Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Voor die paar tientjes extra, doe ik dus ook niet de moeite, noch loop ik het risico op schade of slechte montage en moeilijker verhaal bij daarna vastgestelde trillingen enz .... trouwens, dan moet je die wielen toch ook nog met de auto gaan brengen/afhalen...

De luiheid wordt hier dus beloond !!!!
 
Welkom Koentekiente.

Niet te verwarren met kunta kinteh:

kuntakinte.png
 
Voor die paar tientjes extra, doe ik dus ook niet de moeite, noch loop ik het risico op schade of slechte montage en moeilijker verhaal bij daarna vastgestelde trillingen enz .... trouwens, dan moet je die wielen toch ook nog met de auto gaan brengen/afhalen...

De luiheid wordt hier dus beloond !!!!
Dan had ik vanochtend op de motor (met een voorband waarvan het rubber loslaat van het karkas) naar de dealer moeten rijden. Dan 10km naar huis lopen.
Vanmiddag met en zijspan zonder achterrem naar het zwembad met Benjamin in de bak om vervolgens vandaar naar de dealer te rijden en het span daar laten staan en terug met de kleine (5 jaar) achterop weer naar huis.
Tegen nu: manlief haalt de remklauw eraf, 4 bouten van het achterwiel los en achterwiel is gedaan.
Vervolgens ook zoiets bij het voorwiel. Achterin de auto, werkkleding voor het weekend ophalen (dienst op Terschelling), door naar de motorzaak en velgen afgeven.
Vanmiddag met de jongste in de auto naar zwemles, vandaar naar de dealer waar manlief op het span rustig heen kan rijden, velgen achterin de auto een met elkaar weer terug.

Op de één of andere manier vind ik het 2e wel beter... ;)
 
Laatst bewerkt:
IRt4WTB.jpg


Heb er ook wel eens last van. in dit geval geen bandenwissel, maar scharnierlagers vervangen.

ze zien er maar zielig uit zonder wiel '(
 
Vanmiddag ga ik de velgen met nieuwe rubbers ophalen *D
Het zijn pirelli's geworden aangezien de conti's laat hadden van loslating (rubber en karkas zin gescheiden) :(


Conti TA2 ? Heb ik ook gehad; allemaal 'eieren' op het loopvlak. Band was overigens al vergaand versleten, maar heb toen toch een nieuwe band gehad. *D
 
Dan had ik vanochtend op de motor (met een voorband waarvan het rubber loslaat van het karkas) naar de dealer moeten rijden. Dan 10km naar huis lopen.
Vanmiddag met en zijspan zonder achterrem naar het zwembad met Benjamin in de bak om vervolgens vandaar naar de dealer te rijden en het span daar laten staan en terug met de kleine (5 jaar) achterop weer naar huis.
Tegen nu: manlief haalt de remklauw eraf, 4 bouten van het achterwiel los en achterwiel is gedaan.
Vervolgens ook zoiets bij het voorwiel. Achterin de auto, werkkleding voor het weekend ophalen (dienst op Terschelling), door naar de motorzaak en velgen afgeven.
Vanmiddag met de jongste in de auto naar zwemles, vandaar naar de dealer waar manlief op het span rustig heen kan rijden, velgen achterin de auto een met elkaar weer terug.

Op de één of andere manier vind ik het 2e wel beter... ;)

Hé Miekusss, je hoeft je niet te verantwoorden, hoor... ;)

Ik roep maar wat (in de woestijn, als het ware), teneinde de wintermotorblues enigszins verbaal te verdrijven... ofschoon ik me moedig voorneem om, als de aangekondigde regen morgen de TONNEN zout een beetje zal weggespoeld hebben, as. vrijdag met de rijstkoker te gaan werken...

Ik geef grif toe dat ochtendlijke negatieve temperaturen en verraderlijke rijmplekken tot dusver mijn tweewielig enthousiasme behoorlijk gefnuikt hebben.... :z
 
als je het een beetje goed aanpakt scheelt het wel wat meer dan een paar tientjes. Bovendien help ik mee met het wisselen dus weet ik ook zeker dat het goed gaat (anders kan ik mezelf de schuld geven). Bovendien een mooi moment om die wielen schoon te krijgen (echt waardeloos op dat gebied die spaakwielen). Maargoed, ik vind het ook wel leuk om te doen :]
 
Conti TA2 ? Heb ik ook gehad; allemaal 'eieren' op het loopvlak. Band was overigens al vergaand versleten, maar heb toen toch een nieuwe band gehad. *D

Jup.
Vanochtend bij de garage erop gedrukt en idd lucht ertussen.
Ze waren nog niet echt op maar vertrouwd is het niet meer.
Ze zouden de band achterhouden en als er weer iemand van conti langskwam zouden ze 'm laten zien.

Nu dus de pirelli scorpions rally str. Ben benieuwd!
 
Echt meer verschil qua prijs ?

In Frankrijk laat ik een setje banden op de motor monteren en uitbalanceren voor € 25... bij Dafy Moto.Ik kan er dan op wachten.

Voor die prijs begin ik er zelf niet aan te klooien.

Een setje PIRELLI Scorpion Trail 2 kost me daar bovendien slechts 243.80€, inclusief montage.

Lijkt me meer dan redelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hé Miekusss, je hoeft je niet te verantwoorden, hoor... ;)

Ik roep maar wat (in de woestijn, als het ware), teneinde de wintermotorblues enigszins verbaal te verdrijven... ofschoon ik me moedig voorneem om, als de aangekondigde regen morgen de TONNEN zout een beetje zal weggespoeld hebben, as. vrijdag met de rijstkoker te gaan werken...

Ik geef grif toe dat ochtendlijke negatieve temperaturen en verraderlijke rijmplekken tot dusver mijn tweewielig enthousiasme behoorlijk gefnuikt hebben.... :z

:j
Zo had het anders gemoeten; geen optie ;)

De motoren rijden hier nu ook niet zoveel hoor en ik mis het ook best.
De 1-Miek aangedreven fiets is overigens wel fijn; tegen de tijd dat ik thuis ben is de kop weer leeg, niet gefrustreerd door de mede weggebruikers die niet weten hoe je je moet gedragen in het verkeer en de beweging voor die dag ook weer gehad. (Alhoewel ik maandag bijna onder de giertank achter een tractor lag omdat die eikel niet 150m kon wachten met inhalen) :X
 
@ Koentekiente; Begrijp ik dat je vandaag vrijwillig naar de Ardennen bent gehobbelt? Klinkt als een vorm van extremisme, maar dan op twee wielen!

Met betrekking tot Conti's denk ik dat je net even pech hebt. Ik heb al een paar of 6 Conti's opgereden en nooit problemen gehad. Bijzonder dat het pas aan het eind van de levensduur gebeurd en niet meteen na montage!

Ik heb mijn wielen er ook altijd uitgehaald voor de montage van nieuwe banden, maar dat was meer omdat ik daar een bijzonder adresje voor had. Het prijsverschil was zo groot dat ik met alle plezier aan de knutsel ga. Voor mijn KTM'ert wil ik zelf een paar bandenlichters bestellen, maar daarbij is balanceren niet nodig, dat is alleen maar extra gewicht. :P
 
Jep, de vullingen daveren sowieso geheid uit je kiezen.... :Y
Klopt, op de weg heb ik nog nooit zo'n beroerde motor gehad. Het schud, maakt herrie, boven de 120 is het op, maar als je het eerste zandpad op rijdt klopt het ding weer als een bus.
Balanceren van wielen zou zin hebben als er supermoto wielen in zouden zitten, nu is het kansloos. :')
 
en het 2018 model komt met zo'n belachelijke voldigitale unit :r
 
Laatst bewerkt:
Met betrekking tot Conti's denk ik dat je net even pech hebt. Ik heb al een paar of 6 Conti's opgereden en nooit problemen gehad. Bijzonder dat het pas aan het eind van de levensduur gebeurd en niet meteen na montage!

Euhm... er zat nog méér dan genoeg profiel op, de reden voor vervangen was dus juist dat loslaten. Ze waren al wel een paar jaar oud maar volgens mij mag zoiets niet gebeuren.
Ze cupten nog niet eens! 8-)

Maar goed, de velgen met de nieuwe pirelli scorpion rally str staan in de garage om eronder te schroeven. Ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen, profiel klopt iig met het type motor :+

Wij hebben hier ook een setje of 8 zonder problemen opgereden en zoiets nooit meegemaakt. Gewoon raar dus.
 
Laatst bewerkt:
Hier is dan een filmpje van de F850 met dat display.

Behoorlijk saai filmpje, maar voor de potentiële liefhebbers van F850 of display:

 
Sjonge, verf zien drogen is spannender.... :Z
Desinteresse Slijk, heb je niet gezien hoe mooi dat gras groeit in die promo film? Jammer dat er geen wind stond, anders had je ook nog kunnen zien hoe mooi het kan bewegen. :Z

Een digitale display is voor mij prima, zolang ik maar een versnellingsindicator en snelheidsmeter heb. De rest gebruik je af en toe eens, dat mag ook in een submenu. Bij de AT ook digitaal.

121515-2016-crf1000l-africa-twin-adventure-dct-2015-040-1024x767.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan