Bestaat een moderne, sportieve motor met ronde koplamp?

Millipede

Rookie
3 jan 2018
2
0
Hoi allemaal!

Ik heb in oktober mijn motorrijbewijs gehaald en na een hele winter ongeduldig wachten is het nu eindelijk tijd om een motor aan te schaffen. Mijn auto gaat de deur uit en ik heb heel veel (online) rondgekeken naar tweedehands motoren. Ik heb een budget van ong. €5000,-, maar ik ben een echte leek op motorgebied en ik kom er niet uit.

Ik heb gelest op een Yamaha XJ6 en een Yamaha MT-07. Allebei fijne motoren, al vond ik de MT-07 net iets sportiever en lekkerder rijden. Alleen al die wind met die Naked Bikes op de snelweg, daar was ik geen fan van. En ik hou wel van een beetje snelheid :)

En nu mijn probleem: ik hou niet per se van een retro look, maar wel van een ronde koplamp, zoals bv. de:
Honda Hornet
Triumph Street Triple
Suzuki Bandit GSF 650
en eigenlijk alle Ducati Monsters. Maar dat zijn allemaal Naked Bikes zonder kuip, zonder scherm.

Een vriendin heeft me haar Honda CBR 600 F uit 2011 aangeraden. Mooie motor, maar ja, die voorkant vind ik lelijk. Bestaat er zoiets als een moderne, sportieve motor met een ronde koplamp? Iets rond de 600/700cc, waar ik met m'n 1,60m bij de grond kan? En is een kuip echt zoveel fijner?

Mijn dank is groot! :}
 
Een ronde lamp én kuip wordt een lastig verhaal denk ik; of té oud of te nieuw en dus duurder...

Je kunt prima met naked rijden zonder van je motor geblazen te worden. Klein zijn is daarbij nog een voordeel ook. Ik zou gewoon zoveel mogelijk proefrijden met verschillende modellen (of gewoon een paar keer een motor huren)
 
De SV650 A versie heeft een ronde koplamp. Ik weet niet of die al voor 5000 te vinden is. Geloof dat ze na 2016 zijn gemaakt. Rijdt erg goed, maar is wel een naked.
 
Ducati heeft er 1 met 2 ronde lampen boven elkaar. Weet het model even niet. 990 ofzo.

De GSXR heeft een aantal generaties met bijna ronde koplampen.