ZX10R '04 geeft geen snelheid aan

tribute

MF veteraan
Donateur
7 sep 2008
1.214
619
enschede
Dag heren techneuten.

Ik heb een motorblok van een Zx10R in mijn ZXR gemeubeld (incl. alle elektronische componenten en injectie) Alle elektra is dus origineel ZX10R. Deze hele operatie is 2 jaar geleden gedaan. De fiets gaat als een malle, loopt bijzonder mooi, maar mijn kilometerteller heeft nog nooit de snelheid aangegeven. Als ik de code van de FI uitlees geeft hij code 24 aan. Verder functioneren alle onderdelen van de cockpit. Temperatuur, toerental, verlichting, klok, alles doet het behalve de snelheidsmeter.
Ik heb al 2 andere speedsensors geprobeerd, ook heb ik een andere cockpit aangesloten maar dat mocht ook niet baten. Ik ben niet zo handy met elektra maar waar zou ik het probleem verder nog kunnen zoeken?
Kan het zijn dat er iets van een powercommander of rapidbike module op heeft gezeten waardoor er stekkers veranderd zijn?
Alle info is welkom.

Gr. Bjorn
 
Ik heb geen zin om weer een kapitaal uit te geven aan een nieuwe ecu +alle toebehoren dus ik heb zojuist een simpel snelheidsmetertje besteld.
Bedankt voor alle alle input en tips! Echt geweldig dat er nog mensen bestaan die de tijd en moeite nemen om een wild vreemde van goede informatie te voorzien.
 
Ik heb een eenvoudig Koso tellertje gekocht. Deze worden geleverd met een hall sensor maar ik wil de originele reed sensor van de motor gebruiken.
Weet iemand welke kleuren van de Koso teller gebruikt moeten worden?

Uit de teller komt: wit/zwart, Blauw/rood, en blauw/wit.

Welke is voor massa, welke voor pulse en welke voor voeding?

Ik heb geprobeerd om contact te zoeken met KosoEurope maar die nemen niet op, en op de een of andere vage manier worden mijn emails niet verstuurd........
 
Terug
Bovenaan Onderaan