op 03 januari 2018 @ 13:05:
M
Uitzoeken:
- Hoe zit het met tanken? Moet ik die meenemen in de planning?
- Moet ik de hotels van te voren boeken.
○ Ik weet dat hier de meningen over verdeeld zijn. Ik hou van vastigheid dus boeken spreekt mij aan alleen moet ik alles annuleren op het moment dat 1 dag verspringt. Boek ik per dag heb ik geen vastigheid. Kamperen zie ik in mijn 1e niet zo zitten.
- Red ik de afstand.
- Is de snelweg te doen.
- Mis ik nog stukken die ik absoluut onderweg moet zien.
- Moet ik andere mooie overnachtingen zoeken in plaats van de steden die ik nu heb.
- Muziek onderweg?
- Wat allemaal meenemen.
- Budget.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën!
quote:hhhh schreef op 03 januari 2018 @ 13:05:
/vrmkp6dsve2.29.42.png"]afbeelding[/url]]
Uitzoeken:
1 Hoe zit het met tanken? Moet ik die meenemen in de planning?
2 Moet ik de hotels van te voren boeken.
○ Ik weet dat hier de meningen over verdeeld zijn. Ik hou van vastigheid dus boeken spreekt mij aan alleen moet ik alles annuleren op het moment dat 1 dag verspringt. Boek ik per dag heb ik geen vastigheid. Kamperen zie ik in mijn 1e niet zo zitten.
3 Red ik de afstand.
4 Is de snelweg te doen.
5 Mis ik nog stukken die ik absoluut onderweg moet zien.
6 Moet ik andere mooie overnachtingen zoeken in plaats van de steden die ik nu heb.
7 Muziek onderweg?
8 Wat allemaal meenemen.
9 Budget.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën!
]
Vroemvroem
quote:mean-machine schreef op 03 januari 2018 @ 21:14:
Flinke ambitie om deze trip bij je 1e reis te willen maken.
In jouw geval zou ik in het voorjaar eerst een kortere trip maken, bijv. Ardennen, ...
quote:
quote:
quote:MaximusII schreef op 03 januari 2018 @ 19:43:
Maar het hangt ook af van je rij ervaring.
Kilometers maken in een onbekende omgeving met veel nieuwe indrukken kan vermoeiend zijn.
Misschien een dagje rust inlassen?
quote:Sphyrnidus schreef op 03 januari 2018 @ 20:02:
Je afstanden lijken me prima, maar halverwege een dag ff niet is ook lekker. Stadje bezoeken of zo, beetje cultuur of zo.
In het kampeertopic heb ik pas de “niet-vergeten lijst” gepost. Het tweede kruisje steeds is voor hotel, maar het spreekt voor zich verder wat kampeert en wat hotelt
quote:Sphyrnidus schreef op 03 januari 2018 @ 20:01:
Ik kampeer meestal, maar soms niet. Ik heb nog nooit langer dan 15 minuten naar onderdak gezocht, of het nou in Noorwegen, Finland/Zweden, Denemarken, de UK, Duitsland, Oostenrijk, Italië of Spanje was. De meeste tijd gaat zitten in het zoeken naar een plek waar de motor een beetje knap staat opgeborgen. Een keer eindigde de motor in de hal bij de front desk op een marmeren vloer tussen de palmbomen Haha.
quote:Xorbit schreef op 03 januari 2018 @ 23:25:
quote:mean-machine schreef op 03 januari 2018 @ 21:14:
Flinke ambitie om deze trip bij je 1e reis te willen maken.
In jouw geval zou ik in het voorjaar eerst een kortere trip maken, bijv. Ardennen, ...
Zo dat is heel goed advies en dat kan ik enkel onderschrijven!
quote:black mule schreef op 03 januari 2018 @ 21:42:
rijd je hongarije in en ik ben thuis dan slaap je natuurlijk for free bij ons thuis.
je komt er vlak langs ( pecs) baranya.
wij zijn er vanaf 15 mei tot 10 juni, lijkt een leuke trip voor je te worden.
groet black mule (tom)
quote:Sjoerd102 schreef op 08 januari 2018 @ 20:25:
Mooie trip. Zou zoiets ook willen doen, maar alleen lijkt me dat niks.
Tip die ik je voor dag 1 kan geven. de keren dat ik richting alpen ben gereden heb ik een mix gezocht tussen autosnelweg en b wegen.
Globaal 1u autosnelweg, 1u binnendoor.
Pak bv de A61 tot aan de Moseltalbrucke (circa 1,5u vanaf de grens) en duik daar de B9 op langs de Mittelrhein (langs Rhens, Boppard, de Loreley) en dan bij Bingen weer de A61 op.
https://goo.gl/maps/SGwPP1Qs9PD2
quote:mean-machine schreef op 08 januari 2018 @ 20:39:
[...]
Zo zwart/wit de verhouding tussen regionale wegen en snelweg schiet ook weer door.
Wat ik wel kan aanbevelen is om in de buurt van een grote stad de snelweg op te gaan om alle drukte en tig stoplichten te vermijden. Tenzij je natuurlijk de stad in kwestie wil bezoeken.
quote:MaximusII schreef op 04 januari 2018 @ 13:12:
Wat parkeren betreft.
Vaak hebben de hotelletjes in kleine dorpjes wel een afgesloten parkeerplaats.
Ook vaak meegemaakt dat de privé auto naar buiten werd gereden.
Zodat de motor in de garage kon staan.
In grotere steden even opletten dat je motor niet in een wat"mindere" buurt. Op straat moet staan.
quote:Paul4all schreef op 05 januari 2018 @ 12:54:
Mooie trip,de afstanden zijn zeker acceptabel en zo kom je nog eens ergens.
Boedapest bezoeken geen optie?
quote:Sjoerd102 schreef op 08 januari 2018 @ 20:25:
Mooie trip. Zou zoiets ook willen doen, maar alleen lijkt me dat niks.
Tip die ik je voor dag 1 kan geven. de keren dat ik richting alpen ben gereden heb ik een mix gezocht tussen autosnelweg en b wegen.
Globaal 1u autosnelweg, 1u binnendoor.
Pak bv de A61 tot aan de Moseltalbrucke (circa 1,5u vanaf de grens) en duik daar de B9 op langs de Mittelrhein (langs Rhens, Boppard, de Loreley) en dan bij Bingen weer de A61 op.
https://goo.gl/maps/SGwPP1Qs9PD2
quote:mean-machine schreef op 08 januari 2018 @ 20:39:
[...]
Zo zwart/wit de verhouding tussen regionale wegen en snelweg schiet ook weer door.
Wat ik wel kan aanbevelen is om in de buurt van een grote stad de snelweg op te gaan om alle drukte en tig stoplichten te vermijden. Tenzij je natuurlijk de stad in kwestie wil bezoeken.
Mooi Weer Rijdend
Mooi Weer Rijdend
quote:pdv_moto schreef op 16 januari 2018 @ 21:21:
OK. hier komen wat arrogante opmerkingen...
Ik weet namelijk niet wat je doelen van de trip zijn (dingen zien, routes rijden, vrienden bezoeken...)
en ik weet dus niet waarom jij je "stops" hebt ingepland.
Al dit advies dus met korrel zout nemen.
Je zou een van de klassieke "passen" kunnen meenemen:
Stelvio (aanbevolen, maar voegt extra kms toe aan je route),
Timmelsjoch (aanbevolen, maar 14E),
Gross-Glockner (te duur, overschat, vaak dicht, maar hoog pats-gehalte bij de patsers).
Als je niet per-se via Krimml en Zell-Pfarre moet, zou ik dat deel van je route aanpassen.
Oostwaards door noord-Italie is echt GeNieTen. Richting Traviso en Kranjska Gora : Die wegen zijn van Uitstekende kwaliteit, slechts marginaal "zwaarder" dan je gekozen traject, minder bewoning en mooiere uitzichten (vind ik)
Je traject Oostenrijk-Slovenie is dan wel weer een fijnproevertje. Doen!
(die ene route 428 staat nog op mijn to-do list)
Croatia en Hongarije: een variant van jouw traject staat ook op mijn wensenlijst.
Reken er op dat 2ndaire wegen in HR en H vaak iets minder goed zijn dan in D, Austria, Italie en Slovenia, maar 200-500km per dag lijkt me nog steeds goed mogelijk.
In Slovakia en Czech Republic: afhankelijk van je noodzaak om ergens langs te gaan kan je je trajet wat noordelijker leggen. Motor-wise zou ik snel de bergen opzoeken en dus iets noordelijker proberen te gaan: Meer door of vlak-langs de Tatra. Eventueel Bratislava overslaan. Wegen in Slo en CZ zijn meestal van goede (bijna duitse) kwaliteit.
Op mijn tochten vond ik Duitsland saai maar efficient. 2ndaire wegen zijn Perfect, maar B+Bs zijn prijzig, en ik "doe duitsland" vaak in precies 1 dag (sprintje naar/van Polen/CzechRep, goedkoper hotel/eten/benzine)
Rijtips etc:
- Vertrek iets vroeger op de dag: het rijdt lekkerder om 0800. savonds vaak drukker dan smorgens.
- vooral op Zondag: met kerktijd is het net of iemand op een mierenhoop trapt.. (nog erger in Poland!)
- Elke 2 uur (elke tankbeurt op de autobahn) een coffee en 20min pauze. Loop + strek. dan zit je smiddag lekkerder.
- niet van tevoren reserveren: dan ben je veeeel flexibeler, en kan je lekker route aanpassen.
- Joris heeft goede booking-com tip. ga ik ook poberen.
Loud pipes saves lives!
K1300R