Gezocht;Crossterrein Bollenstreek voor mijn zoontje

DucatiDude

Die hard MF'er
21 mei 2009
347
0
Leersum
Goedemorgen offroad-/ cross liefhebbers.

Sinds een jaar of 3 woon ik in Katwijk aan Zee en ik ben niet zo bekend in de crosswereld. Zelf heb ik altijd race motoren gehad.
Voor mijn zoon van 5 heb ik een Yamaha PW50 staan en hij wil hier vaker op rijden. Dit doen we nu bij zijn neefje maar dat is dik een uur rijden voor je er bent. Ik ben dus op zoek naar een gebied wat meer in de buurt.
Nu is mij opgevallen dat crossen niet echt populair is hier in de buurt, en de dichtsbijzijnde crossbaan in Gouda is. Na wat googlen wel gezien dat er in Noordwijkerhout en Nieuw-Vennep 1x per jaar gereden wordt maar daar mag naar mijn weten verder niet worden gereden.

Weet er iemand een (privé)terrein/ baan voor mij in de buurt waar ik terecht kan met mijn zoon?

Bedankt voor het meedenken! :] :}
 
Je kunt naar de kuil gaan in IJmuiden. Google er maar eens op. Maar ik denk dat dat niet echt een fijne leeromgeving is voor je zoontje. Is een openbare baan maar dat heeft dus ook gelijk nadelen. Het is gratis dus de gekste figuren en voertuigen komen erop af. (ik ben er zelf overigens nog nooit geweest. genoeg crossbanen hier in brabant)

Noord-Holland is inderdaad redelijk dood op crossgebied en plekken waar je zomaar mag rijden zijn er bijna geen. Die zijn illegaal of worden binnen de kortste keren verboden door de gemeente zodra het te druk word. Kijk maar eens op www.crossbanennederland.nl dan kun je zien welke legale crossbanen er allemaal zijn.
 
Laatst bewerkt:
In ijmuiden is er een crossbaantje van een hectare of zo bij de hoogovens. Het staat bekend als 'De kuil'.
Het is gewoon vrij toegankelijk en verder geen gecontroleerde omstandigheden zoals bij een officiele crossbaan.
Er is ook een semi-aparte ruimte die wat meer geschikt is voor de PW's.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij regelmatig in de kuil.
In het weekend kan het er druk zijn met allerlei voertuigen. (4x4 / cross etc.)
Je kunt wel een plekje zoeken waar je met je zoontje kan gaan rijden waarbij je wegblijft van de rest.

Weet je inmiddels waar het precies is?
 
Ik rij regelmatig in de kuil.
In het weekend kan het er druk zijn met allerlei voertuigen. (4x4 / cross etc.)
Je kunt wel een plekje zoeken waar je met je zoontje kan gaan rijden waarbij je wegblijft van de rest.

Weet je inmiddels waar het precies is?
Ja thanks, heb het gegoogled. Toch ook nog 40 minuutjes rijden maar het is het proberen waard!
 
Terug
Bovenaan Onderaan