Is je motor veilig met motorsloten?

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
36.386
28.998
Nee zeker niet, }) sommige gaan net zo snel open als met een sleutel :Y ,bekijk de filmpjes
van deze man maar eens.Gewoon schokkend hoe snel hij ze open heeft. :?
LockPickingLawyer
 
Laatst bewerkt:
Niet alle dieven over één kam scheren. Een slot (of twee), in combinatie met een goede plaatsing (druk punt) zal in ieder geval de joyriders afschrikken. Als een professional jouw type motor wilt hebben dan wordt het een heel ander spelletje. Maar het idee dat ze braaf minutenlang met een wringijzer en haarspeld aan de gang gaan kun je uit je hoofd zetten.
 
Hoezo slot...

Jaren terug een Vf1000R gehad die opeens was verdwenen, (stuurslot + kryptonite beugel) bij de aangifte vertelde de politie, ach meneer een slot is nutteloos als ze je motor willen.

2 skatebords onder de wielen en weg is je motor, en op mijn opmerking , dat valt toch nogal op, was het antwoord; nee hoor staat 1 gast bij met een motorjack en een helm in de hand en de rest zijn vrienden die komen helpen omdat hij zijn sleutel kwijt is.

dat was 1993, er zullen nog wel wat manieren zijn denk ik zo.
 
Wat je wel kan leren door de filmpjes van die man te bekijken is welke sloten heel moeilijk
open te krijgen zijn en daar je voordeel mee doen als je op sloten kopen jacht gaat.
Al blijft de beste diefstal preventie een hond,het liefst een pitbull }) :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat je wel kan leren door de filmpjes van die man te bekijken is welke sloten heel moeilijk
open te krijgen zijn en daar je voordeel mee doen als je op sloten kopen jacht gaat.
Al blijft de beste diefstal preventie een hond,het liefst een pitbull }) :Y ;)

Vind ik wel sneu voor dat beestje, hem vast binden als waakhond, en als je gaat rijden, moet 'ie zeker mee rennen, tot je weer ergens anders parkeert :? :?
 
Ik gebruik die big boss schijfremslot op mijn voorwiel.
Achterwiel een dikke kettingslot aan de paal vastgemaakt en standaard stuurslot erbij. Als finishing touch een motorhoes over mijn motor heen. Denk dat dit het wel aardig lastig zal maken en die persoon dab voor een nakkelijkere motor zal kiezen
 
Vind ik wel sneu voor dat beestje, hem vast binden als waakhond, en als je gaat rijden, moet 'ie zeker mee rennen, tot je weer ergens anders parkeert :? :?
Och, is alleen maar goed voor zijn conditie. Alleen een beetje oppassen op de snelweg dat 'ie niet per ongeluk onder een vrachtwagen rent of zo.
 
Vind ik wel sneu voor dat beestje, hem vast binden als waakhond, en als je gaat rijden, moet 'ie zeker mee rennen, tot je weer ergens anders parkeert :? :?
Nee gewoon mee laten rijden. :Y :] ;)
AR-170319796.jpg&maxh=400&maxw=667
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik die big boss schijfremslot op mijn voorwiel.
Achterwiel een dikke kettingslot aan de paal vastgemaakt en standaard stuurslot erbij. Als finishing touch een motorhoes over mijn motor heen. Denk dat dit het wel aardig lastig zal maken en die persoon dab voor een nakkelijkere motor zal kiezen
Reken daar maar niet te veel op,leest de gestolen motoren sectie maar eens door,zelfs motoren met 4 sloten worden gestolen.
Bij mij is er vroeger ook een motor gestolen,afgesloten garage met een grote bus voor die deur,2 stevige Abus kettingsloten,bus opengebroken een stuk verplaatst,garage deur geforceerd en weg motor,en dat alles terwijl ik lag te slapen :(
 
Laatst bewerkt:
Nee zeker niet, }) sommige gaan net zo snel open als met een sleutel :Y ,bekijk de filmpjes
van deze man maar eens.Gewoon schokkend hoe snel hij ze open heeft. :?
LockPickingLawyer

Betonschaar gaat toch sneller....

In the end is alles te stelen. Goed verzekeren is denk ik belangrijker dan een goed slot (los van het feit dat de verzekeraar dat eist)
 
Laatst bewerkt:
Betonschaar gaat toch sneller....
Dat was mijn eerste gedachte ook. Ik zie geen dief minutenlang zitten prutsen met een mooi tooltje. Van de moerensplitter had ik meer verwacht maar zonder bankschroef sta je op straat ook te prutsen. Ik denk dat het dievengilde het toch bij betonscharen, slijptollen en Transit busjes zal houden.
 
Laatst bewerkt:
verzekeren. slot erop. nooit schoonmaken en altijd naast duurdere fietsen parkeren :)

En dan pakken ze uitegerekend die van jou.
minder sloten, is toch al smerig, en dure fietsen betekend alarm + dure sloten betekend
mee moeite.

Kom je aan, staan de dure fietsen er nog, en die van jou is pleittes :X
:+
 
Ach zoals we deze week weer hebben gezien gewoon een slotenmaker bellen die regelt alles geen vragen alleen betalen :)
 
En dan pakken ze uitegerekend die van jou.
minder sloten, is toch al smerig, en dure fietsen betekend alarm + dure sloten betekend
mee moeite.

Kom je aan, staan de dure fietsen er nog, en die van jou is pleittes :X
:+
Voor luxe sloten, alarmen en gps etc hebben ze ook een trukendoos

Maar vandaar dus dat er dikke fietsen in de buurt parkeren.
 
Helaas is diefstal van motoren al een eeuwigheid een probleem ondanks alle verbeterde sloten en alarmsystemen worden er nog steeds motoren gestolen,het enigste wat je als eigenaar kan doen is het ze zo moeilijk mogelijk maken en hopen dat ze jouw overslaan.
En een merk kopen wat niet populair is bij het dievengilde,maar ja dat zijn meestal ook motoren
waar je zelf ook niet op wil rijden.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook niets nieuws.

De laatste keer dat ik het voorbij zag komen waren de Lexus hybride modellen de meest gestolen (nieuwe) auto's.

Slot, alarm, startonderbreking en de hele meuk. Vervolgens komt zo'n vent gewoon aankakken met een valse sleutel. Drukt op de knop, bliep bliep, stapt in, start de auto en rijdt weg.
 
Het scheelt al enorm als je niet in Valkenburg of Nijmegen gaat parkeren. Met uitzondering van scooters, die kan je beter niet in 020 parkeren.
 
Heb geen illusies met een slot.

Vorig jaar heb ik een dik motor-slot in een paar tellen door geslepen met een accu-slijptol. (een lulhannes had ook mijn fiets vastgezet met zijn slot. :( Eikel!) Fluitje van een cent. Nee, ik slijp niet om te stelen!

Ergste was nog dat er veel volk voorbij liep en iedereen het maar liet gebeuren. *O*
Met zo'n slijptol heb je in een paar minuten 10 motoren van het slot ontdaan. En NIEMAND die iets doet......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan