KNMV gooit er een schepje bovenop

DetoX

Dictator in opleiding
29 sep 2007
19.013
3.127
NO Veluwe
Krijg net een berichtje in mijn digitale polismap van KNMV verzekeringen;

Door een groei in het aantal claims en de stijgende schadelasten moeten wij,
net als veel andere verzekeraars, onze premies dit jaar helaas verhogen.
Daarom wijzigt uw KNMV Motorverzekering als volgt:



Dekking Premiewijziging
  • Wettelijke aansprakelijkheid (WA) +12%
  • Uitgebreid Casco (Allrisk) +9%
  • Beperkt Casco (o.a. brand/diefstal/storm) +9%
  • Opzittenden Plus +5%


Met deze premieaanpassing bent u nog altijd goed verzekerd tegen een zeer concurrerend tarief.
De gegevens van uw verzekering ziet u terug onder het tabblad 'polisoverzicht',
de nota 's onder 'factuuroverzicht'. De groene kaart sturen wij u per post.

Rechtsbijstand
Ook de premie van de dekking rechtsbijstand van uw motorverzekering stijgt. Deze stijgt met 4,8%.
De reden voor deze verhoging is een toename in de kosten van de juridische hulpverlening en een
aanpassing aan de prijsontwikkeling (consumentenprijsindex).

Extra voordeel voor KNMV-leden
Wist u dat KNMV-leden standaard 5% korting op de premie voor de KNMV motorverzekering
krijgen? Daarnaast krijgen leden gratis Pechservice in Nederland voor hun motor, het magazine
Grip en tal van andere voordelen. Kijk voor meer informatie over het lidmaatschap op
www.knmv.nl/lidmaatschap.

Vragen
Wanneer u vragen heeft over deze brief, dan kunt u deze stellen via button 'reageer ' bovenaan dit bericht.


En nu vraag ik me af wat er waar is van alweer gestegen kosten. Ik neem aan dat de rest van de KNMV verzekerden hetzelfde bericht hebben gekregen?
 
Hmmmm, ik vond hen al belachelijk duur en vreemde onfatsoenlijke vragen stellen bij de aanvraag van een verzekering. Daar doen ze blijkbaar nu nog een schepje bovenop.

Vote with your wallet :P
 
Als ik de krant zo lees en het nieuws volg dan kan dat wel aardig kloppen.
Grootste deel van de ongelukken word veroorzaakt door Appende bestuurders En het jattende oostblokgilde is ook zeer actief.
 
Hmm, (nog) niks ontvangen (ook geen rare vragen gehad bij aanvraag trouwens).
 
Hmm, (nog) niks ontvangen (ook geen rare vragen gehad bij aanvraag trouwens).

Mwa, als je je spaargeld moet gaan opgeven om aan te tonen dat je een eigen schuld schade kan betalen als je alleen een WA of WA+ verzekering wenst, dat vind ik redelijk impertinente vragen. Dat gaat ze namelijk geen reet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Mwa, als je je spaargeld moet gaan opgeven om aan te tonen dat je een eigen schuld schade kan betalen als je alleen een WA of WA+ verzekering wenst, dat vind ik redelijk impertinente vragen. Dat gaat ze namelijk geen reet aan.

Wauw ok, nee die vraag heb ik nog nooit gehad bij een verzekering. Heb alleen een allrisk (+opzittenden + rechtsbijstand) bij KNMV lopen, auto en andere motor WA bij anderen.

Ik zou dan ook lekker verder zoeken denk ik...
 
Ik heb net voor 2 motoren een premieberekening gedaan, mijn eigen Div600 en een FJR1300 uit 2013 die ik op mp vond (voor het kenteken, maar tot aan de bevestiging geen gekke vragen...
 
Dat is gek. Die vragen heb ik niet gehad. En bij mij is de premie ook niet omhoog.. En het scheelt niet eens zo gek veel met andere verzekeraars..
 
Heb mijn verzekeringen via motoport ondergebracht bij de verzekeraar. Niet zulke grote premieverhogingen gehad maar ook qua prijs een stuk vriendelijker. Liep toen via Quakel maar die heeft het inmiddels over gedaan volgens mij.
 
Als er bij knmv stuk meer geclaimd Is, waarom dan niet bij andere verzekeraars?

Ik heb iig van mijn verzekeraar niets gehoord.

Ik had vanuit het verleden al een keer slechte ervaringen met knmv, ik was er dus al klaar .de, en mijn huidige verzekeraar is ook meer als de helft goedkoper
 
Ik heb die brief ook gehad,maar betaal voor de ene motor iets van €5 per maand en voor de andere iets van €3.
Zoveel meer ga ik niet betalen dus...
Heb m'n huis en inboedel ook daar verzekerd,zelfde percentages verhoging,ga ik nog wel eens naar kijken.
 
Tot nu toe ben ik dus de enige die ze een poot uitdraaien :?
Heb vorig jaar een vergelijkbaar bericht gekregen van Bikerpolis. Als het elders goedkoper kan, gewoon vertrekken.

Wat me nog het meeste stoort is dat je dagwaarde steeds minder wordt, maar de premie niet meedaalt. Om daarvan te 'profiteren' moet je dus telkens switchen.
 
Heb vorig jaar een vergelijkbaar bericht gekregen van Bikerpolis. Als het elders goedkoper kan, gewoon vertrekken.

Wat me nog het meeste stoort is dat je dagwaarde steeds minder wordt, maar de premie niet meedaalt. Om daarvan te 'profiteren' moet je dus telkens switchen.

Dat is inderdaad heel krom. Als je premie betaalt voor een verzekerde waarde van X zou je ook mogen verwachten dat je bij schades ook echt dat bedrag uitgekeerd krijgt...
 
Ik wil graag loyaal zijn naar een leverancier of dienstverlener en niet hoeven switchen. Het KNMV heeft daar blijkbaar niet veel bericht aan, het draait blijkbaar vooral om het rendement. Welke verzekeraar zit er overigens achter de polis?
 
Dat is inderdaad heel krom. Als je premie betaalt voor een verzekerde waarde van X zou je ook mogen verwachten dat je bij schades ook echt dat bedrag uitgekeerd krijgt...

Je betaalt toch nooit premie naar dagwaarde? Premiekosten zijn grotendeels nav catalogus waarde. daarna locatie, schadevrije jaren etc.

bijv: verzekeringspremie van een auto van 2005 die toen 40.000 euro kost (catalogus) is duurder dan een nieuwe auto die 30.000 kost. Bron: Mijzelf
 
Ik kreeg zo'n vergelijkbaar bericht van mijn verzekering, alleen dan dat het kwam door de vele schadeclaims met mijn type motor.. :?

Even een belletje dat het ergens anders goedkoper kon, toen kreeg ik een nette nieuwe aanbieding.

Een vriend van mij heeft bij een verzekeringsbedrijf gewerkt als telefonist. Er blijken 3 prijs categorieën te zijn voor precies dezelfde verzekering. 1 voor klanten welke meteen accepteren, 1 voor mensen die enigszins moeilijk doen, en 1 voor klanten die echt moeilijk doen. En hoeverre dit ook daadwerkelijk klopt?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag loyaal zijn naar een leverancier of dienstverlener en niet hoeven switchen. Het KNMV heeft daar blijkbaar niet veel bericht aan, het draait blijkbaar vooral om het rendement. Welke verzekeraar zit er overigens achter de polis?

AON volgens mij.

Mijn dochters eerste autootje daar verzekerd,na een jaar bijna 50% verhoging.Zoeken voor iets anders,kwamen we bij KNMV terecht voor een veel lagere premie.En die brengt het onder bij AON....
 
Je betaalt toch nooit premie naar dagwaarde?

Dat klopt, maar de uitkering is daar wel op gemaximeerd. Dus je betaalt voor X en je krijgt Y.

Ik rijd zelf een autotje met een aanschafprijs lager dan m'n huidige banksaldo, en voor de motoren geldt grotendeels hetzelfde. Heb het dus nog nooit nodig gevonden om meer dan WA en verkeers rechtsbijstand te verzekeren. Maar als het zo krom berekend wordt wat je mag betalen vs de vergoeding die je krijgt bij schade, zeg ik..no thanks
 
Wat ook erg grensverlagend werkt om een claim te doen is de onzin genaamd "no claim garantie/bescherming".
No claim lijkt me toch vrij duidelijk, je krijgt korting wanneer je niets claimt.
Hoe hebben ze in hemelsnaam kunnen verzinnen dat een claim toch no claim kan zijn.
Maar dat zal wel iets Nederlands zijn want onze democratie is ook niet democratisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan