Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hoe kom je erop, deze onzin. _O-

Hufterigheid is nog steeds troef, hoor.



een tijd geleden kwamen er rapporten uit dat er veel minder boetes waren uitgeschreven maar het boete bedrag flink omhoog zodat de overheid even veel inkomsten had.

en hufters kom je nog steeds tegen maar daar gaat het niet over...
en ze hebben flink bezuinigd op de video team auto's ,, die zijn juist wel tegen hufters effectief want zie zien meer dan te hard wat een flits camera alleen kan vast leggen.
 
en hebben die rapporten genoemd wat de oorzaak was voor het uitschrijven van minder boetes?
 
Nog eens een staaltje gekregen van de toch ietwat unieke waardevastheid van BMW's tegenover andere merken.

Ik had "voor de aardigheid" eens gevraagd aan mijn dealer wat mijn nog splinternieuwe, "fuller than full" option KTM 1290 SAS nog waard zou zijn bij inruil... .

Hij heeft dan wat rond-geïnformeerd bij opkopers en KTM-dealers.... nou moe, daar word je niet vrolijk van....

Really, a KTM is for life.... (because you cannot trade it in, sucker...)

-O-
 
Hier afgelopen vrijdag ook tijd gemaakt om te rijden.
Wat was dat ontzettend lekker.
Binnenkort moet ik de auto een paar dagen missen.... ik verheug me er nu al op. :+

30653019_1654460737969946_8367879963466223325_n.jpg
 
Ik heb een zo goed als nieuwe CRF gekocht en dat scheelde €2500 op de nieuwprijs. (€1 per kilometer afschrijving voor de vorige eigenaar) Mijn afschrijving zal in het niet vallen in vergelijk tot de KTM, het is echter ook een andere prijsklasse en ik koop mijn motoren bij voorkeur +/- een half jaar oud met weinig kilometers erop.
 
De afschrijving voor mij ligt nu zo'n beetje op €0,19 per kilometer in het jaar dat ik hem heb. Wij blijven gierig hier in het klamme noorden Slijk. :Y
 
ik heb me nog nooit met afschrijving bezig gehouden.

Niet dat mijn brommers zo duur zijn dat ik er überhaupt rekening mee móet houden, maargoed. :+
 
Ik heb m'n 2013 GS ingeruild met ongeveer 25.000 km op de teller, na 4 jaar en ik heb er minder dan
€ 6.000 op afgeschreven... ik verlies nu € 7.000 op de KTM met 6.000 km op de teller, na 9 maanden.... .

Tel het verschil maar uit... .

Ook m'n BMW-dealer was stomverbaasd.... en teleurgesteld, want uiteindelijk verliest-ie nu de mogelijkheid om opnieuw een Beemer aan me te slijten..., de opleg is immers echt onoverbrugbaar voor me.
 
Laatst bewerkt:
dat is best pittig ,,, wat ik altijd zo lullig vind,,, op het moment als je een ktm in ruilt,,, het is geen honda ,, er is wel wat aan,, tegen een klant ,, deze ktm is van een nieuwe generatie,, heb je nooit wat mee ..
de toestanden van 10 jaar geleden op bepaalde modellen is allang over ,, maar dat selectieve :r

op mijn oude F800GS heb ik een 300 a 400 per jaar afgeschreven,, vind ik acceptabel.
 
Met autos al netzo....

Onlangs geinformeerd om mijn focus 1.5 tdi (jawel....diesel) van 3jr oud in te ruilen voor een Kuga ( jawel..benzine)...

Na 3 jr focus met slechts 53k op te teller, de helft van de nieuwprijs afgeschreven.....
Ik diesel nog even door....
 
je hebt gelijk, je kunt 'm beter helemaal afrijden want diesel wordt in de toekomst toch overal (behalve op het platteland) geweerd.
 
Laatst bewerkt:
had het idee dat die katooms nog wel waardevast waren, echt goedkoop vind je ze niet. zal de eerste 10000km wel het ergst zijn.
 
Ook m'n BMW-dealer was stomverbaasd.... en teleurgesteld


Dan moet hij maar wat moeite doen, die KTM aan een deftige prijs overkopen, desnoods in z'n eigen zaak terug proberen te verkopen en wat minder winst pakken op die nieuwe GS die je dan gaat bestellen...


Waar een wil is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan