Motorzaak marge op banden

Volgens mij is er tussentijds ook nog een BTW verhoging geweest van 17,5% naar 20%, om hun verplichtingen aan Brussel waar te maken voor een beter, mooier en groter Europa.
 
Er zijn twee uitersten in bandenprijzen, afhankelijk van hoe je het regelt:

Goedkoopste: bestellen op Internet, af laten leveren bij een montagepunt en daar zelf met losse wielen heen gaan.

Duurste: met de hele motor naar een zaak die banden op voorraad heeft en laten monteren.

Nope !

Nog goedkoper , bandjes op het internet bestellen en zelf omleggen.
Dat spul kost de hoofdprijs niet, en prima zelf te doen ( ook balanceren )

1x de aanschaf van de zooi, ( had het er na 1 jaar uit ) , daarna -zelf doen-
Dát is goedkoper..
( ok ok, rubberboom planten en zelf banden zien te maken zou nog goedkoper zijn.. )

Oh, en ook geen gelul van velgen of de hele motor moeten wegbrengen, gewoon..
doen wanneer het jezelf uitkomt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren beide banden van mijn MT-07 laten vervangen (twee nieuwe pilot road 4). Nu had ik vantevoren gevraagd om een prijsindicatie en dat zou +/- €250,- zijn. Nou prima denk ik, banden samen kosten ongeveer €200,- en dan nog arbeidsloon erbij.

Ik lees dat beide banden vervangen 250 moet kosten en banden samen 200. Dan kom ik op 450 uit.

Je hebt 400 betaald, 50 euro korting !!!
 
Ik vind 't erg duur. 400 euro voor een set MPR4.

Ik heb een paar maanden geleden bij medeforummer Super Blackbird 310 euro betaald voor een set MPR4 trail's op mijn DL1000, inclusief nieuwe haakse ventielen (ok, en een klein beetje korting... maar geen 20% zoals de TS). Volgens mij was ik ook bij Lemstra in Alkmaar lang geen 400 euro kwijt voor het laten vervangen van beide banden.

Ik ga altijd met de hele motor naar een zaak voor 't wisselen van banden, dus die euh... duurste oplossing. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb In oktober de achterband van mijn F800 R laten vervangen, pilot Road 4 GT bij de BMW dealer, met de motor langsgereden prijs €175,- all-in.
 
Ik vind 't erg duur. 400 euro voor een set MPR4.

Ik heb een paar maanden geleden bij medeforummer Super Blackbird 310 euro betaald voor een set MPR4 trail's op mijn DL1000, inclusief nieuwe haakse ventielen (ok, en een klein beetje korting... maar geen 20% zoals de TS). Volgens mij was ik ook bij Lemstra in Alkmaar lang geen 400 euro kwijt voor het laten vervangen van beide banden.

Ik ga altijd met de hele motor naar een zaak voor 't wisselen van banden, dus die euh... duurste oplossing. :P
Allroad banden zijn gewoonlijk wat goedkoper.
 
Mpr 4 set, incl montage heb ik 9 maanden terug 330.50 betaald.

Gewoon met de motor erheen, geen losse velgen dus.

De prijs is incl nwe haakse ventielen, die waren 30.00, als je geen andere ventielen wilt/hoeft is het 300.50

Www.motorbandenquickservice.nl
 
Mpr 4 set, incl montage heb ik 9 maanden terug 330.50 betaald.

Gewoon met de motor erheen, geen losse velgen dus.

De prijs is incl nwe haakse ventielen, die waren 30.00, als je geen andere ventielen wilt/hoeft is het 300.50

Www.motorbandenquickservice.nl
Daar kom ik ook regelmatig. Een motorzaak is uiteraard duurder.
 
Jeetje, ik dacht dat ik me had laten naaien door een hufter die 68 euro vroeg voor het wisselen van een voorband vanaf de motor, maar het kan dus altijd erger.

en dan ook nog de band op 2.9 bar zetten :')
 
Schreeuwend duur een setje banden laten leggen bij een deftige motorzaak.
Vanuitgaand dat je daar 400 kwijt bent als je de motor afgooit en hun doen de rest.

Setje banden zelf bestellen ik zeg 280 euro, met opleggen erbij 310 als je de velgen los aanlevert.
Wie handig is bespaart, de rest betaald voor het lopen door de showroom :')
 
als ik online kijk dan kost een:
pilot road 4 120/70 zr17 92 euro.
pilot road 4 180/55 zr17 115 euro.

leg ze er zelf op, ben je helemaal goedkoop uit.
 
2015, Pilot Power 3.

[afbeelding]


Voor en achterband, totaal 300 euro exclusief BYW. Dus zeg maar 360 euro incl montage.
+2 x 2% inflatiecorrectie = 380 euro

En dit was 3, en TS heeft 4 en daar betaal je voor. Lijkt mij opzich een redelijke dealerprijs.

Maar is wel balen dat het telefonisch niet duidelijk was, dat hadden ze beter kunnen doen. Ipv gemompel, en achteraf, je had het kunnen weten.

Heb je toch flink veel betaald voor die banden,online een voorband voor 89,35 en achter voor 115,- gevonden.
 
Er zijn twee uitersten in bandenprijzen, afhankelijk van hoe je het regelt:

Goedkoopste: bestellen op Internet, af laten leveren bij een montagepunt en daar zelf met losse wielen heen gaan.

Duurste: met de hele motor naar een zaak die banden op voorraad heeft en laten monteren.

Die laatste variant is verreweg het minste werk, maar daardoor ook het duurste. Dat laatste heeft TS blijkbaar gedaan en dan is 400 euro helemaal geen overdreven dure prijs.

Sowieso, elke variant waarbij je niet met losse wielen aan komt zetten is een stuk duurder dan met de hele motor langs gaan. Dat is ook realistisch, die wielen en demonteren is op de meeste motoren veel meer werk dan het daadwerkelijk wisselen van de band.

:^ Mijn eigen motordealer (Termaat) wil niet eens concurreren als het om banden gaat. Zeggen gewoon eerlijk: Als je ze ergens anders goedkoper kan krijgen, monteren, etc gewoon daar naartoe gaan. Degenen die niet verder kijken betalen gewoon E 400,- voor een set banden.

En verder: Weet je hoeveel topics er op MF bestaan over dit onderwerp? Als je die gelezen had voor dat je je banden liet vervangen, dan had je die E 100,- bespaard en dan was dit topic overbodig geweest.
 
Afgelopen jaar hier bij de lokale motorzaak een setje MPR4 laten monteren. Gewoon motor brengen en even later was ie weer klaar.

€ 313,-. Kreeg er ook nog een setje haakse ventielen bij (actie?). En omdat het wachten iets langer duurde, kwam even iets tussendoor, heb ik nog lekker een flink rondje gereden op een demo fiets :].
 
MI. PILOT ROAD 4 120/70ZR17 58W F TL 103565 1 € 103,02
MI. PILOT ROAD 4 180/55ZR17 73W R TL 694117 1 € 137,64
Subtotaal € 240,66
Verzending & Transport € 0,00
Algemeen Totaal (Excl. Belasting) € 198,89
Belasting € 41,77
Algemeen Totaal (Incl. Belasting) € 240,66

Bedankt, Optitune Bike Performance

Daar kwam nog € 60,00 montagekosten bij en ging nog € 30,00 cash back van Michelin af.
Totaal dus € 270,66 in juni 2015.(bijna € 30 minder dan ik eerder zei en dacht)
En zonder losse wielen aanleveren.
Gewoon een ritje naar Waddinxveen, lekker bakje koffie en een praatje :t
 
Laatst bewerkt:
Algemeen Totaal (Incl. Belasting) € 240,66

Bedankt, Optitune Bike Performance

Daar kwam nog € 60,00 montagekosten bij en ging nog € 30,00 cash back van Michelin af.
Totaal dus € 270,66 in juni 2015.(bijna € 30 minder dan ik eerder zei en dacht)
En zonder losse wielen aanleveren.
Gewoon een ritje naar Waddinxveen, lekker bakje koffie en een praatje :t
Goede prijs, maar dan zit je vervolgens dus wel in Waddinxveen :o Als je meerekent wat dat je aan gederfde levensvreugde kost is het opeens niet zo goedkoop meer -O-
 
€400,- voor 2 nieuwe goede banden incl montage etc. is prima prijsje.
Dealers krijgen als inkoopprijs ongeveer dezelfde prijs als dat jij hem op internet ziet, het is logisch dat ze daar nog een verkoopprijs van moeten maken, zo werkt het in alle bedrijfstakken, je moet ergens van je rekeningen betalen en dat is niet van het 1 op 1 doorzetten.

Altijd weer frappant hoe mensen kunnen lopen janken over geld. Als het zichtbaar is hoeveel een onderdeel zou kunnen kosten, worden arbeidsloon en gereedschap-kosten gemakshalve even afgedaan met een bedrag van max 2 tientjes.
Heb je een advocaat nodig waarbij absoluut onduidelijk is hoe die zn uren opbouwt (telefoongesprek en uitwerken daarvan staat op factuur als minimaal 15 minuten) tikken ze zonder enig probleem honderden € af en zonder achteraf huilen op advocaten-forum.nl
Een motor dealer wil toch ook gewoon op vakantie kunnen, en liever niet naar Drente met de tent.
Als je ontevreden bent over hoe de banden er op zitten, heb je recht om te klagen, maar dan ga je terug.
 
Ik heb laatst bij de auto garage de laagste internet prijs hoeven betalen voor twee nieuwe voorbanden a 150E per stuk.
Kwikfit was 200 Euro per band.

Zn zaak heeft alleen zichzelf hiermee. TS komt er waarschijnlijk niet meer.

Ik ga wel terug naar bovengenoemde autozaak.
 
Laatst bewerkt:
€400,- voor 2 nieuwe goede banden incl montage etc. is prima prijsje.
Dealers krijgen als inkoopprijs ongeveer dezelfde prijs als dat jij hem op internet ziet, het is logisch dat ze daar nog een verkoopprijs van moeten maken, zo werkt het in alle bedrijfstakken, je moet ergens van je rekeningen betalen en dat is niet van het 1 op 1 doorzetten.

Altijd weer frappant hoe mensen kunnen lopen janken over geld. Als het zichtbaar is hoeveel een onderdeel zou kunnen kosten, worden arbeidsloon en gereedschap-kosten gemakshalve even afgedaan met een bedrag van max 2 tientjes.
Heb je een advocaat nodig waarbij absoluut onduidelijk is hoe die zn uren opbouwt (telefoongesprek en uitwerken daarvan staat op factuur als minimaal 15 minuten) tikken ze zonder enig probleem honderden € af en zonder achteraf huilen op advocaten-forum.nl
Een motor dealer wil toch ook gewoon op vakantie kunnen, en liever niet naar Drente met de tent.
Als je ontevreden bent over hoe de banden er op zitten, heb je recht om te klagen, maar dan ga je terug.
Wat een onzin. Het is helemaal geen mooie prijs.
 
Wat een onzin. Het is helemaal geen mooie prijs.


Als je t allemaal laat doen, is t niet zo n verkeerde prijs.
en ik heb ook niet t idee dat de t.s zichzelf erg goed geinformeerd heeft.
Ik bestel m n bandjes altijd op t net en ga naar een autobandenboer en die plopt ze er netjes voor me op,ben ik v/a totaal €250 kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan