Ecu problemen?

Hostensteve

Rookie
9 jan 2018
3
0
Hallo,
Ik had een vraag over de ecu van mn motorfiets.
Hij start soms moeilijk, bij het rijden doet mijn toerenteller raar gaat op en neer en soms valt hij op nul , als ook stopt de motor tijdens rijden maar bij gas blijven geven start hij vanzelfs weer op en valt mn digitale daschbord meters soms weg, soms begint de motor te putteren ook of valt gewoon uit, zou deze de ecu zijn die problemen heeft? Of stuk aan het gaan is?, ik heb een groot elektrische probleem maar vind het niet...


Grtzzz
 
het helpt als je er ook even bij vermeld om wat voor motor het gaat.
een aantal symptomen komen me bekend voor maar dan van een halsensor (krukas positie voor ontstekingsdoeleinden) die problemen heeft. dat is ook vaak de zelfde sensor doe voor de toerenteller gebruikt wordt vandaar dat die zo raar doet.
 
Draadbreuk bij je balhoofd kan ook zulke storingen geven.

Je schrijft dat de meterS wegvallen. Als alleen de toerenteller naar 0 valt en al de rest normaal blijft werken:
Krukas positie sensor zoals too al schreef.
Als ook de snelheidsmeter, brandstof etc (en eventueel de verlichting van je tellerbak) uitvalt, ga dan uit van een draadbreuk.

Problemen met de pcm zijn meestal niet zo intermitterend. Kapot = stuk en blijft stuk.
 
Mijn min kabel van mn baterij zat niet goed vast kon deze nog paar toertjes aandraaien,heb nog paar elec fiches ingespoten met electrocleaner...morgen zien we of de problemen aanhouden...bedankt voor de tips...indien nog tips ...welkom bedankt tot nu toe iedereen!!! Ik hou jullie op de hoogte..,😉
 
Yep, zelf meegemaakt.

Tijdens het rijden viel die niet stil, alleen na het tanken wilde het af en toe niet meer starten.
10 min wachten en het kon weer.
Was achteraf ook een iets loszittende accukabel. De hele motor was op dat moment ook helemaal elektrisch dood.
 
Terug
Bovenaan Onderaan